Saturday, 1 December 2018

ﻗﺮﺁﻥ ﺍﻭﺭ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟٰﯽ ﻧﮯ ﻗﺮﺁﻥ ﮐﺮﯾﻢ ﻣﯿﮟ ﺍﻃﺎﻋﺖ ، ﺍﺗﺒﺎﻉ ﺍﻭﺭ ﺣﮑﻢ ﻣﯿﮟ ﺗﯿﻦ ﺩﺭﺟﮯ ﺑﯿﺎﻥ ﻓﺮﻣﺎﺋﯿﮟ ﮨﯿﮟ۔

ﻗﺮﺁﻥ ﺍﻭﺭ ﺗﻘﻠﯿﺪ
ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟٰﯽ ﻧﮯ ﻗﺮﺁﻥ ﮐﺮﯾﻢ ﻣﯿﮟ ﺍﻃﺎﻋﺖ ،
ﺍﺗﺒﺎﻉ ﺍﻭﺭ ﺣﮑﻢ ﻣﯿﮟ ﺗﯿﻦ ﺩﺭﺟﮯ ﺑﯿﺎﻥ
ﻓﺮﻣﺎﺋﯿﮟ ﮨﯿﮟ۔
ﺍﻃﺎﻋﺖ
ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟٰﯽ ﻗﺮﺁﻥ ﮐﺮﯾﻢ ﻣﯿﮟ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ
ﮨﯿﮟ:۔ﺍَﻃِﻴْﻌُﻮﺍ ﺍﻟﻠّٰﻪَ ۔ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﯽ
ﺍﻃﺎﻋﺖ ﮐﺮﻭ ۔ﻭَﺍَﻃِﻴْﻌُﻮﺍ ﺍﻟﺮَّﺳُﻮْﻝَ ۔
ﺍﻭﺭ ﺭﺳﻮ ﻝ ﮐﯽ ﺍﻃﺎﻋﺖ ﮐﺮﻭ ۔
ﻭَﺍُﻭﻟِﻲ ﺍﻟْﺎَﻣْﺮِ ﻣِﻨْﻜُﻢْ ( ﺍﻟﻨﺴﺎﺀ
۹۵) ،ﺍﻭﺭ ﺟﻮ ﻟﻮﮒ ﺍﮨﻞ ﺍﺳﺘﻨﺒﺎﻁ
ﮨﯿﮟ، ﺧﻮﺩ ﻗﺮﺁﻥ ﻧﮯ ﺍﺱ ﮐﺎ
ﻣﻌﻨٰﯽ ﺑﺘﺎﯾﺎ ﮨﮯ ۔ ﺍُﻭﻟِﯽ ﺍﻟۡﺎَﻣۡﺮِ ﻣِﻨۡﮩُﻢۡ
ﻟَﻌَﻠِﻤَﮧُ ﺍﻟَّﺬِﯾۡﻦَ ﯾَﺴۡﺘَﻨۡۢﺒِﻄُﻮۡﻧَﮧٗ ﻣِﻨۡﮩُﻢۡ ؕ (ﺍﻟﻨﺴﺎﺀ83 ) ۔
ﻣﺴﺘﺪﺭﮎ ﻋﻠﯽ ﺍﻟﺼﺤﯿﺤﻦ ﻣﯿﮟ
ﻟﮑﮭﺎ ﮨﮯ ﻗﺎﻝ ﺍﺑﻦ ﻋﺒﺎﺱؓ ﺍﻭﻟﯽ
ﺍﻻﻣﺮ ﺳﮯ ﺍﮨﻞ ﻓﻘﮧ ﺍﻭﺭ ﺍﮨﻞ ﺩﯾﻦ ﻣﺮﺍﺩ
ﮨﯿﮟ ﺟﻮ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﮐﻮ ﺍﻟﻌﻤﻞ ﺑﺎﻟﻤﻌﺮﻭﻑ
ﻭﺍﻟﻨﻬﻲ ﻋﻦ ﺍﻟﻤﻨﻜﺮ ﮐﺮﯾﮟ ﺗﻮ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟٰﯽ
ﻧﮯ ﺍﻥ ﮐﯽ ﺍﻃﺎﻋﺖ ﻭﺍﺟﺐ ﮐﺮﺩﯼ “ﮯﮨ ۔
( ﻣﺴﺘﺪﺭﮎ ﻋﻠﯽ ﺍﻟﺼﺤﯿﺤﯿﻦ ﺟﻠﺪ ﺍﻭﻝ
ﺹ۱۱۲ )
ﺍﺗﺒﺎﻉ
ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟٰﯽ ﻗﺮﺁﻥ ﮐﺮﯾﻢ ﻣﯿﮟ
ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ۔ﺍِﺗَّﺒِﻌُﻮْﺍ ﻣَﺎٓ ﺍُﻧْﺰِﻝَ
ﺍِﻟَﻴْﻜُﻢْ ﻣِّﻦْ ﺭَّﺑِّﻜُﻢْ (ﺳﻮﺭۃ
ﺍﻻﻋﺮﺍﻑ ۳ ) ﺍﻟﻠﮧ ﮐﯽ ﻃﺮﻑ ﺳﮯ
ﺟﻮ ﮐﺘﺎﺏ ﻧﺎﺯﻝ ﮨﻮﺋﯽ ﮨﮯ ﺍﺳﮯ
ﻣﺎﻥ ﻟﻮ۔ ﭘﮭﺮ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ ۔ ﻗُﻞْ ﺍِﻥْ
ﻛُﻨْﺘُﻢْ ﺗُﺤِﺒُّﻮْﻥَ ﺍﻟﻠّٰﻪَ ﻓَﺎﺗَّﺒِﻌُﻮْﻧِﻲْ
ﻳُﺤْﺒِﺒْﻜُﻢُ ﺍﻟﻠّٰﻪُ ( ﺳﻮﺭۃ ﺁﻝ ﻋﻤﺮﺍﻥ
۱۳) ﺍﮮ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﮯ ﻧﺒﯽ ﺁﭖ ﺍﻋﻼﻥ
ﮐﺮ ﺩﯾﮟ ﮐﮧ ﺟﺐ ﺗﮏ ﺗﻢ ﻣﯿﺮﯼ
ﺍﺗﺒﺎﻉ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﺮﻭ ﮔﮯ، ﺧﺪﺍ ﮐﮯ
ﭘﯿﺎﺭﮮ ﻧﮩﯿﮟ ﺑﻦ ﺳﮑﺘﮯ۔ ﺍﻭﺭ
ﺍﺳﯽ ﻗﺮﺁﻥ ﻣﯿﮟ ﺗﯿﺴﺮﯼ ﺁﯾﺖ
ﮨﮯ۔ ﻭَّﺍﺗَّﺒِﻊْ ﺳَﺒِﻴْﻞَ ﻣَﻦْ ﺍَﻧَﺎﺏَ ﺍِﻟَﻲَّ
( ﺳﻮﺭۃ ﻟﻘﻤﺎﻥ ۵۱) ﺍﻭﺭ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﮐﺮ
ﺍﺱ ﺷﺨﺺ ﮐﮯ ﻣﺬﮬﺐ ﮐﯽ ﺟﻮ
ﻣﯿﺮﮮ ﻃﺮﻑ ﺭﺟﻮﻉ ﺭﮐﮭﻨﮯ ﻭﺍﻻ
ﮨﮯ۔ ﺍﯾﮏ ﺑﺎﺕ ﯾﺎﺩ ﺭﮐﮭﯿﮟ ﺟﮩﺎﮞ
ﺗﻘﻠﯿﺪ ﮐﺎ ﻟﻐﻮﯼ ﻣﻌﻨٰﯽ ﺫﮐﺮ ﮐﯿﺎ
ﮨﮯ ﻭﮦ ﺑﻼ ﺩﻟﯿﻞ ﺑﺎﺕ ﻣﺎﻧﻨﮯ ﮐﻮ
ﮐﮩﺘﮯ ﮨﯿﮟ، ﻟﯿﮑﻦ ﻣﺠﺘﮩﺪ ﮐﯽ
ﺑﺎﺕ ﺍﻭﺭ ﻗﺎﺿﯽ ﮐﺎ ﻓﯿﺼﻠﮧ
ﺑﺎﺩﻟﯿﻞ ﮨﻮﺗﺎ ﮨﮯ ، ﺗﻮ ﺟﺲ ﻃﺮﺡ
ﻧﺒﯽ ﮐﯽ ﺑﺎﺕ ﻣﺎﻧﻨﮯ ﮐﻮ ﺗﻘﻠﯿﺪ
ﻧﮩﯿﮟ ﮐﮩﺎ  ﮔﯿﺎ ﺍﺳﯽ ﻃﺮﺡ
ﻣﺠﺘﮩﺪ ﮐﯽ ﺑﺎﺕ ﻣﺎﻧﻨﮯ ﮐﻮ
ﺑﮭﯽ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﮩﺎ ﮔﯿﺎ ﻟﯿﮑﻦ
ﻋﺮﻑ ﻣﯿﮟ ﯾﮧ ﻟﻔﻆ ﻣﺠﺘﮩﺪ ﮐﮯ
ﻟﺌﮯ ﺧﺎﺹ ﮨﻮ ﮔﯿﺎ ، ﺟﻮ ﻣﺠﺘﮩﺪ
ﮐﯽ ﺑﺎ ﺩﻟﯿﻞ ﺑﺎﺕ ﮐﻮ  ﻣﺎﻧﮯ ﮔﺎ
ﺍﺱ ﮐﻮ ﻣﻘﻠﺪ ﮐﮩﺘﮯ ﮨﯿﮟ
ﺍﺳﻠﺌﮯ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﻣﺠﺘﮩﺪ ﮐﯽ
ﺗﻌﺮﯾﻒ ﻭﮨﯽ ﺍﺗﺒﺎﻉ ﻭ ﺍﻃﺎﻋﺖ
ﮐﯽ ﮨﮯ۔
ﺣﮑﻢ
ﺍﺳﯽ ﻃﺮﺡ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟٰﯽ ﻧﮯ ﺣﮑﻢ
ﮐﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﺗﯿﻦ ﻗﺴﻢ ﮐﮯ
ﺍﺣﮑﺎﻡ ﺩﯾﺌﮯ ﮨﯿﮟ۔
ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟٰﯽ ﻗﺮﺁﻥ ﮐﺮﯾﻢ ﻣﯿﮟ
ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ۔ ﺍِﻥِ ﺍﻟْﺤُﻜْﻢُ ﺍِﻟَّﺎ ﻟِﻠّٰﻪِ
( ﺳﻮﺭۃ ﺍﻻﻧﻌﺎﻡ ۷۵) ﺣﮑﻢ ﺻﺮﻑ
ﺍﻟﻠﮧ ﮐﺎ ۔ ﭘﮭﺮ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ
ﮨﯿﮟ ﻓَﻠَﺎ ﻭَﺭَﺑِّﻚَ ﻟَﺎ ﻳُﺆْﻣِﻨُﻮْﻥَ ﺣَﺘّٰﻲ
ﻳُﺤَﻜِّﻤُﻮْﻙَ ﻓِﻴْﻤَﺎ ﺷَﺠَــﺮَ ﺑَﻴْﻨَﮭُﻢْ
( ﺳﻮﺭۃ ﺍﻟﻨﺴﺎﺀ ۵۶ ) ۔ ﯾﻌﻨﯽ ﻧﺒﯽ
ﺑﮭﯽ ﺣَﮑﻢ ﮨﮯ، ﻣﻨﮑﺮﯾﻦ ﺣﺪﯾﺚ
ﮐﮩﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﮨﻢ ﻧﮩﯿﮟ ﻣﺎﻧﺘﮯ،
ﺍﺳﯽ ﻗﺮﺁﻥ ﻣﯿﮟ ﺗﯿﺴﺮﯼ ﺁﯾﺖ
ﮨﮯ۔ ﻳَﺤْﻜُﻢُ ﺑِﻬَﺎ ﺍﻟﻨَّﺒِﻴُّﻮْﻥَ ﺍﻟَّﺬِﻳْﻦَ
ﺍَﺳْﻠَﻤُﻮْﺍ  ﻟِﻠَّﺬِﻳْﻦَ ﻫَﺎﺩُﻭْﺍ ﻭَﺍﻟﺮَّﺑّٰﻨِﻴُّﻮْﻥَ
( ﺳﻮﺭۃ ﻣﺎﺋﺪﮦ ۴۴ ) ۔۔۔ ﺍﻭﺭ ﺣﮑﻢ
ﮐﺮﺗﮯ ﺭﺑﺎﻧﯽ۔۔ ۔ ﺑﺨﺎﺭﯼ ﻣﯿﮟ ﻟﮑﮭﺎ
ﮨﮯ ﮐﮧ ﺭﺑﺎﻧﯽ ﮐﮯ ﻣﻌﻨٰﯽ ﻓﻘﯿﮧ
ﮨﻮﺗﮯ ﮨﯿﮟ۔ ﻭﻗﺎﻝ ﺍﺑﻦ ﻋﺒﺎﺱ
ﮐﻮﻧﻮﺍﺭﺑﺎﻧﯿﻦ ﺣﮑﻤﺎﺀ ﻋﻠﻤﺎﺀ
ﻓﻘﮭﺎﺀ (ﺑﺨﺎﺭﯼ ) ۔ ﻗﺮﺁﻥ ﻧﮯ ﻓﻘﯿﮧ
ﮐﻮ ﺑﮭﯽ ﺣﺎﮐﻢ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﯾﺎ ﮨﮯ۔
ﺍﺱ ﮐﮯ ﻣﻘﺎﺑﻠﮧ ﻣﯿﮟ ﻏﯿﺮﮐﮯ
ﻣﻘﻠﺪﯾﻦ ﺍﺱ ﻗﺮﺁﻥ ﺳﮯ ﺍﯾﮏ
ﺁﯾﺖ ﺑﺘﺎ ﺩﯾﮟ، ﯾﮧ ﻧﮧ ﺑﺘﺎﺋﯿﮟ ﮐﮧ
ﮐﺎﻓﺮﻭﮞ
ﮐﮯ ﭘﯿﭽﮭﮯ ﻧﮧ ﺟﺎﺅ، ﻣﺸﺮﮐﻮﮞ
ﮐﮯ ﭘﯿﭽﮭﮯ ﻧﮧ ﺟﺎﺅ ، ﮔﻨﺎﮦ
ﮔﺎﺭﻭﮞ ﮐﮯ ﭘﯿﭽﮭﮯ ﻧﮧ ﺟﺎﺅ،
ﮨﻤﯿﮟ ﺍﺱ ﻗﺮﺁﻥ  ﻣﯿﮟ ﺳﮯ ﺍﯾﮏ
ﺁﯾﺖ ﯾﮧ ﺳﻨﺎ ﺩﯾﮟ ﮐﮧ ﻣﺠﺘﮩﺪ
ﮐﯽ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﮐﺮﻧﺎ، ﺍﻭﻟﯽ ﺍﻻﻣﺮ ﮐﯽ
ﺑﺎﺕ ﻣﺎﻧﻨﺎ، ﺍﮨﻞ ﺍﺗﺒﺎﻉ ﮐﯽ ﺍﺗﺒﺎﻉ
ﮐﺮﻧﺎ، ﺍﮨﻞ ﺍﺳﺘﻨﺒﺎﻁ ﮐﯽ ﻃﺮﻑ
ﺭﺟﻮﻉ ﮐﺮﻧﺎ ، ﻣﺠﺘﮩﺪﯾﻦ ﮐﻮ ﺍﭘﻨﺎ
ﺣَﮑﻢ ﺳﻤﺠﮭﻨﺎ ﯾﮧ ﺑﺪﻋﺖ ﮨﮯ ،
ﺷﺮﮎ  ﮨﮯ ﮐﻔﺮ ﮨﮯ ﺟﻮ ﺑﮭﯽ ﮨﮯ
ﯾﺎ ﻗﺮﺁﻥ ﭘﺎﮎ ﻧﮯ ﮐﻢ ﺍﺯ ﮐﻢ ﺍﺱ
ﺳﮯ ﻣﻨﻊ ﮐﺮ ﺩﯾﺎ ﮨﮯ۔ ﮨﻢ ﭘﻮﺭﯼ
ﺫﻣﮧ ﺩﺍﺭﯼ ﮐﮩﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﺧﺪﺍ ﮐﯽ
ﻗﺴﻢ ﺍﺱ ﭘﻮﺭﮮ ﻗﺮﺁﻥ ﻣﯿﮟ
ﺍﯾﮏ ﺑﮭﯽ ﺍﯾﺴﯽ ﺁﯾﺖ ﻣﻮﺟﻮﺩ
ﻧﮩﯿﮟ ﺟﺲ ﻣﯿﮟ ﻣﺠﺘﮩﺪ ﺍﻭﻟﯽ
ﺍﻻﻣﺮ ،ﺍﮨﻞ ﺍﺳﺘﻨﺒﺎﻁ ﺍﮨﻞ ﺫﮐﺮ
ﺍﻭﺭ ﻓﻘﮭﺎﺀ ﮐﯽ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﺳﮯ ﻣﻨﻊ
ﮐﯿﺎ ﮔﯿﺎ ﮨﻮ ﺭﻭﮐﺎ ﮔﯿﺎ ﮨﻮ۔ﺍﻟﻠﮧ ﻧﮯ
ﺟﺲ ﻃﺮﺡ ﺍﭘﻨﯽ ﺍﺗﺒﺎﻉ ﮐﺎ ﺣﮑﻢ
ﺩﯾﺎ ﮨﮯ، ﺍﭘﻨﮯ ﺭﺳﻮﻝ ﮐﯽ ﺍﺗﺒﺎﻉ
ﮐﺎ ﺣﮑﻢ ﺩﯾﺎ ، ﺍﺳﯽ ﻃﺮﺡ
ﻣﺠﺘﮩﺪ ﮐﯽ ﺍﺗﺒﺎﻉ ﮐﺎ ﺣﮑﻢ
ﺩﯾﺎ،ﺟﺴﮯ ﻗﺮﺁﻥ ﺍﻭﻟﯽ ﺍﻻﻣﺮ
ﮐﮩﺘﺎ ﮨﮯ، ﺟﺴﮯ ﻗﺮﺁﻥ ﺍﮨﻞ
ﺍﺳﺘﻨﺒﺎﻁ ﮐﮩﺘﺎ ﮨﮯ۔
----------------
ﻳٰٓﺎَﻳُّﮭَﺎ ﺍﻟَّﺬِﻳْﻦَ ﺍٰﻣَﻨُﻮْٓﺍ ﺍَﻃِﻴْﻌُﻮﺍ ﺍﻟﻠّٰﻪَ ﻭَﺍَﻃِﻴْﻌُﻮﺍ
ﺍﻟﺮَّﺳُﻮْﻝَ ﻭَﺍُﻭﻟِﻲ ﺍﻟْﺎَﻣْﺮِ ﻣِﻨْﻜُﻢْ ۚ ﻓَﺎِﻥْ
ﺗَﻨَﺎﺯَﻋْﺘُﻢْ ﻓِﻲْ ﺷَﻲْﺀٍ ﻓَﺮُﺩُّﻭْﻩُ ﺍِﻟَﻰ ﺍﻟﻠّٰﻪِ
ﻭَﺍﻟﺮَّﺳُﻮْﻝِ ﺍِﻥْ ﻛُﻨْﺘُﻢْ ﺗُﺆْﻣِﻨُﻮْﻥَ ﺑِﺎﻟﻠّٰﻪِ ﻭَﺍﻟْﻴَﻮْﻡِ
ﺍﻟْﺎٰﺧِﺮِ ۭ ﺫٰﻟِﻚَ ﺧَﻴْﺮٌ ﻭَّﺍَﺣْﺴَﻦُ ﺗَﺎْﻭِﻳْﻠًﺎ ؀
ﺍﮮ ﺍﯾﻤﺎﻥ !ﻮﻟﺍﻭ ﺣﮑﻢ ﻣﺎﻧﻮ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﺎ، ﺍﻭﺭ
ﺣﮑﻢ ﻣﺎﻧﻮ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﮧ ﷺ ﮐﺎ، ﺍﻭﺭ ﺍﻭﻟﯽ
ﺍﻻﻣﺮ (ﻣﺠﺘﮩﺪ ﺣﺎﮐﻢ ) ﮐﺎ ﺟﻮ ﺗﻢ ﻣﯿﮟ
ﺳﮯ ﮨﻮﮞ، ﭘﮭﺮ ﺍﮔﺮ ﺟﮭﮕﮍ ﭘﮍﻭ ﮐﺴﯽ ﭼﯿﺰ
ﻣﯿﮟ ﺗﻮ ﺍﺱ ﮐﻮ ﺭﺟﻮﻉ ﮐﺮﻭ ﻃﺮﻑ ﺍﻟﻠﮧ
ﮐﮯ ﺍﻭﺭ ﺭﺳﻮﻝ ﷺﮐﮯ ﺍﮔﺮ ﯾﻘﯿﻦ ﺭﮐﮭﺘﮯ ﮨﻮ
ﺍﻟﻠﮧ ﭘﺮ ﺍﻭﺭ ﻗﯿﺎﻣﺖ ﮐﮯ ﺩﻥ ﭘﺮ ﯾﮧ ﺑﺎﺕ
ﺍﭼﮭﯽ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺑﮩﺖ ﺑﮩﺘﺮ ﮨﮯ ﺍﺱ ﮐﺎ
ﺍﻧﺠﺎﻡ۔
( ﺳﻮﺭۃ ﺍﻟﻨﺴﺎﺀ ۹۵ )
ﺍﺱ ﺁﯾﺖ ﺳﮯ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﮨﻮﺍ ﮐﮧ ﺍﻟﻠﮧ
ﮐﯽ ﺍﻃﺎﻋﺖ ﮐﺮﻧﺎ ﺑﮭﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﺎ ﺣﮑﻢ ﮨﮯ،
ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﮧﷺ ﮐﯽ ﺍﻃﺎﻋﺖ ﮐﺮﻧﺎ ﺑﮭﯽ ﺍﻟﻠﮧ
ﮐﺎ ﺣﮑﻢ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﻭﻟﯽ ﺍﻻﻣﺮ ﮐﯽ ﺍﻃﺎﻋﺖ
ﮐﺮﻧﺎ ﺑﮭﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﺎ ﺣﮑﻢ ﮨﮯ، ﺍﻭﺭ   ﺍﮔﺮ ﺩﻭ
ﺑﻨﺪﻭﮞ ﻣﯿﮟ ﺍﺧﺘﻼﻑ ﮨﻮ ﺟﺎﺋﮯ ﺍﯾﮏ
ﮐﮩﮯ ﮐﮧ ﯾﮧ ﻣﺴﺌﻠﮧ ﯾﻮﮞ ﮨﮯ  ﺩﻭﺳﺮﺍ ﮐﮩﮯ
ﮐﮧ ﯾﻮﮞ ﻧﮩﯿﮟ ﯾﻮﮞ ﮨﮯ ﺗﻮ ﭘﮭﺮ ﺣﺎﮐﻢ ﺍ ﻟﻠﮧ
ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﮐﮯ ﺭﺳﻮﻝ ﮐﯽ ﻃﺮﻑ ﺭﺟﻮﻉ
ﮐﺮﮐﮯ ﺍﺱ ﮐﺎ ﻓﯿﺼﻠﮧ ﮐﺮﮮ۔ ﺍﻭﺭ ﺟﻮ ﻭﮦ
ﻓﯿﺼﻠﮧ ﮐﺮﮮ ﺗﻮ ﻣﻮﻧﯿﻦ ﮐﻮ ﭼﺎﮨﮯ ﮐﮧ ﻭﮦ
ﺍﺳﮯ ﺗﺴﻠﯿﻢ ﮐﺮﯾﮟ۔
ﺍﻭﺭ ﺍﮔﺮ ﺍﻭﻟﯽ ﺍﻻﻣﺮ ﮐﺘﺎﺏ ﺍﻟﻠﮧ ﺍﻭﺭ
ﺳﻨﺖ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﮧؐ ﺳﮯ ﺻﺮﺍﺣﺖ ﻧﮧ ﻣﻠﻨﮯ
ﭘﺮ ﺍﭘﻨﯽ ﺍﺟﺘﮩﺎﺩﯼ ﻗﻮﺕ ﺳﮯ ﮐﺴﯽ ﺍﯾﮏ
ﻣﺴﺌﻠﮧ ﮐﻮ ﺍﭘﻨﺎ ﻟﮯ ﯾﺎ ﭘﮭﺮ ﺍﺣﮑﺎﻡ ﺷﺮﻋﯽ
ﻣﻌﻠﻮﻡ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﯿﻠﺌﮯ ﺍﺟﺘﮩﺎﺩ ﮐﺮﮮ   ﺗﻮ
ﭘﮭﺮﺑﮭﯽ ﺍﺱ ﮐﯽ ﺍﻃﺎﻋﺖ ﮐﺮﻧﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﮯ
ﺍﺳﯽ ﺣﮑﻢ  ﻣﯿﮟ ﺷﺎﻣﻞ ﮨﮯﺍﻭﺭ ﺍﺳﮑﯽ
ﺍﻃﺎﻋﺖ ﮐﺮﻧﯽ ﮨﻤﺎﺭﮮ ﺍﻭﭘﺮ ﻓﺮﺽ ﮐﮯ
ﺑﻌﺪ  ﻭﺍﺟﺐ ﮐﺎ ﺩﺭﺟﮧ ﺭﮐﮭﺘﯽ ﮨﮯ
ﮐﯿﻮﻧﮑﮧ ﺍﺟﺘﮩﺎﺩ ﺿﺮﻭﺭﯾﺎﺕ ﻣﯿﮟ ﺳﮯ ﮨﮯ
ﺍﻭﺭ ﺟﺲ ﻣﺴﺌﻠﮧ ﻣﯿﮟ ﻣﺠﺘﮩﺪ ﺍﺟﺘﮩﺎﺩ
ﮐﺮﮮ ﮔﺎ ﺗﻮ ﺍﺱ ﻣﯿﮟ ﻭﮦ  ﻣﺎﺟﻮﺭ ﮨﮯ
ﻣﻌﺼﻮﻡ ﻧﮩﯿﮟ ﺍﺱ ﺳﮯ ﺧﻄﺎ ﺑﮭﯽ ﮨﻮ
ﺳﮑﺘﯽ ﮨﮯ، ﺟﯿﺴﺎ ﮐﮧ ﻧﺒﯽ ﮐﺮﯾﻢﷺ ﻧﮯ
ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ ﮐﮧ :”ﺟﺐ ﺣﺎﮐﻢ ﮐﺴﯽ ﺑﺎﺕ ﮐﺎ
ﻓﯿﺼﻠﮧ ﮐﺮﮮ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﻣﯿﮟ ﺍﺟﺘﮩﺎﺩ ﺳﮯ
ﮐﺎﻡ ﻟﮯ ﺍﻭﺭ ﺻﺤﯿﺢ ﮨﻮ ﺗﻮ ﺍﺱ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ
ﺩﻭ ﺍﺟﺮ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﺍﮔﺮ ﺣﮑﻢ ﺩﮮ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ
ﻣﯿﮟ ﺍﺟﺘﮩﺎﺩ ﺳﮯ ﮐﺎﻡ ﻟﮯ ﺍﻭﺭ ﻏﻠﻂ ﮨﻮ ﺗﻮ
ﺍﺱ ﮐﻮ ﺍﯾﮏ ﺍﺟﺮ ﻣﻠﮯ ﮔﺎ“۔ (ﺻﺤﯿﺢ
ﺑﺨﺎﺭﯼ ﺝ۳ﺡ؛ ۲۵۲۲ )
ﺍﺋﻤﮧ ﻣﺠﺘﮩﺪﯾﻦ ﮨﻤﺎﺭﮮ ﺣﺎﮐﻢ
ﮨﯿﮟ، ﺟﻨﮩﻮﮞ ﻧﮯ ﺍﺟﺘﮩﺎﺩﺍﺕ ﮐﯿﺌﮯ ﮨﯿﮟ
ﺍﻭﺭ ﺍﮨﻞ ﻋﻠﻢ ﻓﻘﮩﺎﺀ ﮐﺮﺍﻡؒ ﻧﮯ ﺍﻧﮩﯽ ﮐﻮ
ﺍﭘﻨﺎ ﺍﻣﺎﻡ ﺗﺴﻠﯿﻢ ﮐﺮﮐﮯ ﺍﻧﮑﮯ ﺍﺟﺘﮩﺎﺩﺍﺕ
ﮐﻮ ﺍﭘﻨﺎﯾﺎ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﻣﺪﻭﻥ ﻭ ﻣﺮﺗﺐ ﮐﯿﺎ ﮨﮯ
ﺍﻭﺭ ﺍﺳﯽ ﮐﻮ ﺍﮔﮯ ﭼﻼﯾﺎ ﮨﮯ ﺟﻮ ﮐﮧ
ﺳﻤﭧ ﮐﺮ ﭼﺎﺭ ﻣﯿﮟ ﺭﮦ ﮔﺌﮯ ﮨﯿﮟ۔ ﮨﻤﺎﺭﮮ
ﻣﺠﺘﮩﺪ ﺣﺎﮐﻢ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﻋﻈﻢ ﺍﺑﻮ ﺣﻨﯿﻔﮧؒ
ﮨﯿﮟ  ﺟﻦ ﮐﺎ ﻣﺬﮨﺐ ﮨﻢ ﺗﮏ ﻣﺘﻮﺍﺗﺮ
ﭘﮩﻨﭽﺎ ﮨﮯ، ﺍﻭﺭ ﺟﻦ ﺟﻦ ﻋﻼﻗﻮﮞ ﻣﯿﮟ
ﺩﻭﺳﺮﮮﺍﮨﻞ ﺳﻨﺖ ﺍﺋﻤﮧ ﮐﮯ ﻣﺬﺍﮨﺐ
ﭘﮩﻨﭽﮯ ﺗﻮ ﻭﮨﺎﮞ ﮐﮯ ﺍﮨﻠﺴﻨﺖ ﺍﻧﮩﯽ ﮐﮯ
ﭘﺎﺑﻨﺪ ﮨﯿﮟ ﺑﻔﻀﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟٰﯽ۔
ﺍﺏ ﮨﻤﺎﺭﺍ ﻏﯿﺮﻣﻘﻠﺪﯾﻦ ﺟﻮ ﮐﮧ ﻧﮧ
ﺍﺟﺘﮩﺎﺩ ﮐﮯ ﺍﮨﻞ ﮨﯿﮟ ﻧﮧ ﮐﺴﯽ ﻣﺠﺘﮩﺪ
ﮐﮯ ﻣﻘﻠﺪ ﮨﯿﮟ ﺍﻥ ﺳﮯ ﺳﻮﺍﻝ ﯾﮧ ﮨﮯ ﮐﮧ
ﮨﻤﺎﺭﺍ ﺍﻭﺭ ﺁﭖ ﮐﺎ ﺟﮕﮍﺍ ﺍﺱ ﺑﺎﺕ ﻣﯿﮟ ﮨﻮ
ﮔﯿﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻣﺠﺘﮩﺪ (ﺍﻭﻟﯽ ﺍﻻﻣﺮ ) ﮐﮯ
ﺍﺟﺘﮩﺎﺩ (ﺑﻌﺪ ﮐﺘﺎﺏ ﺍﻟﻠﮧ ﻭ ﺳﻨﺔ ﺍﻟﻠﮧ)
ﺍﻃﺎﻋﺖ ﮐﺮﻧﯽ ﮨﮯ ﯾﺎ ﻧﮩﯿﮟ، ﺍﺳﮯ  ﺍﻟﻠﮧ ﺍﻭﺭ
ﺭﺳﻮﻝ ﮐﯽ ﻃﺮﻑ ﺭﺟﻮﻉ ﮐﺮﯾﮟ ﺍﻭﺭ
ﺑﺘﺎﺋﯿﮟ ﮐﮧ ﻭﮦ ﮐﯿﺎ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ۔
-------
 ۔:ﻝﺍﻮﺳ

No comments:

Post a Comment