ﺁﺝ ﮐﻞ ﺍﮎ ﻧﺌﯽ ﺑﺪﻋﺖ ﺍﻭﺭ ﺍﮎ ﻧﺌﮯ ﺍﻟﺤﺎﺩ ﻧﮯ ﺟﻨﻢ ﻟﯿﺎ ﮨﻮﺍ ﮨﮯ
ﯾﻌﻨﯽ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﮧ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﺎ ﻣﻘﺎﺑﻠﮧ ﺁﭖ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﮯ
ﺍﻣﺘﯽ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺑﻮ ﺣﻨﯿﻔﮧ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﺳﮯ ﮐﯿﺎ ﺟﺎﺗﺎ ﮨﮯ ۔
ﻣﺤﻤﺪ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﮯ ﺭﺳﻮﻝ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮨﯿﮟ۔ ﺍﺑﻮﺣﻨﯿﻔﮧ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ ،ﺍﻟﻠﮧ ﮐﮯ ﺭﺳﻮﻝ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﮯ ﺍﻣﺘﯽ ﮨﯿﮟ۔ ﺍﺏ ﻧﺒﯽ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﻮ ﺍﻣﺘﯽ ﮐﻮ ﻣﻼ نا بہت بڑی بیوقوفی اور جہالت ہے
ﺗﻮ ﺍﻣﺘﯽ ﮐﺎ ﻣﻘﺎﺑﻠﮧ ﺍﻣﺘﯿﻮﮞ ﺳﮯ ﺗﻮ ﻣﻤﮑﻦ ﮨﮯ ﻣﮕﺮ ﮐﯿﺎ ﮐﯿﺎ ﺟﺎﺋﮯ ﻓﺘﻨﮧ ﻏﯿﺮ ﻣﻘﻠﺪﯾﺖ ﮐﺎ ﮐﮧ ﺍﻧﮩﻮﮞ ﻧﮯ ﻧﺒﯽ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﻮ ﺍﻣﺘﯽ ﮐﮯ ﻣﻘﺎﺑﻞ ﻻﮐﮭﮍﺍ ﮐﯿﺎ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﻭﮦ ﺑﮭﯽ ﺑﻐﯿﺮ ﺩﻟﯿﻞ ،ﺻﺮﻑ ﺍﻣﺘﯿﻮﮞ ﮐﮯ ﺍﻗﻮﺍﻝ ﮐﯽ ﺍﻧﺪﮬﯽ ﺍﺗﺒﺎﻉ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﻮﺋﮯ
اس جاہل نے عنوان قائم کیا اسکا مطلب ہے احناف کا اس حدیث پر عمل نہیں ہے جو انسے اپنی پوسٹ میں لکھا ہوا ہے
سب سے پھلے اس حدیث کو دیکھتے ہے احناف کیا کہتے ہے اس پر
ﺩﻋﺎﺀ ﺟﻠﺴﮧ :
ﻋَﻦِ ﺍﺑْﻦِ ﻋَﺒَّﺎﺱٍ ﺭَﺿِﯽَ ﺍﻟﻠﮧُ ﻋَﻨْﮩُﻤَﺎ ﻗَﺎﻝَ ﮐَﺎﻥَ ﺭَﺳُﻮْﻝُ ﺍﻟﻠّٰﮧِ ﺻَﻠَّﯽ ﺍﻟﻠﮧُ ﻋَﻠَﯿْﮧِ ﻭَﺳَﻠَّﻢَ ﯾَﻘُﻮْﻝُ ﺑَﯿْﻦَ ﺍﻟﺴَّﺠْﺪَﺗَﯿْﻦِ ﻓِﯽْ ﺻَﻠٰﻮۃِ ﺍﻟﻠَّﯿْﻞِ ﺭَﺏِّ ﺍﻏْﻔِﺮْﻟِﯽْ ﻭَﺍﺭْﺣَﻤْﻨِﯽْ ﻭَﺍﺟْﺒُﺮْﻧِﯽْ ﻭَﺍﺭْﺯُﻗْﻨِﯽْ ﻭَﺍﺭْﻓَﻌْﻨِﯽْ۔ ﻭَﻣِﺜْﻠَﮧٗ ﻋَﻦْ ﻋَﻠِﯽٍّ ﺭَﺿِﯽَ ﺍﻟﻠﮧُ ﻋَﻨْﮧُ۔
( ﺳﻨﻦ ﺍﺑﻦ ﻣﺎﺟۃ ﺝ 1 ﺹ 64 ﺑﺎﺏ ﻣﺎ ﯾﻘﻮﻝ ﺑﯿﻦ ﺍﻟﺴﺠﺪﺗﯿﻦ ، ﻣﺼﻨﻒ ﻋﺒﺪ ﺍﻟﺮﺯﺍﻕ ﺝ 2 ﺹ 123 ﺑﺎﺏ ﺍﻟﻘﻮﻝ ﺑﯿﻦ ﺍﻟﺴﺠﺪﺗﯿﻦ ﺭﻗﻢ ﺍﻟﺤﺪﯾﺚ 3014 )
ﺗﺮﺟﻤﮧ : ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺑﻦ ﻋﺒﺎﺱ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻨﮩﻤﺎ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ﻧﺒﯽ ﮐﺮﯾﻢ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﺭﺍﺕ ﮐﯽ ﻧﻤﺎﺯ ( ﺗﮩﺠﺪ ﯾﺎ ﻧﻔﻠﯽ ﻭﻏﯿﺮﮦ ) ﻣﯿﮟ ﺩﻭ ﺳﺠﺪﻭﮞ ﮐﮯ ﺩﺭﻣﯿﺎﻥ ﯾﮧ ﺩﻋﺎ ﭘﮍﮬﺘﮯ ﺗﮭﮯ ( ﺗﺮﺟﻤﮧ ﺩﻋﺎ ) ﺍﮮ ﻣﯿﺮﮮ ﺭﺏ ! ﻣﯿﺮﯼ ﻣﻐﻔﺮﺕ ﻓﺮﻣﺎ، ﻣﺠﮫ ﭘﺮ ﺭﺣﻢ ﻓﺮﻣﺎ، ﻣﯿﺮﯼ ﮐﻤﺰﻭﺭﯼ ﺩﻭﺭ ﻓﺮﻣﺎ، ﻣﺠﮭﮯ ﺭﻭﺯﯼ ﻋﻄﺎ ﻓﺮﻣﺎ ﺍﻭﺭﻣﺠﮭﮯ ﺑﻠﻨﺪ ﻓﺮﻣﺎ۔)
اس میں لفظ ﻓِﯽْ ﺻَﻠٰﻮۃِ ﺍﻟﻠَّﯿْﻞِ یعنی (ﺗﮩﺠﺪ ﯾﺎ ﻧﻔﻠﯽ ﻭﻏﯿﺮﮦ)
تو اس پر ہمارا عمل ہے
دیکھیے دار العلوم دیوبند کا فتویٰ
ﺑﺴﻢ ﺍﻟﻠﻪ ﺍﻟﺮﺣﻤﻦ ﺍﻟﺮﺣﻴﻢ
ﻓﺘﻮﯼ : /1053 ﺝ = /1053 ﺝ
ﻧﻤﺎﺯ ﮐﯽ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺣﺎﻟﺘﻮﮞ ﮐﮯ ﺑﺎﺑﺖ ﺍﺣﺎﺩﯾﺚ ﻣﯿﮟ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺍﺫﮐﺎﺭ ﻭ ﺩﻋﺎﺋﯿﮟ ﻭﺍﺭﺩ ﮨﻮﺋﯽ ﮨﯿﮟ، ﻣﺜﻼً ﺣﺪﯾﺚ ﻣﯿﮟ ﺁﺗﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺣﻀﻮﺭ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﺭﮐﻮﻉ ﺳﮯ ﺍﭨﮫ ﮐﺮ ﯾﮧ ﭘﮍﮬﺘﮯ ﺗﮭﮯ ﺍﻟﻠّٰﮩُﻢَّ ﺭﺑﻨﺎ ﻟﮏ ﺍﻟﺤﻤﺪ ﻣﻸ ﺍﻟﺴﻤﺎﻭﺍﺕ ﻭﺍﻷﺭﺽ ﻭﻣﻸ ﻣﺎ ﺷﺌﺖ ﻣﻦ ﺷﻲﺀ ﺑﻌﺪ ﺍﺳﯽ ﻃﺮﺡ ﺭﮐﻮﻉ ﻭ ﺳﺠﻮﺩ ﻣﯿﮟ ﯾﮧ ﺩﻋﺎ ﭘﮍﮬﺘﮯ ﺗﮭﮯ، ﺳﺒﺤﺎﻧﮏ ﺍﻟﻠّﮭﻢ ﻭﺑﺤﻤﺪﮎ ﺍﻟﻠّﮭﻢ ﺍﻏﻔﺮ ﻟﻲ ﺍﻭﺭﺩﻭﻧﻮﮞ ﺳﺠﺪﻭﮞ ﮐﮯ ﺩﺭﻣﯿﺎﻥ ﺍﺱ ﺩﻋﺎ ﮐﮯ ﭘﮍﮬﻨﮯ ﮐﺎ ﺫﮐﺮ ﻣﻠﺘﺎ ﮨﮯ : ﺍﻟﻠﮭﻢ ﺍﻏﻔﺮ ﻟﻲ ﻭﺍﺭﺣﻤﻨﻲ ﻭﻋﺎﻓﻨﻲ ﻭﺍﺭﺯﻗﻨﻲ ﺍﻥ ﮐﮯ ﻋﻼﻭﮦ ﻣﺸﮑﻮٰﺓ ﻭ ﺩﯾﮕﺮ ﮐﺘﺐ ﺍﺣﺎﺩﯾﺚ ﻣﯿﮟ ﻃﻮﯾﻞ ﺩﻋﺎﻭٴﮞ ﮐﺎ ﺑﮭﯽ ﺫﮐﺮ ﻣﻠﺘﺎ ﮨﮯ؛ ﻟﯿﮑﻦ ﺣﺪﯾﺚ ﻣﯿﮟ ﭼﻮﮞ ﮐﮧ ﮨﻠﮑﯽ ﻧﻤﺎﺯ ﭘﮍﮬﺎﻧﮯ ﮐﯽ ﺗﺎﮐﯿﺪ ﺁﺋﯽ ﮨﮯ، ﭼﻨﺎﻧﭽﮧ ﻭﺍﺭﺩ ﮨﮯ : ﺇﺫﺍ ﺻﻠّﯽ ﺃﺣﺪﮐﻢ ﻟﻠﻨﺎﺱ ﻓﻠﯿﺨﻔﻒ ﺍﺱ ﺑﻨﺎ ﭘﺮ ﻓﻘﮩﺎﺀ ﺍﺣﻨﺎﻑ ﻧﮯ ﺍﻥ ﺗﻤﺎﻡ ﺍﺫﮐﺎﺭ ﻭ ﺍﺩﻋﯿﮧ ﮐﻮ ﻓﺮﺍﺋﺾ ﮐﮯ ﻋﻼﻭﮦ ﻧﻮﺍﻓﻞ ﻣﯿﮟ ﻣﺴﻨﻮﻥ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﯾﺎ ﮨﮯ۔ ﻟﮩٰﺬﺍ ﻧﻮﺍﻓﻞ ﮨﯽ ﻣﯿﮟ ﺍﻥ ﮐﺎ ﺍﮨﺘﻤﺎﻡ ﮐﺮﻧﺎ ﭼﺎﮨﯿﮯ۔ ﺭﺑﻨﺎ ﻟﮏ ﺍﻟﺤﻤﺪ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﺣﻤﺪﺍ ﮐﺜﯿﺮ ﻃﯿﺒﺎً ﻣﺒﺎﺭﮐﺎ ﻓﯿﮧ ﮐﺎ ﺍﺿﺎﻓﮧ ﮐﺮﻧﺎ ﻣﻘﺘﺪﯼ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﺍﭼﮭﺎ ﮨﮯ ﻟﯿﮑﻦ ﺷﺮﻁ ﯾﮧ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﺱ ﺳﮯ ﺍﻣﺎﻡ ﮐﯽ ﺍﺗﺒﺎﻉ ﻣﯿﮟ ﺗﺎﺧﯿﺮ ﻧﮧ ﻭﺍﻗﻊ ﮨﻮﺗﯽ ﮨﻮ۔ ﺍﻟﺒﺘﮧ ﺍﻣﺎﻡ ﮐﻮ ﯾﮧ ﺍﺿﺎﻓﮧ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﺮﻧﺎ ﭼﺎﮨﯿﮯ۔ ﻭﯾﺠﻠﺲ ﺑﯿﻦ ﺍﻟﺴﺠﺪﺗﯿﻦ ﻣﻄﻤﺌﻨﺎ ﻭﻟﯿﺲ ﻓﯿﮭﺎ ﺫﮐﺮ ﻣﺴﻨﻮﻥ ﻭﮐﺬﺍ ﺑﻌﺪ ﺭﻓﻌﮧ ﻣﻦ ﺍﻟﺮﮐﻮﻉ ﻭﺳﺠﻮﺩﮦ ﺑﻌﺪ ﺍﻟﺘﺴﺒﯿﺢ ﻋﻠﯽ ﺍﻟﻤﺬﮬﺐ ﻭﻣﺎ ﺭﻭﺍﮦ ﻣﺤﻤﻮﻝ ﻋﻠﯽ ﺍﻟﻨﻔﻞ ( ﺍﻟﺪﺭ ﻣﻊ ﺍﻟﺸﺎﻣﻲ : ﺝ۲ ﺹ۲۱۳ )
ﻭﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﺍﻋﻠﻢ
ﺩﺍﺭﺍﻻﻓﺘﺎﺀ،
ﺩﺍﺭﺍﻟﻌﻠﻮﻡ ﺩﯾﻮﺑﻨﺪ
اور یہی بات ہماری کتب میں بھی لکھی ہے
( ﺍﻟﺪﺭ ﻣﻊ ﺍﻟﺸﺎﻣﻲ : ﺝ۲ ﺹ۲۱۳ )
اور ﺩﻭﻧﻮﮞ ﺳﺠﺪﻭﮞ ﮐﮯ ﺩﺭﻣﯿﺎﻥ ﯾﮧ ﺩﻋﺎ ﻣﻨﻘﻮﻝ ﮨﮯ : ﺍﻟﻠّٰﮩُﻢَّ ﺍﻏْﻔِﺮْ ﻟِﻲْ ﻭَﺍﺭْﺣَﻤْﻨِﻲْ ﻭَﻋَﺎﻓِﻨِﻲْ ﻭَﺍﮨْﺪِﻧِﻲْ ﻭﺍﺭْﺯُﻗْﻨِﻲْ ﻟﯿﮑﻦ ﯾﮧ ﻧﻮﺍﻓﻞ ﭘﺮ ﻣﺤﻤﻮﻝ ﮨﮯ ﻭﻣﺎ ﻭﺭﺩ ﻣﺤﻤﻮﻝ ﻋﻠﯽ ﺍﻟﻨﻔﻞ ( ﺩﺭﻣﺨﺘﺎﺭ )
حدیث میں جو لفظ ہے در مختار میں بھی اسی پر عمل کرنے کا طریقہ بتایا گیا ہے
لیکن فتنہ غیر مقلدین کا حسد جو ابو حنیفہ رح سے ہے اس وجہ سے ایسی حرکت کی جاتی ہے
ﺑﺲ ﺟﮩﺎﻟﺖ ﺍﻭﺭ
ﺍﻧﺪﻫﯽ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﮐﯽ ﺯﻧﺪﻩ ﻣﺜﺎﻟﯿﮟ ﮐﺴﯽ ﻧﮯ ﺩﯾﮑﻬﻨﯽ ﻫﻮﺗﻮ ﻭﻩ ﻓﺮﻗﮧ ﺟﺪﯾﺪ ﺍﻫﻞ ﺣﺪﯾﺚ ﻣﯿﮟ ﺷﺎﻣﻞ ﻋﻮﺍﻡ
ﻭﺧﻮﺍﺹ ﮐﻮ ﺩﯾﮑﻬﮧ ﻟﮯ ، ﮐﺴﯽ ﺷﺨﺺ ﯾﺎ ﮐﺴﯽ ﻣﺴﺌﻠﮧ ﮐﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﻋﻠﻢ ﻧﮩﯿﮟ ﻫﻮﺗﺎ ، ﻟﯿﮑﻦ ﺿﺪ ﻭﺗﻌﺼﺐ ﻭﺍﻧﺪﻫﯽ
ﺗﻘﻠﯿﺪ ﻣﯿﮟ ﺍﺱ ﮐﻮ ﭘﻬﯿﻼﺗﮯ ﺟﺎﺗﮯ ﻫﯿﮟ ، ﺍﻭﺭ ﺩﻟﯿﻞ ﯾﮧ ﻫﻮﺗﯽ ﻫﮯ ﮐﮧ ﻓﻼﮞ ﺷﯿﺦ ﺻﺎﺣﺐ ﺳﮯ ﺳﻨﺎ ﻫﮯ
، ﺍﺏ ﺍﮔﺮﺍﺱ ﺟﺎﻫﻞ ﺷﯿﺦ ﮐﯽ ﻏﻠﻄﯽ ﮐﻮﺋﯽ ﻇﺎﻫﺮﮐﺮﺑﻬﯽ ﺩﮮ ، ﭘﻬﺮ ﺑﻬﯽ ﯾﮧ ﺑﮯ ﻭﻗﻮﻑ ﻟﻮﮒ ﺍﺱ ﺟﺎﻫﻞ ﺷﯿﺦ
ﮐﯽ ﺩﻡ ﻧﮩﯿﮟ ﭼﻬﻮﮌﺗﮯ ، ﺍﻭﺭ ﺟﻮﺍﺏ ﺑﺰﺑﺎﻥ ﺣﺎﻝ ﻭﻗﺎﻝ ﯾﮩﯽ ﺩﯾﺘﮯ ﻫﯿﮟ ﮐﮧ ﺧﺒﺮﺩﯾﻨﮯ ﻭﺍﻻ ﺑﮍﺍ ﭘﮑﺎ
ﻫﮯ ، ﺁﺧﺮ ﺍﯾﺴﯽ ﺿﺪ ﻭﺟﮩﺎﻟﺖ ﮐﺎ ﻋﻼﺝ ﮐﺲ ﮐﮯ ﭘﺎﺱ ﻫﮯ ؟؟
ﻗﺮﺁﻥ ﺑﻤﻘﺎﺑﻠﮧ ﻏﯿﺮﻣﻘﻠﺪﯾﻦ
ﻭَﺇِﺫَﺍ ﺟَﺎﺀَﻫُﻢْ ﺃَﻣْﺮٌ ﻣِﻦَ ﺍﻟْﺄَﻣْﻦِ ﺃَﻭِ ﺍﻟْﺨَﻮْﻑِ ﺃَﺫَﺍﻋُﻮﺍ ﺑِﻪِ ﻭَﻟَﻮْ ﺭَﺩُّﻭﻩُ ﺇِﻟَﻰ ﺍﻟﺮَّﺳُﻮﻝِ ﻭَﺇِﻟَﻰ ﺃُﻭﻟِﻲ ﺍﻟْﺄَﻣْﺮِ ﻣِﻨْﻬُﻢْ ﻟَﻌَﻠِﻤَﻪُ ﺍﻟَّﺬِﻳﻦَ ﻳَﺴْﺘَﻨْﺒِﻄُﻮﻧَﻪُ ﻣِﻨْﻬُﻢْ ﻭَﻟَﻮْﻟَﺎ ﻓَﻀْﻞُ ﺍﻟﻠَّﻪِ ﻋَﻠَﻴْﻜُﻢْ ﻭَﺭَﺣْﻤَﺘُﻪُ ﻟَﺎﺗَّﺒَﻌْﺘُﻢُ ﺍﻟﺸَّﻴْﻄَﺎﻥَ ﺇِﻟَّﺎ ﻗَﻠِﻴﻠًﺎ ( ﺍﻟﻨﺴﺎﺀ 83 )
ﺗﺮﺟﻤﮧ :
ﺍﻭﺭ ﺟﺐ ﺍﻥ ﮐﮯ ﭘﺎﺱ ﭘﮩﻨﭽﺘﯽ ﮨﮯ ﮐﻮﺋﯽ ﺧﺒﺮ ﺍﻣﻦ ﮐﯽ ﯾﺎ ﮈﺭ ﮐﯽ ﺗﻮ ﺍﺳﮑﻮ ﻣﺸﮩﻮﺭ ﮐﺮ ﺩﯾﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﺍﮔﺮ ﯾﻮﮞ ﮐﺮﻟﯿﺘﮯ ﮐﮧ ﺍﺳﮑﻮ ( ﻭَﻟَﻮْ ﺭَﺩُّﻭﻩُ ﺇِﻟَﻰ ﺍﻟﺮَّﺳُﻮﻝِ ﻭَﺇِﻟَﻰ ﺃُﻭﻟِﻲ ﺍﻟْﺄَﻣْﺮِ ) ﺭﺟﻮﻉ ﮐﺮﺗﮯ ﺭﺳﻮﻝ ﺗﮏ ﺍﻭﺭ ﺍﭘﻨﮯ ﻓﻘﮩﺎﺀ ﺗﮏ ﺗﻮ ﺍﺳﺘﻨﺒﺎﻁ ﮐﺮﺗﮯ ﺍﻥ ﻣﯿﮟ ﺟﻮ ﺍﺳﺘﻨﺒﺎﻁ ﮐﺮﻧﮯ ﻭﺍﻟﮯ ﮨﯿﮟ۔
ﺍﻟﻠﮧ ﺍﮐﺒﺮ ! ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟٰﯽ ﻧﮯ ﺧﻮﺩ ﮨﻤﯿﮟ ﺭﺍﺳﺘﮧ ﺑﺘﺎﯾﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻓﻘﮩﺎﺀ ﮐﺮﺍﻡ ﮐﯽ ﻃﺮﻑ ﺭﺟﻮﻉ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﺎ ﭼﺎﺭﮦ ﺑﮭﯽ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﮨﮯ۔
ﺍﻭﺭ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﮯ ﻗﺮﺍﻥ ﮐﯽ ﯾﮧ ﺁﯾﺖ ﮨﮯ ﺟﺲ ﮐﺎ ﯾﮧ ﻓﺮﻗﮧ ﺳﺮﮮ ﺳﮯ ﮨﯽ ﺍﻧﮑﺎﺭ ﮐﺮﺗﺎ ﮨﮯ۔ ﺑﻠﮑﻞ ﺍﺱ ﮐﻮ ﻣﺎﻧﻨﮯ ﮐﻮ ﺗﯿﺎﺭ ﮨﯽ ﻧﮩﯿﮟ۔ ﮐﯿﻮﻧﮑﮧ ﻭﮦ ﺩﯾﻦ ﻣﯿﮟ ﺩﯾﻦ ﮐﮯ ﻣﺎﮨﺮﯾﻦ ﮐﯽ ﭘﺎﺑﻨﺪﯼ ﻧﮩﯿﮟ ﺑﻠﮑﮧ ﺁﺯﺍﺩﯼ ﭼﺎﮨﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﺟﻮ ﮐﮧ ﻏﯿﺮ ﺍﺟﺘﮩﺎﺩﯼ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﻣﯿﮟ ﺍﺧﺘﻼﻓﺎﺕ ﮐﯽ ﺳﺐ ﺳﮯ ﺑﮍﯼ ﻭﺟﮧ ﮨﮯ ،ﺍﻭﺭ ﮔﻤﺮﺍﮨﯽ ﮐﺎ ﺫﺭﯾﻌﮧ ﮨﮯ۔
ﺍﻭﺭ ﮨﻢ ﯾﮩﺎﮞ ﭘﺮ ﯾﮧ ﺑﮭﯽ ﺑﺘﺎﺗﮯ ﭼﻠﯿﮟ ﮐﮧ ﺧﻮﺩ ﺍﺟﺘﮩﺎﺩﯼ ﮐﯽ ﮨﻮﺍ ﺁﺧﺮ ﮐﮩﺎﮞ ﺳﮯ ﭼﻠﯽ ۔
ﺑﺮﯾﺼﻐﯿﺮ ﻣﯿﮟ ﺍﻧﮕﺮﯾﺰ ﮐﺎ ﻣﻘﺼﺪ ﮐﯿﺎ ﺗﮭﺎ
ﭼﻨﺎﻧﭽﮯ ﻻﺭﮈ ﻣﯿﮑﺎﻟﮯ ﺟﻮ ﺍﻧﮕﺮﯾﺰﻭﮞ ﮐﺎ ﺍﺱ ﻭﻗﺖ ﺑﮍﺍ ﺗﮭﺎ ﺍﺱ ﻧﮯ ﮐﮩﺎ ﺗﮭﺎ ﮐﮧ
” ﻣﯿﮟ ﻧﮯ ﭘﻮﺭﮮ ﺑﺮﯾﺼﻐﯿﺮ ﮐﺎ ﺳﻔﺮ ﮐﯿﺎ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﻣﯿﮟ ﺍﺱ ﻧﺘﯿﺠﮧ ﭘﮧ ﭘﮩﻨﭽﺎ ﮨﻮﮞ ﮐﮧ ﮨﻢ ﺗﺐ ﺗﮏ ﺑﺮﯾﺼﻐﯿﺮ ﭘﺎﮎ ﻭ ﮨﻨﺪ ﮐﻮ ﻓﺘﺢ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﺮ ﭘﺎﺋﯿﮟ ﮔﮯ ﺟﺐ ﺗﮏ ﮨﻢ ﯾﮩﺎﮞ ﮐﮯ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﮐﻮ ﺍﻧﮑﮯ ﮐﻠﭽﺮ، ﺍﻧﮑﮯ ﺍﺟﺪﺍﺩ ﮐﮯ ﮐﺎﺭﻧﺎﻣﻮﮞ ﺍﻭﺭ ﺍﻧﮑﯽ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﺳﮯ ﺩﻭﺭ ﻧﮧ ﮐﺮ ﺩﯾﮟ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﺳﺐ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﮨﻤﯿﮟ ﺍﻧﮑﺎ ﺗﻌﻠﯿﻤﯽ ﻧﻈﺎﻡ ﺑﺪﻟﻨﺎ ﮨﻮ ﮔﺎ ﺍﻭﺭ ﺍﻥ ﺳﺐ ﮐﻮﯾﮧ ﺑﺎﻭﺭ ﮐﺮﻭﺍﻧﺎ ﮨﻮ ﮔﺎ ﮐﮧ ﯾﮧ ﻟﻮﮒ ﮐﻤﺘﺮ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﮨﻢ ﺑﺮ ﺗﺮ “ ۔
( ﻻﺭﮈ ﻣﯿﮑﺎﻟﮯ ۔ 2 ﻓﺮﻭﺭﯼ 1825 )
ﺍﭘﻨﮯ ﺩﻝ ﭘﺮ ﮨﺎﺗﮫ ﺭﮐﮫ ﮐﺮ ﺑﺘﺎﺋﯿﮟ ﮐﯿﺎ ﯾﮧ ﻓﺮﻗﮧ ﺍﮨﻠﺤﺪﯾﺚ ﻭﮨﯽ ﮐﺎﻡ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﺮ ﺭﮨﺎ ﺟﻮ ﺍﻧﮕﺮﯾﺰﺅﮞ ﮐﺎ ﻧﮑﺎﻻ ﻓﻠﺴﻔﮧ ﺗﮭﺎ؟
ﯾﻌﻨﯽ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﮧ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﺎ ﻣﻘﺎﺑﻠﮧ ﺁﭖ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﮯ
ﺍﻣﺘﯽ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺑﻮ ﺣﻨﯿﻔﮧ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﺳﮯ ﮐﯿﺎ ﺟﺎﺗﺎ ﮨﮯ ۔
ﻣﺤﻤﺪ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﮯ ﺭﺳﻮﻝ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮨﯿﮟ۔ ﺍﺑﻮﺣﻨﯿﻔﮧ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ ،ﺍﻟﻠﮧ ﮐﮯ ﺭﺳﻮﻝ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﮯ ﺍﻣﺘﯽ ﮨﯿﮟ۔ ﺍﺏ ﻧﺒﯽ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﻮ ﺍﻣﺘﯽ ﮐﻮ ﻣﻼ نا بہت بڑی بیوقوفی اور جہالت ہے
ﺗﻮ ﺍﻣﺘﯽ ﮐﺎ ﻣﻘﺎﺑﻠﮧ ﺍﻣﺘﯿﻮﮞ ﺳﮯ ﺗﻮ ﻣﻤﮑﻦ ﮨﮯ ﻣﮕﺮ ﮐﯿﺎ ﮐﯿﺎ ﺟﺎﺋﮯ ﻓﺘﻨﮧ ﻏﯿﺮ ﻣﻘﻠﺪﯾﺖ ﮐﺎ ﮐﮧ ﺍﻧﮩﻮﮞ ﻧﮯ ﻧﺒﯽ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﻮ ﺍﻣﺘﯽ ﮐﮯ ﻣﻘﺎﺑﻞ ﻻﮐﮭﮍﺍ ﮐﯿﺎ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﻭﮦ ﺑﮭﯽ ﺑﻐﯿﺮ ﺩﻟﯿﻞ ،ﺻﺮﻑ ﺍﻣﺘﯿﻮﮞ ﮐﮯ ﺍﻗﻮﺍﻝ ﮐﯽ ﺍﻧﺪﮬﯽ ﺍﺗﺒﺎﻉ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﻮﺋﮯ
اس جاہل نے عنوان قائم کیا اسکا مطلب ہے احناف کا اس حدیث پر عمل نہیں ہے جو انسے اپنی پوسٹ میں لکھا ہوا ہے
سب سے پھلے اس حدیث کو دیکھتے ہے احناف کیا کہتے ہے اس پر
ﺩﻋﺎﺀ ﺟﻠﺴﮧ :
ﻋَﻦِ ﺍﺑْﻦِ ﻋَﺒَّﺎﺱٍ ﺭَﺿِﯽَ ﺍﻟﻠﮧُ ﻋَﻨْﮩُﻤَﺎ ﻗَﺎﻝَ ﮐَﺎﻥَ ﺭَﺳُﻮْﻝُ ﺍﻟﻠّٰﮧِ ﺻَﻠَّﯽ ﺍﻟﻠﮧُ ﻋَﻠَﯿْﮧِ ﻭَﺳَﻠَّﻢَ ﯾَﻘُﻮْﻝُ ﺑَﯿْﻦَ ﺍﻟﺴَّﺠْﺪَﺗَﯿْﻦِ ﻓِﯽْ ﺻَﻠٰﻮۃِ ﺍﻟﻠَّﯿْﻞِ ﺭَﺏِّ ﺍﻏْﻔِﺮْﻟِﯽْ ﻭَﺍﺭْﺣَﻤْﻨِﯽْ ﻭَﺍﺟْﺒُﺮْﻧِﯽْ ﻭَﺍﺭْﺯُﻗْﻨِﯽْ ﻭَﺍﺭْﻓَﻌْﻨِﯽْ۔ ﻭَﻣِﺜْﻠَﮧٗ ﻋَﻦْ ﻋَﻠِﯽٍّ ﺭَﺿِﯽَ ﺍﻟﻠﮧُ ﻋَﻨْﮧُ۔
( ﺳﻨﻦ ﺍﺑﻦ ﻣﺎﺟۃ ﺝ 1 ﺹ 64 ﺑﺎﺏ ﻣﺎ ﯾﻘﻮﻝ ﺑﯿﻦ ﺍﻟﺴﺠﺪﺗﯿﻦ ، ﻣﺼﻨﻒ ﻋﺒﺪ ﺍﻟﺮﺯﺍﻕ ﺝ 2 ﺹ 123 ﺑﺎﺏ ﺍﻟﻘﻮﻝ ﺑﯿﻦ ﺍﻟﺴﺠﺪﺗﯿﻦ ﺭﻗﻢ ﺍﻟﺤﺪﯾﺚ 3014 )
ﺗﺮﺟﻤﮧ : ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺑﻦ ﻋﺒﺎﺱ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻨﮩﻤﺎ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ﻧﺒﯽ ﮐﺮﯾﻢ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﺭﺍﺕ ﮐﯽ ﻧﻤﺎﺯ ( ﺗﮩﺠﺪ ﯾﺎ ﻧﻔﻠﯽ ﻭﻏﯿﺮﮦ ) ﻣﯿﮟ ﺩﻭ ﺳﺠﺪﻭﮞ ﮐﮯ ﺩﺭﻣﯿﺎﻥ ﯾﮧ ﺩﻋﺎ ﭘﮍﮬﺘﮯ ﺗﮭﮯ ( ﺗﺮﺟﻤﮧ ﺩﻋﺎ ) ﺍﮮ ﻣﯿﺮﮮ ﺭﺏ ! ﻣﯿﺮﯼ ﻣﻐﻔﺮﺕ ﻓﺮﻣﺎ، ﻣﺠﮫ ﭘﺮ ﺭﺣﻢ ﻓﺮﻣﺎ، ﻣﯿﺮﯼ ﮐﻤﺰﻭﺭﯼ ﺩﻭﺭ ﻓﺮﻣﺎ، ﻣﺠﮭﮯ ﺭﻭﺯﯼ ﻋﻄﺎ ﻓﺮﻣﺎ ﺍﻭﺭﻣﺠﮭﮯ ﺑﻠﻨﺪ ﻓﺮﻣﺎ۔)
اس میں لفظ ﻓِﯽْ ﺻَﻠٰﻮۃِ ﺍﻟﻠَّﯿْﻞِ یعنی (ﺗﮩﺠﺪ ﯾﺎ ﻧﻔﻠﯽ ﻭﻏﯿﺮﮦ)
تو اس پر ہمارا عمل ہے
دیکھیے دار العلوم دیوبند کا فتویٰ
ﺑﺴﻢ ﺍﻟﻠﻪ ﺍﻟﺮﺣﻤﻦ ﺍﻟﺮﺣﻴﻢ
ﻓﺘﻮﯼ : /1053 ﺝ = /1053 ﺝ
ﻧﻤﺎﺯ ﮐﯽ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺣﺎﻟﺘﻮﮞ ﮐﮯ ﺑﺎﺑﺖ ﺍﺣﺎﺩﯾﺚ ﻣﯿﮟ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺍﺫﮐﺎﺭ ﻭ ﺩﻋﺎﺋﯿﮟ ﻭﺍﺭﺩ ﮨﻮﺋﯽ ﮨﯿﮟ، ﻣﺜﻼً ﺣﺪﯾﺚ ﻣﯿﮟ ﺁﺗﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺣﻀﻮﺭ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﺭﮐﻮﻉ ﺳﮯ ﺍﭨﮫ ﮐﺮ ﯾﮧ ﭘﮍﮬﺘﮯ ﺗﮭﮯ ﺍﻟﻠّٰﮩُﻢَّ ﺭﺑﻨﺎ ﻟﮏ ﺍﻟﺤﻤﺪ ﻣﻸ ﺍﻟﺴﻤﺎﻭﺍﺕ ﻭﺍﻷﺭﺽ ﻭﻣﻸ ﻣﺎ ﺷﺌﺖ ﻣﻦ ﺷﻲﺀ ﺑﻌﺪ ﺍﺳﯽ ﻃﺮﺡ ﺭﮐﻮﻉ ﻭ ﺳﺠﻮﺩ ﻣﯿﮟ ﯾﮧ ﺩﻋﺎ ﭘﮍﮬﺘﮯ ﺗﮭﮯ، ﺳﺒﺤﺎﻧﮏ ﺍﻟﻠّﮭﻢ ﻭﺑﺤﻤﺪﮎ ﺍﻟﻠّﮭﻢ ﺍﻏﻔﺮ ﻟﻲ ﺍﻭﺭﺩﻭﻧﻮﮞ ﺳﺠﺪﻭﮞ ﮐﮯ ﺩﺭﻣﯿﺎﻥ ﺍﺱ ﺩﻋﺎ ﮐﮯ ﭘﮍﮬﻨﮯ ﮐﺎ ﺫﮐﺮ ﻣﻠﺘﺎ ﮨﮯ : ﺍﻟﻠﮭﻢ ﺍﻏﻔﺮ ﻟﻲ ﻭﺍﺭﺣﻤﻨﻲ ﻭﻋﺎﻓﻨﻲ ﻭﺍﺭﺯﻗﻨﻲ ﺍﻥ ﮐﮯ ﻋﻼﻭﮦ ﻣﺸﮑﻮٰﺓ ﻭ ﺩﯾﮕﺮ ﮐﺘﺐ ﺍﺣﺎﺩﯾﺚ ﻣﯿﮟ ﻃﻮﯾﻞ ﺩﻋﺎﻭٴﮞ ﮐﺎ ﺑﮭﯽ ﺫﮐﺮ ﻣﻠﺘﺎ ﮨﮯ؛ ﻟﯿﮑﻦ ﺣﺪﯾﺚ ﻣﯿﮟ ﭼﻮﮞ ﮐﮧ ﮨﻠﮑﯽ ﻧﻤﺎﺯ ﭘﮍﮬﺎﻧﮯ ﮐﯽ ﺗﺎﮐﯿﺪ ﺁﺋﯽ ﮨﮯ، ﭼﻨﺎﻧﭽﮧ ﻭﺍﺭﺩ ﮨﮯ : ﺇﺫﺍ ﺻﻠّﯽ ﺃﺣﺪﮐﻢ ﻟﻠﻨﺎﺱ ﻓﻠﯿﺨﻔﻒ ﺍﺱ ﺑﻨﺎ ﭘﺮ ﻓﻘﮩﺎﺀ ﺍﺣﻨﺎﻑ ﻧﮯ ﺍﻥ ﺗﻤﺎﻡ ﺍﺫﮐﺎﺭ ﻭ ﺍﺩﻋﯿﮧ ﮐﻮ ﻓﺮﺍﺋﺾ ﮐﮯ ﻋﻼﻭﮦ ﻧﻮﺍﻓﻞ ﻣﯿﮟ ﻣﺴﻨﻮﻥ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﯾﺎ ﮨﮯ۔ ﻟﮩٰﺬﺍ ﻧﻮﺍﻓﻞ ﮨﯽ ﻣﯿﮟ ﺍﻥ ﮐﺎ ﺍﮨﺘﻤﺎﻡ ﮐﺮﻧﺎ ﭼﺎﮨﯿﮯ۔ ﺭﺑﻨﺎ ﻟﮏ ﺍﻟﺤﻤﺪ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﺣﻤﺪﺍ ﮐﺜﯿﺮ ﻃﯿﺒﺎً ﻣﺒﺎﺭﮐﺎ ﻓﯿﮧ ﮐﺎ ﺍﺿﺎﻓﮧ ﮐﺮﻧﺎ ﻣﻘﺘﺪﯼ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﺍﭼﮭﺎ ﮨﮯ ﻟﯿﮑﻦ ﺷﺮﻁ ﯾﮧ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﺱ ﺳﮯ ﺍﻣﺎﻡ ﮐﯽ ﺍﺗﺒﺎﻉ ﻣﯿﮟ ﺗﺎﺧﯿﺮ ﻧﮧ ﻭﺍﻗﻊ ﮨﻮﺗﯽ ﮨﻮ۔ ﺍﻟﺒﺘﮧ ﺍﻣﺎﻡ ﮐﻮ ﯾﮧ ﺍﺿﺎﻓﮧ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﺮﻧﺎ ﭼﺎﮨﯿﮯ۔ ﻭﯾﺠﻠﺲ ﺑﯿﻦ ﺍﻟﺴﺠﺪﺗﯿﻦ ﻣﻄﻤﺌﻨﺎ ﻭﻟﯿﺲ ﻓﯿﮭﺎ ﺫﮐﺮ ﻣﺴﻨﻮﻥ ﻭﮐﺬﺍ ﺑﻌﺪ ﺭﻓﻌﮧ ﻣﻦ ﺍﻟﺮﮐﻮﻉ ﻭﺳﺠﻮﺩﮦ ﺑﻌﺪ ﺍﻟﺘﺴﺒﯿﺢ ﻋﻠﯽ ﺍﻟﻤﺬﮬﺐ ﻭﻣﺎ ﺭﻭﺍﮦ ﻣﺤﻤﻮﻝ ﻋﻠﯽ ﺍﻟﻨﻔﻞ ( ﺍﻟﺪﺭ ﻣﻊ ﺍﻟﺸﺎﻣﻲ : ﺝ۲ ﺹ۲۱۳ )
ﻭﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﺍﻋﻠﻢ
ﺩﺍﺭﺍﻻﻓﺘﺎﺀ،
ﺩﺍﺭﺍﻟﻌﻠﻮﻡ ﺩﯾﻮﺑﻨﺪ
اور یہی بات ہماری کتب میں بھی لکھی ہے
( ﺍﻟﺪﺭ ﻣﻊ ﺍﻟﺸﺎﻣﻲ : ﺝ۲ ﺹ۲۱۳ )
اور ﺩﻭﻧﻮﮞ ﺳﺠﺪﻭﮞ ﮐﮯ ﺩﺭﻣﯿﺎﻥ ﯾﮧ ﺩﻋﺎ ﻣﻨﻘﻮﻝ ﮨﮯ : ﺍﻟﻠّٰﮩُﻢَّ ﺍﻏْﻔِﺮْ ﻟِﻲْ ﻭَﺍﺭْﺣَﻤْﻨِﻲْ ﻭَﻋَﺎﻓِﻨِﻲْ ﻭَﺍﮨْﺪِﻧِﻲْ ﻭﺍﺭْﺯُﻗْﻨِﻲْ ﻟﯿﮑﻦ ﯾﮧ ﻧﻮﺍﻓﻞ ﭘﺮ ﻣﺤﻤﻮﻝ ﮨﮯ ﻭﻣﺎ ﻭﺭﺩ ﻣﺤﻤﻮﻝ ﻋﻠﯽ ﺍﻟﻨﻔﻞ ( ﺩﺭﻣﺨﺘﺎﺭ )
حدیث میں جو لفظ ہے در مختار میں بھی اسی پر عمل کرنے کا طریقہ بتایا گیا ہے
لیکن فتنہ غیر مقلدین کا حسد جو ابو حنیفہ رح سے ہے اس وجہ سے ایسی حرکت کی جاتی ہے
ﺑﺲ ﺟﮩﺎﻟﺖ ﺍﻭﺭ
ﺍﻧﺪﻫﯽ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﮐﯽ ﺯﻧﺪﻩ ﻣﺜﺎﻟﯿﮟ ﮐﺴﯽ ﻧﮯ ﺩﯾﮑﻬﻨﯽ ﻫﻮﺗﻮ ﻭﻩ ﻓﺮﻗﮧ ﺟﺪﯾﺪ ﺍﻫﻞ ﺣﺪﯾﺚ ﻣﯿﮟ ﺷﺎﻣﻞ ﻋﻮﺍﻡ
ﻭﺧﻮﺍﺹ ﮐﻮ ﺩﯾﮑﻬﮧ ﻟﮯ ، ﮐﺴﯽ ﺷﺨﺺ ﯾﺎ ﮐﺴﯽ ﻣﺴﺌﻠﮧ ﮐﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﻋﻠﻢ ﻧﮩﯿﮟ ﻫﻮﺗﺎ ، ﻟﯿﮑﻦ ﺿﺪ ﻭﺗﻌﺼﺐ ﻭﺍﻧﺪﻫﯽ
ﺗﻘﻠﯿﺪ ﻣﯿﮟ ﺍﺱ ﮐﻮ ﭘﻬﯿﻼﺗﮯ ﺟﺎﺗﮯ ﻫﯿﮟ ، ﺍﻭﺭ ﺩﻟﯿﻞ ﯾﮧ ﻫﻮﺗﯽ ﻫﮯ ﮐﮧ ﻓﻼﮞ ﺷﯿﺦ ﺻﺎﺣﺐ ﺳﮯ ﺳﻨﺎ ﻫﮯ
، ﺍﺏ ﺍﮔﺮﺍﺱ ﺟﺎﻫﻞ ﺷﯿﺦ ﮐﯽ ﻏﻠﻄﯽ ﮐﻮﺋﯽ ﻇﺎﻫﺮﮐﺮﺑﻬﯽ ﺩﮮ ، ﭘﻬﺮ ﺑﻬﯽ ﯾﮧ ﺑﮯ ﻭﻗﻮﻑ ﻟﻮﮒ ﺍﺱ ﺟﺎﻫﻞ ﺷﯿﺦ
ﮐﯽ ﺩﻡ ﻧﮩﯿﮟ ﭼﻬﻮﮌﺗﮯ ، ﺍﻭﺭ ﺟﻮﺍﺏ ﺑﺰﺑﺎﻥ ﺣﺎﻝ ﻭﻗﺎﻝ ﯾﮩﯽ ﺩﯾﺘﮯ ﻫﯿﮟ ﮐﮧ ﺧﺒﺮﺩﯾﻨﮯ ﻭﺍﻻ ﺑﮍﺍ ﭘﮑﺎ
ﻫﮯ ، ﺁﺧﺮ ﺍﯾﺴﯽ ﺿﺪ ﻭﺟﮩﺎﻟﺖ ﮐﺎ ﻋﻼﺝ ﮐﺲ ﮐﮯ ﭘﺎﺱ ﻫﮯ ؟؟
ﻗﺮﺁﻥ ﺑﻤﻘﺎﺑﻠﮧ ﻏﯿﺮﻣﻘﻠﺪﯾﻦ
ﻭَﺇِﺫَﺍ ﺟَﺎﺀَﻫُﻢْ ﺃَﻣْﺮٌ ﻣِﻦَ ﺍﻟْﺄَﻣْﻦِ ﺃَﻭِ ﺍﻟْﺨَﻮْﻑِ ﺃَﺫَﺍﻋُﻮﺍ ﺑِﻪِ ﻭَﻟَﻮْ ﺭَﺩُّﻭﻩُ ﺇِﻟَﻰ ﺍﻟﺮَّﺳُﻮﻝِ ﻭَﺇِﻟَﻰ ﺃُﻭﻟِﻲ ﺍﻟْﺄَﻣْﺮِ ﻣِﻨْﻬُﻢْ ﻟَﻌَﻠِﻤَﻪُ ﺍﻟَّﺬِﻳﻦَ ﻳَﺴْﺘَﻨْﺒِﻄُﻮﻧَﻪُ ﻣِﻨْﻬُﻢْ ﻭَﻟَﻮْﻟَﺎ ﻓَﻀْﻞُ ﺍﻟﻠَّﻪِ ﻋَﻠَﻴْﻜُﻢْ ﻭَﺭَﺣْﻤَﺘُﻪُ ﻟَﺎﺗَّﺒَﻌْﺘُﻢُ ﺍﻟﺸَّﻴْﻄَﺎﻥَ ﺇِﻟَّﺎ ﻗَﻠِﻴﻠًﺎ ( ﺍﻟﻨﺴﺎﺀ 83 )
ﺗﺮﺟﻤﮧ :
ﺍﻭﺭ ﺟﺐ ﺍﻥ ﮐﮯ ﭘﺎﺱ ﭘﮩﻨﭽﺘﯽ ﮨﮯ ﮐﻮﺋﯽ ﺧﺒﺮ ﺍﻣﻦ ﮐﯽ ﯾﺎ ﮈﺭ ﮐﯽ ﺗﻮ ﺍﺳﮑﻮ ﻣﺸﮩﻮﺭ ﮐﺮ ﺩﯾﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﺍﮔﺮ ﯾﻮﮞ ﮐﺮﻟﯿﺘﮯ ﮐﮧ ﺍﺳﮑﻮ ( ﻭَﻟَﻮْ ﺭَﺩُّﻭﻩُ ﺇِﻟَﻰ ﺍﻟﺮَّﺳُﻮﻝِ ﻭَﺇِﻟَﻰ ﺃُﻭﻟِﻲ ﺍﻟْﺄَﻣْﺮِ ) ﺭﺟﻮﻉ ﮐﺮﺗﮯ ﺭﺳﻮﻝ ﺗﮏ ﺍﻭﺭ ﺍﭘﻨﮯ ﻓﻘﮩﺎﺀ ﺗﮏ ﺗﻮ ﺍﺳﺘﻨﺒﺎﻁ ﮐﺮﺗﮯ ﺍﻥ ﻣﯿﮟ ﺟﻮ ﺍﺳﺘﻨﺒﺎﻁ ﮐﺮﻧﮯ ﻭﺍﻟﮯ ﮨﯿﮟ۔
ﺍﻟﻠﮧ ﺍﮐﺒﺮ ! ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟٰﯽ ﻧﮯ ﺧﻮﺩ ﮨﻤﯿﮟ ﺭﺍﺳﺘﮧ ﺑﺘﺎﯾﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻓﻘﮩﺎﺀ ﮐﺮﺍﻡ ﮐﯽ ﻃﺮﻑ ﺭﺟﻮﻉ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﺎ ﭼﺎﺭﮦ ﺑﮭﯽ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﮨﮯ۔
ﺍﻭﺭ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﮯ ﻗﺮﺍﻥ ﮐﯽ ﯾﮧ ﺁﯾﺖ ﮨﮯ ﺟﺲ ﮐﺎ ﯾﮧ ﻓﺮﻗﮧ ﺳﺮﮮ ﺳﮯ ﮨﯽ ﺍﻧﮑﺎﺭ ﮐﺮﺗﺎ ﮨﮯ۔ ﺑﻠﮑﻞ ﺍﺱ ﮐﻮ ﻣﺎﻧﻨﮯ ﮐﻮ ﺗﯿﺎﺭ ﮨﯽ ﻧﮩﯿﮟ۔ ﮐﯿﻮﻧﮑﮧ ﻭﮦ ﺩﯾﻦ ﻣﯿﮟ ﺩﯾﻦ ﮐﮯ ﻣﺎﮨﺮﯾﻦ ﮐﯽ ﭘﺎﺑﻨﺪﯼ ﻧﮩﯿﮟ ﺑﻠﮑﮧ ﺁﺯﺍﺩﯼ ﭼﺎﮨﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﺟﻮ ﮐﮧ ﻏﯿﺮ ﺍﺟﺘﮩﺎﺩﯼ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﻣﯿﮟ ﺍﺧﺘﻼﻓﺎﺕ ﮐﯽ ﺳﺐ ﺳﮯ ﺑﮍﯼ ﻭﺟﮧ ﮨﮯ ،ﺍﻭﺭ ﮔﻤﺮﺍﮨﯽ ﮐﺎ ﺫﺭﯾﻌﮧ ﮨﮯ۔
ﺍﻭﺭ ﮨﻢ ﯾﮩﺎﮞ ﭘﺮ ﯾﮧ ﺑﮭﯽ ﺑﺘﺎﺗﮯ ﭼﻠﯿﮟ ﮐﮧ ﺧﻮﺩ ﺍﺟﺘﮩﺎﺩﯼ ﮐﯽ ﮨﻮﺍ ﺁﺧﺮ ﮐﮩﺎﮞ ﺳﮯ ﭼﻠﯽ ۔
ﺑﺮﯾﺼﻐﯿﺮ ﻣﯿﮟ ﺍﻧﮕﺮﯾﺰ ﮐﺎ ﻣﻘﺼﺪ ﮐﯿﺎ ﺗﮭﺎ
ﭼﻨﺎﻧﭽﮯ ﻻﺭﮈ ﻣﯿﮑﺎﻟﮯ ﺟﻮ ﺍﻧﮕﺮﯾﺰﻭﮞ ﮐﺎ ﺍﺱ ﻭﻗﺖ ﺑﮍﺍ ﺗﮭﺎ ﺍﺱ ﻧﮯ ﮐﮩﺎ ﺗﮭﺎ ﮐﮧ
” ﻣﯿﮟ ﻧﮯ ﭘﻮﺭﮮ ﺑﺮﯾﺼﻐﯿﺮ ﮐﺎ ﺳﻔﺮ ﮐﯿﺎ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﻣﯿﮟ ﺍﺱ ﻧﺘﯿﺠﮧ ﭘﮧ ﭘﮩﻨﭽﺎ ﮨﻮﮞ ﮐﮧ ﮨﻢ ﺗﺐ ﺗﮏ ﺑﺮﯾﺼﻐﯿﺮ ﭘﺎﮎ ﻭ ﮨﻨﺪ ﮐﻮ ﻓﺘﺢ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﺮ ﭘﺎﺋﯿﮟ ﮔﮯ ﺟﺐ ﺗﮏ ﮨﻢ ﯾﮩﺎﮞ ﮐﮯ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﮐﻮ ﺍﻧﮑﮯ ﮐﻠﭽﺮ، ﺍﻧﮑﮯ ﺍﺟﺪﺍﺩ ﮐﮯ ﮐﺎﺭﻧﺎﻣﻮﮞ ﺍﻭﺭ ﺍﻧﮑﯽ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﺳﮯ ﺩﻭﺭ ﻧﮧ ﮐﺮ ﺩﯾﮟ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﺳﺐ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﮨﻤﯿﮟ ﺍﻧﮑﺎ ﺗﻌﻠﯿﻤﯽ ﻧﻈﺎﻡ ﺑﺪﻟﻨﺎ ﮨﻮ ﮔﺎ ﺍﻭﺭ ﺍﻥ ﺳﺐ ﮐﻮﯾﮧ ﺑﺎﻭﺭ ﮐﺮﻭﺍﻧﺎ ﮨﻮ ﮔﺎ ﮐﮧ ﯾﮧ ﻟﻮﮒ ﮐﻤﺘﺮ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﮨﻢ ﺑﺮ ﺗﺮ “ ۔
( ﻻﺭﮈ ﻣﯿﮑﺎﻟﮯ ۔ 2 ﻓﺮﻭﺭﯼ 1825 )
ﺍﭘﻨﮯ ﺩﻝ ﭘﺮ ﮨﺎﺗﮫ ﺭﮐﮫ ﮐﺮ ﺑﺘﺎﺋﯿﮟ ﮐﯿﺎ ﯾﮧ ﻓﺮﻗﮧ ﺍﮨﻠﺤﺪﯾﺚ ﻭﮨﯽ ﮐﺎﻡ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﺮ ﺭﮨﺎ ﺟﻮ ﺍﻧﮕﺮﯾﺰﺅﮞ ﮐﺎ ﻧﮑﺎﻻ ﻓﻠﺴﻔﮧ ﺗﮭﺎ؟
No comments:
Post a Comment