Friday, 12 October 2018

ﻣﺮﺩ ﻭ ﻋﻮﺭﺕ ﮐﯽ ﻧﻤﺎﺯ ﻣﯿﮟ ﻓﺮﻕ


 ﻣﺮﺩ ﻭ ﻋﻮﺭﺕ ﮐﯽ ﻧﻤﺎﺯ ﻣﯿﮟ ﻓﺮﻕ ﮐﺎ ﺣﮑﻢ ﻧﺒﻮﯼ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ *
ﺁﭖ ﺣﯿﺮﺍ ﻥ ﮨﻮﮞ ﮔﮯ ﮐﮧ ﺍﯾﮏ ﻃﺮﻑ ﺗﻮ ﻧﺒﯽ ﮐﺮﯾﻢ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﺎ ﯾﮧ ﺍﺭﺷﺎﺩ ﮨﻤﯿﮟ ﺳﻨﺎﯾﺎ ﺟﺎﺗﺎ ﮨﮯ ” ﺻﻠّﻮﺍﮐﻤﺎ ﺭﺍﯾﺘﻤﻮﻧﯽ ﺍﺻﻠﯽ “ ‏( ﺑﺨﺎﺭﯼ ﮐﺘﺎﺏ ﺍﻻٰﺫﺍﻥ ‏) ﻧﻤﺎﺯ ﭘﮍﮬﻮ ﺗﻢ ﺳﺐ ﺍﯾﺴﮯ ﺟﯿﺴﮯ ﺗﻢ ﺩﯾﮑﮭﺘﮯ ﮨﻮ ﻣﺠﮭﮯ ﻧﻤﺎﺯ ﭘﮍﮬﺘﮯ ﮨﻮﺋﮯ۔ ﺍﺱ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﮐﻮ ﺳﻨﺎﻧﮯ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﮐﮩﺎ ﺟﺎﺗﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻣﺮﺩ ﻭ ﻋﻮﺭﺕ ﮐﯽ ﻧﻤﺎﺯ ﻣﯿﮟ ﮐﻮﺋﯽ ﻓﺮﻕ ﻧﮩﯿﮟ،
ﻟﯿﮑﻦ ﺫﯾﻞ ﮐﯽ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﻣﯿﮟ ﺁﭖ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﻣﺮﺩ ﻭ ﻋﻮﺭﺕ ﮐﯽ ﻧﻤﺎﺯ ﻣﯿﮟ ﺟﻮ ﺗﻔﺮﯾﻖ ﻓﺮﻣﺎ ﺭﮨﮯ ﮨﯿﮟ ﺍﺱ ﮐﻮ ﺑﮭﯽ ﺁﭖ ﻣﻼﺣﻈﮧ ﻓﺮﻣﺎﻟﯿﮟ۔ ﭼﻨﺎﻧﭽﮧ ﺣﺪﯾﺚ ﻣﺒﺎﺭﮐﮧ ﮨﮯ ﮐﮧ ” ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﮧ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﺩﻭ ﻋﻮﺭﺗﻮﮞ ﮐﮯ ﭘﺎﺱ ﺳﮯ ﮔﺰﺭﮮ ﺟﻮ ﻧﻤﺎﺯ ﭘﮍﮪ ﺭﮨﯽ ﺗﮭﯿﮟ۔ ﺁﭖ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﻧﮯ ﺍﻥ ﮐﻮ ﺩﯾﮑﮫ ﮐﺮ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ ﮐﮧ ” ﺟﺐ ﺗﻢ ﺳﺠﺪﮦ ﮐﺮﻭ ﺗﻮ ﺗﻢ ﺍﭘﻨﮯ ﺟﺴﻢ ﮐﮯ ﺑﻌﺾ ﺣﺼﻮﮞ ﮐﻮ ﺯﻣﯿﻦ ﺳﮯ ﭼﻤﭩﺎ ﺩﯾﺎ ﮐﺮﻭ۔ ﺍﺱ ﻟﺌﮯ ﮐﮧ ﺍﺱ ﻣﯿﮟ ﻋﻮﺭﺕ ﻣﺮﺩ ﮐﯽ ﻃﺮﺡ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﮯ “ ۔
‏( ﺳﻨﻦ ﺑﯿﮩﻘﯽ، ﺝ۲، ﺹ۲۲۳، ﻣﺮﺍﺳﯿﻞ ﺍﺑﻮﺩﺍﻭﺩ، ﺹ۸، ﺍﻋﻼﺀﺍﻟﺴﻨﻦ، ﺝ۳، ﺹ۹۱ ‏)
ﺍﺱ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﻣﯿﮟ ﻧﺒﯽ ﮐﺮﯾﻢ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﺎ ﻣﺮﺩ ﻭ ﻋﻮﺭﺕ ﮐﯽ ﻧﻤﺎﺯ ﻣﯿﮟ ﺗﻔﺮﯾﻖ ﭘﺮ ﺍﺗﻨﺎ ﺻﺎﻑ ﺍﻭﺭ ﻭﺍﺿﺢ ﺍﺭﺷﺎﺩ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﺱ ﮐﻮ ﭘﮍﮪ ﮐﺮ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﮐﻮ ﯾﻘﯿﻦ ﺁﺟﺎﺗﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻭﺍﻗﻌﯽ ﮨﯽ ﻏﯿﺮﻣﻘﻠﺪﯾﻦ ﻣﺮﺩ ﻭ ﻋﻮﺭﺕ ﮐﯽ ﻧﻤﺎﺯ ﻣﯿﮟ ﻓﺮﻕ ﻧﮧ ﮐﺮ ﮐﮯ ﻋﻮﺍﻡ ﺍﻟﻨﺎﺱ ﮐﻮ ﮔﻤﺮﺍﮦ ﮐﺮ ﺭﮨﮯ ﮨﯿﮟ۔ ﻣﻨﺪﺭﺟﮧ ﺑﺎﻻ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﺳﮯ ﺻﺎﻑ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﮨﻮﺗﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ” ﺻﻠّﻮﺍﮐﻤﺎ ﺭﺍﯾﺘﻤﻮﻧﯽ ﺍﺻﻠﯽ “ ﮐﺎ ﻭﮦ ﻣﻄﻠﺐ ﻧﮩﯿﮟ ﺟﻮ ﻏﯿﺮﻣﻘﻠﺪﯾﻦ ﺣﻀﺮﺍﺕ ﻟﯿﺘﮯﮨﯿﻦ ﮐﯿﻮﻧﮑﮧ ﺍﮔﺮ ﻏﯿﺮﻣﻘﻠﺪﯾﻦ ﻭﺍﻻ ﻣﻄﻠﺐ ﻟﯿﺎ ﺟﺎﺋﮯ ﺗﻮ ﻣﻨﺪﺭﺟﮧ ﺑﺎﻻ ﺣﺴﻦ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﮐﺎ ﺍﻧﮑﺎﺭ ﻻﺯﻡ ﺁﺋﮯ ﮔﺎ ﺟﻮ ﮐﮧ ﺩﺭﺳﺖ ﻧﮩﯿﮟ۔
ﺗﻌﻠﯿﻢ ﮐﮯ ﺣﻠﻘﮯ ﻣﯿﮟ ﻧﺒﯽ ﻋﻠﯿﮧ ﺍﻟﺴﻼﻡ ﮐﺎ ﻣﺮﺩ ﻭ ﻋﻮﺭﺕ ﮐﯽ ﻧﻤﺎﺯ ﻣﯿﮟ ﻓﺮﻕ ﮐﺮﻧﺎ
ﻧﺒﯽ ﮐﺮﯾﻢ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﻧﻤﺎﺯ ﮐﻮ ﺳﮑﮭﺎﻧﮯ ﻭﺍﻟﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﮐﯽ ﺗﻌﻠﯿﻢ ﺩﯾﻨﮯ ﻭﺍﻟﮯ ﮨﯿﮟ۔ ﺁﭖ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﻧﮯ ﻣﺮﺩ ﻭ ﻋﻮﺭﺕ ﮐﯽ ﻧﻤﺎﺯ ﻣﯿﮟ ﺟﻮ ﻓﺮﻕ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ ﻭﮦ ﻭﺍﺿﺢ ﮨﮯ۔ ﭼﻨﺎﻧﭽﮧ ﻧﺒﯽ ﻋﻠﯿﮧ ﺍﻟﺼﻠﻮٰﺓ ﻭﺍﻟﺴﻼﻡ ﺍﺱ ﺗﻔﺮﯾﻖ ﮐﯽ ﺗﻌﻠﯿﻢ ﺩﯾﺘﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﺣﻀﺮﺕ ﻭﺍﺋﻞ ﺑﻦ ﺣﺠﺮ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽ ﮐﻮ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ ” ﺟﺐ ﺗﻢ ﻧﻤﺎﺯ ﺷﺮﻭﻉ ﮐﺮﻭ ﺗﻮ ﺍﭘﻨﮯ ﮨﺎﺗﮫ ﮐﺎﻧﻮﮞ ﺗﮏ ﺍﭨﮭﺎﻭ ﺍﻭﺭ ﻋﻮﺭﺕ ﺍﭘﻨﮯ ﮨﺎﺗﮫ ﺍﭘﻨﯽ ﭼﮭﺎﺗﯽ ﺗﮏ ﺍﭨﮭﺎﺋﮯ۔ “ ‏( ﻣﺠﻤﻊ ﺍﻟﺰﻭﺍﺋﺪ، ﺝ۲،ﺹ ۱۰۳ ‏)
ﺍﺱ ﺣﺪﯾﺚ ﻧﺒﻮﯼ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﻣﯿﮟ ﻣﺮﺩ ﻭ ﻋﻮﺭﺕ ﮐﯽ ﻧﻤﺎﺯ ﻣﯿﮟ ﻓﺮﻕ ﮐﻮ ﻭﺍﺿﺢ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﯾﮧ ﺑﺘﻼﯾﺎ ﮔﯿﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻣﺮﺩ ﺍﭘﻨﮯ ﮨﺎﺗﮫ ﺍﻟﻠﮧ ﺍﮐﺒﺮ ﮐﮩﺘﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﺷﺮﻭﻉ ﻧﻤﺎﺯ ﻣﯿﮟ ﮐﺎﻧﻮﮞ ﺗﮏ ﺍﭨﮭﺎﺋﯿﮟ ﮔﮯ ﺍﻭﺭ ﻋﻮﺭﺕ ﺍﭘﻨﮯ ﮨﺎﺗﮫ ﺍﭘﻨﯽ ﭼﮭﺎﺗﯽ ﯾﻌﻨﯽ ﺳﯿﻨﮯ ﮐﮯ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺗﮏ ﺍﭨﮭﺎﺋﮯ ﮔﯽ۔ ﮐﯿﻮﻧﮑﮧ ﻣﺮﺩ ﻭ ﻋﻮﺭﺕ ﮐﯽ ﻧﻤﺎﺯ ﻣﯿﮟ ﻓﺮﻕ ﮨﮯ ﺟﯿﺴﺎ ﮐﮧ ﮔﺬﺷﺘﮧ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﮐﮯ ﺣﻮﺍﻟﮯ ﺳﮯ ﺑﮭﯽ ﮔﺰﺭﭼﮑﺎ ﮨﮯ۔
ﺗﺸﮩﺪ ﮐﯽ ﮐﯿﻔﯿﺖ ﻣﯿﮟ ﻣﺮﺩ ﻭ ﻋﻮﺭﺕ ﮐﯽ ﺗﻔﺮﯾﻖ ﮐﺎ ﺍﻋﻼﻥ ﻧﺒﻮﯼ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ
ﺗﮑﺒﯿﺮ ﮐﮩﺘﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﮨﺎﺗﮫ ﺍﭨﮭﺎﻧﮯ ﺍﻭﺭ ﺑﺎﻧﺪﮬﻨﮯ ﮐﯽ ﮐﯿﻔﯿﺖ ﻧﯿﺰ ﺳﺠﺪﻭﮞ ﻣﯿﮟ ﺑﯿﭩﮭﻨﮯ ﮐﺎ ﻃﺮﯾﻘﮧ ﻣﺮﺩ ﻭ ﻋﻮﺭﺕ ﮐﯽ ﻧﻤﺎﺯ ﮐﯽ ﺗﻔﺮﯾﻖ ﮐﮯ ﺣﻮﺍﻟﮯ ﺳﮯ ﮔﺰﺭ ﭼﮑﺎ ﮨﮯ۔ ﺍﺏ ﻣﺮﺩ ﻭ ﻋﻮﺭﺕ ﮐﯽ ﻧﻤﺎﺯ ﻣﯿﮟ ﺗﺸﮩﺪ ﮐﮯ ﻓﺮﻕ ﮐﻮ ﻭﺍﺿﺢ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﻧﺒﯽ ﮐﺮﯾﻢ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﻧﮯ ﺟﻮ ﺣﮑﻢ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ ﻭﮦ ﺑﮭﯽ ﺩﯾﮑﮫ ﻟﯿﺠﺌﮯ۔ ﭼﻨﺎﻧﭽﮧ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺑﻮ ﺳﻌﮯﺩ ﺧﺪﺭﯼ ﻧﻘﻞ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ﻧﺒﯽ ﮐﺮﯾﻢ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﻧﮯ ﻣﺮﺩﻭﮞ ﮐﻮ ﻧﻤﺎﺯ ﮐﮯ ﺍﻧﺪﺭ ﺳﺠﺪﮮ ﮐﯽ ﺣﺎﻟﺖ ﻣﯿﮟ ﺍﭘﻨﮯ ﺟﺴﻢ ﮐﻮ ﺍﻟﮓ ﺍﻟﮓ ﺭﮐﮭﻨﮯ ﮐﺎ ﺣﮑﻢ ﺩﯾﺎ ﺍﻭﺭ ﻋﻮﺭﺗﻮﮞ ﮐﻮ ‏( ﺳﺠﺪﮮ ﻣﯿﮟ ‏) ﺟﺴﻢ ﻣﻼﻧﮯ ﮐﺎ ﺣﮑﻢ ﺩﯾﺎ۔ ﻧﯿﺰ ﯾﮧ ﺑﮭﯽ ﺣﮑﻢ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ ﮐﮧ ﻣﺮﺩ ﺗﺸﮩﺪ ﻣﯿﮟ ﺍﭘﻨﺎ ﺩﺍﯾﺎﮞ ﭘﺎﻭﮞ ﮐﮭﮍﺍ ﺭﮐﮭﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﻋﻮﺭﺗﻮﮞ ﮐﻮ ﺩﻭﻧﻮﮞ ﭘﺎﻭﮞ ﺑﭽﮭﺎﻧﮯ ﮐﺎ ﺣﮑﻢ ﺩﯾﺎ۔ ﻧﯿﺰ ﻋﻮﺭﺗﻮﮞ ﮐﻮ ﻧﺒﯽ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﺧﻮﺏ ﺳﻤﭧ ﮐﺮ ﺑﯿﭩﮭﻨﮯ ﮐﺎ ﺣﮑﻢ ﺩﯾﺘﮯ۔
‏( ﺳﻨﻦ ﺑﯿﮩﻘﯽ، ﺝ۲، ﺹ۲۲۲ ‏)
ﺍﺱ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﺳﮯ ﯾﮧ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﮨﻮﺍ ﮐﮧ ﻋﻮﺭﺕ ﺗﺸﮩﺪ ﻣﯿﮟ ﺑﮭﯽ ﻣﺮﺩ ﮐﮯ ﻣﺸﺎﺑﮧ ﻧﮩﯿﮟ ﺑﯿﭩﮭﮯ ﮔﯽ۔
ﺻﺤﺎﺑﮧ ﮐﺮﺍﻡ ‏( ﺭﺿﻮﺍﻥ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮭﻢ ﺍﺟﻤﻌﯿﻦ ‏) ﺑﮭﯽ ﻣﺮﺩ ﻭ ﻋﻮﺭﺕ ﮐﯽ ﻧﻤﺎﺯ ﻣﯿﮟ ﻓﺮﻕ ﮐﺮﺗﮯ ﺗﮭﮯ
ﻧﺒﯽ ﮐﺮﯾﻢ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﮯ ﺍﺭﺷﺎﺩﺍﺕ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﺍﺏ ﺻﺤﺎﺑﮧ ﮐﺮﺍﻡ ‏( ﺭﺿﻮﺍﻥ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮭﻢ ﺍﺟﻤﻌﯿﻦ ‏) ﮐﯽ ﺭﻭﺍﯾﺎﺕ ﺑﮭﯽ ﻣﺮﺩ ﻭ ﻋﻮﺭﺕ ﮐﯽ ﻧﻤﺎﺯ ﻣﯿﮟ ﺗﻔﺮﯾﻖ ﮐﮯ ﺣﻮﺍﻟﮯ ﺳﮯ ﺩﯾﮑﮫ ﻟﯿﺠﺌﮯ ﺗﺎﮐﮧ ﺁﭖ ﮐﻮ ﭘﺘﮧ ﭼﻞ ﺟﺎﺋﮯ ﮐﮧ ﺻﺤﺎﺑﮧ ﮐﺮﺍﻡ ‏( ﺭﺿﻮﺍﻥ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮭﻢ ﺍﺟﻤﻌﯿﻦ ‏) ﺑﮭﯽ ﻣﺮﺩ ﻭ ﻋﻮﺭﺕ ﮐﯽ ﻧﻤﺎﺯ ﻣﯿﮟ ﻓﺮﻕ ﮐﮯ ﻗﺎﺋﻞ ﺗﮭﮯ۔ ﭼﻨﺎﻧﭽﮩﺤﻀﺮﺕ ﺍﺑﻦ ﻋﺒﺎﺱ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻨﮧ ﺳﮯ ﻋﻮﺭﺕ ﮐﯽ ﻧﻤﺎﺯ ﮐﮯ ﻣﺘﻌﻠﻖ ﭘﻮﭼﮭﺎ ﮔﯿﺎ ﺗﻮ
ﺁﭖ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﻧﮯ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ ” ﺗﺠﺘﻤﻊ ﻭ ﺗﺤﺘﻔﺰ “ ﯾﻌﻨﯽ ” ﺳﺎﺭﮮ ﺍﻋﻀﺎﺀﮐﻮ ﻣﻼﻟﮯ ﺍﻭﺭ ﺳﯿﺮﯾﻦ ﮐﮯ ﺑﻞ ﺑﯿﭩﮭﮯ۔ “
‏( ﺑﯿﮩﻘﯽ، ﺝ۲، ﺹ۲۲۳ ‏)
ﺍﻭﺭ ﺣﻀﺮﺕ ﻋﺒﺪﺍﻟﻠﮧ ﺍﺑﻦ ﻋﻤﺮ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻨﮧ ﺳﮯ ﭘﻮﭼﮭﺎ ﮔﯿﺎ ﮐﮧ ﻋﻮﺭﺗﯿﮟ ﺣﻀﻮﺭﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﮯ ﺯﻣﺎﻧﮧ ﻣﯿﮟ ﮐﺲ ﻃﺮﺡ ﻧﻤﺎﺯ ﭘﮍﮬﺘﯽ ﺗﮭﯿﮟ ﺗﻮ ﺍﺑﻦ ﻋﻤﺮ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻨﮧ ﻧﮯ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ ﭘﮩﻠﮯ ﭼﺎﺭ ﺯﺍﻧﻮﮞ ﮨﻮ ﮐﺮ ﺑﯿﭩﮭﺘﯽ ﺗﮭﯿﮟ ﭘﮭﺮ ﺣﮑﻢ ﮨﻮﺍ ﮐﮧ ﺧﻮﺏ ﺳﻤﭧ ﮐﺮ ﻧﻤﺎﺯ ﭘﮍﮬﻮ۔
‏( ﺟﺎﻣﻊ ﺍﻟﻤﺴﺎﻧﯿﺪ، ﺝ۱، ﺹ۴۰۰ ‏)
ﺍﻭﺭ ﺣﻀﺮﺕ ﻋﻠﯽ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻨﮧ ﺳﮯ ﺑﮭﯽ ﺍﯾﮏ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﺑﺎﻟﮑﻞ ﺍﺳﯽ ﻃﺮﺡ ﻣﺮﻭﯼ ﮨﮯ۔
‏( ﺍﺑﻦ ﺍﺑﯽ ﺷﯿﺒﮧ، ﺝ۱، ﺹ۲۷۰ ‏)
ﺍﻥ ﺭﻭﺍﯾﺎﺕ ﮐﯽ ﻭﺟﮧ ﺳﮯ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﮨﻮﺍ ﮐﮧ ﺻﺤﺎﺑﮧ ﮐﺮﺍﻡ ‏( ﺭﺿﻮﺍﻥ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮭﻢ ﺍﺟﻤﻌﯿﻦ ‏) ﺑﮭﯽ ﻣﺮﺩ ﻭ ﻋﻮﺭﺕ ﮐﯽ ﻧﻤﺎﺯ ﻣﯿﮟ ﻓﺮﻕ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﺗﮭﮯ۔
ﺗﺎﺑﻌﯿﻦؒ ﺳﮯ ﻣﺮﺩ ﻭ ﻋﻮﺭﺕ ﮐﯽ ﻧﻤﺎﺯ ﻣﯿﮟ ﺗﻔﺮﯾﻖ ﮐﺎ ﺛﺒﻮﺕ
ﺻﺤﺎﺑﮧ ﮐﺮﺍﻡ ‏( ﺭﺿﻮﺍﻥ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮭﻢ ﺍﺟﻤﻌﯿﻦ ‏) ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﺗﺎﺑﻌﯿﻦؒ ﮐﺎ ﺯﻣﺎﻧﮧ ﮨﮯ ﺟﺐ ﮨﻢ ﻣﺮﺩ ﻭ ﻋﻮﺭﺕ ﮐﯽ ﻧﻤﺎﺯ ﮐﮯ ﻣﻌﺎﻣﻠﮯ ﮐﻮ ﺣﻀﺮﺍﺕ ﺗﺎﺑﻌﯿﻦؒ ﮐﮯ ﺩﻭﺭ ﻣﯿﮟ ﺩﯾﮑﮭﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﺗﻮ ﺍﻥ ﮐﮯ ﺍﺭﺷﺎﺩﺍﺕ ﺑﮭﯽ ﻧﺒﯽ ﮐﺮﯾﻢ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﺍﻭﺭ ﺻﺤﺎﺑﮧ ﮐﺮﺍﻡ ‏( ﺭﺿﻮﺍﻥ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮭﻢ ﺍﺟﻤﻌﯿﻦ ‏) ﮐﯽ ﻃﺮﺡ ﻣﺮﺩ ﻭ ﻋﻮﺭﺕ ﮐﯽ ﻧﻤﺎﺯ ﻣﯿﮟ ﺗﻔﺮﯾﻖ ﭘﺮ ﮨﯽ ﻣﻠﺘﮯ ﮨﯿﮟ۔ ﭼﻨﺎﻧﭽﮧ ﺍﻣﺎﻡ ﺑﺨﺎﺭﯼؒ ﮐﮯ ﺍﺳﺘﺎﺫ ﺍﺑﻮﺑﮑﺮ ﺍﺑﻦ ﺍﺑﯽ ﺷﯿﺒﮧؒ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ﻣﯿﮟ ﻧﮯ ﺣﻀﺮﺕ ﻋﻄﺎﺉؒ ﺳﮯ ﺳﻨﺎ ﮨﮯ ﺍﻥ ﺳﮯ ﻋﻮﺭﺗﻮﮞ ﮐﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﭘﻮﭼﮭﺎ ﮔﯿﺎ ﮐﮧ ﻭﮦ ﻧﻤﺎﺯ ﻣﯿﮟ ﮨﺎﺗﮫ ﮐﯿﺴﮯ ﺍﭨﮭﺎﺋﯿﮟ، ﺗﻮ ﺍﻧﮩﻮﮞ ﻧﮯ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ ” ﺍﭘﻨﯽ ﭼﮭﺎﺗﯿﻮﮞ ﺗﮏ ﺍﻭﺭ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ ﻧﻤﺎﺯ ﻣﯿﮟ ﺍﭘﻨﮯ ﮨﺎﺗﮭﻮﮞ ﮐﻮ ﺍﺱ ﻃﺮﺡ ﻧﮧ ﺍﭨﮭﺎﺋﮯ ﺟﺲ ﻃﺮﺡ ﻣﺮﺩ ﺍﭨﮭﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ۔ ﭼﻨﺎﻧﭽﮧ ﺍﻧﮩﻮﮞ ﻧﮯ ﺍﺱ ﺑﺎﺕ ﮐﻮ ﺟﺐ ﺍﺷﺎﺭﮮ ﺳﮯ ﺑﺘﻼﯾﺎ ﺗﻮ ﺍﭘﻨﮯ ﮨﺎﺗﮭﻮﮞ ﮐﻮ ﮐﺎﻓﯽ ﭘﺴﺖ ﺭﮐﮭﺎ۔ ﺍﻭﺭ ﺍﻥ ﺩﻭﻧﻮﮞ ﮐﻮ ﺍﭼﮭﯽ ﻃﺮﺡ ﻣﻼﯾﺎ ﺍﻭﺭ ﭘﮭﺮ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ ” ﺍﻥ ﻟﻠﻤﺮﺍﺓ ﮬﯿﺌﺔ ﻟﯿﺴﺖ ﺍﻟﻠﺮﺟﻞ “ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﺱ ﺑﺎﺕ ﻣﯿﮟ ﮐﻮﺋﯽ ﺷﺒﮧ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﮧ ﻋﻮﺭﺕ ﻧﻤﺎﺯ ﮐﮯ ﻃﺮﯾﻘﮧ ﻣﯿﮟ ﻣﺮﺩﻭﮞ ﮐﯽ ﻃﺮﺡ ﻧﮩﯿﮟ۔ “
‏( ﺍﺑﻦ ﺍﺑﯽ ﺷﯿﺒﮧ، ﺝ۱، ﺹ۲۷۵ ‏)
ﻣﺼﻨﻒ ﺍﺑﻦ ﺍﺑﯽ ﺷﯿﺒﮧ ﻣﯿﮟ ﯾﮧ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﺑﮭﯽ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﮨﮯ ﮐﮧ ” ﮐﻮﻓﮧ ﻣﯿﮟ ﺍﺑﺮﺍﮨﯿﻢ ﻧﺨﻌﯽؒ ﯾﮩﯽ ﻓﺘﻮﯼٰ ﺩﯾﺘﮯ ﺗﮭﮯ ﮐﮧ ﻋﻮﺭﺕ ﻣﺮﺩ ﮐﯽ ﻃﺮﺡ ﮐﮭﻞ ﮐﺮ ﺳﺠﺪﮦ ﻧﮧ ﮐﺮﮮ، ﺑﻠﮑﮧ ﺧﻮﺏ ﺳﻤﭧ ﮐﺮ ﺳﺠﺪﮦ ﮐﺮﮮ ﺍﻭﺭ ﻣﺪﯾﻨﮧ ﻣﻨﻮﺭﮦ ﻣﯿﮟ ﺣﻀﺮﺕ ﻣﺠﺎﮨﺪؒ ﺍﻭﺭ ﺑﺼﺮﮦ ﻣﯿﮟ ﺣﻀﺮﺕ ﺣﺴﻦ ﺑﺼﺮﯼؒ ﺑﮭﯽ ﯾﮩﯽ ﻓﺘﻮﯼٰ ﺩﯾﺘﮯ ﺗﮭﮯ۔
‏( ﺍﺑﻦ ﺍﺑﯽ ﺷﯿﺒﮧ، ﺝ۱، ﺹ۲۷۰ ‏)
ﺍﻥ ﺁﺛﺎﺭ ﺳﮯ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﮨﻮﺍ ﮐﮧ ﺑﮍﮮ ﺑﮍﮮ ﺗﺎﺑﻌﯿﻦؒ ﺑﮭﯽ ﻣﺮﺩ ﻭ ﻋﻮﺭﺕ ﮐﯽ ﮐﯿﻔﯿﺖِ ﻧﻤﺎﺯ ﻣﯿﮟ ﺗﻔﺮﯾﻖ ﮐﮯ ﻗﺎﺋﻞ ﺗﮭﮯ ﺍﻭﺭ ﮐﮭﻞ ﮐﺮ ﺍﺱ ﭘﺮ ﻓﺘﻮﯼٰ ﺑﮭﯽ ﺩﯾﺎ ﮐﺮﺗﮯ ﺗﮭﮯ ﺟﯿﺴﺎ ﮐﮧ ﺍﻥ ﮐﮯ ﻓﺘﺎﻭﯼٰ ﺟﺎﺕ ﺳﮯ ﯾﮧ ﺑﺎﺕ ﺍﻇﮩﺮ ﻣﻦ ﺍﻟﺸﻤّﺲ ﮨﻮﺭﮨﯽ ﮨﮯ۔
ﺁﺋﻤﮧ ﺍﺭﺑﻌﮧؒ ﺑﮭﯽ ﻣﺮﺩ ﻭ ﻋﻮﺭﺕ ﮐﯽ ﻧﻤﺎﺯ ﻣﯿﮟ ﺗﻔﺮﯾﻖ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﺗﮭﮯ
ﻧﺒﯽ ﮐﺮﯾﻢ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ،ﺻﺤﺎﺑﮧ ﮐﺮﺍﻡ ‏( ﺭﺿﻮﺍﻥ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮭﻢ ﺍﺟﻤﻌﯿﻦ ‏) ﺍﻭﺭ ﺗﺎﺑﻌﯿﻦ ﻋﻈﺎﻡؒ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﺍﺏ ﻧﻤﺒﺮ ﺁﺗﺎ ﮨﮯ ﺁﺋﻤﮧ ﺍﺭﺑﻌﮧؒ ﮐﺎ، ﺍﻧﮩﻮﮞ ﻧﮯ ﺑﮭﯽ ﻣﺮﺩ ﻭ ﻋﻮﺭﺕ ﮐﯽ ﻧﻤﺎﺯ ﻣﯿﮟ ﻭﮨﯽ ﺗﻔﺮﯾﻖ ﻓﺮﻣﺎﺋﯽ ﮨﮯ ﺟﻮ ﺍﻥ ﺳﮯ ﭘﮩﻠﮯ ﻧﺒﯽ ﻋﻠﯿﮧ ﺍﻟﺼﻠﻮٰﺓ ﻭ ﺍﻟﺴﻼﻡ، ﺻﺤﺎﺑﮧ ﮐﺮﺍﻡ ‏( ﺭﺿﻮﺍﻥ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮭﻢ ﺍﺟﻤﻌﯿﻦ ‏) ﺍﻭﺭ ﺗﺎﺑﻌﯿﻦ ﻋﻈﺎﻡؒ ﻓﺮﻣﺎ ﭼﮑﮯ ﺗﮭﮯ۔ ﭼﻨﺎﻧﭽﮧ ﮨﺪﺍﯾﮧ ﺍﻭﺭ ﺳﻌﺎﯾﮧ ﺍﺣﻨﺎﻑ ﮐﯽ ﻣﺸﮩﻮﺭ ﮐﺘﺎﺑﯿﮟ ﮨﯿﮟ ﺍﻥ ﻣﯿﮟ ﻣﺮﺩ ﻭ ﻋﻮﺭﺕ ﮐﯽ ﻧﻤﺎﺯ ﮐﺎ ﻓﺮﻕ ﻭﺍﺿﺢ ﮐﯿﺎ ﮔﯿﺎ ﮨﮯ۔ ﺗﻔﺼﯿﻞ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﺩﯾﮑﮭﺌﮯ ﺳﻌﺎﯾﮧ، ﺝ۱، ﺹ۱۵۶، ﺍﻭﺭ ﮨﺪﺍﯾﮧ، ﺝ۱، ﺹ۱۱۱، ﺍﻭﺭ ﻣﺬﮨﺐ ﺷﺎﻓﻌﯽ ﻣﯿﮟ ﯾﮧ ﺗﻔﺮﯾﻖ ﺩﯾﮑﮭﻨﮯ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﺷﺮﺡ ﺍﻟﻤﮩﺬّﺏ، ﺝ۱، ﺹ۳۲۹ ﮐﺎ ﻣﻄﺎﻟﻌﮧ ﮐﯿﺠﺌﮯ۔ ﺍﻭﺭ ﻣﺎﻟﮑﯿﮧ ﮐﺎ ﻣﺬﮨﺐ ﺍﺱ ﺳﻠﺴﻠﮯ ﻣﯿﮟ ﺟﺎﻧﻨﮯ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﺷﺮﺡ ﺍﻟﺼﻐﯿﺮ ﻟﻠﺪﺭﺩﯾﺮ ﺍﻟﻤﺎﻟﮑﯽ، ﺝ۱، ﺹ۳۲۹ ﮐﺎ ﻣﻄﺎﻟﻌﮧ ﮐﯿﺠﺌﮯ۔ ﺍﺳﯽ ﻃﺮﺡ ﺍﮔﺮ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺣﻤﺪ ﺑﻦ ﺣﻨﺒﻞؒ ﮐﺎ ﻣﺴﻠﮏ ﺍﺱ ﺣﻮﺍﻟﮯ ﺳﮯ ﺩﯾﮑﮭﻨﺎ ﭼﺎﮨﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﺗﻮ ﺍﻟﻤﻐﻨﯽ، ﺝ۲، ﺹ۲۰۲ ﮐﻮ ﺳﺎﻣﻨﮯ ﺭﮐﮭﯿﮟ ﺍﻧﺸﺎﺀﺍﻟﻠﮧ ﺁﺋﻤﮧ ﺍﺭﺑﻌﮧؒ ﮐﺎ ﻣﺴﻠﮏ ﻭ ﻣﺬﮨﺐ ﻣﺮﺩ ﻭ ﻋﻮﺭﺕ ﮐﯽ ﻧﻤﺎﺯ ﻣﯿﮟ ﺗﻔﺮﯾﻖ ﮐﮯ ﺣﻮﺍﻟﮯ ﺳﮯ ﻭﺍﺿﺢ ﺍﻭﺭ ﻇﺎﮨﺮ ﮨﻮﺟﺎﺋﮯ ﮔﺎ۔
ﻏﯿﺮ ﻣﻘﻠﺪﯾﻦ ﮐﮯ ﺍﮐﺎﺑﺮ ﻋﻠﻤﺎﺀﺑﮭﯽ ﻣﺮﺩ ﻭ ﻋﻮﺭﺕ ﮐﯽ ﻧﻤﺎﺯ ﻣﯿﮟ ﺗﻔﺮﯾﻖ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﺗﮭﮯ
ﮨﻢ ﻧﮯ ﺁﭖ ﮐﮯ ﺳﺎﻣﻨﮯ ﻣﺮﺩ ﻭ ﻋﻮﺭﺕ ﮐﯽ ﻧﻤﺎﺯ ﻣﯿﮟ ﺗﻔﺮﯾﻖ ﮐﮯ ﺣﻮﺍﻟﮯ ﺳﮯ ﺩﻻﺋﻞ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﻧﺒﯽ ﺍﮐﺮﻡ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﺍﻭﺭ ﺻﺤﺎﺑﮧ ﮐﺮﺍﻡ ‏( ﺭﺿﻮﺍﻥ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮭﻢ ﺍﺟﻤﻌﯿﻦ ‏) ﮐﮯ ﺯﻣﺎﻧﮯ ﺳﮯ ﻟﮯ ﮐﺮ ﺁﺋﻤﮧ ﺍﺭﺑﻌﮧؒ ﺗﮏ ﮐﮯ ﺯﻣﺎﻧﮯ ﮐﯽ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﻭﺍﺿﺢ ﮐﺮﺩﯼ ﮨﮯ ﺟﺲ ﻣﯿﮟ ﯾﮧ ﺑﺎﺕ ﮐﮭﻞ ﮐﺮ ﺁﭖ ﮐﮯ ﺳﺎﻣﻨﮯ ﺁﮔﺌﯽ ﮨﮯ ﮐﮧ ﮨﻤﺎﺭﮮ ﺯﻣﺎﻧﮯ ﻣﯿﮟ ﻏﯿﺮﻣﻘﻠﺪﯾﻦ ” ﻣﺮﺩ ﻭ ﻋﻮﺭﺕ ﮐﯽ ﻧﻤﺎﺯ ﻣﯿﮟ ﮐﻮﺋﯽ ﻓﺮﻕ ﻧﮩﯿﮟ “ ﮐﺎ ﺟﻮ ﺷﻮﺭ ﮈﺍﻝ ﺭﮨﮯ ﮨﯿﮟ ﻭﮦ ﺑﺎﻟﮑﻞ ﻏﻠﻂ ﺍﻭﺭ ﺟﮭﻮﭦ ﭘﺮ ﻣﺒﻨﯽ ﮨﮯ۔ ﺁﺝ ﮐﻞ ﮐﮯ ﻏﯿﺮﻣﻘﻠﺪﯾﻦ ﮐﮯ ﮐﺬﺍﺏ ﮨﻮﻧﮯ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﮨﻢ ﺍﻥ ﮐﮯ ﺍﮐﺎﺑﺮ ﻋﻠﻤﺎﺀﮐﮯ ﻓﺘﻮﮮ ﺑﮭﯽ ﺁﭖ ﮐﮯ ﺳﺎﻣﻨﮯ ﺭﮐﮭﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﺗﺎﮐﮧ ﺁﭖ ﮐﻮ ﺍﻥ ﮐﮯ ﺟﮭﻮﭨﺎ ﮨﻮﻧﮯ ﭘﺮ ﭘﻮﺭﺍ ﭘﻮﺭﺍﯾﻘﯿﻦ ﺁﺟﺎﺋﮯ۔ ﭼﻨﺎﻧﭽﮧ ﻣﻮﻻﻧﺎ ﻣﺤﻤﺪ ﺩﺍﻭﺩ ﻏﺰﻧﻮﯼ ﮐﮯ ﻭﺍﻟﺪ ﺍﻣﺎﻡ ﻋﺒﺪﺍﻟﺠﺒﺎﺭ ﻏﺰﻧﻮﯼ ﺟﻮ ﻏﯿﺮﻣﻘﻠﺪﯾﻦ ﮐﮯ ﺑﮍﮮ ﺑﺰﺭﮒ ﮔﺰﺭﮮ ﮨﯿﮟ، ﺍﻥ ﺳﮯ ﺳﻮﺍﻝ ﮨﻮﺍ ﮐﮧ ﮐﯿﺎ ﻋﻮﺭﺗﻮﮞ ﮐﻮ ﻧﻤﺎﺯ ﻣﯿﮟ ﺍﻧﻀﻤﺎﻡ ﮐﺮﻧﺎ ﭼﺎﮨﺌﮯ ﯾﺎ ﮐﮧ ﻧﮩﯿﮟ؟ ﺗﻮ ﺟﻮﺍﺏ ﻣﯿﮟ ﺍﻧﮩﻮﮞ ﻧﮯ ﭘﮩﻠﮯ ﻣﺮﺍﺳﯿﻞ ﺍﺑﻮﺩﺍﻭﺩ ﮐﯽ ﻭﮦ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﻟﮑﮭﯽ ﺟﻮ ﮨﻢ ﭘﯿﭽﮭﮯ ﻧﻘﻞ ﮐﺮ ﺁﺋﮯ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﭘﮭﺮ ﯾﮧ ﻓﺘﻮﯼٰ ﺩﯾﺎ ﮐﮧ ” ﺍﺳﯽ ﭘﺮ ﺗﻌﺎﻣﻞ ﺍﮨﻞ ﺳﻨﺖ ﻣﺬﺍﮨﺐ ﺍﺭﺑﻌﮧؒ ﻭﻏﯿﺮﮦ ﭼﻼ ﺁﺭﮨﺎ ﮨﮯ۔ “ ﺍﺱ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﭼﺎﺭﻭﮞ ﻣﺬﺍﮨﺐ ﮐﯽ ﮐﺘﺐ ﮐﮯ ﺣﻮﺍﻟﮯ ﻧﻮﭦ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﻣﺰﯾﺪ ﻟﮑﮭﺘﮯ ﮨﯿﮟ ” ﻏﺮﺽ ﮐﮧ ﻋﻮﺭﺕ ﮐﺎ ﺍﻧﻀﻤﺎﻡ ﺍﻭﺭ ﺍﻧﺨﻔﺎﺽ ﻧﻤﺎﺯ ﻣﯿﮟ ﺍﺣﺎﺩﯾﺚ ﻭ ﺗﻌﺎﻣﻞ ﺻﺤﺎﺑﮧ ‏( ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻨﮩﻢ ‏) ﺍﮨﻞ ﻋﻠﻢ ﺍﺯ ﻣﺬﺍﮨﺐ ﺍﺭﺑﻌﮧ ﻭﻏﯿﺮﮦ ﮨﻢ ﺳﮯ ﺛﺎﺑﺖ ﮨﮯ ﺍﺱ ﮐﺎ ﻣﻨﮑﺮ ﮐﺘﺐ ﺣﺪﯾﺚ ﻭ ﺗﻌﺎﻣﻞ ﺍﮨﻞ ﻋﻠﻢ ﺳﮯ ﺑﮯ ﺧﺒﺮ ﮨﮯ
‏( ﻓﺘﺎﻭﯼٰ ﻏﺰﻧﻮﯾﮧ، ﺹ ۲۸،۲۷ ﻭ ﻓﺘﺎﻭﯼٰ ﻋﻠﻤﺎﺋﮯ ﺍﮨﻞ ﺣﺪﯾﺚ، ﺝ۳، ﺹ ۱۴۹،۱۴۸ ‏)
ﺍﺱ ﺗﻔﺼﯿﻞ ﺳﮯ ﯾﮧ ﺑﺎﺕ ﻃﺸﺖ ﺍﺯﺑﺎﻡ ﮨﻮﮔﺌﯽ ﮐﮧ ” ﻣﺮﺩ ﻭ ﻋﻮﺭﺕ ﮐﯽ ﻧﻤﺎﺯ ﻣﯿﮟ ﮐﻮﺋﯽ ﻓﺮﻕ ﻧﮩﯿﮟ “ ﮐﯽ ﺟﻮ ﺑﺎﺕ ﻏﯿﺮﻣﻘﻠﺪﯾﻦ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﻭﮦ ﺑﺎﻟﮑﻞ ﺟﮭﻮﭦ ﺍﻭﺭ ﮔﻤﺮﺍﮦ ﮐﻦ ﮨﯿﮟ۔ ﺍﻥ ﮐﺎ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﺩﻭﺭ ﮐﺎ ﺑﮭﯽ ﻭﺍﺳﻄﮧ ﻧﮩﯿﮟ۔
ﻏﯿﺮﻣﻘﻠﺪﯾﻦ ﮐﯽ ﺍﯾﮏ ﺩﻟﯿﻞ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﮐﺎ ﺟﻮﺍﺏ
ﻏﯿﺮﻣﻘﻠﺪﯾﻦ ﺣﻀﺮﺍﺕ ﻋﻮﺭﺕ ﮐﯽ ﻧﻤﺎﺯ ﮐﻮ ﻣﺮﺩ ﮐﯽ ﻃﺮﺡ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﯾﺘﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﺟﺲ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﮐﻮ ﺑﻄﻮﺭ ﺩﻟﯿﻞ ﭘﯿﺶ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﻭﮦ ﺑﺨﺎﺭﯼ ﮐﯽ ﯾﮧ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﮨﮯ ” ﺻﻠّﻮﺍﮐﻤﺎ ﺭﺍﯾﺘﻤﻮﻧﯽ ﺍﺻﻠّﯽ “ ﯾﺎﺩ ﺭﮐﮭﯿﮟ ﮐﮧ ﯾﮧ ﺑﺨﺎﺭﯼ ﮐﯽ ﻣﮑﻤﻞ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﻧﮩﯿﮟ ﺑﻠﮑﮧ ﺍﯾﮏ ﻃﻮﯾﻞ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﮐﺎ ﭼﮭﻮﭨﺎ ﺳﺎ ﺍﻗﺘﺒﺎﺱ ﺍﻭﺭ ﭨﮑﮍﺍ ﮨﮯ۔ ﻣﯿﮟ ﺁﭖ ﮐﮯ ﺳﺎﻣﻨﮯ ﻣﮑﻤﻞ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﺭﮐﮫ ﺩﯾﺘﺎ ﮨﻮﮞ ﭘﮭﺮ ﺁﭖ ﺧﻮﺩ ﮨﯽ ﻓﯿﺼﻠﮧ ﻓﺮﻣﺎﺋﯿﮟ ﮐﮧ ﮐﯿﺎ ﺍﺱ ﺣﺪﯾﺚ ﮐﺎ ﺗﻌﻠﻖ ﻋﻮﺭﺕ ﮐﯽ ﻧﻤﺎﺯ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﮨﮯ؟
ﭼﻨﺎﻧﭽﮩﺤﻀﺮﺕ ﻣﺎﻟﮏ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻨﮧ ﻧﮯ ﺣﺪﯾﺚ ﺑﯿﺎﻥ ﮐﯽ ﮨﮯ ﮐﮧ ﮨﻢ ﻧﺒﯽ ﮐﺮﯾﻢ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﯽ ﺧﺪﻣﺖ ﻣﯿﮟ ﺣﺎﺿﺮ ﮨﻮﻧﮯ ﻭﺍﻟﮯ ﭼﻨﺪ ﻧﻮﺟﻮﺍﻥ ﺗﮭﮯ۔ ﺁﭖ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﯽ ﺧﺪﻣﺖ ﻣﺒﺎﺭﮎ ﻣﯿﮟ ﺑﯿﺲ ﺩﻥ ﻗﯿﺎﻡ ﺭﮨﺎ، ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﮧ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﺑﮍﮮ ﺭﺣﻢ ﺩﻝ ﺍﻭﺭ ﺭﻗﯿﻖ ﺍﻟﻘﻠﺐ ﺗﮭﮯ۔ ﺟﺐ ﺁﭖ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﻮ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﮨﻮﺍ ﮐﮧ ﮨﻤﯿﮟ ﺍﭘﻨﮯ ﮔﮭﺮ ﺟﺎﻧﮯ ﮐﺎ ﺍﺷﺘﯿﺎﻕ ﮨﮯ ﺗﻮ ﺁﭖ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﻧﮯ ﺩﺭﯾﺎﻓﺖ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ ﮐﮧ ﺗﻢ ﻟﻮﮒ ﺍﭘﻨﮯ ﮔﮭﺮ ﮐﯿﺴﮯ ﭼﮭﻮﮌ ﮐﺮ ﺁﺋﮯ؟ ﮨﻢ ﻧﮯ ﺑﺘﺎﯾﺎ، ﭘﮭﺮ ﺁﭖ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﻧﮯ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ ﮐﮧ ﺍﭘﻨﮯ ﮔﮭﺮ ﺟﺎﻭ ﺍﻭﺭ ﺍﻥ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﻗﯿﺎﻡ ﮐﺮﻭ ﺍﻧﮩﯿﮟ ﺩﯾﻦ ﺳﮑﮭﺎﻭ ﺍﻭﺭ ﺩﯾﻦ ﮐﯽ ﺑﺎﺗﻮﮞ ﮐﺎ ﺣﮑﻢ ﮐﺮﻭ۔ ﺁﭖ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﻧﮯ ﺑﮩﺖ ﺳﯽ ﭼﯿﺰﻭﮞ ﮐﺎ ﺫﮐﺮ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ ﺟﻦ ﮐﮯ ﻣﺘﻌﻠﻖ ﺣﻀﺮﺕ ﻣﺎﻟﮏ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻨﮧ ﮐﮩﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ﻭﮦ ﻣﺠﮭﮯ ﯾﺎﺩ ﮨﯿﮟ ﯾﺎ ﯾﮧ ﮐﮩﺎ ﮐﮧ ﯾﺎﺩ ﻧﮩﯿﮟ ﺍﻭﺭ ‏( ﭘﮭﺮ ‏) ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ ﺍﺱ ﻃﺮﺡ ﻧﻤﺎﺯ ﭘﮍﮬﻨﺎ ﺟﯿﺴﮯ ﺗﻢ ﻧﮯ ﻣﺠﮭﮯ ﻧﻤﺎﺯ ﭘﮍﮬﺘﮯ ﺩﯾﮑﮭﺎ ﺍﻭﺭ ﺟﺐ ﻧﻤﺎﺯ ﮐﺎ ﻭﻗﺖ ﮨﻮﺟﺎﺋﮯ ﺗﻮ ﮐﻮﺋﯽ ﺍﯾﮏ ﺍﺫﺍﻥ ﺩﯾﻨﺎ ﺍﻭﺭ ﺟﻮ ﺗﻢ ﻣﯿﮟ ﺳﺐ ﺳﮯ ﺑﮍﺍ ﮨﻮ ﻭﮦ ﻧﻤﺎﺯ ﭘﮍﮬﺎﺋﮯ۔ ‏( ﺑﺨﺎﺭﯼ ‏) ﯾﮧ ﮨﮯ ﻭﮦ ﻣﮑﻤﻞ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﺟﺲ ﮐﮯ ﺍﯾﮏ ﭼﮭﻮﭨﮯ ﺳﮯ ﺁﺧﺮﯼ ﺟﻤﻠﮯ ﮐﻮ ﻟﮯ ﮐﺮ ﻏﯿﺮﻣﻘﻠﺪﯾﻦ ﺣﻀﺮﺍﺕ ﻋﻮﺭﺗﻮﮞ ﮐﻮ ﻣﺮﺩﻭﮞ ﮐﯽ ﻃﺮﺡ ﻧﻤﺎﺯ ﭘﺮ ﻟﮕﺎﻧﮯ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﺍﯾﮏ ﻃﻮﻓﺎﻥ ﺑﺪﺗﻤﯿﺰﯼ ﮐﮭﮍﺍ ﮐﺌﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﮨﯿﮟ، ﺣﺎﻻﻧﮑﮧ ﺍﺱ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﻣﯿﮟ ﭼﻨﺪ ﻧﻮﺟﻮﺍﻥ ﻣﺮﺩﻭﮞ ﮐﺎ ﺫﮐﺮ ﮨﮯ، ﻋﻮﺭﺕ ﮐﺴﯽ ﺍﯾﮏ ﮐﺎ ﺑﮭﯽ ﻧﮩﯿﮟ؟ ﺍﺱ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﮐﻮ ﺍﻣﺎﻡ ﺑﺨﺎﺭﯼؒ ﻣﺴﺎﻓﺮ ﮐﯽ ﺍﺫﺍﻥ ﺍﻭﺭ ﻧﻤﺎﺯ ﮐﮯ ﺳﻠﺴﻠﮯ ﻣﯿﮟ ﻻﺋﮯ ﮨﯿﮟ ﻧﮧ ﮐﮧ ﻋﺎﻡ ﻧﻤﺎﺯﻭﮞ ﮐﮯ ﻣﺘﻌﻠﻖ۔ ﭘﮭﺮ ﺑﺨﺎﺭﯼ ﮐﯽ ﺍﺱ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﻣﯿﮟ ﺍﺫﺍﻥ ﮐﮩﻨﮯ ﮐﺎ ﺫﮐﺮ ﺑﮭﯽ ﮨﮯ ﺟﻮ ﺻﺮﻑ ﻣﺮﺩ ﮨﯽ ﮐﮩﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﻋﻮﺭﺕ ﮐﻮﺋﯽ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﮩﺘﯽ۔ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﻣﯿﮟ ﻧﻤﺎﺯ ﭘﮍﮬﺎﻧﮯ ﮐﺎ ﺑﯿﺎﻥ ﮨﮯ ﺟﻮ ﮐﮧ ﺻﺮﻑ ﻣﺮﺩ ﮨﯽ ﭘﮍﮬﺎﺗﺎ ﮨﮯ ﻋﻮﺭﺕ ﮐﻮﺋﯽ ﻧﮩﯿﮟ ﭘﮍﮬﺎﺗﯽ۔ ﺍﺱ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﻣﯿﮟ ﺟﺲ ﻃﺮﺡ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﮧ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﻧﮯ ﻣﺮﺩﻭﮞ ﮐﻮ ﺍﺫﺍﻥ ﺩﯾﻨﮯ ﺍﻭﺭ ﻧﻤﺎﺯ ﭘﮍﮬﺎﻧﮯ ﮐﺎ ﺣﮑﻢ ﺩﯾﺎ ﮨﮯ ﺍﺳﯽ ﻃﺮﺡ ﯾﮧ ﺣﮑﻢ ﺑﮭﯽ ﺍﻥ ﺁﻧﮯ ﻭﺍﻟﮯ ﻧﻮﺟﻮﺍﻥ ﮐﺎ ﺩﯾﺎ ﮐﮧ ﺩﯾﮑﮭﻮ ﻧﻤﺎﺯ ﺍﯾﺴﮯ ﮨﯽ ﭘﮍﮬﻨﺎ ﺟﯿﺴﮯ ﻣﺠﮭﮯ ﻧﻤﺎﺯ ﭘﮍﮬﺘﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﺩﯾﮑﮭﺎ ﮨﮯ۔ ﺍﺱ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﺳﮯ ﻏﯿﺮﻣﻘﻠﺪﯾﻦ ﺣﻀﺮﺍﺕ ﺟﻮ ﻣﺮﺩ ﻭ ﻋﻮﺭﺕ ﮐﯽ ﻧﻤﺎﺯ ﻣﯿﮟ ﮐﻮﺋﯽ ﻓﺮﻕ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﺎ ” ﻧﻌﺮﮦ ﻣﺴﺘﺎﻧﮧ “ ﻟﮕﺎﺭﮨﮯ ﮨﯿﮟ، ﻭﮦ ﺍﭘﻨﮯ ﺍﺱ ﺩﻋﻮﮮ ﭘﺮ ﮐﺴﯽ ﺑﮭﯽ ﻣﺤﺪﺙ، ﮐﺴﯽ ﺑﮭﯽ ﻣﻔﺴﺮ ﺍﻭﺭ ﮐﺴﯽ ﺑﮭﯽ ﻣﺠﺘﮩﺪ ﮐﺎ ﮐﻮﺋﯽ ﺍﯾﮏ ﻗﻮﻝ ﮨﯽ ﺍﯾﺴﺎ ﭘﯿﺶ ﮐﺮﺩﯾﮟ ﺟﺲ ﻣﯿﮟ ﺍﻧﮩﻮﮞ ﻧﮯ ﺍﺱ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﺳﮯ ” ﻣﺮﺩ ﻭ ﻋﻮﺭﺕ ﮐﯽ ﻧﻤﺎﺯ ﻣﯿﮟ ﮐﻮﺋﯽ ﻓﺮﻕ ﻧﮩﯿﮟ “ ﻣﺮﺍﺩ ﻟﯿﺎ ﮨﻮ؟
ﺻﻠّﻮﺍﮐﻤﺎ ﺭﺍﯾﺘﻤﻮﻧﯽ ﺍُﺻﻠّﯽ ﻏﯿﺮﻣﻘﻠﺪﯾﻦ ﮐﯽ ﺩﻟﯿﻞ ﻧﮩﯿﮟ ﺑﻦ ﺳﮑﺘﯽ
ﺣﺪﯾﺚ ﮐﮯ ﺍﺱ ﭨﮑﮍﮮ ﮐﮯ ﺣﻮﺍﻟﮯ ﺳﮯ ﯾﮧ ﺑﮭﯽ ﯾﺎﺩ ﺭﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﮔﺮ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﮨﺬﺍ ﮐﮯ ﺍﺱ ﺣﺼﮧ ﮐﻮ ﺍﭘﻨﮯ ﻋﻤﻮﻡ ﭘﺮ ﮨﯽ ﺭﮐﮭﺎ ﺟﺎﺋﮯ ﺗﻮ ﭘﮭﺮ ﻭﮦ ﻣﺮﯾﺾ ﯾﺎ ﺑﯿﻤﺎﺭ ﺟﻮ ﺷﺪﯾﺪ ﻋﺎﺭﺿﮧ ﮐﯽ ﻭﺟﮧ ﺳﮯ ﺣﺎﻟﺖِ ﺻﺤﺖ ﻭﺍﻟﯽ ﻧﻤﺎﺯ ﻧﮩﯿﮟ ﭘﮍﮪ ﺳﮑﺘﺎ، ﺑﯿﭩﮫ ﮐﺮ ﯾﺎ ﺍﺷﺎﺭﻭﮞ ﺳﮯ ﻧﻤﺎﺯ ﭘﮍﮬﻨﮯ ﭘﺮ ﻣﺠﺒﻮﺭ ﮨﮯ، ﺍﺱ ﮐﯽ ﻧﻤﺎﺯ ﮐﺎ ﮐﯿﺎ ﺑﻨﮯ ﮔﺎ؟ ﺣﺎﻻﻧﮑﮧ ﺍﯾﺴﮯ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﻧﻤﺎﺯ ﮐﯽ ﺍﻟﮓ ﺗﺸﺮﯾﺢ ﺣﺪﯾﺚ ﮐﯽ ﮐﺘﺐ ﻣﯿﮟ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﮨﯿﮟ۔ ﺍﺱ ﺳﮯ ﭘﺘﮧ ﭼﻼ ﮐﮧ ” ﺻﻠّﻮﺍﮐﻤﺎ ﺭﺍﯾﺘﻤﻮﻧﯽ ﺍُﺻﻠّﯽ “ ﻭﺍﻻ ﺣﮑﻢ ﺗﻌﻤﯿﻢ ﮐﮯ ﺑﺎﻭﺟﻮﺩ ﻣﺮﯾﺾ ﮐﯽ ﻧﻤﺎﺯ ﮐﻮ ﺷﺎﻣﻞ ﻧﮩﯿﮟ۔ ﺑﺎﻟﮑﻞ ﺍﺱ ﻃﺮﺡ ﻋﻮﺭﺗﻮﮞ ﮐﯽ ﻧﻤﺎﺯ ﻣﯿﮟ ﺟﻮ ﺗﻔﺮﯾﻖ ﺁﭖ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﻧﮯ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﮐﮯ ﺳﺎﻣﻨﮯ ﺑﯿﺎﻥ ﻓﺮﻣﺎﺋﯽ ﺍﻭﺭﺻﺤﺎﺑﮧ ﮐﺮﺍﻡ ‏( ﺭﺿﻮﺍﻥ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮭﻢ ﺍﺟﻤﻌﯿﻦ ‏) ﻧﮯ ﺍﺱ ﮐﻮ ﻭﺍﺿﺢ ﮐﯿﺎ ﮨﮯ ﻭﮦ ﺑﮭﯽ ﺍﺱ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﮐﯽ ﻋﻤﻮﻣﯿﺖ ﻣﯿﮟ ﺩﺍﺧﻞ ﻧﮩﯿﮟ۔ ﺍﮔﺮ ﻧﺒﯽ ﮐﺮﯾﻢ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﮯ ﺗﻤﺎﻡ ﺍﺭﺷﺎﺩﺍﺕ ﮐﻮ ﻣﺪﻧﻈﺮ ﺭﮐﮭﺘﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﺍﺱ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﮐﻮ ﺩﯾﮑﮭﺎ ﺟﺎﺋﮯ ﺗﻮ ﭘﮭﺮ ﯾﮧ ﮐﮩﻨﺎ ﭘﮍﮮ ﮔﺎ ﮐﮧ ﯾﮧ ﺣﮑﻢ ﺁﺯﺍﺩ، ﻧﻮﺟﻮﺍﻥ، ﺻﺤﺖ ﻣﻨﺪ ﻣﺮﺩﻭﮞ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﮔﺮ ﻧﻤﺎﺯ ﮐﮯ ﻓﺮﺍﺋﺾ ﻭﺍﺟﺒﺎﺕ، ﺳﻨﻦ، ﻗﺮﺍﺕ ﮐﯽ ﺍﺩﺍﺋﯿﮕﯽ ﺍﻭﺭ ﺭﮐﻌﺎﺕ ﻭ ﺭﮐﻮﻉ ﻭ ﺳﺠﺪﻭﮞ ﻣﯿﮟ ﻣﺮﺩ ﻭ ﻋﻮﺭﺕ ﺩﻭﻧﻮﮞ ﮐﻮ ﺷﺎﻣﻞ ﮐﺮﻟﯿﺎ ﺟﺎﺋﮯ ﺗﻮ ﺑﮭﯽ ﺩﺭﺳﺖ ﮨﮯ۔ ﻟﯿﮑﻦ ﺍﺭﮐﺎﻥِ ﻧﻤﺎﺯ ﮐﯽ ﺍﺩﺍﺋﯿﮕﯽ ﮐﯽ ﮐﯿﻔﯿﺖ ﮐﺎ ﺟﻮ ﻓﺮﻕ ﻧﺒﯽ ﮐﺮﯾﻢ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﻧﮯ ﺍﺣﺎﺩﯾﺚ ﻣﯿﮟ ﻣﺮﺩ ﻭ ﻋﻮﺭﺕ ﮐﮯ ﺍﻋﺘﺒﺎﺭ ﺳﮯ ﺑﯿﺎﻥ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ ﮨﮯ ﻭﮦ ﺍﭘﻨﯽ ﺟﮕﮧ ﺍﯾﮏ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﺭﮐﮭﺘﺎ ﮨﮯ۔ ﻟﮩٰﺬﺍ ﯾﮧ ﮐﮩﻨﺎ ﭘﮍﮮ ﮔﺎ ﮐﮧ ﻗﺮﺍﺕ ﮐﺮﻧﮯ، ﻗﯿﺎﻡ ﮐﺮﻧﮯ، ﺭﮐﻮﻉ ﮐﺮﻧﮯ، ﺳﺠﺪﮮ ﮐﺮﻧﮯ، ﺗﺸﮩﺪ ﭘﮍﮬﻨﮯ ﺍﻭﺭ ﺳﻼﻡ ﭘﮭﯿﺮ ﮐﺮ ﻧﻤﺎﺯ ﺳﮯ ﻧﮑﻠﻨﮯ ﻣﯿﮟ ﺗﻮ ﻣﺮﺩ ﻭ ﻋﻮﺭﺕ ﺍﯾﮏ ﮨﯽ ﺣﮑﻢ ﺭﮐﮭﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﻟﯿﮑﻦ ﺍﺭﮐﺎﻥِ ﻧﻤﺎﺯ ﮐﯽ ﮐﯿﻔﯿﺖ ﻭ ﺍﺩﺍﺋﯿﮕﯽ ﻣﯿﮟ ﻣﺮﺩ ﻭ ﻋﻮﺭﺕ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﯿﻮﻧﮑﮧ ﯾﮧ ﺗﻔﺮﯾﻖ ﺧﻮﺩ ﺣﻀﻮﺭﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﻧﮯ ﻓﺮﻣﺎﺋﯽ ﮨﮯ۔ ﺍﺱ ﺗﻔﺼﯿﻞ ﺳﮯ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﮨﻮﺍ ﮐﮧ ﺭﻭﺍﯾﺖ ” ﺻﻠّﻮﺍﮐﻤﺎ ﺭﺍﯾﺘﻤﻮﻧﯽ ﺍُﺻﻠّﯽ “ ﺳﮯ ” ﻣﺮﺩ ﻭ ﻋﻮﺭﺕ ﮐﯽ ﻧﻤﺎﺯ ﻣﯿﮟ ﮐﻮﺋﯽ ﻓﺮﻕ ﻧﮩﯿﮟ “ ﮐﺎ ﺍﺳﺘﺪﻻﻝ ﮐﺮﻧﺎ ﮐﺴﯽ ﻃﺮﺡ ﺑﮭﯽ ﺩﺭﺳﺖ ﻧﮩﯿﮟ۔ 

No comments:

Post a Comment