Monday, 3 December 2018

ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺑﻮ ﺣﻨﯿﻔﮧؒ ﮐﯽ ﻃﺮﻑ ﻣﻨﺴﻮﺏ ﺍﯾﮏ ﺗﺤﺮﯾﻒ ﺷﺪﮦ ﻗﻮﻝ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﮐﯽ ﺣﻘﯿﻘﺖ

ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺑﻮ ﺣﻨﯿﻔﮧؒ ﮐﯽ ﻃﺮﻑ ﻣﻨﺴﻮﺏ ﺍﯾﮏ ﺗﺤﺮﯾﻒ ﺷﺪﮦ ﻗﻮﻝ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﮐﯽ ﺣﻘﯿﻘﺖ
ﮐﮩﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺑﻮ ﺣﻨﯿﻔﮧؒ ﺳﮯ ﭘﻮﭼﮭﺎ ﮔﯿﺎ ﮐﮧ ﺍﺱ ﺷﺨﺺ ﮐﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﺁﭖ ﮐﺎ ﮐﯿﺎ ﺧﯿﺎﻝ ﮨﮯ ﺟﻮ ﯾﮧ ﮐﮩﮯ ﮐﮧ ﻣﯿﮟ ﻧﮩﯿﮟ ﺟﺎﻧﺘﺎ ﮐﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﻣﯿﮟ ﮨﮯ ﯾﺎ ﺯﻣﯿﻦ ﻣﯿﮟ ﺗﻮ ﺍﻣﺎﻡ ﺻﺎﺣﺐؒ ﻧﮯ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ ﻭﮦ ﺷﺨﺺ ﮐﺎﻓﺮ ﮨﮯ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟٰﯽ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﺮﺵ ﭘﺮ ﻣﺴﺘﻮﯼ ﮨﻮﺍ۔۔۔۔ ﺍﻟﺦ
ﺣﺎﻻﻧﮑﮧ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺑﻮ ﺣﻨﯿﻔﮧؒ ﮐﯽ ﻃﺮﻑ ﻣﻨﺴﻮﺏ ﯾﮧ ﻗﻮﻝ ﺗﺤﺮﯾﻒ ﺷﺪﮦ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺻﺮﯾﺢ ﻃﻮﺭ ﭘﺮ ﺍﻥ ﭘﺮ ﺟﮭﻮﭦ ﮨﮯ۔
ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺑﻮﺣﻨﯿﻔﮧ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﺎ ﺍﺻﻞ ﻗﻮﻝ ﯾﮧ ﮨﮯ ﮐﮧ :
ﻗَﺎﻝَ ﺍﺑﻮ ﺣﻨﻴﻔَﺔ ﻣﻦ ﻗَﺎﻝَ ﻟَﺎ ﺍﻋﺮﻑ ﺭَﺑِّﻲ ﻓِﻲ ﺍﻟﺴَّﻤَﺎﺀ ﺍَﻭْ ﻓِﻲ ﺍﻷَﺭْﺽ ﻓﻘﺪ ﻛﻔﺮ ﻭَﻛَﺬَﺍ ﻣﻦ ﻗَﺎﻝَ ﺇِﻧَّﻪ ﻋﻠﻰ ﺍﻟْﻌَﺮْﺵ ﻭَﻟَﺎ ﺍﺩﺭﻱ ﺍﻟْﻌَﺮْﺵ ﺃَﻓِﻲ ﺍﻟﺴَّﻤَﺎﺀ ﺍَﻭْ ﻓِﻲ ﺍﻷَﺭْﺽ
ﻓﻘﮧ ﺍﻻﺑﺴﻂ، ﺷﺮﺡ ﺍﻟﻔﻘﻪ ﺍﻷﻛﺒﺮ ﺹ : 135 ﻭﻏﯿﺮﮦ ‏) )
ﺍﺑﻮﻣﻄﻴﻊ ﺑﻠﺨﻲ ﮐﮩﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺑﻮﺣﻨﻴﻔﮧ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﻧﮯ ﻓﺮﻣﺎﻳﺎ ﺟﺲ ﻧﮯ ﮐﮩﺎ ﮐﮧ ﻣﺠﮭﮯ ﻳﮧ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﻧﮩﻴﮟ ﮐﮧ ﻣﻴﺮﺍ ﺭﺏ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﭘﺮ ﮨﮯ ﻳﺎ ﺯﻣﻴﻦ ﭘﺮ ﺗﻮ ﺍﺱ ﻧﮯ ﮐﻔﺮ ﮐﻴﺎ، ﺍﺳﻲ ﻃﺮﺡ ﺟﻮ ﮐﮩﺘﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﺮﺵ ﭘﺮ ﮨﮯ ﻟﻴﮑﻦ ﻣﺠﮭﮯ ﭘﺘﮧ ﻧﮩﻴﮟ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻋﺮﺵ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﭘﺮ ﮨﮯ ﻳﺎ ﺯﻣﻴﻦ ﭘﺮ ﺗﻮ ﻳﮧ ﺑﮭﻲ ﮐﺎﻓﺮ ﮨﮯ۔
ﻣﻼﺣﻈﮧ ﺍﺑﻮﻣﻄﻴﻊ ﮐﻲ ﮐﺘﺎﺏ ﮐﮯ ﻳﮧ ﺍﻟﻔﺎﻅ ﺍﻣﺎﻡ ﺑﻴﺎﺿﻲ ﺍﻟﺤﻨﻔﻲ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﮯ ﻧﺴﺨﮯ ﻣﻴﮟ ﺻﺮﻑ ﺍﺱ ﻗﺪﺭ ﮨﻴﮟ ﺍﻭﺭ ﺍﻣﺎﻡ ﻓﻘﻴﮧ ﺍﺑﻮﺍﻟﻠﻴﺚ ﺳﻤﺮﻗﻨﺪﻱ ﮐﮯ ﻧﺴﺨﮯ ﻣﻴﮟ ﻳﮧ ﺍﻟﻔﺎﻅ ﮨﻴﮟ، ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﻲ ﮐﺎ ﺍﺭﺷﺎﺩ ﮨﮯ ﺍﻟﺮﺣﻤﻦ ﻋﻠﻲ ﺍﻟﻌﺮﺵ ﺍﺳﺘﻮﻱ، ﭘﮭﺮ ﺍﮔﺮ ﻭﮦ ﺷﺨﺺ ﮐﮩﮯ ﻣﻴﮟ ﺍﺱ ﺁﻳﺖ ﮐﻮ ﻣﺎﻧﺘﺎ ﮨﻮﮞ ﻟﻴﮑﻦ ﻣﺠﮭﮯ ﭘﺘﮧ ﻧﮩﻴﮟ ﮐﮧ ﻋﺮﺵ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﭘﺮ ﮨﮯ ﻳﺎ ﺯﻣﻴﻦ ﺗﻮ ﺍﺱ ﺑﺎﺕ ﺳﮯ ﺑﮭﻲ ﺍﺱ ﻧﮯ ﮐﻔﺮ ﮐﻴﺎ،، ﺍﻭﺭ ﺩﻭﻧﻮﮞ ﻧﺴﺨﻮﮞ ﮐﮯ ﻣﺘﻨﻮﮞ ﻣﻴﮟ ﻭﺟﮧ ﮐﻔﺮ ﺑﻴﺎﻥ ﻧﮩﻴﮟ ﮐﻴﺎ ﮔﻴﺎ ﮐﮧ ﺍﻳﺴﺎ ﺷﺨﺺ ﮐﻴﻮﮞ ﮐﺎﻓﺮ ﮨﮯ،ﺗﻮ ﺍﻣﺎﻡ ﺑﻴﺎﺿﻲ ﺍﻭﺭ ﻓﻘﻴﮧ ﺍﺑﻮﺍﻟﻠﻴﺚ ﺳﻤﺮﻗﻨﺪﻱ ﺭﺣﻤﮭﻢ ﺍﻟﻠﮧ ﺩﻭﻧﻮﮞ ﻧﮯ ﺍﺱ ﮐﺎ ﺑﻴﺎﻥ ﮐﺮﺩﻳﺎ ﮐﮧ ﺩﺭﺍﺻﻞ ﺍﺱ ﺩﻭﺳﺮﻱ ﺑﺎﺕ ﮐﺎ ﻣﺮﺟﻊ ﺑﮭﻲ ﭘﮩﻠﻲ ﺑﺎﺕ ﮐﻲ ﻃﺮﻑ ﮨﮯ ﮐﻴﻮﻧﮑﮧ ﺟﺐ ﻭﮦ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﻮ ﻋﺮﺵ ﭘﺮ ﻣﺎﻥ ﮐﺮ ﮐﮩﺘﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻣﺠﮭﮯ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﻧﮩﻴﮟ ﮐﮧ ﻋﺮﺵ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﭘﺮ ﮨﮯ ﻳﺎ ﺯﻣﻴﻦ ﭘﺮ ﺗﻮ ﺍﺱ ﮐﺎ ﺑﮭﻲ ﻭﮨﻲ ﻣﻄﻠﺐ ﮨﻮﺍ ﺟﻮ ﭘﮩﻠﻲ ﻋﺒﺎﺭﺕ ﮐﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﭘﺮ ﮨﮯ ﻳﺎ ﺯﻣﻴﻦ ﭘﺮ ﺗﺐ ﺍﻳﺴﮯ ﺷﺨﺺ ﻧﮯ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﮯ ﻟﻴﮯ ﻣﮑﺎﻥ ﮐﺎ ﻋﻘﻴﺪﮦ ﺭﮐﮭﺎ ﺍﻭﺭ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﻮ ﻣﮑﺎﻥ ﺳﮯ ﭘﺎﮎ ﻗﺮﺍﺭ ﻧﮩﻴﮟ ﺩﻳﺎ۔
،ﺍﻭﺭ ﺍﻳﺴﺎ ﮐﮩﻨﮯ ﻭﺍﻻ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﻮ ﺍﮔﺮ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﭘﺮ ﻣﺎﻧﺘﺎ ﮨﮯ ﺗﻮ ﺯﻣﻴﻦ ﭘﺮ ﻧﻔﻲ ﮐﺮﺗﺎ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺯﻣﻴﻦ ﭘﺮ ﻣﺎﻧﺘﺎ ﮨﮯ ﺗﻮ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﭘﺮ ﻧﻔﻲ ﮐﺮﺗﺎ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﻳﮧ ﺑﺎﺕ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﮯ ﻟﻴﮯ ﺣﺪ ﮐﻮ ﺑﮭﻲ ﻣﺴﺘﻠﺰﻡ ﮨﮯ
ﺍﻭﺭ ﺍﺳﻲ ﻃﺮﺡ ﻓﻘﻴﮧ ﺍﺑﻮﺍﻟﻠﻴﺚ ﺳﻤﺮﻗﻨﺪﻱ ﺍﻭﺭ ﺑﺤﻮﺍﻟﮧ ﻣﻼ ﻋﻠﻲ ﻗﺎﺭﻱ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﺣﻞ ﺍﻟﺮﻣﻮﺯ ﻣﻴﮟ ﻣﻠﮏ ﺍﻟﻌﻠﻤﺎﺀﺷﻴﺦ ﻋﺰﺍﻟﺪﻳﻦ ﺑﻦ ﻋﺒﺪﺍﻟﺴﻼﻡ ﺍﻟﺸﺎﻓﻌﻲ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﻴﮟ ﮐﮧ ﻳﮧ ﻗﻮﻝ ﺍﻟﻠﮧ ﺟﻞ ﺟﻼﻟﮧ ﮐﮯ ﻟﻴﮯ ﻣﮑﺎﻥ ﺛﺎﺑﺖ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﺎ ﻭﮨﻢ ﺩﻳﺘﺎ ﮨﮯ ﺗﻮ ﺍﺱ ﺑﺎﺕ ﺳﮯ ﻳﮧ ﺷﺨﺺ ﻣﺸﺮﮎ ﮨﻮﮔﻴﺎ
ﻳﻌﻨﻲ ﺍﻟﻠﮧ ﺳﺒﺤﺎﻧﮧ ﻭﺗﻌﺎﻟﻲ ﺗﻮ ﺍﺯﻝ ﺳﮯ ﮨﮯ ﺍﮔﺮ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﮯ ﻭﺟﻮﺩ ﮐﮯ ﻟﻴﮯﻣﮑﺎﻥ ﻻﺯﻡ ﮨﮯ ﺗﻮ ﻳﻘﻴﻨﺎ ﻳﮧ ﻣﮑﺎﻥ ﺍﺯﻝ ﺳﮯ ﻣﺎﻧﻨﺎ ﭘﮍﮮ ﮔﺎ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﻃﺮﺡ ﺍﻳﮏ ﺳﮯ ﺯﺍﺋﺪ ﻗﺪﻳﻢ ﺫﺍﺕ ﻣﺎﻧﻨﺎ ﭘﮍﻳﮟ ﮔﮯ ﺟﻮ ﮐﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﺷﺮﮎ ﮨﮯ۔
ﺍﻭﺭ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺑﻮ ﺣﻨﯿﻔﮧؒ ﮐﺎ ﺟﻮ ﻗﻮﻝ ﺗﮭﺎ ﺍﺱ ﺳﮯ ﮐﭽﮫ ﺍﮔﮯ ﭼﻞ ﮐﮯ ﮨﯽ ﻭﮦ ﺧﻮﺩ ﮨﯽ ﺍﺱ ﺑﺎﺕ ﮐﺎ ﺟﻮﺍﺏ ﺩﯾﺘﮯ ﮨﯿﮟ :
ﺍﻹﻣﺎﻡ ﺍﻷﻋﻈﻢ ﺃﺑﻮ ﺣﻨﯿﻔﺔ ؒ ‏( 150 ﮪ ‏) ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ
ﺃَﻳْﻦ ﺍﻟﻠﻪ ﺗَﻌَﺎﻟَﻰ ﻓَﻘَﺎﻝَ ﻳُﻘَﺎﻝ ﻟَﻪُ ﻛَﺎﻥَ ﺍﻟﻠﻪ ﺗَﻌَﺎﻟَﻰ ﻭَﻟَﺎ ﻣَﻜَﺎﻥ ﻗﺒﻞ ﺍﻥ ﻳﺨﻠﻖ ﺍﻟْﺨﻠﻖ ﻭَﻛَﺎﻥَ ﺍﻟﻠﻪ ﺗَﻌَﺎﻟَﻰ ﻭَﻟﻢ ﻳﻜﻦ ﺃَﻳْﻦ ﻭَﻟَﺎ ﺧﻠﻖ ﻛﻞ ﺷَﻲْﺀ . ‏( ﺍﻟﻔﻘﻪ ﺍﻷﺑﺴﻂ ﻣﻠﺤﻘﻪ ﺍﻟﻌﺎﻟﻢ ﻭﺍﻟﻤﺘﻌﺎﻟﻢ ‏( ﺹ ((57/
” ﺟﺐ ﺗﻢ ﺳﮯ ﮐﻮﺋﯽ ﭘﻮﭼﮭﮯ ﮐﮧ ﺍﻟﻠﮧ ‏( ﮐﯽ ﺫﺍﺕ ‏) ﮐﮩﺎﮞ ﮨﮯ ﺗﻮ ﺍﺳﮯ ﮐﮩﻮ ﮐﮧ ‏( ﺍﻟﻠﮧ ﻭﮨﯿﮟ ﮨﮯ ﺟﮩﺎﮞ ‏) ﻣﺨﻠﻮﻕ ﮐﯽ ﺗﺨﻠﯿﻖ ﺳﮯ ﭘﮩﻠﮯ ﺟﺐ ﮐﻮﺋﯽ ﺟﮕﮧ ﻭ ﻣﮑﺎﻥ ﻧﮩﯿﮟ ﺗﮭﺎ ﺻﺮﻑ ﺍﻟﻠﮧ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﺗﮭﺎ۔ ﺍﻭﺭﻭﮨﯽ ﺍﺱ ﻭﻗﺖ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﺗﮭﺎ ﺟﺐ ﻣﮑﺎﻥ ﻣﺨﻠﻮﻕ ﻧﺎ ﻡ ﮐﯽ ﮐﻮﺋﯽ ﺷﮯ ﮨﯽ ﻧﮩﯿﮟ ﺗﮭﯽ “ ۔
ﻟﮩﺬﺍ ﺁﺝ ﮐﻞ ﺟﻮ ﻏﻴﺮﻣﻘﻠﺪﻳﻦ ﺍﻣﺎﻡ ﺻﺎﺣﺐ ﮐﮯ ﺍﺱ ﻗﻮﻝ ﻣﻴﮟ ﺍﻟﻔﺎﻅ ﮐﮯ ﻣﻼﻭﭦ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﻣﻌﻨﻲ ﻣﻴﮟ ﺑﮭﻲ ﺗﺤﺮﻳﻒ ﮐﺮﮐﮯ ﺍﺱ ﮐﺎ ﻣﻄﻠﺐ ﺍﭘﻨﻲ ﻃﺮﻑ ﻣﻮﮌﺗﮯ ﮨﻴﮟ ﻭﮦ ﺑﺎﻟﮑﻞ ﻏﻠﻂ ﺍﻭﺭ ﺍﻣﺎﻡ ﺻﺎﺣﺐ ﮐﻲ ﺍﭘﻨﻲ ﺗﺼﺮﻳﺤﺎﺕ ﮐﮯ ﺧﻼﻑ ﮨﮯﺍﻭﺭ ﺟﺲ ﻣﻼﻭﭦ ﺍﻭﺭ ﻟﻔﻈﻲ ﺗﺤﺮﻳﻒ ﮐﻲ ﺑﺎﺕ ﮨﻢ ﻧﮯ ﮐﻲ ﺍﺱ ﮐﻲ ﺗﻔﺼﻴﻞ ﻳﮩﺎﮞ ﺫﮐﺮ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﻴﮟ
ﺍﻭﭘﺮ ﺍﻣﺎﻡ ﺻﺎﺣﺐ ﮐﺎ ﻗﻮﻝ ﺍﺑﻮﻣﻄﻴﻊ ﮐﻲ ﺭﻭﺍﻳﺖ ﺳﮯ ﮨﻢ ﻧﮯ ﺑﻴﺎﻥ ﮐﺮﺩﻳﺎ ﮐﮧ ﻭﮦ ﮐﺲ ﻗﺪﺭ ﺍﻟﻔﺎﻅ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﻣﺮﻭﻱ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﮐﻲ ﺗﺸﺮﻳﺢ ﻓﻘﻴﮧ ﺍﺑﻮﺍﻟﻠﻴﺚ ﺍﻭﺭ ﺍﻣﺎﻡ ﻋﺰﺍﻟﺪﻳﻦ ﺑﻦ ﻋﺒﺪﺍﻟﺴﻼﻡ ﮐﮯ ﺍﺭﺷﺎﺩﺍﺕ ﮐﮯ ﻣﻄﺎﺑﻖ ﺑﻼ ﻏﺒﺎﺭ ﻭﺍﺿﺢ ﻧﻈﺮ ﺁﺗﻲ ﮨﮯ ﻟﻴﮑﻦ ﻏﻴﺮﻣﻘﻠﺪﻳﻦ ﻣﻴﮟ ﺍﻳﮏ ﺷﺨﺺ ﺟﻦ ﮐﻮ ﻳﮧ ﻟﻮﮒ ﺷﻴﺦ ﺍﻻﺳﻼﻡ ﺍﺑﻮﺍﺳﻤﺎﻋﻴﻞ ﺍﻟﮭﺮﻭﻱ ﺍﻻﻧﺼﺎﺭ ﻱ ﺻﺎﺣﺐ ﺍﻟﻔﺎﺭﻭﻕ ﮐﮯ ﻧﺎﻡ ﺳﮯ ﺟﺎﻧﺘﮯ ﮨﻴﮟ ﺍﻭﺭ ﺍﻥ ﮐﻲ ﮐﺘﺎﺑﻮﮞ ﻣﻴﮟ ﺍﻟﻔﺎﺭﻭﻕ ﻓﻲ ﺍﻟﺼﻔﺎﺕ ﺍﻭﺭ ﺫﻡ ﺍﻟﮑﻼﻡ ﺷﺎﻣﻞ ﮨﻴﮟ ﺟﻦ ﻣﻴﮟ ﻳﮧ ﺟﻨﺎﺏ ﺍﺷﺎﻋﺮﮦ ﮐﻮﻣﺴﻠﻢ ﺑﻠﮑﮧ ﺍﮨﻞ ﮐﺘﺎﺏ ﺑﮭﻲ ﻧﮩﻴﮟ ﺳﻤﺠﮭﺘﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﻥ ﮐﮯ ﺫﺑﻴﺤﮯ ﺣﺮﺍﻡ ﺍﻭﺭ ﺍﻥ ﺳﮯ ﻧﮑﺎﺡ ﺑﮭﻲ ﺣﺮﺍﻡ ﮐﮩﻼﺗﮯ ﮨﻴﮟ ﺍﻭﺭ ﻳﮧ ﻓﻘﻴﮧ ﺍﺑﻮﺍﻟﻠﻴﺚ ﺳﻤﺮﻗﻨﺪﻱ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﮯ ﻭﻓﺎﺕ ﺳﻨﮧ 373 ﮪ ﮐﮯ ﺳﻮ ﺳﺎﻝ ﺑﻌﺪ ﺁﺋﮯ ﮨﻴﮟ ﺍﻭﺭ ﺍﻧﮩﻮﮞ ﻧﮯﺍﺳﻲ ﺭﻭﺍﻳﺖ ﻣﻴﮟ ﺍﭘﻨﻲ ﻃﺮﻑ ﺟﻮ ﺍﻟﻔﺎﻅ ﭼﺎﮨﮯ ﺍﭘﻨﻲ ﻃﺮﻑ ﺳﮯ ﺑﮍﮬﺎﺩﻳﺌﮯ ﺣﺘﻲ ﮐﮧ ﺳﺎﺭﻱ ﺑﺎﺕ ﮐﺎ ﻣﻔﮩﻮﻡ ﮨﻲ ﺑﮕﺎﮌﺩﻳﺎ ﺍﻭﺭ ﮐﻼﻡ ﮐﺎ ﺭﺥ ﺍﭘﻨﻲ ﻣﻄﻠﺐ ﮐﻲ ﻃﺮﻑ ﭘﮭﻴﺮﺩﻳﺎ ﭼﻨﺎﻧﭽﮧ ﺍﻥ ﺟﻨﺎﺏ ﻧﮯ ﺍﺱ ﻋﺒﺎﺭﺕ ﮐﻮ ﺍﺱ ﻃﺮﺡ ﺭﻭﺍﻳﺖ ﮐﻴﺎ
ﻗَﺎﻝَ ﺳَﺄَﻟﺖ ﺃَﺑَﺎ ﺣﻨﻴﻔَﺔ ﻋَﻤَّﻦ ﻳَﻘُﻮﻝ ﻟَﺎ ﺃﻋﺮﻑ ﺭَﺑِّﻲ ﻓِﻲ ﺍﻟﺴَّﻤَﺎﺀ ﺃَﻭﻓِﻲ ﺍﻷَﺭْﺽ
ﻓَﻘَﺎﻝَ ﻗﺪ ﻛﻔﺮ ﻟِﺄَﻥ ﺍﻟﻠﻪ ﺗَﻌَﺎﻟَﻰ ﻳَﻘُﻮﻝ } ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦُ ﻋَﻠَﻰ ﺍﻟْﻌَﺮْﺵِ ﺍﺳْﺘَﻮَﻯ { ﻭﻋﺮﺷﻪ ﻓَﻮﻕ ﺳﻤﻮﺍﺗﻪ
ﻓَﻘﻠﺖ ﺇِﻧَّﻪ ﻳَﻘُﻮﻝ ﺃَﻗُﻮﻝ ﻋﻠﻰ ﺍﻟْﻌَﺮْﺵ ﺍﺳْﺘَﻮَﻯ ﻭَﻟَﻜِﻦ ﻗَﺎﻝَ ﻟَﺎ ﻳﺪْﺭِﻱ ﺍﻟْﻌَﺮْﺵ ﻓِﻲ ﺍﻟﺴَّﻤَﺎﺀ ﺃَﻭ ﻓِﻲ ﺍﻷَﺭْﺽ
ﻗَﺎﻝَ ﺇِﺫﺍ ﺃﻧﻜﺮ ﺃَﻧﻪ ﻓِﻲ ﺍﻟﺴَّﻤَﺎﺀ ﻓﻘﺪ ﻛﻔﺮ
ﮐﻴﺎ،،، ﺍﺱ ﻋﺒﺎﺭﺕ ﻣﻴﮟ ﺍﻧﮩﻮﮞ ﻧﮯ ﻻﻥ ﺍﻟﻠﮧ ﻳﻘﻮﻝ ﺍﻟﺮﺣﻤﻦ ﻋﻠﻲ ﺍﻟﻌﺮﺵ ﺍﺳﺘﻮﻱ ﻭﻋﺮﺷﮧ ﻓﻮﻕ ﺳﻤﻮﺗﮧ ﮐﻲ ﺗﻌﻠﻴﻞ ‏[ ﻋﻨﻲ ﭼﻮﻧﮑﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﻲ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﻴﮟ ﮐﮧ ﺭﺣﻤﻦ ﻧﮯ ﻋﺮﺵ ﭘﺮ ﺍﺳﺘﻮﺍﺀ ﮐﺮﻟﻴﺎ، ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﮐﺎ ﻋﺮﺵ ﺁﺳﻤﺎﻧﻮﮞ ﮐﮯ ﺍﻭﭘﺮ ﮨﮯ ‏] ﺍﻭﺭ ﻳﮧ ﺍﻟﻔﺎﻅ ﻓﺎﺫﺍ ﺍﻧﮑﺮ ﺍﻧﮧ ﻓﻲ ﺍﻟﺴﻤﺎﺀ ﻓﻘﺪ ﮐﻔﺮ ﮐﻲ ﺗﻌﻠﻴﻞ ‏[ ﻳﻌﻨﻲ ﺟﺐ ﺍﺱ ﺷﺨﺺ ﻧﮯ ﺍﻧﮑﺎﺭ ﮐﺮﻟﻴﺎ ﮐﮧ ﻭﮦ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﭘﺮ ﮨﮯ ﺗﻮ ﺍﺱ ﻧﮯ ﮐﻔﺮ ﮐﻴﺎ ‏] ﻳﮧ ﺩﻭﻧﻮﮞ ﺑﺎﺗﻮﮞ ﺍﻧﮩﻮﮞ ﻧﮯ ﺍﺱ ﻋﺒﺎﺭﺕ ﻣﻴﮟ ﺍﭘﻨﻲ ﻃﺮﻑ ﺳﮯ ﺑﮍﮬﺎﺩﻳﮟ ﺟﺲ ﮐﻲ ﻭﺟﮧ ﺳﮯ ﻣﻔﮭﻮﻡ ﺑﻈﺎﮨﺮ ﺗﺠﺴﻴﻤﻲ ﻣﻌﻨﻲ ﮐﻲ ﻃﺮﻑ ﻣﺎﺋﻞ ﮨﻮﺗﺎ ﻧﻈﺮ ﺁﺭﮨﺎ ﮨﮯ ﺣﺎﻻﻧﮑﮧ ﺍﺻﻠﻲ ﻋﺒﺎﺭﺕ ﺍﻭﺭ ﺍﻣﺎﻡ ﺻﺎﺣﺐ ﮐﻲ ﺩﻳﮕﺮ ﺗﺼﺮﻳﺤﺎﺕ ﺳﮯ ﺍﻣﺎﻡ ﺻﺎﺣﺐ ﮐﺎ ﻣﺴﻠﮏ ﺍﮨﻞ ﺳﻨﺖ ﮐﺎ ﮨﻲ ﻣﺴﻠﮏ ﮨﻮﻧﮯ ﻣﻴﮟ ﻭﺍﺿﺢ ﮨﮯ، ﺗﻮ ﻳﮩﺎﮞ ﭘﺮ ﮐﻔﺮ ﮐﻲ ﻭﺟﮧ ﻳﮧ ﻧﮩﻴﮟ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﺱ ﺷﺨﺺ ﻧﮯ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﻮ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﭘﺮ ﻣﺎﻧﻨﮯ ﺳﮯ ﺍﻧﮑﺎﺭ ﮐﺮﺩﻳﺎ ﺍﺱ ﻟﻴﮯ ﮐﺎﻓﺮ ﮨﮯ،،ﺑﻠﮑﮧ ﻳﮧ ﺍﻟﻔﺎﻅ ﺗﻮ ﺍﻟﮭﺮﻭﻱ ﻧﮯ ﺍﭘﻨﻲ ﻃﺮﻑ ﺳﮯ ﺑﮍﮬﺎﺩﻳﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﻥ ﺍﻟﻔﺎﻅ ﮐﺎ ﮐﻮﺋﻲ ﻭﺟﻮﺩ ﮨﻲ ﻧﮩﻴﮟ ﮨﮯ ﺍﺻﻞ ﻋﺒﺎﺭﺕ ﻣﻴﮟ، ﺍﻭﺭ ﮐﻔﺮ ﮐﻲ ﻭﺟﮧ ﻭﮨﻲ ﮨﮯ ﺟﻮ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺑﻮﺍﻟﻠﻴﺚ ﻧﮯ ﺍﻟﮭﺮﻭﻱ ﺳﮯ ﺳﻮ ﺳﺎﻝ ﭘﮩﻠﮯ ﺑﻴﺎﻥ ﮐﻴﺎ ﺍﻭﺭ ﺍﻣﺎﻡ ﻋﺰﺍﻟﺪﻳﻦ ﺑﻦ ﻋﺒﺪﺍﻟﺴﻼﻡ ﻧﮯ ﺑﮭﻲ ﺑﻴﺎﻥ ﮐﻴﺎ ﮐﮧ ﺩﺭﺍﺻﻞ ﻳﮧ ﺑﺎﺕ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﮯ ﻟﻴﮯ ﻣﮑﺎﻥ ﻭ ﺟﮕﮧ ﺛﺎﺑﺖ ﮐﺮﺭﮨﺎ ﮨﮯ ﺍﺱ ﻟﻴﮯ ﻳﮧ ﮐﻔﺮ ﮨﮯ
ﺍﻭﺭ ﺗﻌﺠﺐ ﻳﮧ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻳﮧ ﺷﺨﺺ ﺍﺑﻮﺍﺳﻤﺎﻋﻴﻞ ﺍﻟﮭﺮﻭﻱ ﺍﻥ ﺣﻀﺮﺍﺕ ﮐﮯ ﮨﺎﮞ ﺑﮩﺖ ﺑﮍﮮ ﭘﺎﻳﮯ ﮐﮯ ﮨﻴﮟ ﺟﺒﮑﮧ ﺍﻥ ﮐﮯ ﺍﭘﻨﮯ ﮨﻲ ﺷﻴﺦ ﺍﻻﺳﻼﻡ ﺍﺑﻦ ﺗﻴﻤﻴﮧ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﺍﻥ ﮐﺎ ﻣﺴﻠﮏ ﺍﭘﻨﮯ ﻣﺠﻤﻮﻉ ﺍﻟﻔﺘﺎﻭﻱ ﻣﻴﮟ ﮐﻼﻡ ﺍﻟﮩﻲ ﮐﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﻴﮟ ﻳﮧ ﻧﻘﻞ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﻴﮟ ﮐﮧ ﺍﻥ ﮐﮯ ﮨﺎﮞ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﺎ ﮐﻼﻡ ﻧﺎﺯﻝ ﮨﻮﮐﺮ ﻣﺼﺤﻒ ﻣﻴﮟ ﺣﻠﻮﻝ ﮨﻮﮔﻴﺎ ﻭﺍﻟﻌﻴﺎﺫﺑﺎﻟﻠﮧ ﺍﻭﺭ ﺳﺎﺗﮫ ﻣﻴﮟ ﺟﻨﺎﺏ ﮐﻲ ﻳﮧ ﻋﺠﻴﺐ ﻣﻨﻄﻖ ﺑﮭﻲ ﻧﻘﻞ ﻓﺮﻣﺎﺋﻲ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻳﮧ ﻭﮦ ﻭﺍﻟﻲ ﺣﻠﻮﻝ ﻧﮩﻴﮟ ﺟﻮ ﻣﻤﻨﻮﻉ ﻭ ﻣﻀﺮ ﮨﮯ، ﻣﺠﻤﻮﻉ ﺍﻟﻔﺘﺎﻭﻯ ‏( /12 294 )
ﻭَﻃَﺎﺋِﻔَﺔٌ ﺃَﻃْﻠَﻘَﺖْ ﺍﻟْﻘَﻮْﻝَ ﺑِﺄَﻥَّ ﻛَﻠَﺎﻡَ ﺍﻟﻠَّﻪِ ﺣَﺎﻝٌّ ﻓِﻲ ﺍﻟْﻤُﺼْﺤَﻒِ ﻛَﺄَﺑِﻲ ﺇﺳْﻤَﺎﻋِﻴﻞَ ﺍﻟْﺄَﻧْﺼَﺎﺭِﻱِّ ﺍﻟﻬﺮﻭﻱ - ﺍﻟْﻤُﻠَﻘَّﺐِ ﺑِﺸَﻴْﺦِ ﺍﻟْﺈِﺳْﻠَﺎﻡِ - ﻭَﻏَﻴْﺮِﻩِ ﻭَﻗَﺎﻟُﻮﺍ : ﻟَﻴْﺲَ ﻫَﺬَﺍ ﻫُﻮَ ﺍﻟْﺤُﻠُﻮﻝُ ﺍﻟْﻤَﺤْﺬُﻭﺭُ ﺍﻟَّﺬِﻱ ﻧَﻔَﻴْﻨَﺎﻩُ . ﺑَﻞْ ﻧُﻄْﻠِﻖُ ﺍﻟْﻘَﻮْﻝَ ﺑِﺄَﻥَّ ﺍﻟْﻜَﻠَﺎﻡَ ﻓِﻲ ﺍﻟﺼَّﺤِﻴﻔَﺔِ ﻭَﻟَﺎ ﻳُﻘَﺎﻝُ ﺑِﺄَﻥَّ ﺍﻟﻠَّﻪَ ﻓِﻲ ﺍﻟﺼَّﺤِﻴﻔَﺔِ ﺃَﻭْ ﻓِﻲ ﺻَﺪْﺭِ ﺍﻟْﺈِﻧْﺴَﺎﻥِ ﻛَﺬَﻟِﻚَ ﻧُﻄْﻠِﻖُ ﺍﻟْﻘَﻮْﻝَ ﺑِﺄَﻥَّ ﻛَﻠَﺎﻣَﻪُ ﺣَﺎﻝٌّ ﻓِﻲ ﺫَﻟِﻚَ ﺩُﻭﻥَ ﺣُﻠُﻮﻝِ ﺫَﺍﺗِﻪِ،
ﺍﺑﻦ ﺗﻴﻤﻴﮧ ﮐﮩﺘﮯ ﮨﻴﮟ ﮐﮧ ﺍﻳﮏ ﮔﺮﻭﮦ ﻧﮯ ﻳﮧ ﺑﺎﺕ ﺑﮭﻲ ﮐﮩﻲ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﺎ ﮐﻼﻡ ﻣﺼﺤﻒ ﻣﻴﮟ ﺣﻠﻮﻝ ﮨﻮﮔﻴﺎ ﮨﮯ ﺟﻴﺴﺎ ﮐﮧ ﺍﺑﻮﺍﺳﻤﺎﻋﻴﻞ ﺍﻟﮭﺮﻭﻱ ﺟﻮ ﮐﮧ ﺷﻴﺦ ﺍﻻﺳﻼﻡ ﮐﮯ ﻟﻘﺐ ﺳﮯ ﺟﺎﻧﮯ ﺟﺎﺗﮯ ﮨﻴﮟ ﻭﻏﻴﺮﮦ، ﻳﮧ ﻟﻮﮒ ﮐﮩﺘﮯ ﮨﻴﮟ ﮐﮧ ﻳﮧ ﻭﮦ ﺣﻠﻮﻝ ﻧﮩﻴﮟ ﮨﮯ ﺟﻮ ﻣﺤﺬﻭﺭ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺟﺴﮯ ﮨﻢ ﻧﮯ ﻧﻔﻲ ﮐﻴﺎ ﮨﮯ ﺑﻠﮑﮧ ﮨﻢ ﻳﮧ ﮐﮩﺘﮯ ﮨﻴﮟ ﮐﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﺎ ﮐﻼﻡ ﺍﻟﻠﮧ ﺻﺤﻴﻔﮧ ﻣﻴﮟ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﻳﮧ ﻧﮩﻴﮟ ﮐﮩﺎ ﺟﺎﺋﮯ ﮔﺎ ﮐﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﺻﺤﻴﻔﮧ ﻣﻴﮟ ﮨﮯ ﻳﺎ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﮐﮯ ﺳﻴﻨﮯ ﻣﻴﮟ ﮨﮯ ﺍﺳﻲ ﻃﺮﺡ ﮨﻢ ﮐﮩﺘﮯ ﮨﻴﮟ ﮐﮧ ﺍﺱ ﮐﺎ ﮐﻼﻡ ﺍﺱ ﻣﻴﮟ ‏[ ﻳﻌﻨﻲ ﻣﺼﺤﻒ ﻳﺎ ﺻﺤﻴﻔﮯ ﻣﻴﮟ ‏] ﺣﻠﻮﻝ ﮨﻮﮔﻴﺎ ﮨﮯ ﻟﻴﮑﻦ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﻲ ﺫﺍﺕ ﺣﻠﻮﻝ ﻧﮩﻴﮟ ﮨﻮﺋﻲ
ﺳﺒﺤﺎﻥ ﺍﻟﻠﮧ ﺍﮔﺮ ﻳﮩﻲ ﮐﻼﻡ ﮐﻮﺋﻲ ﺑﮭﻲ ﺍﮨﻞ ﺳﻨﺖ ﮐﺎ ﻣﻌﺘﻘﺪ ﺧﺪﺍﻧﺨﻮﺍﺳﺘﮧ ﮐﮧ ﺩﻳﺘﺎ ﺗﻮ ﮐﻴﺎ ﺍﺱ ﮐﻮ ﮐﻮﺋﻲ ﺷﻴﺦ ﺍﻻﺳﻼﻡ ﮐﮯ ﻟﻘﺐ ﺳﮯ ﻣﻠﻘﺐ ﮐﺮﺗﺎ؟ ﺗﻮ ﺧﻼﺻﮧ ﮐﻼﻡ ﻳﮧ ﮨﻮﺍ ﮐﮧ ﺍﺑﻮﻣﻄﻴﻊ ﺳﮯ ﺍﻣﺎﻡ ﺻﺎﺣﺐ ﮐﻲ ﺍﺱ ﺑﺎﺕ ﮐﻲ ﺭﻭﺍﻳﺖ ﮐﻮ ﺍﮔﺮ ﺍﺑﻮﺍﺳﻤﺎﻋﻴﻞ ﺍﻟﮭﺮﻭﻱ ﮐﻲ ﻣﻦ ﮔﮭﮍﺕ ﺯﻳﺎﺩﺗﻲ ﮐﮯ ﺑﻨﺎ ﻧﻘﻞ ﮐﻴﺎ ﺟﺎﺋﮯ ﺗﻮ ﺍﺱ ﻣﻴﮟ ﮐﻮﺋﻲ ﺧﺮﺍﺑﻲ ﻧﮩﻴﮟ ﺍﻭﺭ ﮐﻼﻡ ﮐﺎ ﻣﻔﮭﻮﻡ ﻣﮑﺎﻥ ﮐﻲ ﻧﻔﻲ ﻣﻴﮟ ﻭﺍﺿﺢ ﮨﮯ ﺧﺼﻮﺻﺎﺟﺐ ﺍﻣﺎﻡ ﺻﺎﺣﺐ ﮐﮯ ﺑﺎﻗﻲ ﺍﺭﺷﺎﺩﺍﺕ ﮐﻲ ﺭﻭﺷﻨﻲ ﻣﻴﮟ ﺍﺱ ﮐﻮ ﻗﻮﻱ ﻗﺮﺍﺋﻦ ﻣﻞ ﺟﺎﺗﮯ ﮨﻴﮟ
ﺍﻭﺭ ﺍﺳﻲ ﮐﻼﻡ ﮐﻮ ﺍﺑﻦ ﻗﻴﻢ ﺍﻥ ﺍﻟﻔﺎﻅ ﮐﻲ ﺯﻳﺎﺩﺗﻲ ﺳﮯ ﻧﻘﻞ ﮐﻴﺎ ﮨﮯ،ﻻﻧﮧ ﺍﻧﮑﺮ ﺍﻥ ﻳﮑﻮﻥ ﻓﻲ ﺍﻟﺴﻤﺎﺀ ﻻﻧﮧ ﺗﻌﺎﻟﻲ ﻓﻲ ﺍﻋﻠﻲ ﻋﻠﻴﻴﻦ، ﻳﻌﻨﻲ ﻳﮧ ﺷﺨﺺ ﺍﺱ ﻟﻴﮯ ﮐﺎﻓﺮ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﺱ ﻧﮯ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﻮ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﭘﺮ ﻣﺎﻧﻨﮯ ﺳﮯ ﺍﻧﮑﺎﺭ ﮐﺮﺩﻳﺎ، ﮐﻴﻮﻧﮑﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﺍﻋﻠﻲ ﻋﻠﻴﻴﻦ ﻣﻴﮟ ﮨﮯ ﺣﺎﻻﻧﮑﮧ ﻗﺮﺍﻥ ﻭﺳﻨﺖ ﻣﻴﮟ ﮐﮩﻴﮟ ﺑﮭﻲ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﻮ ﺍﻋﻠﻲ ﻋﻠﻴﻴﻦ ﻣﻴﮟ ﻧﮩﻴﮟ ﮐﮩﺎ ﮔﻴﺎ ﺗﻮ ﻳﮧ ﺳﺐ ﺗﺼﺮﻓﺎﺕ ﺟﻨﺎﺏ ﺍﺑﻮﺍﺳﻤﺎﻋﻴﻞ ﺍﻟﮭﺮﻭﻱ ﮐﻲ ﺗﺤﺮﯾﻒ ﮐﺮﺩ ﮦ ﮨﻴﮟ ﺍﻭﺭ ﺍﻥ ﺳﮯ ﺍﻣﺎﻡ ﺫﮨﺒﻲ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﻧﮯ ﺍﻟﻌﻠﻮ ﻣﻴﮟ ﺍﻭﺭ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺑﻦ ﻗﻴﻢ ﻧﮯ ﺍﺟﺘﻤﺎﻉ ﺍﻟﺠﻴﻮﺵ ﺍﻻﺳﻼﻣﻴﮧ ﻣﻴﮟ ﺍﻥ ﮐﻮ ﺍﺳﻲ ﻃﺮﺡ ﻧﻘﻞ ﮐﺮ ﻟﯿﺎ۔
ﻓﺮﻗﮧ ﺍﮨﻠﺤﺪﯾﺚ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﯽ ﺫﺍﺕ ﮐﻮ ﻣﺤﺪﻭﺩ ﻣﺎﻧﺘﺎ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﯿﻠﺌﮯ ﻣﮑﺎﻥ ﺍﻭﺭ ﺟﮩﺖ ﮐﺎ ﻗﺎﺋﻞ ﮨﮯ۔
ﻣﻼﺣﻈﮧ ﻓﺮﻣﺎﺋﮯ ﻓﺮﻗﮧ ﺍﮨﻠﺤﺪﯾﺚ ﮐﮯ ﺍﯾﮏ ﺑﮍﮮ ﻋﺎﻟﻢ ﻃﺎﻟﺐ ﺍﻟﺮﺣﻤٰﻦ ﺻﺎﺣﺐ ﮐﯽ ﺍﯾﮏ ﻭﯾﮉﯾﻮ ﮐﻠﭗ
https://vimeo.com/137039911
https://youtu.be/RBymt1aplBk









ﻧﺰﻝ ﺍﻻﺑﺮﺍﺭ ﺟﻮ ﮐﮧ ﻏﯿﺮﻣﻘﻠﺪﯾﻦ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﻓﯽ ﺟﻤﻠﮧ ﻧﮩﺎﯾﺖ ﻣﻔﯿﺪ ﮐﺘﺎﺏ ﮨﮯ۔ ‏( ﻓﺘﺎﻭﯼٰ ﺛﻨﺎﺋﯿﮧ ﻣﺪﻧﯿﮧ ﺹ 493 ‏)
ﻣﯿﮟ ﻟﮑﮭﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ
” ﻭﻫﻮ ﻓﻲ ﺟﻪﺓ ﺍﻟﻔﻮﻕ ، ﻭﻣﻜﺎﻧﻪ ﺍﻟﻌﺮﺵ “
ﻭﮦ ‏( ﺍﻟﻠﮧ ‏) ﺍﻭﭘﺮ ﮐﯽ ﺟﮩﺖ ﻣﯿﮟ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺱ ﮐﺎ ﻣﮑﺎﻥ ﻋﺮﺵ ﮨﮯ۔
‏( ﻧﺰﻝ ﺍﻻﺑﺮﺍﺭ ﺹ 3 ﮐﺘﺎﺏ ﺍﻻﯾﻤﺎﻥ ‏)
ﻧﻮﭦ : ﻧﻮﺍﺏ ﻭﺣﯿﺪ ﺍﻟﺰﻣﺎﻥ ﺻﺎﺣﺐ ﮐﻮ ﺧﻮﺩ ﺍﻥ ﮐﮯ ﺍﯾﮏ ﺑﮍﮮ ﺟﯿﺪ ﻋﺎﻟﻢ ﻧﮯ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﮨﻠﺤﺪﯾﺚ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﯾﺎ ﮨﮯ۔ ﺩﯾﮑﮭﺌﮯ ‏( ﺳﻠﻔﯽ ﺗﺤﻘﯿﻘﯽ ﺟﺎﺋﺰﮦ ﺹ 635 ‏)
ﻓﺮﻗﮧ ﺍﮨﻞ ﺣﺪﯾﺚ ﮐﻮ ﻣﺒﺎﺭﮎ ﮨﻮ ﺍﭘﻨﯽ ﮐﻢ ﻓﮩﻤﯽ ﮐﻢ ﻋﻘﻠﯽ ﻣﯿﮟ ﺟﻮ ﻓﺘﻮﯼ ﮨﻤﺎﺭﮮ ﺧﻼﻑ ﻟﺌﮯ ﭘﮭﺮﺗﮯ ﺗﮭﮯ ﻭﮦ ﺍﻧﮩﯽ ﭘﺮ ﻟﮓ ﮔﯿﺎ۔

No comments:

Post a Comment