Thursday, 16 August 2018

ﺍﻣﺎﻣﻮﮞ ﻧﮯ ﺍﭘﻨﯽ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﺳﮯ ﻣﻨﻊ ﮐﯿﺎ ﮨﮯ اعتراض کا جواب

ﺍﻣﺎﻣﻮﮞ ﻧﮯ ﺍﭘﻨﯽ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﺳﮯ ﻣﻨﻊ ﮐﯿﺎ ﮨﮯ
ﮐﮧ ﺻﺤﯿﺢ ﺣﺪﯾﺚ ﭘﺮ ﻋﻤﻞ ﮐﺮﻭ ﮨﻤﺎﺭﺍ
ﺑﮭﯽ ﻋﻤﻞ ﯾﮩﯽ ﮨﮯ
ﺍﺫ ﺍﺻﺢ ﺍﻟﺤﺪﻳﺚ ﻓﮭﻮ ﻣﺬﮨﺒﯽ
‏( : ﮧﺳﻮﺳﻭ ﺍﻣﺎﻣﻮﮞ ﻧﮯ ﺍﭘﻨﯽ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﺳﮯ ﻣﻨﻊ ﮐﯿﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ
ﺻﺤﯿﺢ ﺣﺪﯾﺚ ﭘﺮ ﻋﻤﻞ ﮐﺮﻭ ﮨﻤﺎﺭﺍ ﺑﮭﯽ ﻋﻤﻞ ﯾﮩﯽ ﮨﮯ ‏)
ﺍﻣﺎﻡ ﻧﻮﻭﯼؒ ﻧﮯ ﺍﭘﻨﯽ ﮐﺘﺎﺏ ‏( ﺍﻟﻤﺠﻤﻮﻉ ‏) ﮐﮯ
ﻣُﻘﺪﻣﮧ ﻣﯿﮟ ﺍﺱ ﮐﺎ ﺟﻮﺍﺏ ﺩﯾﺎ : ﮯﮨ
ﻭﻫﺬﺍ ﺍﻟﺬﻱ ﻗﺎﻟﻪ ﺍﻟﺸﺎﻓﻌﻲ ﻟﻴﺲ ﻣﻌﻨﺎﻩ ﺃﻥ ﻛﻞ
ﻭﺍﺣﺪ ﺭﺃﻯ ﺣﺪﻳﺜًﺎ ﺻﺤﻴﺤًﺎ : ﻝﺎﻗ ﻫﺬﺍ ﻣﺬﻫﺐ
ﺍﻟﺸﺎﻓﻌﻲ، ﻭﻋﻤﻞ ﺑﻈﺎﻫﺮﻩ ﻭﺇﻧﻤﺎ ﻫﺬﺍ ﻓﻴﻤﻦ ﻟﻪ ﺭﺗﺒﺔ
ﺍﻻﺟﺘﻬﺎﺩ ﻓﻲ ﺍﻟﻤﺬﻫﺐ ﺍﻟﺦ
ﯾﻌﻨﯽ ﯾﮧ ﺟﻮ ﺍﻣﺎﻡ ﺷﺎﻓﻌﯽ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﻪ ﻧﮯ ﮐﮩﺎ ﮨﮯ
ﮐﮧ ‏( ﺍﺫﺍ ﺻﺢ ﺍﻟﺤﺪﻳﺚ ﻓﮭﻮ ﻣﺬﮨﺒﯽ ‏) ﺍﺱ ﮐﺎ ﯾﮧ
ﻣﻌﻨﯽ ﻭﻣﻄﻠﺐ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﮯ ﮐﮧ ﮨﺮﺍﯾﮏ ﺁﺩﻣﯽ ﺟﺐ
ﺻﺤﯿﺢ ﺣﺪﯾﺚ ﺩﯾﮑﮭﮯ ﺗﻮ ﯾﮧ ﮐﮩﮯ ﮐﮧ ﯾﮧ ﺍﻣﺎﻡ
ﺷﺎﻓﻌﯽ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﻪ ﮐﺎ ﻣﺬﮨﺐ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﭘﮭﺮﻇﺎﮨﺮ
ﺣﺪﯾﺚ ﭘﺮﻋﻤﻞ ﮐﺮﮮ ﺑﻠﮑﮧ ﯾﮧ ﺣﮑﻢ ﺍﺱ ﺷﺨﺺ ﮐﮯ
ﻟﺌﮯ ﮨﮯ ﺟﻮ ﻣﺬﮨﺐ ﻣﯿﮟ ﺍﺟﺘﮩﺎﺩ ﮐﺎ ﺩﺭﺟﮧ ﺭﮐﻬﺘﺎ
ﮨﻮ ۔
ﯾﮩﯽ ﺑﺎﺕ ﺣﺎﻓﻆ ﺍﺑﻦ ﺍﻟﺼﻼﺡ ﺍﻣﺎﻡ ﺷﺎﻣﯽ
ﻭﻏﯿﺮﮬﻤﺎ ﺍﺋﻤﮧ ﻧﮯ ﺑﮭﯽ ﮐﯽ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﻣﺎﻡ ﺷﺎﻓﻌﯽ
ﻭﻏﯿﺮﻩ ﺍﺋﻤﮧ ﮐﺎ ﯾﮧ ﻗﻮﻝ ﻋﺎﻣۃ ﺍﻟﻨﺎﺱ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﻧﮩﯿﮟ
ﮨﮯ ﺑﻠﮑﮧ ﺍﭘﻨﮯ ﻣﺬﮨﺐ ﮐﮯ ﺍﺻﺤﺎﺏ ﻭﺗﻼﻣﺬﻩ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ
ﮨﮯ ﺟﻮ ﻣﺠﺘﮩﺪ ﻓﯽ ﺍﻟﻤﺬﮨﺐ ﮐﺎ ﺩﺭﺟﮧ ﺭﮐﮭﺘﮯ ﮨﻮﮞ ۔
ﺍﻣﺎﻡ ﺫﮨﺒﯽؒ ﮐﺎ ﺍﺭﺷﺎﺩ
ﻋﺎﻟﯿﺸﺎﻥ
ﺣﺎﻓﻆ ﺍﺑﻦ ﺣﺰﻡؒ ﻇﺎﮨﺮﯼ ﮐﺎ ﻗﻮﻝ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻣﯿﮟ
ﺍﺟﺘﮩﺎﺩ ﮐﺮﺗﺎﮨﻮﮞ ﮐﺴﯽ ﻣﺬﮨﺐ ﺧﺎﺹ ﻣﯿﮟ ﻣﻘﯿﺪ
ﻧﮩﯿﮟ ﺣﻖ ﮐﯽ ﭘﯿﺮﻭﯼ ﮐﺮﺗﺎ ﮨﻮﮞ ﺍﺑﻦ ﺣﺰﻡ ؒﮐﮯ ﺍﺱ
ﻗﻮﻝ ﮐﺎ ﺭﺩ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﺍﻣﺎﻡ ﺫﮨﺒﯽؒ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ۔
ﻣﯿﮟ ﮐﮩﺘﺎﮨﻮﮞ ﺟﻮ ﺷﺨﺺ ﺍﺟﺘﮩﺎﺩ ﮐﮯ ﺭﺗﺒﮧ ﮐﻮ
ﭘﮩﻨﭻ ﭼﮑﺎ ﮨﻮ ﺍﻭﺭ ﺱ ﮐﮯ ﺣﻖ ﻣﯿﮟ ﭼﻨﺪ ﺍﺋﻤﮧ ﻧﮯ
ﺷﮩﺎﺩﺕ ﺑﮭﯽ ﺩﮮ ﺩﯼ ﮨﻮ ﺍﺱ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﺟﺎﺋﺰ
ﻧﮩﯿﮟ ﮨﯽ۔
ﺟﺲ ﻃﺮﺡ ﮐﻮﺋﯽ ﻋﺎﻣﯽ ﯾﺎ ﻓﻘﯿﮧ ﻣﺒﺘﺪﯼ ﺟﺲ ﻧﮯ
ﻗﺮﺁﻥ ﯾﺎ ﺍﺱ ﮐﺎ ﺯﯾﺎﺩﮦ ﺣﺼﮧ ﯾﺎﺩ ﮐﺮ ﻟﯿﺎ ﮨﮯ ﺍﺱ ﮐﮯ
ﻟﺌﮯ ﺍﺟﺘﮩﺎﺩ ﺟﺎﺋﺰ ﻧﮩﯿﮟ۔ ﺑﮭﻼ ﻭﮦ ﮐﯿﺴﮯ ﺍﺟﺘﮩﺎﺩ
ﮐﺮﮮ ﮔﺎ؟ ﺍﻭﺭ ﮐﯿﺴﮯ ﮐﻮﺋﯽ ﺭﺍﺋﮯ ﻗﺎﺋﻢ ﮐﺮﮮ ﮔﺎ؟
ﺍﻭﺭ ﮐﺲ ﺑﻞ ﭘﺮ ﺍﭘﻨﮯ ﻣﺬﮨﺐ ﮐﯽ ﻋﻤﺎﺭﺕ ﮐﮭﮍﯼ
ﮐﺮﮮ ﮔﺎ ﺍﻭﺭ ﮐﯿﺴﮯ ﻣﯿﺪﺍﻥ ﺍﺟﺘﮩﺎﺩ ﻣﯿﮟ ﭘﺮﻭﺍﺯ
ﮐﺮﮮ ﮔﺎ ﺟﺐ ﮐﮧ ﺍﺱ ﮐﮯ ﭘﺮ ﺑﮭﯽ ﺍُﮔﮯ ﻧﮧ ﮨﻮﮞ۔
ﺗﯿﺴﺮﯼ : ﻢﺴﻗ ﻭﮦ ﻓﻘﯿﮧ ﻣﻨﺘﮩﯽ ﺑﯿﺪﺍﺭ ﻣﻐﺰ ﺳﻤﺠﮫ
ﺩﺍﺭ ﻣﺤﺪﺙ ﮨﮯ ﺟﺲ ﮐﻮ ﻓﺮﻭﻉ ﻣﯿﮟ ﮐﻮﺋﯽ ﻣﺨﺘﺼﺮ
ﯾﺎﺩ ﮨﻮ ﺍﻭﺭ ﻗﻮﺍﻋﺪ ﺍﻻﺻﻮﻝ ﻣﯿﮟ ﮐﻮﺋﯽ ﮐﺘﺎﺏ ﯾﺎﺩ
ﮨﻮ ﺍﻭﺭ ﻧﺤﻮ ﯾﺎﺩ ﮨﻮ ﺍﻭﺭ ﮐﻤﺎﻻﺕ ﻣﯿﮟ ﺍﯾﮏ ﺣﺼﮧ ﮐﺎ
ﻣﺎﻟﮏ ﮨﻮ ﺳﺎﺗﮫ ﮨﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﯽ ﮐﺘﺎﺏ ﺣﻔﻆ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ
ﮐﯽ ﺗﻔﺴﯿﺮ ﮐﺎ ﻣﺸﻐﻠﮧ ﺭﮐﮭﺘﺎ ﮨﻮ ﺍﻭﺭ ﺑﺤﺚ ﻭ
ﺗﺤﻘﯿﻖ ﮐﯽ ﺻﻼﺣﯿﺖ ﺭﮐﮭﺘﺎ ﮨﻮ ﺗﻮ ﯾﮧ ﻣﺮﺗﺒﮧ ﺍﺱ
ﺷﺨﺺ ﮐﺎ ﮨﮯ ﺟﻮ ﺍﺟﺘﮩﺎﺩ ﻣﻘﯿﺪ ‏( ﯾﻌﻨﯽ ﺍﺟﺘﮩﺎﺩ ﻓﯽ
ﺍﻟﻤﺬﮨﺐ ‏) ﮐﻮ ﭘﮩﻨﭽﺎ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﻣﺎﻣﻮﮞ ﮐﮯ ﺩﻻﺋﻞ ﻣﯿﮟ
ﻏﻮﺭ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﺎ ﺍﮨﻞ ﮨﯽ۔
ﺗﻮ ﺍﯾﺴﮯ ﺷﺨﺺ ﮐﮯ ﻧﺰﺩﯾﮏ ﺟﺐ ﮐﺴﯽ ﻣﺴﺌﻠﮧ
ﻣﯿﮟ ﺣﻖ ﻭﺍﺿﺢ ﮨﻮ ﺟﺎﺋﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﻣﯿﮟ ﮐﻮﺋﯽ
ﻧﺺ ﺛﺎﺑﺖ ﮨﻮ ﺟﺎﺋﮯ ﺟﺲ ﮨﺮ ﺍﺋﻤﮧ ﻋﻼﻡ ﻣﯿﮟ ﮐﺴﯽ
ﮐﺎ ﻋﻤﻞ ﺑﮭﯽ ﮨﻮ ﻣﺜﻼً ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺑﻮ ﺣﻨﯿﻔﮧ ﯾﺎ ﺟﯿﺴﮯ
ﺍﻣﺎﻡ ﻣﺎﻟﮏ ﯾﺎ ﺳﻔﯿﺎﻥ ﺛﻮﺭﯼ ﯾﺎ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﻭﺯﺍﻋﯽ ﯾﺎ
ﺍﻣﺎﻡ ﺷﺎﻓﻌﯽ ﺍﻭﺭ ﺍﺑﻮ ﻋﺒﯿﺪ ﯾﺎ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺣﻤﺪ ﺍﻭﺭ ﺍﻣﺎﻡ
ﺍﺳﺤﺎﻕ ﺗﻮ ﺍﺏ ﺍﺱ ﻣﺴﺌﻠﮧ ﻣﯿﮟ ﺣﻖ ﮐﯽ ﭘﯿﺮﻭﯼ
ﮐﺮ ﺳﮑﺘﺎ ﮨﮯ ، ﻟﯿﮑﻦ ﺭﺧﺼﺘﻮﮞ ﮐﯽ ﺭﺍﮦ ﻧﮧ ﺍﭘﻨﺎﺋﮯ
ﺑﻠﮑﮧ ﺗﻮﺭﻉ ﺳﮯ ﮐﺎﻡ ﻟﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﺏ ﺍﺱ ﻣﺴﺌﻠﮧ ﻣﯿﮟ
ﺣﺠﺖ ﻗﺎﺋﻢ ﮨﻮ ﺟﺎﻧﮯ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﺍﺱ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﺗﻘﻠﯿﺪ
ﮐﯽ ﮔﻨﺠﺎﺋﺶ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﮯ ﺗﺎﮨﻢ ﺍﮔﺮ ﺍﭘﻨﮯ ﻓﻘﮩﺎﺀ ﮐﮯ
ﺷﻮﺭ ﻭ ﺷﻐﺐ ﺳﮯ ﺧﻄﺮﮦ ﻣﺤﺴﻮﺱ ﮐﺮﺗﺎ ﮨﻮ ﺗﻮ
ﺍﺱ ﺩﻟﯿﻞ ﮐﻮ ﺭﺍﺯ ﻣﯿﮟ ﺭﮐﮭﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﭘﺮ ﻋﻤﻞ
ﮐﺮﮐﮯ ﻧﻤﺎﺋﺶ ﻧﮧ ﮐﺮﯼ، ﮐﯿﻮﮞ ﮐﮧ ﺑﺴﺎ ﺍﻭﻗﺎﺕ ﺧﻮﺩ
ﻓﺮﯾﺒﯽ ﮐﺎ ﺷﮑﺎﺭ ﮨﻮ ﺟﺎﺋﮯ ﮔﺎ ﺍﻭﺭ ﺷﮩﺮﺕ ﭘﺴﻨﺪ ﺑﻦ
ﺑﯿﭩﮭﮯ ﮔﺎ ﺍﻭﺭ ﺳﺰﺍ ﺑﮭﮕﺘﻨﯽ ﭘﮍﮮ ﮔﯽ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﮐﺎ
ﻧﻔﺲ ﺍﺱ ﭘﺮ ﻏﺎﻟﺐ ﮨﻮ ﺟﺎﺋﮯ ﮔﺎ ﺑﮩﺖ ﺳﮯ ﻟﻮﮒ
ﮨﯿﮟ ﺟﻨﮩﻮﮞ ﻧﮯ ﮐﻠﻤﮧ ﺣﻖ ﺑﻮﻻ ﺍﻭﺭ ﺍﻣﺮ ﺑﺎﻟﻤﻌﺮﻭﻑ
ﮐﯽ ﻟﯿﮑﻦ ﺍﻥ ﮐﯽ ﺑﺪﻧﯿﺘﯽ ﺍﻭﺭ ﺩﯾﻨﯽ ﻗﯿﺎﺩﺕ
ﭘﺴﻨﺪﯼ ﮐﯽ ﻭﺟﮧ ﺳﮯ ﺍﻟﻠﮧ ﻧﮯ ﺍﻥ ﭘﺮ ﺍﯾﺴﮯ ﻟﻮﮔﻮﮞ
ﮐﻮ ﻣﺴﻠﻂ ﮐﺮ ﺩﯾﺎ ﺟﻨﮩﻮﮞ ﻧﮯ ﺍﻥ ﮐﻮ ﺗﮑﻠﯿﻒ
ﭘﮩﻨﭽﺎﺋﯽ ﭘﺲ ﯾﮧ ﺍﯾﮏ ﺧٖﻔﯽ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﮨﮯ ﺟﻮ ﻋﻠﻤﺎﺀ
ﮐﮯ ﻧﻔﺲ ﻣﯿﮟ ﮔﮭﺴﯽ ﮨﻮﺋﯽ ﮨﯽ۔
ﺍﻭﺭ ﺟﻮﺷﺨﺺ ﻋﻠﻢ ﮐﯽ ﻃﻠﺐ ﻣﺪﺍﺭﺱ ﺍﻭﺭ ﺍﻓﺘﺎﺀ
ﮐﮯ ﻋﮩﺪﻭﮞ ﺍﻭﺭ ﻓﺨﺮ ﻭﺭﯾﺎ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﮐﺮﺗﺎ ﮨﮯ ﻭﮦ
ﺣﻤﺎﻗﺖ ﮐﺎ ﺷﮑﺎﺭ ﺍﻭﺭ ﻓﺮﯾﺐ ﺧﻮﺭﺩﮦ ﺑﻨﺎ ﺍﻭﺭ ﻟﻮﮔﻮﮞ
ﮐﯽ ﻋﯿﺐ ﺟﻮﺋﯽ ﻣﯿﮟ ﭘﮍﺍ ﻏﺮﻭﺭ ﻧﮯ ﺍﺱ ﮐﻮ ﮨﻼﮎ
ﮐﯿﺎ ﺍﻭﺭ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﮐﯽ ﻋﺪﺍﻭﺕ ﮐﺎ ﻧﺸﺎﻧﮧ ﺑﻨﺎ۔ ﻗﺪ ﺍﻓﻠﺢ
ﻣﻦ ﺯﮐﺎﮬﺎ ﻭﻗﺪ ﺧﺎﺏ ﻣﻦ . ﺎﮬﺎﺳﺩ
ﻋﻼﻣﮧ ﺍﺑﻦ ﻗﯿﻢؒ ﺣﻨﺒﻠﯽ ﮐﯽ ﺭﺍﺋﮯ ﻋﺎﻟﯽ
ﺍﺑﻮ ﻋﻤﺮﻭ ﺑﻦ ﺻﻼﺡ ﺳﮯ ﻣﻨﻘﻮﻝ ﮨﮯ :
ﺍﮔﺮ ﮐﻮﺋﯽ ﺷﺨﺺ ﮐﺴﯽ ﺣﺪﯾﺚ ﮐﻮ ﺍﭘﻨﮯ ﻣﺬﮨﺐ
ﮐﮯ ﺧﻼﻑ ﭘﺎﺋﮯ ﺗﻮ ﺍﮔﺮ ﺍﺱ ﻣﯿﮟ ﻣﻄﻠﻖ ﺍﺟﺘﮩﺎﺩ ﯾﺎ
ﺍﺟﺘﮩﺎﺩ ﻓﯽ ﺍﻟﻤﺬﮨﺐ ﯾﺎ ﺍﺱ ﻧﻮﻉ ﻣﯿﮟ ﺍﺟﺘﮩﺎﺩ ﯾﺎ
ﺧﺎﺹ ﺍ ﺱ ﻣﺴﺌﻠﮧ ﻣﯿﮟ ﺍﺟﺘﮩﺎﺩ ﮐﯽ ﻣﮑﻤﻞ ﺍﮨﻠﯿﺖ
ﮨﻮ ﺗﻮ ﺍﺱ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﺣﺪﯾﺚ ﭘﺮ ﻋﻤﻞ ﮐﺮﻧﺎ ﺑﮩﺘﺮ ﮨﮯ ،
ﻟﯿﮑﻦ ﺍﮔﺮ ﺍﮨﻠﯿﺖ ﻣﮑﻤﻞ ﻧﮧ ﮨﻮ ﺍﻭﺭ ﺍﭘﻨﮯ ﺩﻝ ﻣﯿﮟ
ﺣﺪﯾﺚ ﮐﯽ ﻣﺨﺎﻟﻔﺖ ﺳﮯ ﻗﻠﻖ ﺍﻭﺭ ﮔﺮﺍﻧﯽ
ﻣﺤﺴﻮﺱ ﮐﺮﮮ ﺟﺐ ﮐﮧ ﺗﻼﺵ ﻭ ﺗﺤﻘﯿﻖ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ
ﺑﮭﯽ ﺍﺱ ﮐﯽ ﻣﺨﺎﻟﻔﺖ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﮐﻮﺋﯽ ﺟﻮﺍﺏ
ﺷﺎﻓﯽ ﻧﮧ ﭘﺎ ﺳﮑﺎ ﮨﻮ ﺗﻮ ﭘﮭﺮ ﻏﻮﺭ ﮐﺮﮮ ﮐﮧ ﺍﺱ
ﺣﺪﯾﺚ ﭘﺮ ﮐﺴﯽ ﻣﺴﺘﻘﻞ ‏( ﻣﺠﺘﮩﺪ ﻣﻄﻠﻖ ‏) ﺍﻣﺎﻡ ﮐﺎ
ﻋﻤﻞ ﮨﮯ ﯾﺎ ﻧﮩﯿﮟ ﺍﮔﺮ ﮐﺴﯽ ﻣﺴﺘﻘﻞ ﺍﻣﺎﻡ ﮐﺎ ﺍﺱ
ﭘﺮ ﻋﻤﻞ ﮨﮯ ﺗﻮ ﺍﺱ ﺣﺪﯾﺚ ﻣﯿﮟ ﺍﺳﯽ ﺍﻣﺎﻡ ﮐﮯ
ﻣﺬﮨﺐ ﭘﺮ ﻋﻤﻞ ﮐﺮ ﻟﮯ ﺍﻭﺭ ﯾﮧ ﺍﺱ ﻟﺌﮯ ﺍﭘﻨﮯ ﺍﻣﺎﻡ
ﮐﮯ ﻣﺬﮨﺐ ﮐﻮ ﭼﮭﻮﮌ ﺩﯾﻨﮯ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﺻﺮﻑ ﺍﺱ
ﻣﺴﺌﻠﮧ ﻣﯿﮟ ﺍﯾﮏ ﻋﺬﺭ ﮨﻮ ﮔﺎ ۔ ﻭﺍﻟﻠﮧ ﺍﻋﻠﻢ ۔
ﺍﻣﺎﻡ ﻭﻟﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﺩﮨﻠﻮﯼ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ﺍﻣﺎﻡ ﻧﻮﻭﯼ
ﻧﮯ ﺍﺑﻦ ﺻﻼﺡ ﮐﮯ ﺍﺱ ﻗﻮﻝ ﮐﯽ ﺗﺤﺴﯿﻦ ﮐﯽ ﮨﮯ
ﺍﻭﺭ ﺑﻼ ﺗﻨﻘﯿﺪ ﺑﺮﻗﺮﺍﺭ ﺭﮐﮭﺎ ﮨﮯ ۔ ‏( ﻋﻘﺪ ﺍﻟﺠﯿﺪ
ﺹ۴۴ ‏) ﻁ
ﺍﻣﺎﻡ ﻧﺎﻗﺪ ﺣﺎﻓﻆ ﺷﻤﺲ ﺍﻟﺪﯾﻦ ﺫﮨﺒﯽؒ ﮐﺎ
ﻓﺮﻣﺎﻥ : ﻥﺎﺸﯾﺫ
ﺣﺪﯾﺚ ﭘﺮ ﻋﻤﻞ ﮐﺮﻧﺎ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺑﻮ ﺣﻨﯿﻔﮧ ﯾﺎ ﺍﻣﺎﻡ
ﺷﺎﻓﻌﯽ ﮐﮯ ﻗﻮﻝ ﭘﺮ ﻋﻤﻞ ﮐﺮﻧﮯ ﺳﮯ ﺑﮩﺘﺮ ﮨﯽ۔
ﺍﺱ ﭘﺮ ﺭﺩ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﺍﻣﺎ ﻡ ﺫﮨﺒﯽ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ : ۔
‏( ﻣﯿﮟ ﮐﮩﺘﺎ ﮨﻮﮞ ﯾﮧ ﻋﻤﺪﮦ ﺑﺎﺕ ﮨﮯ ﻣﮕﺮ ﺍﺱ ﺷﺮﻁ
ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﮐﮧ ﺣﺪﯾﺚ ﭘﺮ ﻋﻤﻞ ﮐﺎ ﻗﺎﺋﻞ ﺍﻥ ﺩﻭﻧﻮﮞ
ﺍﻣﺎﻣﻮﮞ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺑﻮ ﺣﻨﯿﻔﮧ ﺍﻭﺭ ﺍﻣﺎﻡ ﺷﺎﻓﻌﯽ ﮐﮯ
ﮨﻤﺴﺮ ﮐﻮﺋﯽ ﺍﻣﺎﻡ ﺑﮭﯽ ﮨﻮ ﺟﯿﺴﮯ ﺍﻣﺎﻡ ﻣﺎﻟﮏ ﯾﺎ
ﺍﻣﺎﻡ ﺳﻔﯿﺎﻥ ﯾﺎ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﻭﺯﺍﻋﯽ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﺷﺮﻁ ﮐﮯ
ﺳﺎﺗﮫ ﮐﮧ ﻭﮦ ﺣﺪﯾﺚ ﺛﺎﺑﺖ ﺍﻭﺭ ﮨﺮ ﻋﻠﺖ ﺳﮯ ﭘﺎﮎ
ﺑﮭﯽ ﮨﻮ ﻧﯿﺰ ﯾﮧ ﺑﮭﯽ ﺷﺮﻁ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺑﻮ ﺣﻨﯿﻔﮧ
ﺍﻭﺭ ﺍﻣﺎﻡ ﺷﺎﻓﻌﯽ ﮐﮯ ﭘﺎﺱ ﺩﻟﯿﻞ ﻣﯿﮟ ﮐﻮﺋﯽ
ﺩﻭﺳﺮﯼ ﺻﺤﯿﺢ ﺣﺪﯾﺚ ﺍﺱ ﺣﺪﯾﺚ ﮐﮯ ﺧﻼﻑ ﻧﮧ
ﮨﻮ ﻟﯿﮑﻦ ﺍﮔﺮ ﮐﻮﺋﯽ ﮐﺴﯽ ﺻﺤﯿﺢ ﺣﺪﯾﺚ ﭘﺮ ﺍﺱ
ﻃﺮﺡ ﻋﻤﻞ ﮐﺮﺗﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﺱ ﺣﺪﯾﺚ ﮐﮯ ﺧﻼﻑ ﺗﻤﺎﻡ
ﺍﺋﻤﮧ ﺍﺟﺘﮩﺎﺩ ﺟﻤﻊ ﮨﻮﮞ ﺗﻮ ﺍﯾﺴﯽ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﯿﮟ ﮨﺮ
ﮔﺰ ﺍﺱ ﺣﺪﯾﺚ ﭘﺮ ﻋﻤﻞ ﺟﺎﺋﺰ ﻧﮩﯿﮟ۔ ‏( ﺳﯿﺮ ﺍﻋﻼﻡ
ﺍﻟﻨﺒﻼﺀ ﻟﻠﺬﮨﺒﯽ ﺝ ۴۰۵۶ ‏)
ﺍﺱ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﺍﻣﺎ ﻡ ﺫﮨﺒﯽ ﻧﮯ ﺍﭘﻨﮯ ﻗﻮﻝ ﮐﮯ ﺩﻻﺋﻞ
ﺟﻤﻊ ﻓﺮﻣﺎﺋﮯ ﮨﯿﮟ۔
ﺣﺎﻓﻆ ﺍﺑﻦ ﺭﺟﺐؒ ﺣﻨﺒﻠﯽ ﮐﺎ ﺍﺭﺷﺎﺩ ﮔﺮﺍﻣﯽ
ﺍﺋﻤﮧ ﺩﯾﻦ ﺍﻭﺭ ﺍﮨﻞ ﺣﺪﯾﺚ ﻓﻘﮩﺎﺀ ﮐﺮﺍﻡ ﺣﺪﯾﺚ
ﺻﺤﯿﺢ ﮐﯽ ﭘﯿﺮﻭﯼ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﭼﺎﮨﮯ ﺟﮩﺎﮞ ﺑﮭﯽ
ﻣﻮﺟﻮﺩ ﮨﻮ ﺑﺸﺮﻃﯿﮑﮧ ﻭﮦ ﺣﺪﯾﺚ ﺻﺤﺎﺑﮧ ﺍﻭﺭ ﺍﻥ
ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﻭﺍﻟﻮﮞ ﮐﮯ ﻧﺰﺩﯾﮏ ﻣﻌﻤﻮﻝ ﺑﮧ ﮨﻮ ﯾﺎ ﺍﻥ ﻣﯿﮟ
ﺍﯾﮏ ﺟﻤﺎﻋﺖ ﮐﮯ ﻧﺰﺩﯾﮏ ﻣﻌﻤﻮﻝ ﺑﮧ ، ﻟﯿﮑﻦ ﻭﮦ
ﺣﺪﯾﺚ ﺟﺲ ﮐﮯ ﺗﺮﮎ ﭘﺮ ﺳﻠﻒ ﻣﯿﮟ ﺍﺗﻔﺎﻕ ﮨﻮ ﺗﻮ
ﺍﺱ ﭘﺮ ﻋﻤﻞ ﮐﺮﻧﺎ ﺟﺎﺋﺰ ﻧﮩﯿﮟ، ﺍﺱ ﻟﺌﮯ ﮐﮧ ﺍﻧﮩﻮﮞ
ﻧﮯ ﺍﺱ ﮐﻮ ﻣﺘﺮﻭﮎ ﻧﮩﯿﮟ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﯾﺎ ﻣﮕﺮ ﯾﮧ ﮐﮧ ﺍﻥ
ﮐﮯ ﭘﺎﺱ ﺍﺱ ﺑﺎﺕ ﮐﺎ ﻋﻠﻢ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻭﮦ ﺣﺪﯾﺚ
ﻣﻌﻤﻮﻝ ﺑﮧ ﻧﮩﯿﮟ ﺣﻀﺮﺕ ﻋﻤﺮ ﺑﻦ ﻋﺒﺪ ﺍﻟﻌﺰﯾﺰ
ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﺭﺍﺋﮯ ﻣﯿﮟ ﺭﺍﺋﮯ ﻣﯿﮟ ﺳﮯ
ﺻﺮﻑ ﺍﺱ ﮐﻮ ﻟﮯ ﻟﻮ ﺟﻮ ﺗﻢ ﺳﮯ ﭘﮩﻠﮯ ﻭﺍﻟﻮﮞ
ﻣﻮﺍﻓﻖ ﮨﻮ ﮐﯿﻮﮞ ﮐﮧ ﮨﻮ ﺗﻢ ﺳﮯ ﺯﯾﺎﺩﮦ ﻋﻠﻢ ﻭﺍﻟﮯ
ﺗﮭﯽ۔ ‏( ﺑﯿﺎﻥ ﻓﻀﻞ ﻋﻠﻢ ﺍﻟﺴﻠﻒ ﻋﻠﯽ ﻋﻠﻢ ﺍﻟﺨﻠﻒ
ﺗﺼﻨﯿﻒ ﺍﺑﻦ ﺭﺟﺐ ﺣﻨﺒﻠﯽ ﻣﺘﻮﻓﯽ ۹۵ ﺹ۵۷ ‏)
ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺣﻤﺪ ﺑﻦ ﺣﻨﺒﻞؒ ﮐﯽ ﻧﺼﯿﺤﺖ
ﺍﮔﺮ ﮐﺴﯽ ﮐﮯ ﭘﺎﺱ ﺍﯾﺴﯽ ﮐﺘﺎﺑﯿﮟ ﮨﻮﮞ ﺟﻦ ﻣﯿﮟ
ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﮧ ؐ ﮐﮯ ﺍﺭﺷﺎﺩﺕ ﻧﯿﺰ ﺻﺤﺎﺑﮧ ﻭ ﺗﺎﺑﻌﯿﻦ ﮐﮯ
ﺍﺧﺘﻼﻑ ﺟﻤﻊ ﮐﺌﮯ ﮔﺌﮯ ﮨﯿﮟ ﺗﻮ ﺍﺱ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﮨﺮ ﮔﺰ
ﺟﺎﺋﺰ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﯽ ﺟﯿﺴﮯ ﭼﺎﮨﮯ ﻋﻤﻞ ﮐﺮ ﻟﮯ ﺍﻭﺭ ﺟﻮ
ﭘﺴﻨﺪ ﮨﻮ ﺍﺱ ﮐﮯ ﻣﻄﺎﺑﻖ ﻓﯿﺼﻠﮧ ﯾﺎ ﻋﻤﻞ ﮐﺮ ﻟﮯ ﺗﺎ
ﻭﻗﺘﯿﮑﮧ ﺍﮨﻞ ﻋﻠﻢ ﺳﮯ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﻧﮧ ﮐﺮﻟﮯ ﮐﮧ ﮐﺲ ﻗﻮﻝ
ﮐﻮ ﺍﺧﺘﯿﺎﺭ ﮐﺮﻧﺎ ﭼﺎﮨﯿﮯ ﺗﺎ ﮐﮧ ﻋﻤﻞ ﺻﺤﯿﺢ ﺍﻣﺮ ﭘﺮ
ﮨﻮ ﺳﮑﯽ۔ ‏( ﺍﻋﻼﻡ ﺍﻟﻤﻌﻮﻗﯿﻦ ﺗﺼﻨﯿﻒ ﺍﺑﻦ ﻗﯿﻢ
ﺝ۱ﺹ۴۴ ‏)
ﺍﻣﺎﻡ ﺟﻠﯿﻞ ﻓﻘﯿﮧ ﺍﺑﻮ ﺍﻟﺤﺴﻦ ﻣﯿﻤﻮﻥؒ ﮐﺎ
ﺍﺭﺷﺎﺩ ﻣﺒﺎﺭﮎ
ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺣﻤﺪ ﺑﻦ ﺣﻨﺒﻞ ﻧﮯ ﻣﺠﮫ ﺳﮯ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ ﺍﮮ ﺍﺑﻮ
ﺍﻟﺤﺴﻦ ﺗﻢ ﮐﺴﯽ ﺍﯾﺴﮯ ﻣﺴﺌﻠﮧ ﻣﯿﮟ ﮔﻔﺘﮕﻮ ﺳﮯ
ﭘﺮﮨﯿﺰ ﮐﺮﻭ ﺟﺲ ﻣﯿﮟ ﺗﻤﮩﺎﺭﺍ ﮐﻮﺋﯽ ﺍﻣﺎﻡ ﻧﮧ ﮨﻮ ۔
ﻣﻨﺎﻗﺐ ﺍﻻﻣﺎﻡ ﺍﺣﻤﺪ ﺗﺼﻨﯿﻒ ﺍﺑﻦ ﺍﻟﺠﻮﺯﯼ ﺹ ۱۷۸
ﺍﻭﺭ ﻣﺴﻮﺩﮦ ﻻﻝ ﺍﺑﻦ ﺗﯿﻤﯿﮧ ﺹ ۴۰۱ ﻭ ۴۸۴ ﺍﻭﺭ
ﺳﯿﺮ ﺍﻋﻼﻡ ﺍﻟﻨﺒﻼﺀ ﻟﻠﺬﮨﺒﯽ ﺝ ۱۱ ﺹ ۲۹۶ ‏

Talb E dua
Aaqibul islam
طالب علم 

No comments:

Post a Comment