ﻏﯿﺮﻣﻘﻠﺪﯾﻦ ﮐﺎ ﺍﻋﺘﺮﺍﺽ ﺳﻔﯿﺎﻥ ﺳﻮﺭﯼ ﻧﮯ ﮐﮩﺎ ﺍﺑﻮ ﺣﻨﯿﻔﮧ ﺭﺡ ﻧﮯ ﺗﯿﻦ 3 ﺑﺎﺭ ﮐﻔﺮ ﺳﮯ ﺗﻮﺑﮧ ﮐﯽ ﺍﺳﮑﺎ ﺟﻮﺍﺏ ﺁﻝ ﻭﮐﭩﻮﺭﯾﻦ ﮐﻮ
ﭘﮩﻠﮯ
ﺍﺱ ﮐﯽ ﺳﻨﺪ ﺿﻌﯿﻒ، ﺿﻌﯿﻒ ﮨﻮﻧﮯ ﮐﯽ ﻭﺟﮧ ﻧﻌﯿﻢ ﺑﻦ ﺣﻤﺎﺩ
Scan
ﺍﻣﺎﻡ ﻧﺴﺎﺋﯽ ﻧﮯ ﺍﭘﻨﯽ ﮐﺘﺎﺏ ﻣﯿﮟ ﻧﻌﯿﻢ ﺑﻦ ﺣﻤﺎﺩ ﮐﻮ ﺿﻌﯿﻒ ﻟﮑﮭﺎ
Scan
ﺍﻣﺎﻡ ﺩﺍﺭﺍﻟﻘﻮﻃﻨﯽ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﮯ ﻧﻌﯿﻢ ﺑﻦ ﺣﻤﺎﺩ ﺑﮩﺖ ﺯﯾﺎﺩﮦ ﻭﮨﻢ ﮨﻮﺗﺎ ﺗﮭﺎ
Scan
ﺍﺏ ﮨﻢ ﺍﯾﮏ ﺣﻮﺍﻟﮧ ﺩﮮ ﮔﮯ ﺟﺲ ﺳﮯ ﯾﮧ ﺟﺮﺡ ﺍﺑﻮ ﺣﻨﯿﻔﮧ ﺭﺡ ﭘﺮ ﺛﺎﺑﺖ ﮨﯽ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﻮﮔﯽ
ﺍﺻﻮﻝِ ﺟﺮﺡ ﻭ ﺗﻌﺪﯾﻞ ﮐﺎ ﺍﯾﮏ ﺍﺻﻮﻝ ﮨﮯ
ﺍﺻﻮﻝ :
ﺟﺎﺭﺡ ﻧﺎﺻﺢ ﮨﻮ، ﻧﮧ ﻣﺘﺸﺪﺩ ﮨﻮ، ﻧﮧ ﻣﺘﻌﻨﺖ ﮨﻮ، ﻧﮧ ﮨﯽ ﻣﺘﻌﺼﺐ ﮨﻮ
ﺟﺐ ﮐﮧ ﻧﻌﯿﻢ ﺑﻦ ﺣﻤﺎﺩ ﺍﺑﻮ ﺣﻨﯿﻔﮧ ﺭﺡ ﭘﺮ ﺟﮭﻮﭦ ﺑﻮﻟﺘﺎ ﺗﮭﺎ
Scan
ﺗﻮ ﯾﮧ ﺟﺮﺡ ﻗﺎﺑﻞ ﻗﺒﻮﻝ ﻧﮩﯿﮟ
Mazeed
ﭘﮩﻠﯽ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﻣﯿﮟ ﻧﻌﯿﻢ ﺑﻦ ﺣﻤﺎﺩ ﮨﮯ ﺟﻮ ﮐﮧ ﻣﺘﮑﻠﻢ ﻓﯽ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﻣﺎﻡ ﺻﺎﺣﺐؒ ﮐﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﺟﮭﻮﭨﯽ ﺣﮑﺎﯾﺎﺕ ﺑﻨﺎﯾﺎ ﮐﺮﺗﺎ ﮨﮯ ﺍﺱ ﮐﯽ ﻧﻘﻞ ﮐﺮﺩﮦ ﺟﺮﺡ ﺍﻣﺎﻡ ﺻﺎﺣﺐ ؒ ﮐﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﻗﺒﻮﻝ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﯽ ﺟﺎﺳﮑﺘﯽ
ﺍﯾﺴﯽ ﮨﯽ ﺍﯾﮏ ﺟﺮﺡ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺑﻦ ﻋﺒﺪ ﺍﻟﺒﺮؒ ﻧﮯ ﺍﻻﻧﺘﻘﺎﺀ ﻣﯿﮟ ﻧﻘﻞ ﮐﯽ ﮨﮯ ﻟﯿﮑﻦ ﺍﺱ ﻣﯿﮟ ﺍﻣﺎﻡ ﻋﺒﺪ ﺍﻟﻠﮧ ﺑﻦ ﺩﺍﻭﺩ ﺍﻟﺨﺮﯾﺒﯽؒ ﺍﺱ ﺟﺮﺡ ﮐﻮ ﻧﻘﻞ ﮐﺮﮐﮯ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﯽ ﻗﺴﻢ ﯾﮧ ﺟﮭﻮﭦ ﮨﮯ
ﺍﺱ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﻣﯿﮟ ﺍﯾﮏ ﺭﺍﻭﯼ ﻣﺤﻤﺪ ﺑﻦ ﯾﻮﻧﺲ ﺍﻟﮑﺪﯾﻤﯽ ﮨﮯ ﺟﺲ ﮐﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﺑﻌﺾ ﻣﺤﺪﺛﯿﻦ ﻧﮯ ﺗﻮﺛﯿﻖ ﮐﯽ ﺑﮭﯽ ﮐﯽ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺑﻌﺾ ﻧﮯ ﺍﻥ ﭘﮧ ﮐﺬﺏ ﮐﯽ ﺟﺮﺡ ﮐﯽ ﮨﮯ
ﻟﯿﮑﻦ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺣﻤﺪ ﺍﺑﻦ ﺣﻨﺒﻞؒ ﻧﮯ ﺍﺱ ﺭﺍﻭﯼ ﮐﻮ ﺣﺴﻦ ﺍﻟﺤﺪﯾﺚ ﮐﮩﺎ ﮨﮯ
Scan
رہ گئی بات امام ابوحنیفہؒ کی توثیق کی تو اس پہ میں آپ اس دور کے سلفی محقق شیخ شعیب الارنوطؒ کی بات کو نقل کرتا ہوں
Scan
امیر المومنین امام شعبہ بن الحجاجؒ کی توثیق
Scan
بعض غیر کے مقلدین حسن الرائے کو توثیق نہیں سمجھتے
جبکہ محدثین کی اصطلاح میں یہ جملہ توثیقی ہے جس کی ایک مثال پیش خدمت ہے
ﺣﺎﻓﻆ ﺍﺑﻦ ﺣﺠﺮ ﻋﺴﻘﻼﻧﯽؒ ﮐﺎ ﻓﯿﺼﻠﮧ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺑﻮﺣﻨﯿﻔﮧؒ ﮐﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ
Scan
ﺍﻣﺎﻡ ﺻﺎﺣﺐؒ ﮐﮯ ﺑﺎﺭﮮﻣﯿﮟ ﺣﺎﻓﻆ ﺫﮨﺒﯽؒ ﮐﺎ ﻓﯿﺼﻠﮧ
Scan
ﮐﺘﺎﺏ ﺍﻻﺛﺎﺭ ﮐﺎ ﻣﻘﺎﻡ
Scan
ﺍﻣﺎﻡ ﺻﺎﺣﺐؒ ﻋﻠﻢ ﺣﺪﯾﺚ ﻣﯿﮟ ﻣﻀﺒﻮﻁ ﺗﮭﮯ ﺍﺑﻦ ﻣﺒﺎﺭﮎ ؒ ﻭﺳﻨﺪﮦ ﺻﺤﯿﺢ
Scan
ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺑﻮﺣﻨﯿﻔﮧؒ ﮐﯽ ﺗﻮﺛﯿﻖ ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺎﮐﻢ ؒ ﺳﮯ
Scan
ﺍﻣﺎﻡ ﻭﮐﯿﻊ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺑﻮﺣﻨﯿﻔﮧؒ ﮐﮯ ﻗﻮﻝ ﭘﮧ ﻓﺘﻮﯼٰ ﺩﯾﺘﮯ ﺗﮭﮯ ﻭﺳﻨﺪﮦ ﺣﺴﻦ
Scan
ﺍﻭﺭ ﺍﯾﮏ ﻭﮐﭩﻮﺭﯾﻦ ﮐﺎ ﻋﻼﺝ
Scan
امام ابوحنیفہؒ کومنحوس کہنے والی روایت کا جواب
Scan
ﺁﻝ ﻏﯿﺮ ﻣﻘﻠﺪﯾﺖ ﮐﻮ ﺍﻟﺒﺎﻧﯽ ﮐﺎ ﺗﺤﻔﮧ
ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺑﻮ ﺣﻨﯿﻔﮧ ﺭﺣﻤﺘﮧ ﺍﻟﻠّﻪ ﻋﻠﯿﮧ ﮐﺎ ﻣﻘﺎﻡ ﻏﯿﺮ ﻣﻘﻠﺪ ﻋﺎﻟﻢ ﻧﺎﺻﺮ ﺍﻟﺪﻳﻦ ﺍﻟﺒﺎﻧﯽ ﮐﯽ ﺯﺑﺎﻧﯽ
ﭘﺲ ﮐﺴﯽ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﺟﺎﺋﺰ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﮧ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺑﻮ ﺣﻨﯿﻔﮧ ﮐﻮ ﻣﻄﻌﻮﻥ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﯾﺎ ﺟﺎﺋﮯ ﻭﮦ ﻟﻮﮒ ﺟﮩﺎﻟﺖ ﮐﮯ ﺩﻟﺪﻝ ﻣﯿﮟ ﭘﮭﻨﺴﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﮨﯿﮟ ﺟﻮ ﺍﻥ ﮐﮯ ﺧﻼﻑ ﺯﺑﺎﻥ ﻃﻌﻦ ﺩﺭﺍﺯ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﭼﻮﻧﮑﮧ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺑﻮ ﺣﻨﯿﻔﮧ ﺍﻥ ﺍﺋﻤﮧ ﺳﮯ ﮨﯿﮟ ﺟﻨﮩﻮﮞ ﻧﮯ ﺩﯾﻦ ﺍﺳﻼﻡ ﮐﯽ ﺣﻔﺎﻇﺖ ﮐﯿﻠﺌﮯ ﮐﻮﺷﺸﯿﮟ ﻓﺮﻣﺎﺀﯾﮟ ﺍﻭﺭ ﺍﻥ ﮐﮯ ﺫﺭﯾﻌﮧ ﺩﯾﻦ ﮐﮯ ﻓﺮﻭﻍ ﺳﮯ ﮨﻤﯿﮟ ﺁﮔﺎﮬﯽ ﺣﺎﺻﻞ ﮨﻮﺀﯼ ﺍﺱ ﻟﺌﮯ ﺍﻥ ﮐﺎ ﺍﺩﺏ ﻭ ﺍﺣﺘﺮﺍﻡ ﺿﺮﻭﺭﯼ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﮔﺮ ﺍﻧﮩﻮﮞ ﻧﮯ ﻗﯿﺎﺱ ﮐﯿﺎ ﮨﮯ ﺗﻮ ﻭﮦ ﺑﮩﺮ ﺣﺎﻝ ﻋﻨﺪ ﺍﻟﻠّﻪ ﺍﺟﺮ ﻭ ﺛﻮﺍﺏ ﮐﮯ ﻣﺴﺘﺤﻖ ﮨﯿﮟ ﺧﻮﺍﮦ ﺍﻥ ﮐﺎ ﻗﯿﺎﺱ ﺻﺤﯿﺢ ﺗﮭﺎ ﯾﺎ ﺍﻥ ﺳﮯ ﻗﯿﺎﺱ ﻣﯿﮟ ﻏﻠﻄﯽ ﮨﻮﺀﯼ ۔
( ﻧﻤﺎﺯ ﻧﺒﻮﯼ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﯿﻪ ﻭﺳﻠﻢ ﺹ 34
ﺍﺻﻮﻝِ ﺟﺮﺡ ﻭ ﺗﻌﺪﯾﻞ
ﺟﺮﺡ ﻭ ﺗﻌﺪﯾﻞ ﮐﮯ ﮐﭽﮫ ﻗﻮﺍﺋﺪ ﮨﯿﮟ، ﺟﻦ ﮐﻮ ﻣﺪِ ﻧﻈﺮ ﺭﮐﮭﻨﺎ ﺿﺮﻭﺭﯼ ﮨﮯ، ﻭﺭﻧﮧ ﮐﺴﯽ ﺑﮍﮮ ﺳﮯ ﺑﮍﮮ ﻣﺤﺪﺙ ﮐﯽ ﺛﻘﺎﮨﺖ ﻭ ﻋﺪﺍﻟﺖ ﺛﺎﺑﺖ ﻧﮧ ﮨﻮ ﺳﮑﮯ ﮔﯽ، ﮐﯿﻮﻧﮑﮧ ﮨﺮ ﮐﺴﯽ ﭘﺮ ﮐﺴﯽ ﻧﮧ ﮐﺴﯽ ﮐﯽ ﺟﺮﺡ ﮨﮯ . ﻣَﺜَﻼً :
ﺍﻣﺎﻡ ﺷﺎﻓﻌﯽؒ ﭘﺮ ﺍﻣﺎﻡ ﯾﺤﯿﯽٰ ﺑﻦ ﻣﻌﯿﻦؒ ﻧﮯ، ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺣﻤﺪؒ ﭘﺮ ﺍﻣﺎﻡ ﮐﺮﺍﺑﻠﯿﺴﯽؒ ﻧﮯ، ﺍﻣﺎﻡ ﺑﺨﺎﺭﯼؒ ﭘﺮ ﺍﻣﺎﻡ ﺫﮨﻠﯽؒ ﻧﮯ، ﺍﻣﺎﻡ ﺍﻭﺯﺍﻋﯽؒ ﭘﺮ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺣﻤﺪؒ ﻧﮯ ﺟﺮﺡ ﮐﯽ ﮨﮯ، ﺣﺘﯽٰ ﮐﮧ ﺍﺑﻦِ ﺣﺰﻡ ﻧﮯ
ﺍﻣﺎﻡ ﺗﺮﻣﺬﯼؒ ﺍﻭﺭ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺑﻦِ ﻣﺎﺟﮧؒ ﮐﻮ ﻣﺠﮩﻮﻝ ﮐﮩﺎ، ﺧﻮﺩ ﺍﻣﺎﻡ ﻧﺴﺎﺋﯽؒ ﭘﺮ ﺗﺸﯿﻊ ﮐﺎ ﺍﻟﺰﺍﻡ ﮨﮯ . ﺍﺳﯽ ﺑﻨﺎ ﭘﺮ ﺍﻥ ﮐﻮ ﻣﺠﺮﻭﺡ ﮐﯿﺎ ﮔﯿﺎ
ﮐﻮﺋﯽ ﺁﻝ ﻏﯿﺮﻣﻘﻠﺪﯾﺖ
ﺳﮯ ﭘﻮﭼﮭﮯ ﯾﮧ ﭘﯿﻤﺎﻧﮧ ﮐﺲ ﻧﮯ ﺩﯾﺎ ﮐﮧ ﺍﯾﮏ ﻋﺎﻟﻢ ﺳﮯ ﺟﺮﺡ ﻟﯿﻨﺎ ﺍﻭﺭ ﺍﻣﺎﻡ ﺫﮨﺒﯽ ﺭﺡ ﺟﯿﺴﮯ ﺭﺟﺎﻝ ﺳﮯ ﺗﻌﺪﯾﻞ ﻭ ﺗﻮﺛﯿﻖ ﻗﺒﻮﻝ ﻧﺎ ﮐﺮﻧﺎ ﯾﮧ ﭘﯿﻤﺎﻧﮧ ﮐﮩﺎﮞ ﺳﮯ ﻟﯿﺎ ﮨﮯ ﺍﺱ ﺳﮯ ﭘﯿﻤﺎﻧﮯ ﭘﺮ ﺍﮔﺮ ﺍﻣﺎﻡ ﺑﺨﺎﺭﯼ ﺭﺡ ﮐﻮ ﻟﯿﺎ ﺟﺎﺋﮯ ﺗﻮ ﺟﻮ ﺍﻥ ﭘﺮ ﺍﻥ ﮐﮯ ﺍﺳﺘﺎﺩ ﮐﺎ ﻗﻮﻝ ﻧﻘﻞ ﮐﺮ ﮐﮯ ﺍﻥ ﭘﺮ ﺟﺮﺡ ﻧﻘﻞ ﮐﺮﮮ ﺗﻮ ﺍﭖ ﻣﺎﻧﻮﮞ ﮔﮯ ﺍﯾﺴﮯ ﺟﺮﻭﺣﺎﺕ ﺳﮯ ﺗﻮ ﭘﮭﺮ ﮐﻮﺋﯽ ﻣﺤﺪﺙ ﻧﮩﯿﮟ ﺑﭽﺎ ﭘﮭﺮ ﮐﯿﺎ ﮐﺮﻭﮔﮯ
ﺍﺻﻮﻝ :
ﺟﺲ ﺷﺨﺺ ﮐﯽ ﺍﻣﺎﻣﺖ ﻭ ﻋﺪﺍﻟﺖ ﺣﺪِ ﺗﻮﺍﺗﺮ ﮐﻮ ﭘﮩﻨﭽﯽ ﮨﻮ ﺗﻮ ﺍﺱ ﮐﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﭼﻨﺪ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﮐﯽ ﺟﺮﺡ ﻣﻌﺘﺒﺮ ﻧﮩﯿﮟ .
ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺑﻮ ﺣﻨﯿﻔﮧؒ ﮐﯽ ﻋﺪﺍﻟﺖ ﻭ ﺍﻣﺎﻣﺖ ﺑﮭﯽ ﺣﺪِ ﺗﻮﺍﺗﺮ ﮐﻮ ﭘﮩﻨﭽﯽ ﮨﻮﺋﯽ ﮨﮯ .
ﭼﻨﺎﭼﮧ ﺷﯿﺦ ﺍﻟﺴﻼﻡ ﺍﺑﻮ ﺍﺳﺤﺎﻕ ﺷﯿﺮﺍﺯﯼ ﺷﺎﻓﻌﯽؒ
( ﺍﻟﻤﺘﻮﻓﻲ 393-476 ﮪ ) ﺍﭘﻨﯽ ﮐﺘﺎﺏ ” ﺍﻟﻠﻤﻊ ﻓﯽ ﺍﺻﻮﻝ ﺍﻟﻔﻘﻪ ” ﻣﯿﮟ ﺭﻗﻢ ﻃﺮﺍﺯ ﮨﯿﮟ :
ﺟﺮﺡ ﻭ ﺗﻌﺪﯾﻞ ﮐﮯ ﺑﺎﺏ ﻣﯿﮟ ﺧﻼﺻﮧ ﮐﻼﻡ ﯾﮧ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺭﺍﻭﯼ ﮐﯽ ﯾﺎ ﺗﻮ ﻋﺪﺍﻟﺖ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﻭ ﻣﺸﮩﻮﺭ ﯾﺎ ﺍﺱ ﮐﺎ ﻓﺎﺳﻖ ﮨﻮﻧﺎ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﮨﻮﮔﺎ ﯾﺎ ﻭﮦ ﻣﺠﮭﻮﻝ ﺍﻟﺤﺎﻝ ﮨﻮﮔﺎ
( ﯾﻌﻨﯽ ﺍﺱ ﮐﯽ ﻋﺪﺍﻟﺖ ﯾﺎ ﻓﺴﻖ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﻧﮩﯿﮟ ) ﺗﻮ ﺍﮔﺮ ﺍﺱ ﮐﯽ ﻋﺪﺍﻟﺖ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﮨﮯ ﺟﯿﺴﮯ ﮐﮧ ﺣﻀﺮﺍﺕِ ﺻﺤﺎﺑﮧ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻨﮭﻢ ﮐﯽ ﺍﻭﺭ ﺍﻓﻀﻞ ﺗﺎﺑﻌﯿﻦؒ ﮐﯽ ﺟﯿﺴﮯ ﺣﻀﺮﺕ ﺣﺴﻦ ﺑﺼﺮﯼؒ ، ﻋﻄﺎﺀ ﺑﻦ ﺍﺑﯽ ﺭﺑﺎﺡؒ ، ﻋﺎﻣﺮ ﺷﻌﺒﯽؒ ، ﺍﺑﺮﺍﮬﯿﻢ ﻧﺨﻌﯽؒ ، ﯾﺎ ﺑﺰﺭﮒ ﺗﺮﯾﻦ ﺍﺋﻤﮧؒ ﺟﯿﺴﮯ ﺍﻣﺎﻡ ﻣﺎﻟﮏؒ ، ﺍﻣﺎﻡ ﺳﻔﯿﺎﻥ ﺛﻮﺭﯼؒ ، ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺑﻮ ﺣﻨﯿﻔﮧؒ ، ﺍﻣﺎﻡ ﺷﺎﻓﻌﯽؒ ، ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺣﻤﺪؒ ، ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺳﺤﺎﻕ ﺑﻦ ﺭﺍﮨﻮﯾﮧؒ ﺍﻭﺭ ﺟﻮ ﺍﻥ ﮐﮯ ﮨﻢ ﺩﺭﺟﮧ ﮨﯿﮟ ، ﺗﻮ ﺍﻥ ﮐﯽ ﺧﺒﺮ ﺿﺮﻭﺭ ﻗﺒﻮﻝ ﮐﯽ ﺟﺎﺋﯿﮕﯽ ﺍﻭﺭ ﺍﻥ ﮐﯽ ﻋﺪﺍﻟﺖ ﻭ ﺗﻮﺛﯿﻖ ﮐﯽ ﺗﺤﻘﯿﻖ ﺿﺮﻭﺭﯼ ﻧﮧ ﮨﻮﮔﯽ .
[ ﺍﻟﻠﻤﻊ ﻓﯽ ﺍﺻﻮﻝ ﺍﻟﻔﻘﻪ : ﺹ # ٤١، ﻣﻄﺒﻮﻋﮧ ﻣﺼﻄﻔﯽٰ ﺍﻟﺒﺎﻧﯽ ﺍﻟﺤﻠﯿﯽ ﺑﻤﺼﺮ ١٣٥٨ﮪ ]
( ﺍﻟﻠﻤﻊ ﻓﯽ ﺍﺻﻮﻝ ﺍﻟﻔﻘﻪ : ، ﺻﻔﺤﺔ : ١٦٣ – ١٦٤، ٤٧ – ﺑﺎﺏ ﺍﻟﻘﻮﻝ ﻓﻲ ﺍﻟﺠﺮﺍﺡ ﻭﺍﻟﺘﻌﺪﻳﻞ، ﻓﺼﻞ # ٢٠٧، ﻣﻄﺒﻮﻋﻪ ﺩﺍﺭ ﺍﺑﻦ ﻛﺜﻴﺮ – ﺩﻣﺸﻖ، ﺑﻴﺮﻭﺕ )
Scan
Scan
ﺍﻭﺭ ﺩﻭﺳﺮﯼ ﻃﺮﻑ ﺍﻣﺎﻡ ﺻﺎﺣﺐ ﮐﮯ ﻣﺎﺩّﺣﯿﻦ ﺍﺗﻨﯽ ﺑﮍﯼ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﻣﯿﮟ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ﺍُﻥ ﮐﻮ ﮔِﻨﺎ ﺑﮭﯽ ﻧﮩﯿﮟ ﺟﺎﺳﮑﺘﺎ، ﻧﻤﻮﻧﮧ ﮐﮯ ﻃﻮﺭ ﭘﺮ ﮨﻢ ﭼﻨﺪ ﺍﻗﻮﺍﻝ ﭘﯿﺶ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﯿﮟ،
ﻋﻠﻢِ ﺟﺮﺡ ﻭ ﺗﻌﺪﯾﻞ ﮐﮯ ﺳﺐ ﺳﮯ ﭘﮩﻠﮯ ﻋﺎﻟﻢ، ﺟﻨﮩﻮﮞ ﻧﮯ ﺳﺐ ﺳﮯ ﭘﮩﻠﮯ ﺭﺟﺎﻝ ﭘﺮﺑﺎﻗﺎﻋﺪﮦ ﮐﻼﻡ ﮐﯿﺎ ،ﻭﮦ ﺍﻣﺎﻡ ﺷﻌﺒﮧ ﺍﺑﻦ ﺍﻟﺤﺠﺎﺝ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﮨﯿﮟ ، ﺟﻮ ﺍﻣﯿﺮ ﺍﻟﻤﺆﻣﻨﯿﻦ ﻓﯽ ﺍﻟﺤﺪﯾﺚ ﮐﮯ ﻟﻘﺐ ﺳﮯ ﻣﺸﮩﻮﺭ ﮨﯿﮟ، ﻭﮦ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺑﻮ ﺣﻨﯿﻔﮧ ﮐﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ ’’ ﮐﺎﻥ ﻭﺍﷲ ﺛﻘﺔ ﺛﻘﺔ ‘‘ ( ﯾﻌﻨﯽ ﻣﯿﮟ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﯽ ﻗﺴﻢ ﮐﮭﺎﺗﺎ ﮨﻮﮞ ﮐﮧ ﻭﮦ ﺛﻘﮧ ﺗﮭﮯ )
ﺟﺮﺡ ﻭ ﺗﻌﺪﯾﻞ ﮐﮯ ﺩﻭﺳﺮﮮ ﺑﮍﮮ ﺍﻣﺎﻡ ﯾﺤﯿﯽٰ ﺑﻦ ﺳﻌﯿﺪ ﺍﻟﻘﻄّﺎﻥ ﮨﯿﮟ ، ﯾﮧ ﺧﻮﺩ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺑﻮ ﺣﻨﯿﻔﮧ ﮐﮯ ﺷﺎﮔﺮﺩ ﮨﯿﮟ ، ﺍﻭﺭ ﺣﺎﻓﻆ ﺫﮨﺒﯽ ﻧﮯ ’’ ﺗﺬﮐﺮۃ ﺍﻟﺤﻔﺎﻅ ‘‘ ﻣﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﺣﺎﻓﻆ ﺍﺑﻦ ﻋﺒﺪ ﺍﻟﺒﺮ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﻧﮯ ’’ ﺍﻻﻧﺘﻘﺎﺀ ‘‘ ﻣﯿﮟ ﻧﻘﻞ ﮐﯿﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻭﮦ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺑﻮ ﺣﻨﯿﻔﮧ ﮐﮯ ﺍﻗﻮﺍﻝ ﭘﺮ ﻓﺘﻮﯼٰ ﺩﯾﺎ ﮐﺮﺗﮯ ﺗﮭﮯ،
ﺍﻭﺭ ﺟﯿﺴﺎ ﮐﮧ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﺑﻐﺪﺍﺩ، ﺝ۱۳، ﺹ۳۵۲ ﻣﯿﮟ ﺍُﻥ ﮐﺎ ﻣﻘﻮﻟﮧ ﮨﮯ،
’’ ﺟﺎﻟﺴﻨﺎ ﻭﺍﷲﺍﺑﺎ ﺣﻨﯿﻔﺔ ﻭ ﺳﻤﻌﻨﺎ ﻣﻨﮧ ﻓﮑﻨﺖ ﮐﻠﻤﺎ ﻧﻈﺮﺕ ﺍﻟﯿﮧ ﻋﺮﻓﺖ ﻭﺟﮭﮧ ﺍﻧﮧ ﯾﺘﻘﯽ ﺍﷲ ﻋﺰﻭﺟﻞ ‘‘
( ﯾﻌﻨﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﯽ ﻗﺴﻢ ﮨﻢ ﻧﮯ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﻋﻈﻢ ﮐﯽ ﻣﺠﻠﺲ ﺍﺧﺘﯿﺎﺭ ﮐﯽ، ﺍﻭﺭ ﺍُﻥ ﺳﮯ ﺳﻤﺎﻉ ﮐﯿﺎ، ﺍﻭﺭ ﻣﯿﮟ ﻧﮯ ﺟﺐ ﺑﮭﯽ ﺍﻥ ﮐﯽ ﺟﺎﻧﺐ ﻧﻈﺮ ﮐﯽ ،ﺗﻮ ﺍُﻥ ﮐﮯ ﭼﮩﺮﮦ ﮐﻮ ﺍﺱ ﻃﺮﺡ ﭘﺎﯾﺎ ﮐﮧ ﺑﻼﺷﺒﮧ ﻭﮦ ﺍﻟﻠﮧ ﺳﮯ ﮈﺭﻧﮯ ﻭﺍﻟﮯ ﮨﯿﮟ۔ )
ﺍﻣﺎﻡ ﯾﺤﯿﯽٰ ﺑﻦ ﺳﻌﯿﺪ ﺍﻟﻘﻄّﺎﻥ ﮐﺎ ﺩﻭﺳﺮﺍ ﻣﻘﻮﻟﮧ ﻋﻼﻣﮧ ﺳﻨﺪﮬﯽ ﮐﯽ ’’ ﮐﺘﺎﺏ ﺍﻟﺘﻌﻠﯿﻢ ‘‘ ﮐﮯ ﻣﻘﺪﻣﮧ ﻣﯿﮟ ﻣﻨﻘﻮﻝ ﮨﮯ ’’ ﺍﻧﮧ ﻷﻋﻠﻢ ﮬﺬﮦ ﺍﻻﻡۃ ﺑﻤﺎﺟﺎﺀ ﻋﻦ ﺍﷲ ﻭ ﺭﺳﻮﻟﮧ ﺻﻠﯽ ﺍﷲﻋﻠﯿﮧ ﻭ ﺳﻠﻢ ‘‘ ( ﯾﻌﻨﯽ ﺑﻼﺷﺒﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﺍﻭﺭ ﺭﺳﻮﻝ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭ ﺳﻠﻢ ﮐﯽ ﺟﺎﻧﺐ ﺳﮯ ﺁﻧﮯ ﻭﺍﻟﮯ ﺍﺣﮑﺎﻡ ﮐﻮ ﺍﺱ ﺍﻣﺖ ﻣﯿﮟ ﺳﺐ ﺳﮯ ﺑﮩﺘﺮ ﺟﺎﻧﻨﮯ ﻭﺍﻟﮯ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﻋﻈﻢ ﺗﮭﮯ۔ )
ﺟﺮﺡ ﻭ ﺗﻌﺪﯾﻞ ﮐﮯ ﺗﯿﺴﺮﮮ ﺑﮍﮮ ﺍﻣﺎﻡ ﯾﺤﯿﯽٰ ﺑﻦ ﺳﻌﯿﺪ ﺍﻟﻘﻄّﺎﻥ ﮐﮯ ﺷﺎﮔﺮﺩ ﯾﺤﯿﯽٰ ﺑﻦ ﻣﻌﯿﻦ ﮨﯿﮟ، ﻭﮦ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺑﻮ ﺣﻨﯿﻔﮧ ﮐﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ ،
’’ ﮐﺎﻥ ﺛﻘﺔ ﺣﺎﻓﻈﺎً ،ﻻ ﯾﺤﺪﺙ ﺍﻻ ﺑﻤﺎ ﯾﺤﻔﻆ ﻣﺎ ﺳﻤﻌﺖ ﺍﺣﺪﺍً ﯾﺠﺮﺣﮧ ‘‘
( ﯾﻌﻨﯽ ﻭﮦ ﻣﻌﺘﻤﺪ ﻋﻠﯿﮧ ﺍﻭﺭ ﺣﺎﻓﻆ ﺗﮭﮯ، ﺍﻭﺭ ﻭﮨﯽ ﺣﺪﯾﺚ ﺑﯿﺎﻥ ﮐﺮﺗﮯ ﺗﮭﮯ، ﺟﻮ ﺍﻧﮩﯿﮟ ﺣﻔﻆ ﮨﻮﺗﯽ ﺗﮭﯽ، ﻣﯿﮟ ﻧﮯ ﮐﺴﯽ ﮐﻮ ﻧﮩﯿﮟ ﺳﻨﺎ، ﺟﻮ ﺍُﻥ ﮐﯽ ﺟﺮﺡ ﮐﺮﺭﮨﺎ ﮨﻮ۔ )
ﺟﺮﺡ ﻭ ﺗﻌﺪﯾﻞ ﮐﮯ ﭼﻮﺗﮭﮯ ﺑﮍﮮ ﺍﻣﺎﻡ ﺣﻀﺮﺕ ﻋﻠﯽ ﺑﻦ ﺍﻟﻤﺪﯾﻨﯽ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﮨﯿﮟ ، ﺟﻮ ﮐﮧ ﺍﻣﺎﻡ ﺑﺨﺎﺭﯼ ﮐﮯ ﺍﺳﺘﺎﺫ ﺍﻭﺭ ﻧﻘﺪِ ﺭﺟﺎﻝ ﮐﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﺑﮩﺖ ﻣﺘﺸﺪﺩ ﮨﯿﮟ ،ﺟﯿﺴﺎ ﮐﮧ ﺣﺎﻓﻆ ﺍﺑﻦ ﺣﺠﺮ ﻧﮯ ﻓﺘﺢ ﺍﻟﺒﺎﺭﯼ ﮐﮯ ﻣﻘﺪّﻣﮧ ﻣﯿﮟ ﺍﺱ ﮐﯽ ﺻﺮﺍﺣﺖ ﮐﯽ ﮨﮯ، ﻭﮦ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ
’’ ﺍﺑﻮ ﺣﻨﯿﻔﺔ ﺭﻭﯼ ﻋﻨﮧ ﺍﻟﺜﻮﺭﯼ ﻭ ﺍﺑﻦ ﺍﻟﻤﺒﺎﺭﮎ ﻭ ﮬﺸﺎﻡ ﻭ ﻭﮐﯿﻊ ﻭ ﻋﺒﺎﺩ ﺑﻦ ﺍﻟﻌﻮﺍﻡ ﻭ ﺟﻌﻔﺮ ﺑﻦ ﻋﻮﻥ ﻭ ﮬﻮﺛﻘﺔ ﻻ ﺑﺄﺱ ﺑﮧ ‘‘
( ﯾﻌﻨﯽ ! ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺑﻮ ﺣﻨﯿﻔﮧ ﺳﮯ ﺍﻣﺎﻡ ﺛﻮﺭﯼ، ﺍﺑﻦ ﻣﺒﺎﺭﮎ، ﮨﺸﺎﻡ، ﻭﮐﯿﻊ ، ﻋﺒﺎﺩﺑﻦ ﻋﻮﺍﻡ ﺍﻭﺭ ﺟﻌﻔﺮ ﺑﻦ ﻋﻮﻥ ﺭﺣﻤﮭﻢ ﺍﻟﻠﮧ ﻧﮯ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﮐﯽ ﮨﮯ، ﻭﮦ ﺛﻘﮧ ﮨﯿﮟ، ﺍﻥ ﺳﮯ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﻟﯿﻨﮯ ﻣﯿﮟ ﮐﻮﺋﯽ ﺣﺮﺝ ﻧﮩﯿﮟ۔ )
ﻧﯿﺰ ﺣﻀﺮﺕ ﻋﺒﺪ ﺍﻟﻠﮧ ﺑﻦ ﺍﻟﻤﺒﺎﺭﮎ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ،
’’ ﻟﻮﻻ ﺍﻋﺎﻧﻨﯽ ﺍﷲ ﺑﺎﺑﯽ ﺣﻨﯿﻔﺔ ﻭ ﺳﻔﯿﺎﻥ ﻟﮑﻨﺖ ﮐﺴﺎﺋﺮ ﺍﻟﻨﺎﺱ ‘‘
( ﺍﮔﺮ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﺰﻭﺟﻞ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺑﻮ ﺣﻨﯿﻔﮧ ﺍﻭﺭﺍﻣﺎﻡ ﺳﻔﯿﺎﻥ ﺛﻮﺭﯼ ﺭﺣﻤﮩﻤﺎ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﮯ ﺫﺭﯾﻌﮧ ﻣﯿﺮﯼ ﺍﻋﺎﻧﺖ ﻧﮧ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﺗﻮ ﻣﯿﮟ ﺑﮭﯽ ﻋﺎﻡ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﮐﯽ ﻃﺮﺡ ﮨﻮﺗﺎ۔ )
ﺍﻭﺭ ﻣﮑﯽ ﺑﻦ ﺍﺑﺮﺍﮨﯿﻢ ﮐﺎ ﻣﻘﻮﻟﮧ ﯾﮧ ﮨﮯ ﮐﮧ ’’ ﮐﺎﻥ ﺍﻋﻠﻢ ﺍﮬﻞ ﺯﻣﺎﻧﮧ ‘‘ ( ﯾﻌﻨﯽ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﻋﻈﻢ ﺍﭘﻨﮯ ﺯﻣﺎﻧﮯ ﮐﮯ ﺳﺐ ﺳﮯ ﺑﮍﮮ ﻋﺎﻟﻢ ﺗﮭﮯ۔ )
ﺍﻥ ﮐﮯ ﻋﻼﻭﮦ ﯾﺰﮨﺪ ﺑﻦ ﮬﺎﺭﻭﻥ ، ﺳﻔﯿﺎﻥ ﺛﻮﺭﯼ ، ﺳﻔﯿﺎﻥ ﺑﻦ ﻋﯿﯿﻨﮧ، ﺍﺳﺮﺍﺋﯿﻞ ﺑﻦ ﯾﻮﻧﺲ ، ﯾﺤﯿﯽٰ ﺑﻦ ﺁﺩﻡ، ﻭﮐﯿﻊ ﺑﻦ ﺍﻟﺠﺮﺍﺡ ، ﺍﻣﺎﻡ ﺷﺎﻓﻌﯽ ﺍﻭﺭ ﻓﻀﻞ ﺑﻦ ﺩﮐﯿﻦ ﺭﺣﻤﮩﻢ ﺍﻟﻠﮧ ﺟﯿﺴﮯ ﺍﺋﻤﮧ ﺣﺪﯾﺚ ﺳﮯ ﺑﮭﯽ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺑﻮ ﺣﻨﯿﻔﮧ ﮐﯽ ﺗﻮﺛﯿﻖ ﻣﻨﻘﻮﻝ ﮨﮯ، ﻋﻠﻢ ﺣﺪﯾﺚ ﮐﮯ ﺍﻥ ﺑﮍﮮ ﺑﮍﮮ ﺍﺳﺎﻃﯿﻦ ﮐﮯ ﺍﻗﻮﺍﻝ ﮐﮯ ﻣﻘﺎﺑﻠﮧ ﻣﯿﮟ ﺩﻭ ﺗﯿﻦ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﮐﯽ ﺟﺮﺡ ﮐﺲ ﻃﺮﺡ ﻗﺎﺑﻞِ ﻗﺒﻮﻝ ﮨﻮﺳﮑﺘﯽ ﮨﮯ، ﻟﮩٰﺬﺍ ﺍﮔﺮ ﻓﯿﺼﻠﮧ ﮐﺜﺮﺕِ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﮐﯽ ﺑﻨﯿﺎﺩ ﮨﻮ ﺗﺐ ﺑﮭﯽ ﺍﻣﺎﻡ ﺻﺎﺣﺐ ﮐﯽ ﺗﻌﺪﯾﻞ ﺑﮭﺎﺭﯼ ﺭﮨﮯ ﮔﯽ۔
ﺟﺮﺡ ﻭ ﺗﻌﺪﯾﻞ ﮐﮯ ﺗﻌﺎﺭﺽ ﮐﻮ ﺭﻓﻊ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﺎ ﺩﻭﺳﺮﺍ ﻃﺮﯾﻘﮧ ﺟﻮ ﮐﮧ ﺟﺮﺡ ﻭ ﺗﻌﺪﯾﻞ ﮐﮯ ﺗﯿﺴﺮﮮ ﺍﺻﻮﻝ ﮐﯽ ﺣﯿﺜﯿﺖ ﺭﮐﮭﺘﺎ ﮨﮯ، ﻭﮦ ﺣﺎﻓﻆ ﺍﺑﻦ ﺍﻟﺼﻼﺡ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﻧﮯ ﻣﻘﺪﻣﮧ ﻣﯿﮟ ﺑﯿﺎﻥ ﮐﯿﺎ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﺳﮯ ﺟﻤﮩﻮﺭ ﻣﺤﺪﺛﯿﻦ ﮐﺎ ﻣﺬﮨﺐ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﯾﺎ ﮨﮯ،
’’ ﻭﮦ ﯾﮧ ﮐﮧ ﺍﮔﺮ ﺟﺮﺡ ﻣﻔﺴَّﺮ ﻧﮧ ﮨﻮ، ﯾﻌﻨﯽ ﺍﺱ ﻣﯿﮟ ﺳﺒﺐ ﺟﺮﺡ ﺑﯿﺎﻥ ﻧﮧ ﮐﯿﺎ ﮔﯿﺎ ﮨﻮ ﺗﻮ ﺗﻌﺪﯾﻞ ﺍﺱ ﻣﯿﮟ ﮨﻤﯿﺸﮧ ﺭﺍﺟﺢ ﮨﻮﮔﯽ ، ﺧﻮﺍﮦ ﺗﻌﺪﯾﻞ ﻣﻔﺴَّﺮ ﮨﻮ ﯾﺎ ﻣﺒﮩﻢ۔ ‘‘
ﺍﺱ ﺍﺻﻮﻝ ﭘﺮ ﺩﯾﮑﮭﺎ ﺟﺎﺋﮯ ﺗﻮ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺑﻮ ﺣﻨﯿﻔﮧ ﮐﮯ ﺧﻼﻑ ﺟﺘﻨﯽ ﺟﺮﺣﯿﮟ ﮐﯽ ﮔﺌﯽ ﮨﯿﮟ ، ﻭﮦ ﺳﺐ ﻣﺒﮩﻢ ﮨﯿﮟ ، ﺍﻭﺭ ﺍﯾﮏ ﺑﮭﯽ ﻣﻔﺴَّﺮ ﻧﮩﯿﮟ ، ﻟﮩٰﺬﺍ ﺍﻥ ﮐﺎ ﺍﻋﺘﺒﺎﺭ ﻧﮩﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﺗﻌﺪﯾﻼﺕ ﺗﻤﺎﻡ ﻣﻔﺴَّﺮ ﮨﯿﮟ ، ﮐﯿﻮﻧﮑﮧ ﺍﺱ ﻣﯿﮟ ﻭﺭﻉ ﺍﻭﺭ ﺗﻘﻮﯼ ﺍﻭﺭ ﺣﺎﻓﻈﮧ ﺗﻤﺎﻡ ﭼﯿﺰﻭﮞ ﮐﺎ ﺍﺛﺒﺎﺕ ﮐﯿﺎ ﮔﯿﺎ ﮨﮯ ، ﺧﺎﺹ ﻃﻮﺭ ﺳﮯ ﺍﮔﺮ ﺗﻌﺪﯾﻞ ﻣﯿﮟ ﺍﺳﺒﺎﺏ ﺟﺮﺡ ﮐﯽ ﺗﺮﺩﯾﺪ ﮐﺮ ﺩﯼ ﮔﺌﯽ ﮨﻮ ﺗﻮ ﻭﮦ ﺳﺐ ﺳﮯ ﺯﯾﺎﺩﮦ ﻣﻘﺪﻡ ﮨﻮﺗﯽ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﻣﺎﻡ ﺻﺎﺣﺐ ﮐﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﺍﯾﺴﯽ ﺗﻌﺪﯾﻼﺕ ﺑﮭﯽ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﮨﯿﮟ ،
ﺧﻼﺻﮧ ﯾﮧ ﮨﮯ ﮐﮧ ’’ ﺍﻟﺠﺮﺡ ﻣﻘﺪﻡ ﻋﻠﯽ ﺍﻟﺘﻌﺪﯾﻞ ‘‘ ﮐﺎ ﻗﺎﻋﺪﮦ ﺍُﺱ ﻭﻗﺖ ﻣﻌﺘﺒﺮ ﮨﻮﺗﺎ ﮨﮯ ﺟﺒﮑﮧ ﺟﺮﺡ ﻣﻔﺴَّﺮ ﮨﻮ، ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﮐﺎ ﺳﺒﺐ ﺑﮭﯽ ﻣﻌﻘﻮﻝ ﮨﻮ ﺍﻭﺭ ﺑﻌﺾ ﻋﻠﻤﺎﺀ ﮐﮯ ﻧﺰﺩﯾﮏ ﯾﮧ ﺷﺮﻁ ﺑﮭﯽ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻣﻌﺪﻟﯿﻦ ﮐﯽ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺟﺎﺭﺣﯿﻦ ﺳﮯ ﺯﯾﺎﺩﮦ ﻧﮧ ﮨﻮ۔
ﺑﺲ ﺟﮩﺎﻟﺖ ﺍﻭﺭ
ﺍﻧﺪﻫﯽ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﮐﯽ ﺯﻧﺪﻩ ﻣﺜﺎﻟﯿﮟ ﮐﺴﯽ ﻧﮯ ﺩﯾﮑﻬﻨﯽ ﻫﻮﺗﻮ ﻭﻩ ﻓﺮﻗﮧ ﺟﺪﯾﺪ ﺍﻫﻞ ﺣﺪﯾﺚ ﻣﯿﮟ ﺷﺎﻣﻞ ﻋﻮﺍﻡ
ﻭﺧﻮﺍﺹ ﮐﻮ ﺩﯾﮑﻬﮧ ﻟﮯ ، ﮐﺴﯽ ﺷﺨﺺ ﯾﺎ ﮐﺴﯽ ﻣﺴﺌﻠﮧ ﮐﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﻋﻠﻢ ﻧﮩﯿﮟ ﻫﻮﺗﺎ ، ﻟﯿﮑﻦ ﺿﺪ ﻭﺗﻌﺼﺐ ﻭﺍﻧﺪﻫﯽ
ﺗﻘﻠﯿﺪ ﻣﯿﮟ ﺍﺱ ﮐﻮ ﭘﻬﯿﻼﺗﮯ ﺟﺎﺗﮯ ﻫﯿﮟ ، ﺍﻭﺭ ﺩﻟﯿﻞ ﯾﮧ ﻫﻮﺗﯽ ﻫﮯ ﮐﮧ ﻓﻼﮞ ﺷﯿﺦ ﺻﺎﺣﺐ ﺳﮯ ﺳﻨﺎ ﻫﮯ
، ﺍﺏ ﺍﮔﺮﺍﺱ ﺟﺎﻫﻞ ﺷﯿﺦ ﮐﯽ ﻏﻠﻄﯽ ﮐﻮﺋﯽ ﻇﺎﻫﺮﮐﺮﺑﻬﯽ ﺩﮮ ، ﭘﻬﺮ ﺑﻬﯽ ﯾﮧ ﺑﮯ ﻭﻗﻮﻑ ﻟﻮﮒ ﺍﺱ ﺟﺎﻫﻞ ﺷﯿﺦ
ﮐﯽ ﺩﻡ ﻧﮩﯿﮟ ﭼﻬﻮﮌﺗﮯ ، ﺍﻭﺭ ﺟﻮﺍﺏ ﺑﺰﺑﺎﻥ ﺣﺎﻝ ﻭﻗﺎﻝ ﯾﮩﯽ ﺩﯾﺘﮯ ﻫﯿﮟ ﮐﮧ ﺧﺒﺮﺩﯾﻨﮯ ﻭﺍﻻ ﺑﮍﺍ ﭘﮑﺎ
ﻫﮯ ، ﺁﺧﺮ ﺍﯾﺴﯽ ﺿﺪ ﻭﺟﮩﺎﻟﺖ ﮐﺎ ﻋﻼﺝ ﮐﺲ ﮐﮯ ﭘﺎﺱ ﻫﮯ ؟؟
ﻃﺎﻟﺐ ﺩﻋﺎ
Aaqibul Islam
Shoaib Butt
Ashfaq Ullah Khan
ﻃﺎﻟﺐ ﻋﻠﻢ
No comments:
Post a Comment