Thursday, 23 August 2018

ﻏﯿﺮ ﻣﻘﻠﺪﻭﮞ ﮐﯽ ﻃﺮﻑ ﺳﮯ ﻓﻘﮧ ﺣﻨﻔﯽ ﭘﺮ ﮐﯿﮯ ﺟﺎﻧﮯ ﻭﺍﻟﮯ ﺍﻋﺘﺮﺍﺿﺎﺕ ﮐﮯ ﺟﻮﺍﺏ

ﻏﯿﺮ ﻣﻘﻠﺪﻭﮞ ﮐﯽ ﻃﺮﻑ ﺳﮯ ﻓﻘﮧ ﺣﻨﻔﯽ ﭘﺮ ﮐﯿﮯ ﺟﺎﻧﮯ ﻭﺍﻟﮯ ﺍﻋﺘﺮﺍﺿﺎﺕ ﮐﮯ ﺟﻮﺍﺏ
ﺍﻋﺘﺮﺍﺽ ﻧﻤﺒﺮ :1 ﻧﺒﯽ ' ﻋﻠﯿﮧ ﺍﻟﺴﻼﻡ ' ﻧﮯ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ : ﻣﺠﮭﮯ ' ﺣﮑﻢ ' ﺩﯾﺎ ﮔﯿﺎﮨﮯ ﮐﮧ ﻣﯿﮟ ﺳﺎﺕ ﮨﮉﯾﻮﮞ ﭘﺮﺳﺠﺪﮦ ﮐﺮﻭﮞ،ﺁﭘﻨﮯ ﺍﭘﻨﯽ ﭘﯿﺸﺎﻧﯽ ﺍﻭﺭ ' ﻧﺎﮎ ' ﮐﯿﻄﺮﻑ ﺍﺷﺎﺭﮦ ﮐﯿﺎ .
‏[ ﺑﺨﺎﺭﯼ 912# ‏]
ﮨﻤﺎﺭﺍ ﻣﺴﺌﻠﮧ
‏( ﻭﺳﺠﺪ ﻋﻠﯽ ﺍﻧﻔﻪ ... ﻓﺎﻥ ﺍﻗﺘﺼﺮ ﻋﻠﯽ ﺍﺣﺪﺍﻫﻤﺎ ﺟﺎﺯﻋﻨﺪ ﺃﺑﻲ ﺣﻨﻴﻔﺔ ‏)
... ﻧﺎﮎ ﯾﺎ ﭘﯿﺸﺎﻧﯽ ﺍﻥ ﺩﻭﻧﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﺳﮯ ﮐﺴﯽ ﺍﯾﮏ ﭘﺮ ﺳﺠﺪﮦ ﮐﺮﻟﮯ ﺗﻮ ﺟﺎﺋﺰﮨﮯ .
‏( ﮨﺪﺍﯾﮧ ﺝ 1 ﺹ 108 ﺳﻄﺮ 4 ، 3 ﻡ / ﺭﺣﻤﺎﻧﯿﮧ ﻻﮨﻮﺭ ‏)
ﻣﺴﺌﻠﮧ ﯾﮧ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﻣﺎﻡ ﺻﺎﺣﺐ ﮐﮯ ﻧﺰﺩﯾﮏ ﭘﯿﺸﺎﻧﯽ ﺍﻭﺭ ﻧﺎﮎ ﺩﻭﻧﻮﮞ ﭘﺮﺳﺠﺪﮦ ﮐﺮﻧﺎ ﻓﺮﺽ ﮨﮯ۔ ‏( ﻣﮕﺮ ﺿﺮﻭﺭﺕ ﮐﮯ ﻭﻗﺖ ﺍﯾﮏ ﭘﺮ ﺑﮭﯽ ﺍﮐﺘﻔﺎﺀ ﮐﺮ ﺳﮑﺘﺎﮨﮯ۔ ‏)
ﺑﻼ ﻋﺬﺭ ﺻﺮﻑ ﻧﺎﮎ ﭘﺮ ﺳﺠﺪﮦ ﮐﺮﻧﮯ ﺳﮯ ﻧﻤﺎﺯ ﺍﺩﺍ ﻧﮧ ﮨﻮﮔﯽ ﺍﻭﺭ ﭘﯿﺸﺎﻧﯽ ﭘﺮ ﺍﮐﺘﻔﺎﮦ ﻣﮑﺮﮦ ﺗﺤﺮﯾﻤﯽ ﮨﮯ۔ ﺍﮔﺮ ﭘﯿﺸﺎﻧﯽ ﺍﻭﺭ ﻧﺎﮎ ﺩﻭﻧﻮﮞ ﻣﺠﺮﻭﺡ ﮨﻮﮞ ﺗﻮ ﺍﯾﺴﺎ ﺷﺨﺺ ﺳﺠﺪﮦ ﺍﺷﺎﺭﮦ ﺳﮯ ﺍﺩﺍ ﮐﺮﮮ۔ ‏( ﻋﺎﻟﻤﮕﯿﺮﯼ ﺹ 73 ﺟﻠﺪ 1 ، ﮐﺒﯿﺮﯼ ﺹ 283 ‏)
ﺑﻐﯿﺮ ﻋﺬﺭ ﮐﮯ ﺻﺮﻑ ﭘﯿﺸﺎﻧﯽ ﭘﺮ ﺳﺠﺪﮦ ﻣﯿﮟ ﺍﮐﺘﻔﺎﺀ ﮐﺮﻧﺎ ﺍﻭﺭﻧﺎﮎ ﻧﮧ ﻟﮕﺎﻧﺎ ﻣﮑﺮﻭﮦ ﮨﮯ ‏( ﺩﺭﻣﺨﺘﺎﺭ ﺹ 75 ﺟﻠﺪ 1 ‏)
ﺳﺠﺪﮦ ﺳﮯ ﻣﺘﻌﻠﻖ ﺍﯾﮏ ﺭﻭﺍﯾﺖ
ﺍﻣﯿﺮ ﺍﻟﻤﻮﻣﻨﯿﻦ ﺣﻀﺮﺕ ﻋﻤﺮ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻨﮧ ﻧﮯ ﮐﮩﺎ ﮐﮧ ﺟﺐ ﮐﻮﺋﯽ ﺷﺨﺺ ﺟﻤﻌﮧ ﮐﮯ ﺩﻥ ﮨﺠﻮﻡ ﯾﺎ ﺑﮭﯿﮍ ﮐﯽ ﻭﺟﮧ ﺳﮯ ﺯﻣﯿﻦ ﭘﺮ ﺳﺠﺪﮦ ﻧﮧ ﮐﺮﺳﮑﮯ ﺗﻮ ﺍﭘﻨﮯ ﺑﮭﺎﺋﯽ ﮐﯽ ﭘﺸﺖ ﭘﺮ ﺳﺠﺪﮦ ﺍﺩﺍ ﮐﺮﮮ ‏( ﻣﺼﻨﻒ ﺍﺑﻦ ﺍﺑﯽ ﺷﯿﺒﮧ ﺹ 265 ﺟﻠﺪ 1 ‏)
ﻗﺮﺁﻥ ﻭﺣﺪﯾﺚ ﮐﺎ ﻧﺎﻡ ﻟﮯ ﮐﺮ ﺍﻣﺖ ﮐﻮ ﮔﻤﺮﺍﮦ ﮐﺮﻧﮯ ﻭﺍﻟﻮﮞ ﺑﺘﺎﺅ
ﺍﻋﺘﺮﺍﺽ ﻧﻤﺒﺮ :2 ﻧﺒﯽ ' ﻋﻠﯿﮧ ﺍﻟﺴﻼﻡ ' ﻧﻤﺎﺯ _ ﻋﯿﺪ ﮐﯿﻠﯿﮯ ' ﻣﻨﺒﺮ ' ﺍﺳﺘﻌﻤﺎﻝ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﺮﺗﮯ ﺗﮭﮯ .
‏( ﺑﺨﺎﺭﯼ 956# ‏)
ﺁﭖ ﻧﮯ ﯾﮧ ﺟﻮ ﻋﺒﺎﺭﺕ ﻧﻘﻞ ﮐﯽ ﮨﮯ ﯾﮧ ﺣﺪﯾﺚ ﮐﯽ ﻋﺒﺎﺭﺕ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﮯ۔ ﯾﮧ ﺑﺎﺏ ﮐﺎ ﻧﺎﻡ ﮨﮯ ﺟﻮ ﺍﻣﺎﻡ ﺑﺨﺎﺭﯼ ﻧﮯ ﺑﺎﻧﺪﮬﺎ ﮨﮯ۔ﻟﯿﮑﻦ ﺍﺱ ﺑﺎﺏ ﮐﺎ ﻧﺎﻡ ﯾﮧ ﮨﮯ ﻋﯿﺪ ﮔﺎﮦ ﺑﻐﯿﺮ ﻣﻨﺒﺮ ﺟﺎﻧﮯ ﮐﺎ ﺑﯿﺎﻥ۔
ﮨﻤﺎﺭﺍ ﻣﺴﺌﻠﮧ
ﻧﻤﺎﺯﻋﯿﺪ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ' ﻣﻨﺒﺮ ' ﭘﺮ ﮐﮭﮍﮮ ﮨﻮﮐﺮﺩﻭ ﺧﻄﺒﮯ ﺩﮮ
‏( ﺑﮭﺸﺘﯽ ﺯﯾﻮﺭ، ﻋﯿﺪﯾﻦ ﮐﯽ ﻧﻤﺎﺯ ﮐﺎ ﺑﯿﺎﻥ،
ﺹ 1281 ، ﺣﺼﮧ 11 ‏)
ﺭﻭﺍﯾﺎﺕ ﺳﮯ ﺍﺗﻨﺎ ﺛﺎﺑﺖ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻭﮨﺎﮞ ﮐﻮﺋﯽ ﺑﻠﻨﺪ ﺟﮕﮧ ﺗﮭﯽ ﺟﺲ ﭘﺮ ﺁﭖ ﺧﻄﺒﮧ ﺩﯾﺘﮯ ﺗﮭﮯ ، ﺍﻭﺭ ﺑﺨﺎﺭﯼ ﻣﯿﮟ ﺑﮭﯽ ﻓﻠﻢ ﯾﺰﻝ ﻭﺍﺭﺩ ﮨﮯ ﭘﮭﺮ ﮐﺜﯿﺮ ﺑﻦ ﺍﻟﺼﻠﺖ ﻧﮯ ﻋﮩﺪ ﺧﻠﻔﺎﺀ ﻣﯿﮟ ﮐﭽﯽ ﺍﯾﻨﭩﻮﮞ ﺍﻭﺭ ﻣﭩﯽ ﺳﮯ ﻣﻨﺒﺮ ﺑﻨﺎﺩﯾﺎ ﺗﮭﺎ۔ ‏( ﺍﻧﻮﺍﺭﺍﻟﺒﺎﺭﯼ ﺷﺮﺡ ﺻﺤﯿﺢ ﺑﺨﺎﺭﯼ ﺟﻠﺪ 17 ﺹ 150 ‏)
ﺧﻄﺒﮧ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﻣﻨﺒﺮ ﮐﺎ ﺍﺳﺘﻌﻤﺎﻝ ﺛﺎﺑﺖ ﮨﮯ۔
ﻗﺘﯿﺒﮧ ﺑﻦ ﺳﻌﯿﺪ، ﯾﻌﻘﻮﺏ ﺑﻦ ﻋﺒﺪ ﺍﻟﺮﺣﻤﻦ ﺑﻦ ﻣﺤﻤﺪ ﺑﻦ ﻋﺒﺪ ﺍﻟﻠﮧ ﺑﻦ ﻋﺒﺪ ﺍ ﻟﻘﺎﺭﯼ، ﺍﺑﻮ ﺣﺎﺯﻡ ﺑﻦ ﺩﯾﻨﺎﺭ ﺳﮯ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﮨﮯ ﮐﮧ ﮐﭽﮫ ﻟﻮﮒ ﺳﮩﻞ ﺑﻦ ﺳﻌﺪ ﺳﺎﻋﺪﯼ ﮐﮯ ﭘﺎﺱ ﺁﺋﮯ ﯾﮧ ﻟﻮﮒ ﻣﻨﺒﺮ ﮐﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﺟﮭﮕﮍ ﺭﮨﮯ ﺗﮭﮯ ﮐﮧ ﮐﺲ ﻟﮑﮍﯼ ﮐﺎ ﺑﻨﺎ ﮨﻮﺍ ﺗﮭﺎ ﺍﻧﮭﻮﮞ ﻧﮯ ﺳﮩﻞ ﺳﮯ ﭘﻮﭼﮭﺎ ﺍﻧﮭﻮﮞ ﻧﮯ ﮐﮩﺎ ﺧﺪﺍ ﮐﯽ ﻗﺴﻢ ﻣﯿﮟ ﺟﺎﻧﺘﺎ ﮨﻮﮞ ﮐﮧ ﻭﮦ ﮐﺲ ﻟﮑﮍﯼ ﮐﺎ ﺑﻨﺎ ﮨﻮﺍ ﺗﮭﺎ ﺍﻭﺭ ﻣﯿﮟ ﻧﮯ ﺍﺱ ﮐﻮ ﭘﮩﻠﮯ ﮨﯽ ﺩﻥ ﺩﯾﮑﮭﺎ ﺗﮭﺎ ﺟﺐ ﻭﮦ ﺭﮐﮭﺎ ﮔﯿﺎ ﺗﮭﺎ ﺍﻭﺭ ﺟﺐ ﺍﺱ ﭘﺮ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﮧ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭ ﺁﻟﮧ ﻭ ﺳﻠﻢ ﺗﺸﺮﯾﻒ ﻓﺮﻣﺎ ﮨﻮﺋﮯ ﺗﮭﮯ ﺁﭖ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭ ﺁﻟﮧ ﻭ ﺳﻠﻢ ﻧﮯ ﺍﯾﮏ ﺳﮩﻞ ﻧﺎﻣﯽ ﻋﻮﺭﺕ ﮐﮯ ﭘﺎﺱ ﮐﮩﻼ ﺑﮭﯿﺠﺎ ﮐﮧ ﺗﻮ ﺍﭘﻨﮯ ﻟﮍﮐﮯ ﮐﻮ ﺟﻮ ﺑﮍﮬﺌﯽ ﮨﮯ ﺣﮑﻢ ﮐﺮ ﮐﮧ ﻭﮦ ﻣﯿﺮﮮ ﻟﯿﮯ ﭼﻨﺪ ﺍﯾﺴﯽ ﻟﮑﮍﯾﺎﮞ ﺑﻨﺎ ﺩﮮ ﺟﺲ ﭘﺮ ﺑﯿﭩﮫ ﮐﺮ ﻣﯿﮟ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﮐﻮ ﺧﻄﺒﮧ ﺩﮮ ﺳﮑﻮﮞ ‏( ﺳﻨﻦ ﺍﺑﻮ ﺩﺍﺅﺩ : ﮐﺘﺎﺏ : ﺟﻤﻌۃ ﺍﻟﻤﺒﺎﺭﮎ ﮐﮯ ﺍﺣﮑﺎﻡ ﻭﻣﺴﺎﺋﻞ ‏( ﺑﺎﺏ : ﺧﻄﺒﮯ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﻣﻨﺒﺮ ﺍﺳﺘﻌﻤﺎﻝ ﮐﺮﻧﺎ ‏)
ﺍﻋﺘﺮﺍﺽ ﻧﻤﺒﺮ :3 ﻧﺒﯽ ' ﻋﻠﯿﮧ ﺍﻟﺴﻼﻡ ' ' ﺳﻮﺍﺭﯼ ' ﭘﺮ‏( ﺑﻐﯿﺮ ﮐﺴﯽ ﻋﺬﺭ ‏) ﮐﮯ ﻭﺗﺮ ﭘﮍﮬﺘﮯ ﺗﮭﮯ .
‏( ﺑﺨﺎﺭﯼ 999# ‏)
ﯾﮧ ﺑﻐﯿﺮ ﮐﺴﯽ ﻋﺬﺭ ﮐﮯ ﯾﮧ ﻓﻘﺮﮦ ﺟﻮ ﺁﭖ ﻧﮯ ﻧﺒﯽ ﮐﯽ ﺣﺪﯾﺚ ﻣﯿﮟ ﺍﺿﺎﻓﮧ ﮐﯿﺎ ﮨﮯ ﮐﯿﺎ ﯾﮧ ﻧﺒﯽ ﮐﯽ ﺣﺪﯾﺚ ﺳﮯ ﻣﺬﺍﻕ ﻧﮩﯿﮟ۔
ﺍﻭﺭ ﮨﻤﺎﺭﺍ ﻣﺴﺌﻠﮧ ﻣﯿﮟ ﺑﻐﯿﺮ ﮐﺴﯽ ﻋﺬﺭﮐﮯ ﺍﯾﺴﺎ ﮐﺮﻧﺎ ﺟﺎﺋﺰ ﻧﮩﯿﮟ ﯾﮧ ﻟﮑﮭﺎ ﮨﮯ۔ ﮐﭽﮫ ﺗﻮ ﺷﺮﻡ ﮨﻮ ﺗﯽ ﮨﮯ
‏( ﻭﻻﻳﺠﻮﺯ ﺃﻥ ﻳﻮﺗﺮ ﻗﺎﻋﺪﺍ ﻣﻊ ﺍﻟﻘﺪﺭﺓ ﻋﻠﻲ ﺍ ﻗﻴﺎﻡ ﻭ ' ﻋﻠﻲ ﺭﺍﺣﻠﺘﻪ ﻣﻦ ﻏﻴﺮ ﻋﺬﺭ ‏)
ﯾﮧ ﺟﺎﺋﺰﻧﮭﯿﮟ ﮨﮯﮐﮧ ﮐﮭﮍﮮ ﮨﻮﻧﯿﮑﯽ ﻃﺎﻗﺖ ﮨﻮ ﺍﻭﺭ ﺑﻨﺪﮦ ﺑﯿﭩﮫ ﮐﺮ ﺍﻭﺭ ' ﺳﻮﺍﺭﯼ ' ﭘﺮ ﺑﻐﯿﺮ ﻋﺬﺭ ﮐﮯ ﻭﺗﺮ ﭘﮍﮬﮯ .
‏( ﻓﺘﺎﻭﯼ ﻋﺎﻟﻤﮕﯿﺮﯼ 123/1 ﺳﻄﺮ 2
. ﺍﻋﺘﺮﺍﺽ ﻧﻤﺒﺮ 4 ﻧﺒﯽ ' ﻋﻠﯿﮧ ﺍﻟﺴﻼﻡ ' ﻧﮯ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ : ' ﺑﻠﯽ ' ﮐﺎ ﺟﮭﻮﭨﮭﺎ ﻧﺎﭘﺎﮎ ﻧﮩﯿﮟ
‏( ﺍﺑﻮﺩﺍﻭﺩ 75# ‏)
ﮨﻤﺎﺭ ﺍ ﻣﺴﺌﻠﮧ
‏( ﻭﺳﻮﺭ ﺍﻟﻬﺮﺓ '... ﻣﻜﺮﻭﻩ ('
ﺑﻠﯽ ﮐﺎ ﺟﻮﭨﮭﺎ ' ﻣﮑﺮﻭﮦ ' ﮨﮯ .
‏( ﻗﺪﻭﺭﯼ ﺹ 11 ﺳﻄﺮ 6 ، 5 ﺍﺳﻼﻣﯽ ﮐﺘﺐ ﺧﺎﻧﮧ ﻻﮨﻮﺭ ‏)
ﺟﻮ ﺣﺪﯾﺚ ﺁﭖ ﻧﮯ ﺑﯿﺎﻥ ﮐﯽ ﮨﮯ ﺍﺑﻦ ﻣﻨﺪﮦ ﮐﮯ ﻧﺰﺩﯾﮏ ﻣﻌﻠﻞ ﮨﮯ ﮐﮧ ﮐﺒﺸﮧ ﺳﮯ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﮐﺮﻧﮯ ﻭﺍﻟﯽ ﺣﻤﯿﺪﮦ ﻣﺠﮩﻮﻝ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﺳﯽ ﻃﺮﺡ ﮐﺒﺸﮧ ﺑﮭﯽ۔ﺍﺑﻦ ﻣﻨﺪﮦ ﮐﺎ ﺑﯿﺎﻥ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﻥ ﮐﯽ ﺍﻥ ﺩﻭﻧﻮﮞ ﮐﮯ ﺳﻮﺍ ﺍﻭﺭ ﮐﻮﺋﯽ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﮯ
ﺍﯾﮏ ﺍﻭﺭ ﺣﺪﯾﺚ ﺟﻮ ﺑﻠﯽ ﮐﮯ ﺟﮭﻮﭨﮯ ﺳﮯ ﻣﺘﻌﻠﻖ ﮨﮯ ﻭﮦ ﺣﺪﯾﺚ ﮐﺘﮯ ﮐﮯ ﺟﮭﻮﭨﮯ ﭘﺎﻧﯽ ﺳﮯ ﻭﺿﻮ ﮐﮯ ﺑﺎﺏ ﻣﯿﮟ ﺁ ﭼﮑﯽ ﮨﮯ ﺟﻮ ﺁﭖ ﮐﻮ ﮐﺒﮭﯽ ﻧﻈﺮ ﻧﮩﯿﮟ ﺁﺋﯽ ﺍﻭﺭ ﺍﻋﺘﺮﺍﺽ ﮐﺮﻧﮯ ﺑﯿﭩﮭﮯ ﮨﯿﮟ ﻓﻘﮧ ﺣﻨﻔﯽ ﭘﺮ۔ﺣﺪﯾﺚ ﻧﻤﺒﺮ 72 ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺣﺪﯾﺚ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺟﺐ ﺑﻠﯽ ﺑﺮﺗﻦ ﮐﻮ ﭼﺎﭦ ﺟﺎﺋﮯ ﺗﻮ ﺍﺳﮯ ﺍﯾﮏ ﻣﺮﺗﺒﮧ ﺩﮬﻮﯾﺎ ﺟﺎﺋﮯ۔
ﺍﺳﯽ ﺑﻨﺎ ﭘﺮﺍﻣﺎﻡ ﺻﺎﺣﺐ ﻧﮯ ﺍﺱ ﮐﻮ ﭘﺎﮎ ﺗﻮ ﭨﮭﮩﺮﺍﯾﺎ ﻟﯿﮑﻦ ﮐﺮﺍﮨﺖ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﮐﮯ ﺟﮭﻮﭨﮯ ﮐﻮ ﻣﮑﺮﻭﮦ ﺗﻨﺰ ﯾﮩﯽ ﮐﮩﺎﮨﮯ۔ ﭼﻮﻧﮑﮧ ﺑﻠﯽ ﭼﻮﮨﮯ ﮐﮭﺎﺗﯽ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﯾﮏ ﺣﺮﺍﻡ ﺟﺎﻧﻮﺭ ﮨﮯ۔
ﻣﮑﺮﻭﮦ ﺗﻨﺰﯾﮩﯽ ﮐﯽ ﺣﺮﻣﺖ ﺗﺤﺮﯾﻤﯽ ﮐﯽ ﻧﺴﺒﺖ ﮐﻢ ﮨﮯ۔
ﺍﻋﺘﺮﺍﺽ ﻧﻤﺒﺮ :5 ﺍﺑﻦ ﻋﻤﺮﺭﺽ ﻧﮯ ﺑﻼﻝ ﺳﮯ ﭘﻮﭼﮭﺎﮐﮧ ﺟﺐ ﻟﻮﮒ ﻧﻤﺎﺯﻣﯿﮟ ﻧﺒﯽ ' ﻋﻠﯿﮧ ﺍﻟﺴﻼﻡ ' ﺳﻼﻡ ﮐﮩﺘﮯ ﺗﻮﺁﭖ ﮐﯿﺴﮯ ﺟﻮﺍﺏ ﺩﯾﺘﮯﺗﮭﮯ؟
ﺗﻮ ﺍﻧﮩﻮﮞ ﻧﮯﮐﮩﺎ : ﺁﭖ ﺍﭘﻨﮯ ﮨﺎﺗﮫ ﺳﮯﺍﺷﺎﺭﮦ ﮐﺮﺗﮯ _ ‏( ﯾﻌﻨﯽ ﮨﺎﺗﮫ ﺳﮯ ﺳﻼﻡ ﻛﺎ ﺟﻮﺍﺏ ﺩﯾﺘﮯ ‏)
‏( ﺗﺮﻣﺬﯼ 368# ‏)
ﮨﻤﺎﺭﺍ ﻣﺴﺌﻠﮧ
‏( ﻭﻻﻳﺮﺩ ﺑﻠﺴﺎﻧﻪ ' ﻭﻻﺑﻴﺪﻩ ('
ﯾﻌﻨﯽ ﺳﻼﻡ ﮐﺎ ﺟﻮﺍﺏ ﻧﮧ ﺯﺑﺎﻥ ﺳﮯ ﺩﮮ ﺍﻭﺭ ﻧﮧ ﮨﯽ ' ﮨﺎﺗﮫ ' ﺳﮯ ﺩﮮ _
‏( ﮨﺪﺍﯾﮧ 1/142 ﺳﻄﺮ 6 ، 5 ﻡ / ﺭﺣﻤﺎﻧﯿﮧ ‏)
ﺍﻣﺎﻡ ﻃﺤﺎﻭﯼ ﮐﯽ ﺗﺤﻘﯿﻖ ﯾﮧ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺟﺐ ﮐﻼﻡ ﻓﯽ ﺍﻟﺼﻠﻮۃٰ ﻣﻨﺴﻮﺥ ﮨﻮﺍ ﺗﻮ ﺍﺷﺎﺭﮦ ﻓﯽ ﺍﻟﺼﻠﻮۃٰ ﺑﮭﯽ ﻣﻨﺴﻮﺥ ﮨﻮ ﺍﻧﮩﻮﮞ ﻧﮯ ﺍﺑﻦ ﻣﺴﻌﻮﺩ ﮐﯽ ﺣﺪﯾﺚ ﺳﮯ ﺍﺳﺘﺪ ﻻﻝ ﮐﯿﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺟﺐ ﺍﻧﮩﻮﮞ ﻧﮯ ﻧﻤﺎﺯ ﻣﯿﮟ ﻧﺒﯽ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﻮ ﺳﻼﻡ ﮐﯿﺎ ﺗﻮ ﺟﻮﺍﺏ ﻧﮩﯿﮟ ﺩﯾﺎ ﻧﮧ ﻟﻔﻈﺎ ﻧﮧ ﺍﺷﺎﺭۃ ‏( ﺷﺮﺡ ﻣﻌﺎﻧﯽ ﺍﻵﺛﺎﺭﺹ 297 ﺟﻠﺪ 1 ،ﺑﺎﺏ ﺍﺷﺎﺭۃ ﺍﻟﺼﻠﻮۃ ‏)
ﺍﻟﺒﺘﮧ ﺑﻌﺾ ﺭﻭﺍﯾﺎﺕ ﺳﮯ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﮨﻮﺗﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺣﻀﻮﺭ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﺟﺐ ﻗﺒﺎﺀ ﻣﺴﺠﺪ ﻣﯿﮟ ﺗﺸﺮﯾﻒ ﻻ ﺗﮯ ﺍﻭﺭ ﺻﺤﺎﺑﮧ ﺳﻼﻡ ﮐﺮﺗﮯ ﺗﻮ ﻧﺒﯽ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﺍﺷﺎﺭۃ ﺟﻮﺍﺏ ﺩﯾﺘﮯ
ﻣﻌﻠﻮﻡ ﮨﻮﺍ ﮐﮧ ﺍﺷﺎﺭﮦ ﻣﻨﺴﻮﺥ ﻧﮩﯿﮟ ﻣﮕﺮ ﯾﮧ ﻧﻮﺍﻓﻞ ﮐﺎ ﻭﺍﻗﻌﮧ ﮨﮯ ﺟﺲ ﻣﯿﮟ ﮔﻨﺠﺎﺋﺶ ﺯﯾﺎﺩﮦ ﮨﻮﺗﯽ ﮨﮯ ۔ﺗﻄﺒﯿﻖ ﯾﻮﮞ ﮨﻮ ﮔﯽ ﮐﮧ ﺍﺑﻦ ﻣﺴﻌﻮﺩ ﻧﮯ ﻓﺮﺽ ﻧﻤﺎﺯ ﻣﯿﮟ ﺳﻼﻡ ﮐﯿﺎ ﺗﻮ ﺟﻮﺍﺏ ﻧﮩﯿﮟ ﻣﻼ ﺍﻭﺭ ﻗﺒﺎﺀ ﻣﯿﮟ ﻧﻔﻞ ﭘﮍﮬﺘﮯ ﺗﮭﮯ ﺗﻮ ﺍﺷﺎﺭۃ ﺟﻮﺍﺏ ﺩﮮ ﺩﯾﺘﮯ۔
ﺷﺮﺡ ﻣﻨﯿﮧ ﻣﯿﮟ ﮨﮯ
ﻟﮩﺬﺍ ﻋﻨﺪ ﺍﻟﺤﻨﻔﯿﮧ ﺍﺷﺎﺭﮦ ﻣﮑﺮﻭﮦ ﮨﮯ ﺍﮔﺮﭼﮧ ﻣﻔﺴﺪ ﻧﮩﯿﮟ ۔ ﺧﻄﺎﺑﯽ ﻧﮯ ﮐﮩﺎ ﮐﮧ ﺑﻌﺪ ﺍﺯﻓﺮﺍﻍ ﻣﻦ ﺍﻟﺼﻮۃ ﺟﻮﺍﺏ ﺩﮮ ﺍﮔﺮ ﻣﺼﺎﻓﺤﮧ ﻓﯽ ﺍﻟﺼﻠﻮۃ ﮐﯿﺎ ﺗﻮ ﻧﻤﺎﺯ ﻓﺎﺳﺪ ﮨﻮﮔﯽ۔ ‏( ﺗﺸﺮﯾﺤﺎﺕ ﺗﺮﻣﺬﯼ ﺟﻠﺪ ﻧﻤﺒﺮ 2 ﺹ 213 ‏)
ﺍﻋﺘﺮﺍﺽ ﻧﻤﺒﺮ :6 ﻧﺒﯽ ' ﻋﻠﯿﮧ ﺍﻟﺴﻼﻡ ' ﻧﮯﻣﺪﺑﺮ ﻏﻼﻡ ﮐﻮ ' ﺑﯿﭽﺎ ' ﮨﮯ ...
‏( ﻣﺪﺑﺮﺟﺴﮑﻮﻣﻮﻻ ﮐﮩﮯﮐﮧ ﺗﻮ ﻣﯿﺮﮮ ﻣﺮﻧﮯﮐﯿﺒﻌﺪ ﺁﺯﺍﺩ ﮨﮯ ‏)
‏[ ﺑﺨﺎﺭﯼ 4314# ‏]
ﮨﻤﺎﺭﺍ ﻣﺴﺌﻠﮧ
‏( ﺍﺫﺍ ﻗﺎﻝ ﺍﻟﻤﻮﻟﻲ ﻟﻤﻤﻠﻮﻛﻪ ﺍﺫﺍ ﻣﺖ ﻓﺄﻧﺖ ﺣﺮ ﻋﻦ ﺩﺑﺮ ﻣﻨﻲ ﺃﻭﺍﻧﺖ ﻣﺪﺑﺮ ...
ﺛﻢ ' ﻻﻳﺠﻮﺯﺑﻴﻌﻪ ('
ﯾﻌﻨﯽ ﺟﺐ ﻣﻮﻻ ﻧﮯ ﺍﭘﻨﮯ ﻏﻼﻡ ﮐﻮﮐﮩﺎ ﮐﮧ ﻣﯿﮟ ﻣﺮﺟﺎﺅﮞ ﺗﻮﺁﺯﺍﺩ ﮨﮯ _ ﯾﺎ ﺗﻮ ﻣﺪﺑﺮﮨﮯ ... ﺍﺳﮑﯽ ﺑﯿﻊ ' ﺟﺎﺋﺰﻧﮩﯿﮟ _'
‏( ﮨﺪﺍﯾﮧ 2/470 ﺳﻄﺮ 7 ، 6 ‏)
ﺁﭖ ﻧﮯ ﮨﻤﯿﺸﮧ ﮨﻤﺎﺭﯼ ﺩﻟﯿﻞ ﻧﻘﻞ ﮐﺮﻧﮯ ﻣﯿﮟ ﺩﺷﻤﻨﯽ ﮐﺎ ﺍﻇﮩﺎ ﺭﮐﯿﺎ ﮨﮯ۔ﺍﻣﺎﻡ ﺻﺎﺣﺐ ﮐﺎ ﯾﮧ ﻗﻮﻝ ﻣﺪﺑﺮ ﻣﻄﻠﻖ ﺳﮯﻣﺘﻌﻠﻖ ﮨﮯ ﺟﺒﮑﮧ ﻣﺪﺑﺮ ﻣﻘﯿﺪ ﮐﯽ ﺑﯿﻊ ﮨﻤﺎﺭﮮ ﻧﺰﺩﯾﮏ ﺑﮭﯽ ﺟﺎﺋﺰ ﮨﮯ۔ﻣﺪﺑﺮ ﻣﻘﯿﺪ ﮐﺎ ﻣﻄﻠﺐ ﯾﮧ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻣﻮﻟﯽٰ ﺍﭘﻨﮯ ﻏﻼﻡ ﺳﮯ ﯾﻮﮞ ﮐﮩﮯ ﮐﮧ ﺍﮔﺮ ﻣﯿﮟ ﻓﻼﮞ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﻣﯿﮟ ﻣﺮﺗﺎ ﮨﻮﮞ ﯾﺎ ﺍﺗﻨﯽ ﻣﺪﺕ ﮐﮯ ﺍﻧﺪﺭ ﻣﺮﺗﺎ ﮨﻮﮞ ﺗﻮ ﺗﻮ ﺁﺯﺍﺩ ﮨﮯ ﺍﯾﺴﮯ ﻣﺪﺑﺮ ﮐﯽ ﺑﯿﻊ ﺟﺎﺋﺰ ﮨﮯ۔ﻋﻼﻣﮧ ﺯﯾﻠﻌﯽ ﮐﮯ ﻣﻄﺎﺑﻖ ﺍﺱ ﺣﺪﯾﺚ ﻣﯿﮟ ﺑﯿﻊ ﺳﮯ ﻣﺮﺍﺩ ﺑﯿﻊ ﺍﻟﺮﻗﺒﮧ ﻧﮩﯿﮟ ﺑﻠﮑﮧ ﺑﯿﻊ ﺍﻟﺨﺪﻣﺖ ﮨﮯ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﺱ ﻏﻼﻡ ﮐﻮ ﺧﺪﻣﺖ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﺍﺟﺎﺭﮦ ﭘﺮ ﺩﯾﻨﺎ ﺟﯿﺴﺎ ﮐﮧ ﺩﺍﺭﻗﻄﻨﯽ ﮐﯽ ﺍﯾﮏ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﻣﯿﮟ ﺍﺱ ﮐﯽ ﺗﺼﺮﯾﺢ ﮨﮯ ﺟﺲ ﮐﮯ ﺁﺧﺮ ﻣﯿﮟ ﮨﮯ ﻗﺎﻝ ﺍﺑﻮ ﺟﻌﻔﺮ ﺷﮩﺪﺕ ﺍﻟﺤﺪﯾﺚ ﻣﻦ ﺟﺎﺑﺮﺍﻧﻤﺎ ﺍﺫﻥ ﻓﯽ ﺑﯿﻌﮧ ﺧﺪﻣﺘﮧ ۔ ﺍﻟﯽ ﺁﺧﺮ ﻓﯽ ﺍﻟﺒﺬﻝ ۔ﻭﺍﻟﺤﺪﯾﺚ ﺍﺧﺮﺟﮧ ﺍﻟﺒﺨﺎﺭﯼ ﻭ ﻣﺴﻠﻢ ﻭ ﺍﻟﻨﺴﺎﺋﯽ ﻭ ﺍﺑﻦ ﻣﺎﺟﮧ ۔ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﺑﻮ ﺟﻌﻔﺮ ﻣﺤﻤﺪ ﺑﻦ ﻋﻠﯽ ﻧﮯ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ ﯾﮧ ﺣﺪﯾﺚ ﺑﯿﻊ ﺧﺪﻣﺖ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﮨﮯ۔
ﮨﻤﺎﺭﯼ ﺩﻟﯿﻞ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺑﻦ ﻋﻤﺮ ﮐﯽ ﯾﮧ ﺣﺪﯾﺚ ﺟﺴﮯ ﺩﺍﺭﻗﻄﻨﯽ ﻧﮯ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﮐﯿﺎ ﮨﮯ ۔ﺍﻟﻤﺪﺑﺮ ﻻ ﯾﺒﺎﻉ ﻭﻻ ﯾﻮﮬﺐ ﻭﮬﻮ ﺣﺮﻣﻦ ﺛﻠﺚ ﺍﻟﻤﺎﻝ ﺍﻭﺭ ﺑﮭﯽ ﻣﺘﻌﺪﺩ ﺻﺤﺎﺑﮧ ﺳﮯ ﯾﮧ ﺣﺪﯾﺚ ﻣﺮﻭﯼ ﮨﮯ ﺟﻦ ﻣﯿﮟ ﻋﻦ ﻋﻤﺮﻭ ﻋﺜﻤﺎﻥ ﻭ ﺯﯾﺪ ﺑﻦ ﺛﺎﺑﺖ ﻭ ﻋﺒﺪﺍﻟﻠﮧ ﺑﻦ ﻣﺴﻌﻮﺩ ﻭ ﻋﺒﺪﺍﻟﻠﮧ ﺑﻦ ﻋﺒﺎﺱ ﻭ ﻋﺒﺪﺍﻟﻠﮧ ﺑﻦ ﻋﻤﺮ ۔ ‏( ﻓﻀﻞ ﺍﻟﻤﻌﺒﻮﺩ ﻓﯽ ﺷﺮﺡ ﺳﻨﻦ ﺍﺑﻮ ﺩﺍﺅﺩ ﺟﻠﺪ 5 ﺹ 67 ‏)
ﺍﻋﺘﺮﺍﺽ ﻧﻤﺒﺮ :7 ﻋﻤﺮﻭ ﺑﻦ ﺳﻠﻤﮧ ﮐﮩﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﺻﺤﺎﺑﮧ ﻧﮯ ﻣﺠﮭﮯ ﻧﻤﺎﺯ ﮐﯿﻠﺌﮯ ﺁﮔﮯ ﮐﯿﺎ ‏( ﺍﻣﺎﻡ ﺑﻨﺎﯾﺎ ‏) ﺟﺒﮑﮧ ﻣﯿﺮﯼ ﻋﻤﺮ ‏( 7 ‏) ﺳﺎﻝ ﺗﮭﯽ .
‏[ ﺑﺨﺎﺭﯼ 4302# ‏]
ﮨﻤﺎﺭﺍ ﻣﺴﺌﻠﮧ
ﻭﻻﯾﺠﻮﺯ ﻟﻠﺮﺟﺎﻝ ﺍﻥ ﯾﻘﺪﻣﻮﺍ ﺑﺎﻣﺮﺍۃ ﺍﻭ ﺻﺒﯽ
ﻣﺮﺩ ﺍﻣﺎﻣﺖ ﮐﯿﻠﺌﮯ ﮐﺴﯽ ﻋﻮﺭﺕ ﯾﺎ ' ﺑﭽﮯ ' ﺁﮔﮯ ﮐﮭﮍﺍﮐﺮﮮ ﺗﻮﺟﺎﺋﺰ ﻧﮩﯿﮟ .
ﮬﺪﺍﯾﮧ /1 123 ﺳﻄﺮ 4# ﻡ / ﺭﺣﻤﺎﻧﯿﮧ
ﺍﺻﻞ ﺑﺎﺕ ﯾﮧ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻧﺎﺑﺎﻟﻎ ﮐﻮ ﻓﺮﺽ ﻧﻤﺎﺯ ﻣﯿﮟ ﺍﻣﺎﻡ ﺑﻨﺎﯾﺎ ﺟﺎ ﺳﮑﺘﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻧﮩﯿﮟ ﺍﺱ ﺑﺎﺭﮦ ﻣﯿﮟ ﻧﺒﯽ ﮐﺮﯾﻢ ﷺ ﺳﮯ ﮐﻮﺋﯽ ﺻﺮﯾﺢ ﺍﻭﺭ ﻭﺍﺿﺢ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻣﻮﺟﻮ ﺩ ﻧﮩﯿﮟ ﺍﺱ ﻟﯿﮯ ﯾﮧ ﻣﺴﺌﻠﮧ ﻣﺠﺘﮭﺪ ﻓﯿﮧ ﮨﮯ
ﺍﻣﺎﻡ ﺷﺎﻓﻌﯽ ﺟﻮﺍﺯ ﮐﮯ ﻗﺎﺋﻞ ﮨﯿﮟ ﺟﺒﮑﮧ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺑﻮ ﺣﻨﯿﻔﮧ ،ﺍﻣﺎﻡ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﻭﺭ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺣﻤﺪ ﻭﻏﯿﺮﮦ ﻋﺪﻡ ﺟﻮﺍﺯ ﮐﮯ ﻗﺎﺋﻞ ﮨﯿﮟ۔ ﺍﺱ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﻋﻼﻣﮧ ﺍﺑﻦ ﻗﺪﺍﻣﮧ ﺣﻨﺒﻠﯽ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ
ﻓﺮﺽ ﻧﻤﺎﺯ ﻣﯿﮟ ﺑﺎﻟﻎ ﺁﺩﻣﯽ ﮐﺎ ﻧﺎﺑﺎﻟﻎ ﮐﮯ ﭘﯿﭽﮭﮯ ﻧﻤﺎﺯ ﭘﺮﮬﻨﺎ ﺻﺤﯿﺢ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﮯﺍﻣﺎﻡ ﺍﺣﻤﺪ ﻧﮯ ﺍﺱ ﮐﯽ ﺻﺮﺍﺣﺖ ﻓﺮﻣﺎﺋﯽ ﺍﻭﺭ ﯾﮩﯽ ﻗﻮﻝ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺑﻦ ﻣﺴﻌﻮﺩ ، ﺍﺑﻦ ﻋﺒﺎﺱ ﮐﺎ ﮨﮯﺍﻭﺭ ﯾﮩﯽ ﻗﻮﻝ ﻋﻄﺎٰ، ﻣﺠﺎﮨﺪ،ﻣﺎﻟﮏ،ﺛﻮﺭﯼ،ﺍﻭﺯﺍﻋﯽ ﺍﻭﺭ ﺍﺑﻮﺣﻨﯿﻔﮧ ﮐﺎ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﻦ ﺑﺼﺮﯼ ،ﺷﺎﻓﻌﯽ ،ﺍﺳﺤﺎﻕ ﺍﻭﺭ ﺍﺑﻦ ﺍﻟﻤﻨﺬﺭ ﻧﮯ ﺍﺱ ﮐﻮ ﺟﺎﺋﺰ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﯾﺎﮨﮯ۔
ﮨﻤﺎﺭﯼ ﺩﻟﯿﻞ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺑﻦ ﻣﺴﻌﻮﺩ ﺍﻭﺭ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺑﻦ ﻋﺒﺎ ﺱ ﮐﺎ ﻗﻮﻝ ﮨﮯﺍﻭﺭ ﯾﮧ ﺑﮭﯽ ﮐﮧ ﺍﻣﺎﻣﺖ ﮐﻤﺎﻝ ﮐﯽ ﺣﺎﻟﺖ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺑﭽﮧ ﮐﻤﺎﻝ ﮐﺎ ﺍﮬﻞ ﻧﮩﯿﮟ ﺍﺳﯽ ﻟﯿﮯ ﺟﺲ ﻃﺮﺡ ﻋﻮﺭﺕ ﮐﮯ ﭘﯿﭽﮭﮯ ﺁﺩﻣﯽ ﮐﯽ ﻧﻤﺎﺯ ﺩﺭﺳﺖ ﻧﮩﯿﮟ۔ﭘﺲ ﻋﻤﺮﻭ ﺑﻦ ﺳﻠﻤﮧ ﻭﺍﻟﯽ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﮐﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﺍﻣﺎﻡ ﺧﻄﺎﺑﯽ ﻧﮯ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ ﮐﮧ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺣﻤﺪ ﻋﻤﺮ ﺑﻦ ﺳﻠﻤﮧ ﮐﮯ ﻣﻌﺎﻣﻠﮧ ﮐﻮ ﺿﻌﯿﻒ ﮐﮩﺘﮯ ﺗﮭﮯ ﮐﺒﮭﯽ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ ﮐﺮﺗﮯ ﮐﮧ ﺍﺱ ﮐﻮ ﭼﮭﻮﮌﺩﮮ ﺍﺱ ﻟﯿﮯ ﮐﮧ ﻭﮦ ﻭﺍﺿﺢ ﭼﯿﺰ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﮯ۔
ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺑﻮﺩﺍﺅﺩ ﻧﮯ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ ﮐﮧ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺣﻤﺪ ﺳﮯ ﻋﻤﺮ ﺑﻦ ﺳﻠﻤﮧ ﻭﺍﻟﯽ ﺣﺪﯾﺚ ﮐﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﭘﻮﭼﮭﺎ ﮔﯿﺎ ﺗﻮ ﺍﻧﮭﻮﮞ ﻧﮯ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ ﻣﯿﮟ ﻧﮩﯿﮟ ﺟﺎﻧﺘﺎ ﮐﮧ ﮐﯿﺎ ﭼﯿﺰ ﮨﮯ۔ ﮨﻮﺳﮑﺘﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺣﻤﺪ ﻧﮯ ﺍﺱ ﺑﺎﺭﮦ ﻣﯿﮟ ﺗﻮﻗﻒ ﺍﺱ ﻟﯿﮯ ﮐﯿﺎ ﮨﻮ ﮐﮧ ﺍﺱ ﻭﺍﻗﻌﮧ ﮐﺎ ﺣﻀﻮﺭ ﷺ ﺗﮏ ﭘﮩﻨﭽﻨﺎ ﺛﺎﺑﺖ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﮯ ﺍﺱ ﻟﯿﮯ ﮐﮧ ﻭﮦ ﻣﺪﯾﻨﮧ ﺳﮯ ﺩﻭﺭ ﻋﺮﺏ ﮐﮯ ﺍﯾﮏ ﻗﺒﯿﻠﮧ ﻣﯿﮟ ﺭﮨﺘﮯ ﺗﮭﮯ ﺍﻭﺭ ﯾﮧ ﺍﺣﺘﻤﺎﻝ ﻗﻮﯼ ﮨﮯ ﺍﺱ ﻟﯿﮯ ﮐﮧ ﺣﺪﯾﺚ ﻣﯿﮟ ﮨﮯ
ﻭ ﮐﻨﺖ ﺍﺫﺍ ﺳﺠﺪﺕ ﺧﺮﺟﺖ ﺍﺳﺘﯽ ﻭﮬﺬﺍ ﻏﯿﺮ ﺳﺎﺋﻎ
ﺍﻭﺭ ﻣﯿﮟ ﺟﺐ ﺳﺠﺪﮦ ﮐﺮﺗﺎ ﺗﮭﺎ ‏( ﻣﯿﺮﯼ ﭼﺎﺩﺭ ﭼﮭﻮﭨﯽ ﮨﻮﻧﮯ ﮐﯽ ﻭﺟﮧ ﺳﮯ ‏) ﻣﯿﺮﯼ ﭘﯿﭩﮫ ﻧﻨﮕﯽ ﮨﻮﺟﺎﺗﯽ ﺗﮭﯽ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﮐﯽ ﺗﻮ ﺑﺎﻟﮑﻞ ﮔﻨﺠﺎﺋﺶ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﮯ۔
‏( ﺍﻟﻤﻐﻨﯽ ﻣﻊ ﺍﻟﺸﺮﺡ ﺍﻟﮑﺒﯿﺮ ﺟﻠﺪ ﺩﻭﻡ ﺻﻔﺤﮧ 54-55(

No comments:

Post a Comment