Thursday, 6 February 2020

ﺟﮩﻤﯽ ﻋﻠﻤﺎﺀ ﺍﮨﻠﺤﺪﯾﺚ


ﺟﮩﻤﯽ ﻋﻠﻤﺎﺀ ﺍﮨﻠﺤﺪﯾﺚ
ﻧﻮﭦ : ﯾﮩﺎﮞ ﺍﮨﻠﺤﺪﯾﺚ ﺍﻧﮕﺮﯾﺰ ﮐﮯ ﺩﻭﺭ ﻣﯿﮟ ﺍﻧﮕﺮﯾﺰ ﮐﺎ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﺮﺩﮦ ﻻﻣﺬﮨﺐ ﻓﺮﻗﮧ ﻣﺮﺍﺩ ﮨﮯ ﺟﺲ ﻧﮯ ﺍﻧﮕﺮﯾﺰ ﺳﮯ ﺍﭘﻨﺎ ﻧﺎﻡ ﺍﮨﻞ ﺣﺪﯾﺚ ﺍﻻﺭﭦ ﮐﺮﻭﺍﯾﺎ۔
ﯾﮧ ﺍﻥ ﮐﮯ ﺑﮍﮮ ﺑﮍﮮ ﺑﺰﺭﮒ ﺟﻮ ﮐﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﯽ ﺫﺍﺕ ﮐﮯ ﻣﺘﻌﻠﻖ ﻭﮦ ﻋﻘﯿﺪﮦ ﺭﮐﮭﺘﮯ ﺗﮭﮯ ﺟﻮ ﮐﮧ ﺁﺝ ﮐﮯ ﺍﮨﻠﺤﺪﯾﺚ ﮐﮯ ﻧﺰﺩﯾﮏ ﺟﮩﻤﯿﮧ ﮐﺎ ﻋﻘﯿﺪﮦ ﮐﮩﻼﺗﺎ ﮨﮯ۔
ﺧﻮﺩ ﻓﯿﺼﻠﮧ ﮐﯿﺠﺌﮯ ﯾﺎ ﺗﻮ ﺍﻥ ﮐﮯ ﯾﮧ ﺑﮍﮮ ﺑﮍﮮ ﺍﮨﻠﺤﺪﯾﺚ ﻧﮩﯿﮟ ﺗﮭﮯ ﯾﺎ ﺁﺝ ﮐﮧ ﯾﮧ ﻭﮐﭩﻮﺭﯾﻦ ﺍﮨﻠﺤﺪﯾﺚ ﻧﮩﯿﮟ۔
1
ﻓﺮﻗﮧ ﺍﮨﻞ ﺣﺪﯾﺚ ﮐﮯ ﺷﯿﺦ ﺍﻟﮑﻞ ﻓﯽ ﺍﻟﮑﻞ ﻣﯿﺎﮞ ﻧﺬﯾﺮ ﺣﺴﯿﻦ ﺩﮨﻠﻮﯼ ﺍﻟﺠﮩﻤﯽ
ﻟﮑﮭﺘﮯ ﮨﯿﮟ
” ﮨﺮ ﺟﮕﮧ ﺣﺎﺿﺮ ﻭ ﻧﺎﻇﺮ ﮨﻮﻧﺎ ﺍﻭﺭ ﮨﺮ ﭼﯿﺰ ﮐﯽ ﮨﺮ ﻭﻗﺖ ﺧﺒﺮ ﺭﮐﮭﻨﺎ ﺧﺎﺹ ﺫﺍﺕ ﻭﺣﺪﮦ ﻻﺷﺮﯾﮏ ﻟﮧ ﺑﺎﺭﯼ ﺗﻌﺎﻟٰﯽ ﮐﮯ ﻭﺍﺳﻄﮯ ﮨﮯ “ ۔
‏( ﻓﺘﺎﻭﯼٰ ﻧﺬﯾﺮﯾﮧ ﺝ 1 ﺹ 6 )
2
ﻓﺮﻗﮧ ﺍﮨﻠﺤﺪﯾﺚ ﮐﮯ ﺷﯿﺦ ﺍﻟﺴﻼﻡ ﺛﻨﺎﺀ ﺍﻟﻠﮧ ﺍﻣﺮﺗﺴﺮﯼ ﺍﻟﺠﮩﻤﯽ
ﻟﮑﮭﺘﮯ ﮨﯿﮟ
” ﺍﻟﻠﮧ ﺑﺬﺍﺕ ﺧﻮﺩ ﺍﻭﺭ ﺑﻌﻠﻢ ﺧﻮﺩ ﮨﺮ ﭼﯿﺰ ﺍﻭﺭ ﮨﺮ ﮐﺎﻡ ﭘﺮ ﺣﺎﺿﺮ ﮨﮯ “ ۔
‏( ﺗﻔﺴﯿﺮ ﺛﻨﺎﺋﯽ ﺹ 347 )
3
ﻣﺤﻘﻖ ﺍﮨﻠﺤﺪﯾﺚ ﻗﺎﺿﯽ ﺷﻮﮐﺎﻧﯽ ﺍﻟﺠﮩﻤﯽ
ﻟﮑﮭﺘﮯ ﮨﯿﮟ
ﻭﻛﻤﺎ ﻧﻘﻮﻝ ﻫﺬﺍ ﺍﻻﺳﺘﻮﺍﺀ ﻭﺍﻟﻜﻮﻥ ﻓﻲ ﺗﻠﻚ ﺍﻟﺠﻬﺔ ﻓﻜﻨﺎ ﻧﻘﻮﻝ ﻓﻲ ﻣﺜﻞ ﻗﻮﻟﻪ ﺗﻌﺎﻟﻲ ﻭﻫﻮ ﻣﻌﻜﻢ ﺍﻳﻨﻤﺎ ﻛﻨﺘﻢ ۔۔۔۔۔ ﻭﻻ ﻧﺘﻜﻠﻒ ﺑﺘﺎﻭﻳﻞ ﺫﺍﻟﻚ ﻛﻤﺎ ﻳﺘﻜﻠﻒ ﻏﻴﺮﻧﺎ ﺑﺎﻥ ﺍﻟﻤﺮﺍﺩ ﺑﻬﺬﺍ ﺍﻟﻜﻮﻥ ﺍﻟﻤﻌﻨﻴﺖ ﻫﻮﻛﻦ ﺍﻟﻌﻠﻢ ﻭ ﻋﻠﻴﺘﻬﻔﺎﻥ ﻫﺰﺍ ﺷﻌﺒﺔ ﻣﻦ ﺷﻌﺐ ﺍﻟﺘﺎﻭﻳﻞ ﺗﺨﺎﻟﻒ ﻣﺬﺍﻫﺐ ﺍﻟﺴﻠﻒ ﻭ ﺗﺒﺎﺋﻦ ﻣﺎﻛﺎﻥ ﻋﻠﻴﻬﻪ ﺍﻟﺼﺤﺎﺑﺔ ﻭ ﺗﺎﺑﻌﻮﻫﻢ ﺭﺿﻮﺍﻥ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﻴﻬﻢ ﺍﺟﻤﻌﻴﻦ
ﺗﺮﺟﻤﮧ
” ﺟﯿﺴﺎ ﮨﻢ ﺍﺳﺘﻮﺍﺀ ﺍﻭﺭ ﺟﮩﺖ ﻓﻮﻕ ﮐﯽ ﻧﺴﺒﺖ ﺍﻋﺘﻘﺎﺩ ﺭﮐﮭﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﻭﯾﺴﺎ ﮨﯽ ﺍﻥ ﺍﻗﻮﺍﻝ ﺧﺪﺍ ﻭﻧﺪﯼ ﻫﻮ ﻣﻌﻜﻢ ﻭﻏﻴﺮﮦ ” ﻭﮦ ﺗﻤﮩﺎﺭﮮ ﺳﺎﺗﮫ “ ﮨﮯ ﮐﯽ ﻧﺴﺒﺖ ﺍﻋﺘﻘﺎﺩ ﺭﮐﮭﺘﮯ ﮨﯿﮟ۔۔ ﮨﻢ ﺍﺱ ﮐﯽ ﺗﺎﻭﯾﻞ ﻋﻠﻢ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﯾﺎ ﻧﺼﺮﺕ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﮐﺮﻧﮯ ﻣﯿﮟ ﺗﮑﻠﻒ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﺮﺗﮯ ﺟﯿﺴﺎ ﮐﮧ ﺍﻭﺭ ﻟﻮﮒ ﺗﮑﻠﻒ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﯾﻌﻨﯽ ﻭﮦ ﮐﮩﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ﺳﺎﺗﮫ ﮨﻮﻧﮯ ﺳﮯ ﺍﺱ ﮐﺎ ﻋﻠﻢ ﻣﺮﺍﺩ ﮨﮯ ﮐﯿﻮﻧﮑﮧ ﯾﮧ ﺑﮭﯽ ﺗﺎﻭﯾﻞ ﮐﯽ ﺍﯾﮏ ﺷﺎﺥ ﮨﮯ ﺟﻮ ﻣﺬﮨﺐ ﺻﺤﺎﺑﮧ ؓ ﻭ ﺗﺎﺑﻌﯿﻦ ﻭﻏﯿﺮﮦ ﺳﻠﻒ ﮐﮯ ﺧﻼﻑ ﮨﮯ “
‏( ﺍﻟﺘﺤﻒ ﺹ 16 ﺑﺤﻮﺍﻟﮧ ﻓﺘﺎﻭﯼٰ ﺛﻨﺎﺋﯿﮧ ﺝ 1 ﺹ 202 )
4
ﻓﺮﻗﮧ ﺍﮨﻠﺤﺪﯾﺚ ﮐﮯ ﻣﺠﺪﺩ ﻧﻮﺍﺏ ﺻﺪﯾﻖ ﺣﺴﻦ ﺧﺎﻥ ﺍﻟﺠﮩﻤﯽ
ﻟﮑﮭﺘﮯ ﮨﯿﮟ
” ﮨﻤﺎﺭﮮ ﻧﺰﺩﯾﮏ ﺭﺍﺟﺢ ﺑﺎﺕ ﯾﮧ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﺳﺘﻮﯼٰ ﻋﻠﯽ ﺍﻟﻌﺮﺵ ﺍﻭﺭ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﺎ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﭘﺮ ﮨﻮﻧﺎ ﺍﻭﺭ ﻣﺨﻠﻮﻕ ﺳﮯ ﺑﺎﺋﻦ ﮨﻮﻧﺎ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﮐﺎ ﻗﺮﺏ ﺍﻭﺭ ﻣﻌﯿﺖ ﺍﻭﺭ ﺟﻮ ﺑﮭﯽ ﺻﻔﺎﺕ ﺁﺋﯽ ﮨﯿﮟ ﮐﯿﻔﯿﺖ ﺑﺘﺎﻧﮯ ﺍﻭﺭ ﻋﻠﻢ ﻭ ﻗﺪﺭﺕ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﺗﺎﻭﯾﻞ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﮯ ﺑﻐﯿﺮ ﻇﺎﮨﺮ ﭘﺮ ﺟﺎﺭﯼ ﮨﯿﮟ ﮐﯿﻮﻧﮑﮧ ﺗﺎﻭﯾﻞ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﯽ ﮐﻮﺋﯽ ﺩﻟﯿﻞ ﺷﺮﻋﯽ ﻭﺍﺭﺩ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﻮﺋﯽ “ ۔
‏( ﮐﺘﺎﺏ ﺍﻟﺠﻮﺍﺋﺰ ﻭﺍﻟﺼﻼﺕ ﺹ 262 ‏)
ﺍﺱ ﻋﺒﺎﺕ ﮐﻮ ﻧﻘﻞ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﻓﺮﻗﮧ ﺍﮨﻠﺤﺪﯾﺚ ﮐﮯ ﺷﯿﺦ ﺍﻻﺳﻼﻡ ﺛﻨﺎﺀ ﺍﻟﻠﮧ ﺍﻣﺮﺗﺴﺮﯼ ﺍﻟﺠﮩﻤﯽ ﻟﮑﮭﺘﮯ ﮨﯿﮟ
” ﻣﯿﮟ ﮐﮩﺘﺎ ﮨﻮﮞ ﮐﮧ ﯾﮧ ﻋﺒﺎﺭﺕ ﻗﺎﺿﯽ ﺷﻮﮐﺎﻧﯽ ﮐﯽ ﻋﺒﺎﺭﺕ ﺳﮯ ﺑﮭﯽ ﻭﺍﺿﺢ ﺗﺮ ﮨﮯ ﻣﻄﻠﺐ ﺍﺱ ﮐﺎ ﻭﮨﯽ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺧﺪﺍ ﺗﻌﺎﻟٰﯽ ﺟﯿﺴﺎ ﮐﮧ ﻋﺮﺵ ﭘﺮ ﮨﮯ ﻭﯾﺴﺎ ﮨﯽ ﺯﻣﯿﻦ ﭘﺮ ﮨﮯ ﺭﮨﺎ ﯾﮧ ﺍﻣﺮ ﮐﮧ ﮐﯿﺴﮯ ﮨﮯ ﺳﻮ ﯾﮧ ﺳﻮﺍﻝ ﮐﯿﻔﯿﺖ ﺳﮯ ﮨﮯ ﺟﻮ ﺣﻮﺍﻟﮧ ﺑﺨﺪﺍ ﮨﮯ “ ۔
‏( ﻣﻈﺎﻟﻢ ﺭﻭﭘﮍﯼ ﺹ 13 )
5
ﻓﺮﻗﮧ ﺍﮨﻠﺤﺪﯾﺚ ﮐﮯ ﻭﮐﯿﻞ ﺍﻋﻈﻢ ﻣﺤﻤﺪ ﺣﺴﯿﻦ ﺑﭩﺎﻟﻮﯼ ﺍﻟﺠﮩﻤﯽ
ﺟﻨﮩﻮﮞ ﻧﮯ ﺍﭘﻨﮯ ﻓﺮﻗﮧ ﮐﺎ ﻧﺎﻡ ﺍﻧﮕﺮﯾﺰ ﺳﮯ ﺍﮨﻠﺤﺪﯾﺚ ﺍﻻﺭﭦ ﮐﺮﻭﺍﯾﺎ
ﻟﮑﮭﺘﮯ ﮨﯿﮟ
” ﻣﯿﮟ ﺧﺪﺍ ﮐﯽ ﺻﻔﺖ ﻗﺮﺏ ﻣﻌﯿﺖ ﺍﻭﺭ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟٰﯽ ﮐﺎ ﺁﺳﻤﺎﻧﻮﮞ ﺍﻭﺭ ﺯﻣﯿﻨﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﮨﻮﻧﺎ ﺑﻼ ﺗﺎﻭﯾﻞ ﯾﻘﯿﻦ ﮐﺮﺗﺎ ﮨﻮﮞ “ ۔
‏( ﻣﻈﺎﻟﻢ ﺭﻭﭘﮍﯼ ﺹ 11 )
6
ﺣﮑﯿﻢ ﻣﺤﻤﺪ ﺻﺎﻕ ﺳﯿﺎﻟﮑﻮﭨﯽ ﺍﻟﺠﮩﻤﯽ
ﻟﮑﮭﺘﮯ ﮨﯿﮟ
” ﯾﻘﯿﻦ ﮐﺮﯾﮟ ﮐﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟٰﯽ ﺣﺎﺿﺮ ﻧﺎﻇﺮ ﺍﻭﺭ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﮨﮯ “ ۔
‏( ﺍﻧﻮﺍﺭ ﺍﻟﺘﻮﺣﯿﺪ ﺹ 39 ‏)
ﺍﯾﮏ ﺍﻭﺭ ﺟﮕﮧ ﻟﮑﮭﺘﮯ ﮨﯿﮟ
” ﺍﻟﻠﮧ ﮐﯽ ﺍﺱ ﺻﻔﺖ ﺣﺎﺿﺮ ﻭ ﻧﺎﻇﺮ ﺍﻭﺭ ﮨﺮ ﺟﮕﮧ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﮨﻮﻧﮯ ﻣﯿﮟ ﮨﮯ ﮐﻮﺋﯽ ﺍﺱ ﮐﺎ ﺷﺮﯾﮏ ؟ ﮨﺮ ﮔﺰ ﻧﮩﯿﮟ “!
‏( ﺍﻧﻮﺍﺭ ﺍﻟﺘﻮﺣﯿﺪ ﺹ 75 )
7
ﻓﺮﻗﮧ ﺍﮨﻠﺤﺪﯾﺚ ﮐﮯ ﻣﺤﺪﺙ ﻋﺒﺪ ﺍﻟﺮﺣﻤٰﻦ ﻣﺒﺎﺭﮐﭙﻮﺭﯼ ﺍﻟﺠﮩﻤﯽ
ﻟﮑﮭﺘﮯ ﮨﯿﮟ : ” ﻳﻨﺰ ﺍﻟﻠﻪ ﺗﺒﺎﺭﻙ ﻭ ﺗﻌﺎﻟﻲ ﻛﻞ ﻟﻴﻠﺔ ﻗﺪ ﺍﺧﺘﻠﻒ ﻓﻲ ﻣﻌﻨﻲ ﺍﻟﻨﺰﻭﻝ ﻋﻠﻲ ﺍﻗﻮﺍﻝ ﻓﻤﻨﻬﻢ ﻣﻦ ﺣﻤﻠﻪ ﻋﻠﻴﻈﺎﻫﺮ ﻭ ﺣﻘﻴﻘﺔ ﻭﻫﻢ ﺍﻟﻤﺸﺒﻬﺔ “
ﺗﺮﺟﻤﮧ
” ﻧﺰﻭﻝ ﮐﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﮐﺌﯽ ﺍﻗﻮﺍﻝ ﮐﺎ ﺍﺧﺘﻼﻑ ﮨﮯ ﺑﻌﺾ ﻧﮯ ﺍﺳﮯ ﺍﭘﻨﮯ ﻇﺎﮨﺮ ﺍﻭﺭ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﭘﺮ ﺣﻤﻞ ﮐﯿﺎ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﯾﮩﯽ ﻟﻮﮒ ﻣﺸﺒﮩﮧ ‏( ﯾﻌﻨﯽ ﮔﻤﺮﺍﮦ ﻓﺮﻗﮧ ﻣﺠﯿﺴﻤﮧ ‏) ﮨﯿﮟ “ ۔
‏( ﺗﺤﻔﺔ ﺍﻻﺣﻮﺫﯼ ﺹ 324 ‏)
ﻓﺮﻗﮧ ﺍﮨﻠﺤﺪﯾﺚ ﺍﺳﮯ ﻇﺎﮨﺮ ﺍﻭﺭ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﭘﺮ ﺣﻤﻞ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﺍﯾﺴﺎ ﮨﯽ ﻋﻘﯿﺪﮦ ﺭﮐﮭﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﺟﯿﺴﺎ ﻣﺸﺒﮩﮧ ﻓﺮﻗﮧ ﮐﺎ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﯾﺴﺎ ﻧﮧ ﮐﺮﻧﮯ ﻭﺍﻟﮯ ﮐﻮ ﻭﮦ ﺟﮩﻤﯿﮧ ﮐﮩﺘﮯ ﮨﯿﮟ۔
8 ﮈﺍﮐﭩﺮ ﻋﺒﺪ ﺍﻟﻜﺒﯿﺮ ﻣﺤﺴﻦ ﺍﻟﺠﮩﻤﯽ ﺻﺎﺣﺐ
ﺑﮭﯽ ﯾﮩﯽ ﻟﮑﮭﺘﮯ ﮨﯿﮟ
” ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟٰﯽ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﺟﮩﺖ ﻋﻠﻮ ﮐﮯ ﻗﺎﺋﻠﯿﻦ ﺍﺱ ﺳﮯ ﺍﺳﺘﺪﻻﻝ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﻧﺰﻭﻝ ﺳﮯ ﻣﺮﺍﺩ ﻣﯿﮟ ﺍﺧﺘﻼﻑ ﮨﮯ ﺑﻌﺾ ﻧﮯ ﺍﺳﮯ ﻇﺎﮨﺮ ﭘﺮ ﻣﺤﻤﻮﻝ ﮐﯿﺎ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﺳﮯ ﺣﻘﯿﻘﯽ ﻧﺰﻭﻝ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﯾﺎ ﮨﮯ ﯾﮩﯽ ﻣﺸﺒﮩﮧ ‏( ﮔﻤﺮﺍﮦ ﻓﺮﻗﮧ ‏) ﮐﺎ ﻗﻮﻝ ﮨﮯ “ ۔
‏( ﺗﻮﻓﯿﻖ ﺍﻟﺒﺎﺭﯼ ﺝ 2 ﺹ 56 )
9
ﻓﺮﻗﮧ ﺍﮨﻠﺤﺪﯾﺚ ﮐﮯ ﻋﻼﻣﮧ ﺭﺋﯿﺲ ﻧﺪﻭﯼ ﺍﻟﺠﮩﻤﯽ
ﻟﮑﮭﺘﮯ ﮨﯿﮟ
” ﻋﺎﻟﻢ ﺍﻟﻐﯿﺐ ﺍﻭﺭ ﺣﺎﺿﺮ ﻭ ﻧﺎﻇﺮ ﮨﻮﻧﺎ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﯽ ﺍﯾﮏ ﺻﻔﺖ ﮨﮯ
ﺍﺑﮭﯽ ﺟﻮ ﺷﺮﮎ ﮐﯽ ﺗﻌﺮﯾﻒ ﮐﯽ ﮔﺌﯽ ﺍﺱ ﮐﮯ ﻣﻄﺎﺑﻖ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﯽ ﮐﺴﯽ ﺻﻔﺖ ﻣﯿﮟ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﮯ ﻋﻼﻭﮦ ﮐﺴﯽ ﺍﻭﺭ ﮐﻮ ﻗﻮﻻً ﻭ ﻋﻤﻼً ﻭ ﺍﻋﺘﻘﺎﺩﺍً ﺷﺮﯾﮏ ﻣﺎﻧﻨﺎ ، ﺟﺎﻧﻨﺎ ﺍﻭﺭ ﮐﮩﻨﺎ ﺑﮭﯽ ﺷﺮﮎ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺑﮩﺖ ﺳﺎﺭﮮ ﻧﺼﻮﺹ ﺷﺮﻋﯿﮧ ﺳﮯ ﺛﺎﺑﺖ ﮨﻮﺗﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻋﺎﻟﻢ ﺍﻟﻐﯿﺐ ﺍﻭﺭ ﺣﺎﺿﺮ ﻭ ﻧﺎﻇﺮ ﮨﻮﻧﺎ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﯽ ﺻﻔﺎﺕ ﻣﯿﮟ ﺳﮯ ﺍﯾﮏ ﺻﻔﺖ ﮨﮯ۔۔۔۔۔۔ ﺻﺮﻑ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟٰﯽ ﮨﯽ ﻋﺎﻟﻢ ﺍﻟﻐﯿﺐ ﺍﻭﺭ ﺣﺎﺿﺮ ﻭ ﻧﺎﻇﺮ ﮨﮯ “ ۔
‏( ﺗﺼﺤﯿﺢ ﺍﻟﻌﻘﺎﺋﺪ ﺹ 33 ‏)
ﻧﺒﯽﷺ ﮐﻮ ﺣﺎﺿﺮ ﻭ ﻧﺎﻇﺮ ﺳﻤﺠﮭﻨﮯ ﻭﺍﻟﮯ ﻧﺒﯽﷺ ﮐﯽ ﺫﺍﺕ ﮐﻮ ﺣﺎﺿﺮ ﻭ ﻧﺎﻇﺮ ﮐﮩﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺍﯾﺴﺎ ﺭ ﺭﺏ ﺗﻌﺎﻟٰﯽ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﺷﺮﮎ ﺍﺳﯽ ﺻﻮﺭﺕ ﮨﻮ ﺳﮑﺘﺎ ﮨﮯ ﺟﺐ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﯽ ﺫﺍﺕ ﮐﻮ ﺑﮭﯽ ﺣﺎﺿﺮ ﻭ ﻧﺎﻇﺮ ﻣﺎﻧﺎ ﺟﺎﺋﮯ۔
10
ﺳﻠﻄﺎﮞ ﺟﮩﺎﮞ ﺑﯿﮕﻢ ﺯﻭﺟﮧ ﻧﻮﺍﺏ ﺻﺪﯾﻖ ﺣﺴﻦ ﺧﺎﻥ ﺍﻟﺠﮩﻤﯽ
ﻟﮑﮭﺘﯽ ﮨﯿﮟ
” ﺍﻭﺭ ﻧﮧ ﺍﺳﮑﺎ ﮐﻮﺋﯽ ﻣﮑﺎﻥ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﻧﮧ ﺍﺱ ﮐﯽ ﮐﻮﺋﯽ ﺳﻤﺖ ﮨﮯ ﻟﯿﮑﻦ ﮨﺮ ﺟﮕﮧ ﮨﮯ ﯾﺎ ﮨﻤﺎﺭﯼ ﺭﮒ ﺟﺎﻥ ﺳﮯ ﺯﯾﺎﺩﮦ ﻗﺮﯾﺐ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺟﺲ ﻃﺮﻑ ﮨﻢ ﻣﻨﮧ ﭘﮭﯿﺮﯾﮟ ﮔﮯ ﺍﺱ ﮐﻮ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﭘﺎﺋﯿﮟ ﮔﮯ “ ۔
‏( ﺳﺒﯿﻞ ﺍﻟﺠﻨﺎﻥ ﺹ 35 )
11
ﻓﺮﻗﮧ ﺍﮨﻠﺤﺪﯾﺚ ﻣﺠﺘﮩﺪ ﺍﻟﻌﺼﺮ ﻋﺒﺪ ﺍﻟﻠﮧ ﺭﻭﭘﮍﯼ ﺍﻟﺠﮩﻤﯽ
ﻟﮑﮭﺘﮯ ﮨﯿﮟ
” ﺗﻮﺣﯿﺪ ﺣﺎﻟﯽ ﻭﺣﺪۃ ﺍﻟﺸﮩﻮﺩ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺗﻮﺣﯿﺪ ﺍﻟﮩﯽ ﻭﺣﺪۃ ﺍﻟﻮﺟﻮﺩ ﮨﮯ ﯾﮧ ﺍﺻﻄﻼﺣﺎﺕ ﺯﯾﺎﺩﮦ ﺗﺮ ﻣﺘﺎﺧﺮﯾﻦ ﺻﻮﻓﯿﺎ ‏( ﺍﺑﻦ ﻋﺮﺑﯽ ﻭﻏﯿﺮﮦ ‏) ﮐﯽ ﮐﺘﺐ ﻣﯿﮟ ﭘﺎﺋﯽ ﺟﺎﺗﯽ ﮨﯿﮟ ﻣﺘﻘﺪﻣﯿﻦ ﮐﯽ ﮐﺘﺐ ﻣﯿﮟ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﺎﮞ ﻣﺮﺍﺩ ﺍﻥ ﮐﯽ ﺻﺤﯿﺢ ﮨﮯ “ ۔
‏( ﻓﺘﺎﻭﯼٰ ﺍﮨﻠﺤﺪﯾﺚ ﺝ 1 ﺹ 153 )
12 ﻧﺎﺻﺮ ﺍﻟﺪﯾﻦ ﺍﻟﺒﺎﻧﯽ ﺍﻟﺠﮩﻤﯽ
ﻧﺎﺻﺮ ﺍﻟﺪﯾﻦ ﺍﻟﺒﺎﻧﯽ ﺻﺎﺣﺐ ﮐﻮ ﺧﻮﺩ ﺍﻥ ﮐﯽ ﺟﻤﺎﻋﺖ ﻧﮯ ﺟﮩﻤﯿﮧ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﯾﺎ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﻭﮦ ﺑﮭﯽ ﺧﺎﻟﺺ ﺟﮩﻤﯿﮧ
ﺩﯾﮑﮭﺌﮯ ‏( ﺣﻖ ﺍﺗﺒﺎﻉ ﺑﺎﻃﻞ ﮐﺎ ﺭﺩ ﺹ 10 ‏)
ﺟﻮ ﺁﺩﻣﯽ ﺳﺎﺭﯼ ﻋﻤﺮ ﺍﭘﻨﯽ ﺟﻤﺎﻋﺖ ﮐﯿﻠﺌﮯ ﺍﺗﻨﺎ ﮐﭽﮫ ﮐﺮﺗﺎ ﺭﮨﺎ ﺍﺱ ﻻﻣﺬﮨﺐ ﺟﻤﺎﻋﺖ ﻧﮯ ﯾﮧ ﺍﻧﻌﺎﻡ ﺩﯾﺎ ﮨﮯ ﺍﺳﮯ۔
ﻓﺮﻗﮧ ﺍﮨﻞ ﺣﺪﯾﺚ ﮐﮯ ﺍﯾﮏ ﻋﺎﻟﻢ ﮈﺍﮐﭩﺮ ﻣﺤﻤﺪ ﺑﮩﺎﻭﻟﺪﯾﻦ ﺻﺎﺣﺐ ﺍﯾﮏ ﺍﯾﺴﯽ ﺑﺎﺕ ﻟﮑﮭﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﺟﻮ ﮐﮧ ﺍﻥ ﺳﻤﯿﺖ ﻓﺮﻗﮧ ﺍﮨﻠﺤﺪﯾﺚ ﮐﮯ ﮨﺮ ﺑﻨﺪﮮ ﭘﺮ ﻓﭧ ﺁﺗﯽ ﮨﮯ ﭼﻨﺎﻧﭽﮧ ﻟﮑﮭﺘﮯ ﮨﯿﮟ :
” ﺑﻌﺾ ‏( ﺍﺏ ﺳﺎﺭﮮ ﮨﯽ ﺍﯾﺴﮯ ﮨﻮ ﭼﮑﮯ ﮨﯿﮟ ‏) ﻋﻮﺍﻡ ﮐﺎ ﻻﻧﻌﺎﻡ ﮔﺮﻭﮦ ﺍﮨﻞ ﺣﺪﯾﺚ ﻣﯿﮟ ﺍﯾﺴﮯ ﺑﮭﯽ ﮨﯿﮟ ﺟﻮ ﺍﮨﻞ ﺣﺪﯾﺚ ﮐﮩﻼﻧﮯ ﮐﮯ ﻣﺴﺘﺤﻖ ﻧﮩﯿﮟ۔ ﺍﻥ ﮐﻮ ﻻﻣﺬﮨﺐ ، ﺑﺪﻣﺬﮨﺐ ، ﺿﺎﻝ ﻣﻀﻞ ﺟﻮﮐﭽﮫ ﮐﮩﻮ، ﺯﯾﺒﺎ ﮨﮯ۔ ﯾﮧ ﻭﮦ ﻟﻮﮒ ﮨﯿﮟ ﺟﻮ ﻧﮧ ﺧﻮﺩ ﮐﺘﺎﺏ ﻭ ﺳﻨﺖ ﮐﺎ ﻋﻠﻢ ﺭﮐﮭﺘﮯﮨﯿﮟ ﻧﮧ ﺍﭘﻨﮯ ﮔﺮﻭﮦ ﮐﮯ ﺍﮨﻞ ﻋﻠﻢ ﮐﺎ ﺍﺗﺒﺎﻉ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﯿﮟ ۔ ﮐﺴﯽ ﺳﮯ ﮐﻮﺋﯽ ﺣﺪﯾﺚ ﺳﻦ ﮐﺮ ﯾﺎ ﮐﺴﯽ ﺍﺭﺩﻭ ﻣﺘﺮﺟﻢ ﮐﺘﺎﺏ ﻣﯿﮟ ﺩﯾﮑﮫ ﮐﺮ ﻧﮧ ﺻﺮﻑ ﺍﺱ ﮐﮯ ﻇﺎﮨﺮ ﯼ ﻣﻌﻨﯽ ﮐﮯ ﻣﻮﺍﻓﻖ ﻋﻤﻞ ﮐﺮﻧﮯ ﭘﺮ ﺻﺒﺮ ﻭ ﺍﮐﺘﻔﺎ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﯿﮟ۔ ﺑﻠﮑﮧ ﺍﺱ ﻣﯿﮟ ﺍﭘﻨﯽ ﺧﻮﺍﮨﺶ ﻧﻔﺲ ﮐﮯ ﻣﻮﺍﻓﻖ ﺍﺳﺘﻨﺒﺎﻁ ﻭ ﺍﺟﺘﮩﺎﺩ ﺑﮭﯽ ﺷﺮﻭﻉ ﮐﺮ ﺩﯾﺘﮯ ﮨﯿﮟ ۔ﺟﺲ ﻣﯿﮟ ﻭﮦ ﺧﻮﺩ ﺑﮭﯽ ﮔﻤﺮﺍﮦ ﮨﻮﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﺩﻭﺳﺮﮮ ﮐﻮ ﺑﮭﯽ ﮔﻤﺮﺍﮦ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﯿﮟ “ ۔ ‏( ﺗﺎﺭﯾﺢ ﺍﮨﻞ ﺣﺪﯾﺚ ﺻﻔﺤﮧ ۱۶۴ )
ﻋﻘﺎﺋﺪﻣﯿﮟ ﺗﻮ ﺍﺟﺘﮩﺎﺩ ﮐﯽ ﺑﮭﯽ ﮔﻨﺠﺎﺋﺶ ﻧﮩﯿﮟ ﯾﺎ ﺗﻮ ﺁﺝ ﮐﮯ ﻏﯿﺮﻣﻘﻠﺪ ﮔﻤﺮﺍﮦ ﮨﯿﮟ ﯾﺎ ﭘﮭﺮ ﮐﻞ ﮐﮯ ﺍﻥ ﮐﮯ ﯾﮧ ﺗﻤﺎﻡ ﺑﮍﮮ ﺑﮍﮮ ﺑﺰﺭﮒ؟
ﺍﻥ ﻣﯿﮟ ﺳﮯ ﺍﮨﻞ ﺣﺪﯾﺚ ﮐﻮﻥ ﮨﮯ ﮐﻞ ﻭﺍﻟﮯ ﯾﺎ ﺁﺝ ﻭﺍﻟﮯ؟
ﮐﺘﻨﮯ ﻭﮐﭩﻮﺭﯾﻨﻮﮞ ﻧﮯ ﺍﻥ ﭘﺮ ﮐﻔﺮ ﮐﺎ ﯾﺎ ﮐﻢ ﺍﺯ ﮔﻤﺮﺍﮦ ﮨﻮﻧﮯ ﮐﺎ ﻓﺘﻮﯼٰ ﺩﯾﺎ ﮨﮯ؟
ﺁﺝ ﯾﮧ ﺗﻤﺎﻡ ﺑﺰﺭﮒ ﺯﻧﺪﮦ ﮨﻮﺗﮯ ﺗﻮ ﺍﭘﻨﮯ ﻭﮐﭩﻮﺭﯾﻦ ﭨﻮﻟﮯ ﭘﺮ ﺿﺮﻭﺭ ﮔﻤﺮﺍﮨﯽ ﮐﺎ ﻓﺘﻮﯼٰ ﺩﮮ ﺩﯾﺘﮯ ۔
ﮐﯿﺎ ﯾﮧ ﻗﺮﺁﻥ ﻭ ﺣﺪﯾﺚ ﺳﻤﺠﮭﻨﮯ ﺳﮯ ﻣﺤﺮﻭﻡ ﺗﮭﮯ ﮐﯿﺎ ﺁﺝ ﮐﮯ ﻏﯿﺮﻣﻘﻠﺪﻭﮞ ﮐﻮ ﺍﻥ ﺳﮯ ﺯﯾﺎﺩﮦ ﻗﺮﺁﻥ ﻭ ﺣﺪﯾﺚ ﺁﺗﺎ ﮨﮯ؟

No comments:

Post a Comment