ﺍﺋﻤﮧ ﺍﺭﺑﻌﮧ ﮐﯽ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﭘﺮ ﺍﺟﻤﺎﻉ ﮐﮯ ﺩﻻﺋﻞ *
ﺍﺋﻤﮧ ﺍﺭﺑﻌﮧ ﻣﯿﮟ ﮐﺴﯽ ﺍﯾﮏ ﮐﯽ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﭘﺮ ﺍﻣﺖ ﮐﺎ ﺍﺟﻤﺎﻉ ﮨﻮﭼﮑﺎ ﮨﮯ، ﺍﻭﺭ ﺍﻣﺖ ﮐﮯ ﺍﺟﻤﺎﻉ ﮐﯽ ﺩﻭ ﺻﻮﺭﺗﯿﮟ ﮨﯿﮟ :
🔺 ﺍﻭﻝ ﯾﮧ ﮐﮧ ﺍﻣﺖ ﮐﮯ ﻗﺎﺑﻞ ﻗﺪﺭ ﻋﻠﻤﺎﺀ ﻣﺘﻔﻖ ﮨﻮﮐﺮ ﯾﮧ ﮐﮩﯿﮟ ﮐﮧ ﮨﻢ ﻧﮯ ﺍﺱ ﻣﺴﺌﻠﮧ ﭘﺮ ﺍﺟﻤﺎﻉ ﮐﺮﻟﯿﺎ ﮨﮯ، ﺟﺐ ﮐﮧ ﻣﺴﺌﻠﮧ ﮐﺎ ﺗﻌﻠﻖ ﻗﻮﻝ ﺳﮯ ﮨﻮ، ﯾﺎ ﺍﮔﺮ ﻣﺴﺌﻠﮧ ﮐﺎ ﺗﻌﻠﻖ ﮐﺴﯽ ﻓﻌﻞ ﺳﮯ ﮨﮯ ﺗﻮ ﻭﮦ ﺍﺱ ﻓﻌﻞ ﭘﺮ ﻋﻤﻞ ﺷﺮﻭﻉ ﮐﺮﺩﯾﮟ۔
🔺 ﺩﻭﺳﺮﯼ ﺻﻮﺭﺕ ﯾﮧ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﻣﺖ ﮐﮯ ﮐﭽﮫ ﺑﮍﮮ ﻋﻠﻤﺎﺀ ﻣﺬﮐﻮﺭﮦ ﻃﺮﯾﻘﮧ ﭘﺮ ﺍﺟﻤﺎﻉ ﮐﺮﯾﮟ ﺍﻭﺭ ﺩﻭﺳﺮﮮ ﻗﺎﺑﻞ ﻗﺪﺭ ﻋﻠﻤﺎﺀ ﺍﺱ ﭘﺮ ﺳﮑﻮﺕ ﮐﺮﯾﮟ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﭘﺮ ﺍﻥ ﮐﯽ ﻃﺮﻑ ﺳﮯ ﮐﻮﺋﯽ ﺭﺩ ﻧﮧ ﮨﻮ ﺍﺱ ﮐﻮ ﺍﺟﻤﺎﻉِ ﺳﮑﻮﺗﯽ ﮐﮩﺘﮯ ﮨﯿﮟ۔
ﺍﺟﻤﺎﻉ ﮐﯽ ﯾﮧ ﺩﻭﻧﻮﮞ ﺻﻮﺭﺗﯿﮟ ﻣﻌﺘﺒﺮ ﮨﯿﮟ۔
🌹 ﻧﻮﺭ ﺍﻻﻧﻮﺍﺭ ﻣﯿﮟ ﮨﮯ :
ﺭﮐﻦ ﺍﻹﺟﻤﺎﻉ ﻧﻮﻋﺎﻥ : ﻋﺰﯾﻤﺔ ﻭﮬﻮ ﺍﻟﺘﮑﻠﻢ ﻣﻨﮭﻢ ﺑﻤﺎ ﯾﻮﺟﺐ ﺍﻻﺗﻔﺎﻕ ﺃﻱ ﺍﺗﻔﺎﻕ ﺃﻱ ﺍﻟﮑﻞ ﻋﻠﯽ ﺍﻟﺤﮑﻢ ﺑﺄﯾﻦ ﯾﻘﻮﻟﻮﺍ ﺃﺟﻤﻌﻨﺎ ﻋﻠﯽ ﮬﺬﺍ ﺇﻥ ﮐﺎﻥ ﺫﻟﮏ ﺍﻟﺸﻲﺀ ﻣﻦ ﺑﺎﺏ ﺍﻟﻘﻮﻝ ﺃﻭ ﺷﺮﻭﻋﮭﻢ ﻓﻲ ﺍﻟﻔﻌﻞ ﺇﻥ ﮐﺎﻥ ﻣﻦ ﺑﺎﺑﮧ ․ ﻭﺭﺧﺼﺔ : ﻭﮬﻮ ﺃﻥ ﯾﺘﮑﻠﻢ ﺃﻭ ﯾﻔﻌﻞ ﺍﻟﺒﻌﺾ ﺩﻭﻥ ﺍﻟﺒﻌﺾ ﻭﺳﮑﺖ ﺍﻟﺒﺎﻗﻮﻥ ﻣﻨﮭﻢ ﻭﻻ ﯾﺮﺩﻭﻥ ﺑﻌﺪ ﻣﻀﻲ ﻣﺪﺓ ﺍﻟﺘﺄﻣﻞ ﻭﮬﯽ ﺛﻼﺛﺔ ﺃﯾﺎﻡ ﻭﻣﺠﻠﺲ ﺍﻟﻌﻠﻢ ﻭﯾﺴﻤﯽ ﮬﺬﺍ ﺇﺟﻤﺎﻋﺎ ﺳﮑﻮﺗﯿًﺎ ﻭﮬﻮ ﻣﻘﺒﻮﻝ ﻋﻨﺪﻧﺎ : ۲۱۹۔
ﭼﻨﺎﻧﭽﮧ ﺟﺐ ﻋﻠﻤﺎﺀ ﻧﮯ ﺩﯾﮑﮭﺎ ﮐﮧ ﺟﻮ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﮐﺎ ﻣﻨﮑﺮ ﮨﻮﺗﺎ ﮨﮯ ﻭﮦ ﺷﺘﺮ ﺑﮯ ﻣﮩﺎﺭ ﮐﯽ ﻃﺮﺡ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺑﺴﺮ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﺍﭘﻨﯽ ﺧﻮﺍﮨﺸﺎﺕ ﭘﺮ ﻋﻤﻞ ﮐﺮﺗﺎ ﮨﮯ، ﺍﺱ ﻟﯿﮯ ﻋﻠﻤﺎﺀ ﻧﮯ ﺍﺋﻤﮧ ﺍﺭﺑﻌﮧ ﻣﯿﮟ ﮐﺴﯽ ﺍﯾﮏ ﮐﯽ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﭘﺮ ﺍﺟﻤﺎﻉ ﮐﯿﺎ، ﺍﮔﺮﭼﮧ ﺍﻥ ﮐﺎ ﯾﮧ ﺍﺟﻤﺎﻉ ﺍﯾﮏ ﺟﮕﮧ ﻣﺘﻔﻖ ﮨﻮﮐﺮ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﻮﺍ؛ ﻟﯿﮑﻦ ﺍﻥ ﺳﺐ ﮐﮯ ﺍﺋﻤﮧ ﺍﺭﺑﻌﮧ ﻣﯿﮟ ﮐﺴﯽ ﺍﯾﮏ ﮐﯽ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﮐﺮﻧﮯ ﺍﻭﺭ ﻋﺪﻡ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﭘﺮ ﻧﮑﯿﺮ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﯽ ﻭﺟﮧ ﺳﮯ ﯾﮧ ﺍﺟﺘﻤﺎﻉ ﻣﻨﻌﻘﺪ ﮨﻮﺍ ﮨﮯ،
ﭼﻨﺎﻧﭽﮧ ﺍﺱ ﺳﻠﺴﻠﮧ ﻣﯿﮟ ﺑﮩﺖ ﺳﮯ ﺑﮍﮮ ﺑﮍﮮ ﻋﻠﻤﺎﺀ ﻧﮯ ﻋﺪﻡ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﭘﺮ ﺍﭘﻨﯽ ﺁﺭﺍﺀ ﮐﺎ ﺍﻇﮩﺎﺭ ﮐﯿﺎ ﺍﻭﺭ ﺍﻣﺖ ﮐﮯ ﺳﺎﻣﻨﮯ ﻋﺪﻡ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﮐﮯ ﻣﻔﺎﺳﺪ ﮐﻮ ﮐﮭﻞ ﮐﺮ ﺑﯿﺎﻥ ﮐﯿﺎ۔ ﺍﺱ ﮐﯽ ﭼﻨﺪ ﻣﺜﺎﻟﯿﮟ ﯾﮧ ﮨﯿﮟ :
🌹 ( ۱ ) ﻣﺸﮩﻮ ﺭﻣﺤﺪﺙ ﻭﻣﻔﺴﺮ ﻗﺎﺿﯽ ﺛﻨﺎﺀ ﺍﻟﻠﮧ ﭘﺎﻧﯽ ﭘﺘﯽ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ :
ﻓﺈﻥ ﺃﮬﻞ ﺍﻟﺴﻨﺔ ﻭﺍﻟﺠﻤﺎﻋﺔ ﻗﺪ ﺍﻓﺘﺮﻕ ﺑﻌﺪ ﺍﻟﻘﺮﻥ ﺍﻟﺜﻠﺜﺔ ﺃﻭ ﺍﻷﺭﺑﻌﺔ ﻋﻠﯽ ﺃﺭﺑﻌﺔ ﺍﻟﻤﺬﺍﮬﺐ، ﻭﻟﻢ ﯾﺒﻖ ﻓﻲ ﻓﺮﻭﻋﺎﻟﻤﺴﺎﺋﻞ ﺳﻮﯼ ﮬﺬﮦ ﺍﻟﻤﺬﮬﺐ ﺍﻷﺭﺑﻌﺔ ﻓﻘﺪ ﺍﻧﻌﻘﺪ ﺍﻹﺟﻤﺎﻉ ﺍﻟﻤﺮﮐﺐ ﻋﻠﯽ ﺑﻄﻼﻥ ﻗﻮﻝ ﻣﻦ ﯾﺨﺎﻟﻒ ﮐﻠﮭﻢ ․
ﯾﻌﻨﯽ ﺗﯿﺴﺮﯼ ﯾﺎ ﭼﻮﺗﮭﯽ ﺻﺪﯼ ﮐﮯ ﻓﺮﻭﻋﯽ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﻣﯿﮟ ﺍﮨﻞ ﺳﻨﺖ ﻭﺍﻟﺠﻤﺎﻋﺖ ﮐﮯ ﻣﺬﺍﮨﺐ ﺭﮦ ﮔﺌﮯ، ﮐﻮﺋﯽ ﭘﺎﻧﭽﻮﺍﮞ ﻣﺬﮨﺐ ﺑﺎﻗﯽ ﻧﮩﯿﮟ ﺭﮨﺎ، ﭘﺲ ﮔﻮﯾﺎ ﺍﺱ ﺍﻣﺮ ﭘﺮ ﺍﺟﻤﺎﻉ ﮨﻮﮔﯿﺎ ﮐﮧ ﺟﻮ ﻗﻮﻝ ﺍﻥ ﭼﺎﺭﻭﮞ ﮐﮯ ﺧﻼﻑ ﮨﮯ ﻭﮦ ﺑﺎﻃﻞ ﮨﮯ
( ﻓﺘﺎﻭﯼٰ ﺭﺣﯿﻤﯿﮧ : ۸۰ ﺟﺪﯾﺪ، ﺑﺤﻮﺍﻟﮧ ﺗﻔﺴﯿﺮ ﻣﻈﮩﺮﯼ : ۲ / ۶۴ )
🌹 ( ۲ ) ﺣﻀﺮﺕ ﺷﺎﮦ ﻭﻟﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻣﺤﺪﺙ ﺩﮨﻠﻮﯼ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ :
ﻭﮬﺬﮦ ﺍﻟﻤﺬﺍﮬﺐ ﺍﻷﺭﺑﻌﺔ ﺍﻟﻤﺪﻭﻧﺔ ﺍﻟﻤﺤﺮﺭﺓ ﻗﺪ ﺍﺟﺘﻤﻌﺖ ﺍﻷﻣﺔ ﺃﻭ ﻣﻦ ﯾﻌﺘﺪ ﺑﮭﺎ ﻣﻨﮭﺎ ﻋﻠﯽ ﺟﻮﺍﺯ ﺗﻘﻠﯿﺪﮬﺎ ﺇﻟﯽ ﯾﻮﻣﻨﺎ ﮬﺬﺍ
ﯾﻌﻨﯽ ﯾﮧ ﻣﺬﺍﮨﺐ ﺍﺭﺑﻌﮧ ﺟﻮ ﻣﺪﻭﻥ ﻭﻣﺮﺗﺐ ﮨﻮﮔﺌﮯ ﮨﯿﮟ، ﭘﻮﺭﯼ ﺍﻣﺖ ﻧﮯ ﯾﺎ ﺍﻣﺖ ﮐﮯ ﻣﻌﺘﻤﺪ ﺣﻀﺮﺍﺕ ﻧﮯ ﺍﻥ ﻣﺬﺍﮨﺐ ﺍﺭﺑﻌﮧ ﻣﺸﮩﻮﺭﮦ ﮐﯽ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﮐﮯ ﺟﻮﺍﺯ ﭘﺮ ﺍﺟﻤﺎﻉ ﮐﺮﻟﯿﺎ ﮨﮯ۔ ( ﺍﻭﺭ ﯾﮧ ﺍﺟﻤﺎﻉ ) ﺁﺝ ﺗﮏ ﺑﺎﻗﯽ ﮨﮯ۔
( ﻓﺘﺎﻭﯼٰ ﺭﺣﯿﻤﯿﮧ : ۱ / ۷۵ ﺟﺪﯾﺪ، ﺑﺤﻮﺍﻟﮧ ﺣﺠﺔ ﺍﻟﻠﮧ ﺍﻟﺒﺎﻟﻐﮧ : ۱ / ۳۶۱ )
🌹 ( ۳ ) ﻋﻼﻣﮧ ﺍﺑﻦ ﮨﻤﺎﻡ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ :
ﻭﻋﻠﯽ ﮬﺬﺍ ﻣﺎ ﺫﮐﺮ ﺑﻌﺾ ﺍﻟﻤﺘﺄﺧﺮﯾﻦ ﻣﻨﻊ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﻏﯿﺮ ﺍﻷﺭﺑﻌﺔ ﻻﻧﻀﺒﺎﻁ ﻣﺬﺍﮬﺒﮭﻢ ﻭﺗﻘﻠﯿﺪ ﻣﺴﺎﺋﻠﮭﻢ ﻭﺗﺨﺼﯿﺺ ﻋﻤﻮﻣﮩﺎ ﻭﻟﻢ ﯾﺪﺭ ﻣﺜﻠﮧ ﻓﻲ ﻏﯿﺮﮬﻢ ﺍﻵﻥ ﻻﻧﻘﺮﺍﺽ ﺍﺗﺒﺎﻋﮭﻢ ﻭﮨﻮ ﺻﺤﯿﺢ۔
ﺗﺮﺟﻤﮧ : ﺍﻭﺭ ﺍﺳﯽ ﺑﻨﯿﺎﺩ ﭘﺮ ﺍﺋﻤﮧ ﺍﺭﺑﻌﮧ ﮨﯽ ﮐﯽ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﻣﺘﻌﯿﻦ ﮨﮯ ﻧﮧ ﮐﮧ ﺩﻭﺳﺮﮮ ﺍﺋﻤﮧ ﮐﯽ، ﺍﺱ ﻟﯿﮯ ﮐﮧ ﺍﺋﻤﮧ ﺍﺭﺑﻌﮧ ﮐﮯ ﻣﺬﺍﮨﺐ ﻣﮑﻤﻞ ﻣﻨﻀﺒﻂ ﮨﻮﮔﺌﮯ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﺍﻥ ﻣﺬﺍﮨﺐ ﻣﯿﮟ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﺗﺤﺮﯾﺮ ﻣﯿﮟ ﺁﭼﮑﮯ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﺩﻭﺳﺮﮮ ﺍﺋﻤﮧ ﮐﮯ ﻣﺬﺍﮨﺐ ﻣﯿﮟ ﯾﮧ ﭼﯿﺰ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﻥ ﮐﮯ ﻣﺘﺒﻌﯿﻦ ﺑﮭﯽ ﺧﺘﻢ ﮨﻮﭼﮑﮯ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﮐﺎ ﺍﻥ ﯾﮧ ﭼﺎﺭ ﺍﻣﺎﻣﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﻣﻨﺤﺼﺮ ﮨﻮﺟﺎﻧﺎ ﺻﺤﯿﺢ ﮨﮯ۔
( ﻓﺘﺎﻭﯼٰ ﺭﺣﯿﻤﯿﮧ :
۱ / ۷۹ ، ﺑﺤﻮﺍﻟﮧ ﺍﻟﺘﺤﺮﯾﺮ ﻓﻲ ﺍﺻﻮﻝ ﺍﻟﻔﻘﮧ : ۵۵۲ )
🌹 ( ۴ ) ﻋﻼﻣﮧ ﺍﺑﻦ ﻧﺠﯿﻢ ﻣﺼﺮﯼ ﻟﮑﮭﺘﮯ ﮨﯿﮟ :
ﻭﻣﺎ ﺧﺎﻟﻒ ﺍﻷﺋﻤﺔ ﺍﻷﺭﺑﻌﺔ ﻓﮭﻮﻣﺨﺎﻟﻒ ﻟﻺﺟﻤﺎﻉ
ﯾﻌﻨﯽ ﺍﺋﻤﮧ ﺍﺭﺑﻌﮧ ﮐﮯ ﺧﻼﻑ ﻓﯿﺼﻠﮧ ﺍﺟﻤﺎﻉ ﮐﮯ ﺧﻼﻑ ﻓﯿﺼﻠﮧ ﮨﮯ۔
( ﺍﻷﺷﺒﺎﮦ : ۱۳۱ )
🌹 ( ۵ ) ﺷﯿﺦ ﺍﺣﻤﺪ ﺍﻟﻤﻌﺮﻭﻑ ﺑﻤﻼ ﺟﯿﻮﻥ ﺗﻔﺴﯿﺮﺍﺕ ﺍﺣﻤﺪﯾﮧ ﺭﻗﻢ ﻃﺮﺍﺯ ﮨﯿﮟ :
ﻗﺪ ﻭﻗﻊ ﺍﻹﺟﻤﺎﻉ ﻋﻠﯽ ﺃﻥ ﺍﻻﺗﺒﺎﻉ ﺇﻧﻤﺎ ﯾﺠﻮﺯ ﻟﻸﺭﺑﻊ ﺍﻟﺦ
ﯾﻌﻨﯽ ﺍﺱ ﭘﺮ ﺍﺟﻤﺎﻉ ﻣﻨﻌﻘﺪ ﮨﻮﭼﮑﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﺗﺒﺎﻉ ﺻﺮﻑ ﺍﺋﻤﮧ ﺍﺭﺑﻌﮧ ﮐﯽ ﮨﯽ ﺟﺎﺋﺰ ﮨﮯ ﺁﮔﮯ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ :
ﻭﮐﺬﺍ ﻻ ﯾﺠﻮﺯ ﺍﻻﺗﺒﺎﻉ ﻟﻤﻦ ﺣﺪﺙ ﻣﺠﺘﮭﺪًﺍ ﻣﺨﺎﻟﻔًﺎ ﻟﮭﻢ
ﯾﻌﻨﯽ ﺍﺳﯽ ﺑﻨﺎ ﭘﺮ ﺟﻮ ﻣﺠﺘﮩﺪ ﻧﯿﺎ ﭘﯿﺪﺍ ﮨﻮ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﮐﺎ ﻣﺬﮨﺐ ﺍﻥ ﺍﺋﻤﮧ ﺍﺭﺑﻌﮧ ﮐﮯ ﺧﻼﻑ ﮨﻮ ﺗﻮ ﺍﺱ ﮐﯽ ﺍﺗﺒﺎﻉ ﺑﮭﯽ ﺟﺎﺋﺰ ﻧﮩﯿﮟ۔
( ﻓﺘﺎﻭﯼٰ ﺭﺣﯿﻤﯿﮧ ۱ / ۷۹ )
🌹 ( ۶ ) ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺑﺮﺍﮨﯿﻢ ﺳﺮﺧﺴﯽ ﻣﺎﻟﮑﯽ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ :
ﺭ ﻭﺃﻣﺎ ﻓﻲ ﻣﺎ ﺑﻌﺪ ﺫﻟﮏ ﻓﻼ ﯾﺠﻮﺯ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﻏﯿﺮ ﺍﻷﺋﻤﺔ ﺍﻷﺭﺑﻌﺔ
ﯾﻌﻨﯽ ﺩﻭﺭِ ﺍﻭﻝ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﺍﺋﻤﮧ ﺍﺭﺑﻌﮧ ﮐﮯ ﺳﻮﺍ ﮐﺴﯽ ﮐﯽ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﺟﺎﺋﺰ ﻧﮩﯿﮟ۔
( ﻓﺘﺎﻭﯼٰ ﺭﺣﯿﻤﯿﮧ : ۱ / ۸۰ ﺑﺤﻮﺍﻟﮧ ﺍﻟﻔﺘﻮﺣﺎﺕ ﺍﻟﻮﮨﺒﯿﮧ : ۱۹۹ )
🌹 ( ۷ ) ﻣﺤﺪﺙ ﺍﺑﻦ ﺣﺠﺮ ﻣﮑﯽ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ :
ﺃﻣﺎ ﻓﻲ ﺯﻣﺎﻧﻨﺎ ﻓﻘﺎﻝ ﺃﺋﻤﺘﻨﺎ ﻻ ﯾﺠﻮﺯ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﻏﯿﺮ ﺍﻷﺋﻤﺔ ﺍﻷﺭﺑﻌﺔ : ﺍﻟﺸﺎﻓﻌﻲ ﻭﻣﺎﻟﮏ ﻭﺃﺑﻲ ﺣﻨﯿﻔﺔ ﻭﺃﺣﻤﺪ ﺭﺿﻮﺍﻥ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮭﻢ ﺃﺟﻤﻌﯿﻦ
ﯾﻌﻨﯽ ﮨﻤﺎﺭﮮ ﺯﻣﺎﻧﮯ ﻣﯿﮟ ﻣﺸﺎﺋﺦ ﮐﺎ ﯾﮩﯽ ﻗﻮﻝ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﺋﻤﮧ ﺍﺭﺑﻌﮧ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﻣﺎﻡ ﺷﺎﻓﻌﯽ، ﻣﺎﻟﮏ، ﺍﺑﻮﺣﻨﯿﻔﺔ ﺍﻭﺭ ﺍﺣﻤﺪ ﮨﯽ ﮐﯽ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﺟﺎﺋﺰ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﻥ ﮐﮯ ﻋﻼﻭﮦ ﮐﺴﯽ ﺍﻭﺭ ﺍﻣﺎﻡ ﮐﯽ ﺟﺎﺋﺰ ﻧﮩﯿﮟ
( ﻓﺘﺎﻭﯼٰ ﺭﺣﯿﻤﯿﮧ : ۱ / ۸۰، ﺑﺤﻮﺍﻟﮧ ﻓﺘﺢ ﺍﻟﻤﺒﯿﻦ ۱۶۶ )
🌹 ( ۸ ) ﺷﺎﺭﺡ ﻣﺴﻠﻢ ﺷﺮﯾﻒ ﻋﻼﻣﮧ ﻧﻮﻭﯼ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ :
ﺃﻣﺎ ﺍﻻﺟﺘﮩﺎﺩ ﺍﻟﻤﻄﻠﻖ ﻓﻘﺎﻟﻮﺍ ﺍﺧﺘﺘﻢ ﺑﺎﻷﺋﻤﺔ ﺍﻷﺭﺑﻌﺔ ﺍﻟﺦ
ﯾﻌﻨﯽ ﺍﺟﺘﮩﺎﺩ ﻣﻄﻠﻖ ﮐﮯ ﻣﺘﻌﻠﻖ ﻋﻠﻤﺎﺀ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ﺍﺋﻤﮧ ﺍﺭﺑﻌﮧ ﭘﺮ ﺧﺘﻢ ﮨﻮﮔﯿﺎ ﺣﺘﯽ ﮐﮧ ﺍﻥ ﺗﻤﺎﻡ ﻣﻘﺘﺪﺭ ﻣﺤﻘﻘﯿﻦ ﻋﻠﻤﺎﺀ ﻧﮯ ﺍﻥ ﭼﺎﺭ ﺍﻣﺎﻣﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﺳﮯ ﺍﯾﮏ ﮨﯽ ﺍﻣﺎﻡ ﮐﯽ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﮐﻮ ﺍﻣﺖ ﭘﺮ ﻭﺍﺟﺐ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﻟﺤﺮﻣﯿﻦ ﻧﮯ ﺍﺱ ﭘﺮ ﺍﺟﻤﺎﻉ ﻧﻘﻞ ﮐﯿﺎ ﮨﮯ۔
( ﻓﺘﺎﻭﯼٰ ﺭﺣﯿﻤﯿﮧ : ۱ / ۸۱ ﺑﺤﻮﺍﻟﮧ ﻧﻮﺭﺍﻟﮩﺪﺍﯾﮧ : ۱ / ۱۰ )
🌹 ( ۹ ) ﺳﯿﺪ ﺍﺣﻤﺪ ﻃﺤﻄﺎﻭﯼ ﻓﺮﻗﮧ ﻧﺎﺟﯿﮧ ﻣﯿﮟ ﺷﺎﻣﻞ ﮨﻮﻧﮯ ﮐﯽ ﺗﺎﮐﯿﺪ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﻓﺮﻗﮧ ﻧﺎﺟﯿﮧ ﮐﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﺑﺘﻼﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ﻭﮦ ﮐﻮﻥ ﻟﻮﮒ ﮨﯿﮟ :
ﻭﮬﺬﮦ ﺍﻟﻄﺎﺋﻔﺔ ﺍﻟﻨﺎﺟﯿﺔ ﻗﺪ ﺍﺟﺘﻤﻌﺖ ﺍﻟﯿﻮﻡ ﻓﻲ ﺍﻟﻤﺬﺍﮬﺐ ﺍﻷﺭﺑﻌﺔ ﮬﻢ ﺍﻟﺤﻨﯿﻔﻮﻥ ﻭﺍﻟﻤﺎﻟﮑﯿﻮﻥ ﻭﺍﻟﺸﺎﻓﻌﯿﻮﻥ ﻭﺍﻟﺤﻨﺒﻠﯿﻮﻥ ﻭﻣﻦ ﮐﺎﻥ ﺧﺎﺭﺟًﺎ ﻣﻦ ﮬﺬﮦ ﺍﻟﺬﺍﮬﺐ ﺍﻷﺭﺑﻌﺔ ﻓﻲ ﺫﻟﮏ ﺍﻟﺰﻣﺎﻥ ﻓﮭﻮ ﻣﻦ ﺃﮬﻞ ﺍﻟﺒﺪﻋﺔ ﻭﺍﻟﻨّﺎﺭ
ﺍﻭﺭ ﯾﮧ ﻧﺠﺎﺕ ﭘﺎﻧﮯ ﻭﺍﻻ ﮔﺮﻭﮦ ﺁﺝ ﻣﺠﺘﻤﻊ ﮨﻮﮔﯿﺎ ﮨﮯ ﭼﺎﺭ ﻣﺬﺍﮨﺐ ﻣﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﻭﮦ ﺣﻨﻔﯽ، ﻣﺎﻟﮑﯽ، ﺷﺎﻓﻌﯽ ﺍﻭﺭ ﺣﻨﺒﻠﯽ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﺟﻮ ﺷﺨﺺ ﺍﺱ ﺯﻣﺎﻧﮧ ﻣﯿﮟ ﺍﻥ ﭼﺎﺭ ﺳﮯ ﺧﺎﺭﺝ ﮨﮯ ﻭﮦ ﺍﮨﻞ ﺑﺪﻋﺖ ﺍﻭﺭ ﺍﮨﻞ ﻧﺎﺭ ﺳﮯ ﮨﮯ۔
( ﻓﺘﺎﻭﯼٰ ﺭﺣﯿﻤﯿﮧ : ۱ / ۸۲ ، ﺑﺤﻮﺍﻟﮧ ﻃﺤﻄﺎﻭﯼ ﻋﻠﯽ ﺍﻟﺪﺭ ﺍﻟﻤﺨﺘﺎﺭ : ۴ / ۱۵۳ )
🌹 ( ۱۰ ) ﺳﻠﻄﺎﻥ ﺍﻟﻤﺸﺎﺋﺦ ﺣﻀﺮﺕ ﺧﻮﺍﺟﮧ ﻧﻈﺎﻡ ﺍﻭﻟﯿﺎﺀ ﺩﮨﻠﻮﯼ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﺘﺎﺏ ﺭﺍﺣﺔ ﺍﻟﻘﻠﻮﺏ، ﻣﯿﮟ ﺗﺤﺮﯾﺮ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ :
ﺣﻀﺮﺕ ﺧﻮﺍﺟﮧ ﺳﯿﺪ ﺍﻟﻌﺎﺑﺪﯾﻦ ﺷﮑﺮ ﮔﻨﺞ ﻧﮯ ﺑﺘﺎﺭﯾﺦ ۱۱ / ﻣﺎﮦ ﺫﯼ ﺍﻟﺤﺠﮧ
۶۵۵ﮪ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ ﮐﮧ ﮨﺮﭼﺎﺭ ﻣﺬﮨﺐ ﺑﺮﺣﻖ ﮨﯿﮟ
( ﻓﺘﺎﻭﯼٰ ﺭﺣﯿﻤﯿﮧ : ۱ / ۸۱ )
ﺍﺳﯽ ﻃﺮﺡ ﺍﻭﺭ ﺑﮩﺖ ﺳﮯ ﻋﻠﻤﺎﺀ ﮨﯿﮟ ﺟﻨﮭﻮﮞ ﻧﮯ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﮐﻮ ﻻﺯﻡ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﯾﺎ ﺍﻭﺭ ﺧﻮﺩ ﻣﻘﻠﺪ ﮨﻮﮐﺮ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﭘﺮ ﺍﺟﻤﺎﻉ ﮐﺎ ﺛﺒﻮﺕ ﺩﯾﺎ،
🌹 ﭼﻨﺎﻧﭽﮧ ﮐﺘﺐ ﺳﺘﮧ ﮐﮯ ﺍﮐﺜﺮ ﻣﺼﻨّﻔﯿﻦ ﮐﺴﯽ ﻧﮧ ﮐﺴﯽ ﺍﻣﺎﻡ ﮐﮯ ﻣﻘﻠﺪ ﺗﮭﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﻥ ﮐﮯ ﺑﮩﺖ ﺳﮯ ﺑﮍﮮ ﻋﻠﻤﺎﺀ ﻣﻘﻠﺪ ﺭﮨﮯ ﮨﯿﮟ ﺟﯿﺴﮯ : ﺣﺎﻓﻆ ﺣﺪﯾﺚ ﻋﻼﻣﮧ ﺍﻥ ﺣﺠﺮ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ، ﺷﺎﮦ ﻋﺒﺪ ﺍﻟﺮﺣﯿﻢ ﺩﮨﻠﻮﯼ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ، ﺷﯿﺦ ﻋﺒﺪﺍﻟﺤﻖ ﻣﺤﺪﺙ ﺩﮨﻠﻮﯼ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ، ﺷﯿﺦ ﻣﺤﻤﺪ ﻃﺎﮨﺮ ﭘﭩﻨﯽ ﮔﺠﺮﺍﺗﯽ ﻭﻏﯿﺮﮨﻢ ۔
( ﻓﺘﺎﻭﯼٰ ﺭﺣﯿﻤﯿﮧ : ۱ / ۷۷ )
ﺍﻥ ﺣﻀﺮﺍﺕ ﮐﺎ ﺍﻭﺭ ﺍﻥ ﮐﮯ ﻋﻼﻭﮦ ﺩﯾﮕﺮ ﻋﻠﻤﺎﺀ ﮐﺎ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﮐﺮﻧﺎ ﺍﺱ ﺑﺎﺑﺖ ﮐﯽ ﺩﻟﯿﻞ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺣﻀﺮﺍﺕ ﺍﺋﻤﮧ ﺍﺭﺑﻌﮧ ﮨﯽ ﮐﯽ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﺿﺮﻭﺭﯼ ﮨﮯ۔ ﺍﻥ ﮐﮯ ﻋﻼﻭﮦ ﺍﻭﺭ ﺑﮩﺖ ﺳﮯ ﺑﺰﺭﮔﻮﮞ ﮐﮯ ﺍﻗﻮﺍﻝ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﮨﯿﮟ، ﺟﻦ ﮐﻮ ﺗﻄﻮﯾﻞ ﮐﮯ ﺧﻮﻑ ﺳﮯ ﺗﺮﮎ ﮐﯿﺎ ﺟﺎﺗﺎ ﮨﮯ۔ ﻭﺍﻟﻌﺎﻗﻞ ﺗﮑﻔﯿﮧ ﺍﻻﺷﺎﺭﺓ۔
ﺍﺋﻤﮧ ﺍﺭﺑﻌﮧ ﻣﯿﮟ ﮐﺴﯽ ﺍﯾﮏ ﮐﯽ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﭘﺮ ﺍﻣﺖ ﮐﺎ ﺍﺟﻤﺎﻉ ﮨﻮﭼﮑﺎ ﮨﮯ، ﺍﻭﺭ ﺍﻣﺖ ﮐﮯ ﺍﺟﻤﺎﻉ ﮐﯽ ﺩﻭ ﺻﻮﺭﺗﯿﮟ ﮨﯿﮟ :
🔺 ﺍﻭﻝ ﯾﮧ ﮐﮧ ﺍﻣﺖ ﮐﮯ ﻗﺎﺑﻞ ﻗﺪﺭ ﻋﻠﻤﺎﺀ ﻣﺘﻔﻖ ﮨﻮﮐﺮ ﯾﮧ ﮐﮩﯿﮟ ﮐﮧ ﮨﻢ ﻧﮯ ﺍﺱ ﻣﺴﺌﻠﮧ ﭘﺮ ﺍﺟﻤﺎﻉ ﮐﺮﻟﯿﺎ ﮨﮯ، ﺟﺐ ﮐﮧ ﻣﺴﺌﻠﮧ ﮐﺎ ﺗﻌﻠﻖ ﻗﻮﻝ ﺳﮯ ﮨﻮ، ﯾﺎ ﺍﮔﺮ ﻣﺴﺌﻠﮧ ﮐﺎ ﺗﻌﻠﻖ ﮐﺴﯽ ﻓﻌﻞ ﺳﮯ ﮨﮯ ﺗﻮ ﻭﮦ ﺍﺱ ﻓﻌﻞ ﭘﺮ ﻋﻤﻞ ﺷﺮﻭﻉ ﮐﺮﺩﯾﮟ۔
🔺 ﺩﻭﺳﺮﯼ ﺻﻮﺭﺕ ﯾﮧ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﻣﺖ ﮐﮯ ﮐﭽﮫ ﺑﮍﮮ ﻋﻠﻤﺎﺀ ﻣﺬﮐﻮﺭﮦ ﻃﺮﯾﻘﮧ ﭘﺮ ﺍﺟﻤﺎﻉ ﮐﺮﯾﮟ ﺍﻭﺭ ﺩﻭﺳﺮﮮ ﻗﺎﺑﻞ ﻗﺪﺭ ﻋﻠﻤﺎﺀ ﺍﺱ ﭘﺮ ﺳﮑﻮﺕ ﮐﺮﯾﮟ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﭘﺮ ﺍﻥ ﮐﯽ ﻃﺮﻑ ﺳﮯ ﮐﻮﺋﯽ ﺭﺩ ﻧﮧ ﮨﻮ ﺍﺱ ﮐﻮ ﺍﺟﻤﺎﻉِ ﺳﮑﻮﺗﯽ ﮐﮩﺘﮯ ﮨﯿﮟ۔
ﺍﺟﻤﺎﻉ ﮐﯽ ﯾﮧ ﺩﻭﻧﻮﮞ ﺻﻮﺭﺗﯿﮟ ﻣﻌﺘﺒﺮ ﮨﯿﮟ۔
🌹 ﻧﻮﺭ ﺍﻻﻧﻮﺍﺭ ﻣﯿﮟ ﮨﮯ :
ﺭﮐﻦ ﺍﻹﺟﻤﺎﻉ ﻧﻮﻋﺎﻥ : ﻋﺰﯾﻤﺔ ﻭﮬﻮ ﺍﻟﺘﮑﻠﻢ ﻣﻨﮭﻢ ﺑﻤﺎ ﯾﻮﺟﺐ ﺍﻻﺗﻔﺎﻕ ﺃﻱ ﺍﺗﻔﺎﻕ ﺃﻱ ﺍﻟﮑﻞ ﻋﻠﯽ ﺍﻟﺤﮑﻢ ﺑﺄﯾﻦ ﯾﻘﻮﻟﻮﺍ ﺃﺟﻤﻌﻨﺎ ﻋﻠﯽ ﮬﺬﺍ ﺇﻥ ﮐﺎﻥ ﺫﻟﮏ ﺍﻟﺸﻲﺀ ﻣﻦ ﺑﺎﺏ ﺍﻟﻘﻮﻝ ﺃﻭ ﺷﺮﻭﻋﮭﻢ ﻓﻲ ﺍﻟﻔﻌﻞ ﺇﻥ ﮐﺎﻥ ﻣﻦ ﺑﺎﺑﮧ ․ ﻭﺭﺧﺼﺔ : ﻭﮬﻮ ﺃﻥ ﯾﺘﮑﻠﻢ ﺃﻭ ﯾﻔﻌﻞ ﺍﻟﺒﻌﺾ ﺩﻭﻥ ﺍﻟﺒﻌﺾ ﻭﺳﮑﺖ ﺍﻟﺒﺎﻗﻮﻥ ﻣﻨﮭﻢ ﻭﻻ ﯾﺮﺩﻭﻥ ﺑﻌﺪ ﻣﻀﻲ ﻣﺪﺓ ﺍﻟﺘﺄﻣﻞ ﻭﮬﯽ ﺛﻼﺛﺔ ﺃﯾﺎﻡ ﻭﻣﺠﻠﺲ ﺍﻟﻌﻠﻢ ﻭﯾﺴﻤﯽ ﮬﺬﺍ ﺇﺟﻤﺎﻋﺎ ﺳﮑﻮﺗﯿًﺎ ﻭﮬﻮ ﻣﻘﺒﻮﻝ ﻋﻨﺪﻧﺎ : ۲۱۹۔
ﭼﻨﺎﻧﭽﮧ ﺟﺐ ﻋﻠﻤﺎﺀ ﻧﮯ ﺩﯾﮑﮭﺎ ﮐﮧ ﺟﻮ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﮐﺎ ﻣﻨﮑﺮ ﮨﻮﺗﺎ ﮨﮯ ﻭﮦ ﺷﺘﺮ ﺑﮯ ﻣﮩﺎﺭ ﮐﯽ ﻃﺮﺡ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺑﺴﺮ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﺍﭘﻨﯽ ﺧﻮﺍﮨﺸﺎﺕ ﭘﺮ ﻋﻤﻞ ﮐﺮﺗﺎ ﮨﮯ، ﺍﺱ ﻟﯿﮯ ﻋﻠﻤﺎﺀ ﻧﮯ ﺍﺋﻤﮧ ﺍﺭﺑﻌﮧ ﻣﯿﮟ ﮐﺴﯽ ﺍﯾﮏ ﮐﯽ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﭘﺮ ﺍﺟﻤﺎﻉ ﮐﯿﺎ، ﺍﮔﺮﭼﮧ ﺍﻥ ﮐﺎ ﯾﮧ ﺍﺟﻤﺎﻉ ﺍﯾﮏ ﺟﮕﮧ ﻣﺘﻔﻖ ﮨﻮﮐﺮ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﻮﺍ؛ ﻟﯿﮑﻦ ﺍﻥ ﺳﺐ ﮐﮯ ﺍﺋﻤﮧ ﺍﺭﺑﻌﮧ ﻣﯿﮟ ﮐﺴﯽ ﺍﯾﮏ ﮐﯽ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﮐﺮﻧﮯ ﺍﻭﺭ ﻋﺪﻡ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﭘﺮ ﻧﮑﯿﺮ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﯽ ﻭﺟﮧ ﺳﮯ ﯾﮧ ﺍﺟﺘﻤﺎﻉ ﻣﻨﻌﻘﺪ ﮨﻮﺍ ﮨﮯ،
ﭼﻨﺎﻧﭽﮧ ﺍﺱ ﺳﻠﺴﻠﮧ ﻣﯿﮟ ﺑﮩﺖ ﺳﮯ ﺑﮍﮮ ﺑﮍﮮ ﻋﻠﻤﺎﺀ ﻧﮯ ﻋﺪﻡ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﭘﺮ ﺍﭘﻨﯽ ﺁﺭﺍﺀ ﮐﺎ ﺍﻇﮩﺎﺭ ﮐﯿﺎ ﺍﻭﺭ ﺍﻣﺖ ﮐﮯ ﺳﺎﻣﻨﮯ ﻋﺪﻡ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﮐﮯ ﻣﻔﺎﺳﺪ ﮐﻮ ﮐﮭﻞ ﮐﺮ ﺑﯿﺎﻥ ﮐﯿﺎ۔ ﺍﺱ ﮐﯽ ﭼﻨﺪ ﻣﺜﺎﻟﯿﮟ ﯾﮧ ﮨﯿﮟ :
🌹 ( ۱ ) ﻣﺸﮩﻮ ﺭﻣﺤﺪﺙ ﻭﻣﻔﺴﺮ ﻗﺎﺿﯽ ﺛﻨﺎﺀ ﺍﻟﻠﮧ ﭘﺎﻧﯽ ﭘﺘﯽ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ :
ﻓﺈﻥ ﺃﮬﻞ ﺍﻟﺴﻨﺔ ﻭﺍﻟﺠﻤﺎﻋﺔ ﻗﺪ ﺍﻓﺘﺮﻕ ﺑﻌﺪ ﺍﻟﻘﺮﻥ ﺍﻟﺜﻠﺜﺔ ﺃﻭ ﺍﻷﺭﺑﻌﺔ ﻋﻠﯽ ﺃﺭﺑﻌﺔ ﺍﻟﻤﺬﺍﮬﺐ، ﻭﻟﻢ ﯾﺒﻖ ﻓﻲ ﻓﺮﻭﻋﺎﻟﻤﺴﺎﺋﻞ ﺳﻮﯼ ﮬﺬﮦ ﺍﻟﻤﺬﮬﺐ ﺍﻷﺭﺑﻌﺔ ﻓﻘﺪ ﺍﻧﻌﻘﺪ ﺍﻹﺟﻤﺎﻉ ﺍﻟﻤﺮﮐﺐ ﻋﻠﯽ ﺑﻄﻼﻥ ﻗﻮﻝ ﻣﻦ ﯾﺨﺎﻟﻒ ﮐﻠﮭﻢ ․
ﯾﻌﻨﯽ ﺗﯿﺴﺮﯼ ﯾﺎ ﭼﻮﺗﮭﯽ ﺻﺪﯼ ﮐﮯ ﻓﺮﻭﻋﯽ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﻣﯿﮟ ﺍﮨﻞ ﺳﻨﺖ ﻭﺍﻟﺠﻤﺎﻋﺖ ﮐﮯ ﻣﺬﺍﮨﺐ ﺭﮦ ﮔﺌﮯ، ﮐﻮﺋﯽ ﭘﺎﻧﭽﻮﺍﮞ ﻣﺬﮨﺐ ﺑﺎﻗﯽ ﻧﮩﯿﮟ ﺭﮨﺎ، ﭘﺲ ﮔﻮﯾﺎ ﺍﺱ ﺍﻣﺮ ﭘﺮ ﺍﺟﻤﺎﻉ ﮨﻮﮔﯿﺎ ﮐﮧ ﺟﻮ ﻗﻮﻝ ﺍﻥ ﭼﺎﺭﻭﮞ ﮐﮯ ﺧﻼﻑ ﮨﮯ ﻭﮦ ﺑﺎﻃﻞ ﮨﮯ
( ﻓﺘﺎﻭﯼٰ ﺭﺣﯿﻤﯿﮧ : ۸۰ ﺟﺪﯾﺪ، ﺑﺤﻮﺍﻟﮧ ﺗﻔﺴﯿﺮ ﻣﻈﮩﺮﯼ : ۲ / ۶۴ )
🌹 ( ۲ ) ﺣﻀﺮﺕ ﺷﺎﮦ ﻭﻟﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻣﺤﺪﺙ ﺩﮨﻠﻮﯼ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ :
ﻭﮬﺬﮦ ﺍﻟﻤﺬﺍﮬﺐ ﺍﻷﺭﺑﻌﺔ ﺍﻟﻤﺪﻭﻧﺔ ﺍﻟﻤﺤﺮﺭﺓ ﻗﺪ ﺍﺟﺘﻤﻌﺖ ﺍﻷﻣﺔ ﺃﻭ ﻣﻦ ﯾﻌﺘﺪ ﺑﮭﺎ ﻣﻨﮭﺎ ﻋﻠﯽ ﺟﻮﺍﺯ ﺗﻘﻠﯿﺪﮬﺎ ﺇﻟﯽ ﯾﻮﻣﻨﺎ ﮬﺬﺍ
ﯾﻌﻨﯽ ﯾﮧ ﻣﺬﺍﮨﺐ ﺍﺭﺑﻌﮧ ﺟﻮ ﻣﺪﻭﻥ ﻭﻣﺮﺗﺐ ﮨﻮﮔﺌﮯ ﮨﯿﮟ، ﭘﻮﺭﯼ ﺍﻣﺖ ﻧﮯ ﯾﺎ ﺍﻣﺖ ﮐﮯ ﻣﻌﺘﻤﺪ ﺣﻀﺮﺍﺕ ﻧﮯ ﺍﻥ ﻣﺬﺍﮨﺐ ﺍﺭﺑﻌﮧ ﻣﺸﮩﻮﺭﮦ ﮐﯽ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﮐﮯ ﺟﻮﺍﺯ ﭘﺮ ﺍﺟﻤﺎﻉ ﮐﺮﻟﯿﺎ ﮨﮯ۔ ( ﺍﻭﺭ ﯾﮧ ﺍﺟﻤﺎﻉ ) ﺁﺝ ﺗﮏ ﺑﺎﻗﯽ ﮨﮯ۔
( ﻓﺘﺎﻭﯼٰ ﺭﺣﯿﻤﯿﮧ : ۱ / ۷۵ ﺟﺪﯾﺪ، ﺑﺤﻮﺍﻟﮧ ﺣﺠﺔ ﺍﻟﻠﮧ ﺍﻟﺒﺎﻟﻐﮧ : ۱ / ۳۶۱ )
🌹 ( ۳ ) ﻋﻼﻣﮧ ﺍﺑﻦ ﮨﻤﺎﻡ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ :
ﻭﻋﻠﯽ ﮬﺬﺍ ﻣﺎ ﺫﮐﺮ ﺑﻌﺾ ﺍﻟﻤﺘﺄﺧﺮﯾﻦ ﻣﻨﻊ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﻏﯿﺮ ﺍﻷﺭﺑﻌﺔ ﻻﻧﻀﺒﺎﻁ ﻣﺬﺍﮬﺒﮭﻢ ﻭﺗﻘﻠﯿﺪ ﻣﺴﺎﺋﻠﮭﻢ ﻭﺗﺨﺼﯿﺺ ﻋﻤﻮﻣﮩﺎ ﻭﻟﻢ ﯾﺪﺭ ﻣﺜﻠﮧ ﻓﻲ ﻏﯿﺮﮬﻢ ﺍﻵﻥ ﻻﻧﻘﺮﺍﺽ ﺍﺗﺒﺎﻋﮭﻢ ﻭﮨﻮ ﺻﺤﯿﺢ۔
ﺗﺮﺟﻤﮧ : ﺍﻭﺭ ﺍﺳﯽ ﺑﻨﯿﺎﺩ ﭘﺮ ﺍﺋﻤﮧ ﺍﺭﺑﻌﮧ ﮨﯽ ﮐﯽ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﻣﺘﻌﯿﻦ ﮨﮯ ﻧﮧ ﮐﮧ ﺩﻭﺳﺮﮮ ﺍﺋﻤﮧ ﮐﯽ، ﺍﺱ ﻟﯿﮯ ﮐﮧ ﺍﺋﻤﮧ ﺍﺭﺑﻌﮧ ﮐﮯ ﻣﺬﺍﮨﺐ ﻣﮑﻤﻞ ﻣﻨﻀﺒﻂ ﮨﻮﮔﺌﮯ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﺍﻥ ﻣﺬﺍﮨﺐ ﻣﯿﮟ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﺗﺤﺮﯾﺮ ﻣﯿﮟ ﺁﭼﮑﮯ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﺩﻭﺳﺮﮮ ﺍﺋﻤﮧ ﮐﮯ ﻣﺬﺍﮨﺐ ﻣﯿﮟ ﯾﮧ ﭼﯿﺰ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﻥ ﮐﮯ ﻣﺘﺒﻌﯿﻦ ﺑﮭﯽ ﺧﺘﻢ ﮨﻮﭼﮑﮯ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﮐﺎ ﺍﻥ ﯾﮧ ﭼﺎﺭ ﺍﻣﺎﻣﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﻣﻨﺤﺼﺮ ﮨﻮﺟﺎﻧﺎ ﺻﺤﯿﺢ ﮨﮯ۔
( ﻓﺘﺎﻭﯼٰ ﺭﺣﯿﻤﯿﮧ :
۱ / ۷۹ ، ﺑﺤﻮﺍﻟﮧ ﺍﻟﺘﺤﺮﯾﺮ ﻓﻲ ﺍﺻﻮﻝ ﺍﻟﻔﻘﮧ : ۵۵۲ )
🌹 ( ۴ ) ﻋﻼﻣﮧ ﺍﺑﻦ ﻧﺠﯿﻢ ﻣﺼﺮﯼ ﻟﮑﮭﺘﮯ ﮨﯿﮟ :
ﻭﻣﺎ ﺧﺎﻟﻒ ﺍﻷﺋﻤﺔ ﺍﻷﺭﺑﻌﺔ ﻓﮭﻮﻣﺨﺎﻟﻒ ﻟﻺﺟﻤﺎﻉ
ﯾﻌﻨﯽ ﺍﺋﻤﮧ ﺍﺭﺑﻌﮧ ﮐﮯ ﺧﻼﻑ ﻓﯿﺼﻠﮧ ﺍﺟﻤﺎﻉ ﮐﮯ ﺧﻼﻑ ﻓﯿﺼﻠﮧ ﮨﮯ۔
( ﺍﻷﺷﺒﺎﮦ : ۱۳۱ )
🌹 ( ۵ ) ﺷﯿﺦ ﺍﺣﻤﺪ ﺍﻟﻤﻌﺮﻭﻑ ﺑﻤﻼ ﺟﯿﻮﻥ ﺗﻔﺴﯿﺮﺍﺕ ﺍﺣﻤﺪﯾﮧ ﺭﻗﻢ ﻃﺮﺍﺯ ﮨﯿﮟ :
ﻗﺪ ﻭﻗﻊ ﺍﻹﺟﻤﺎﻉ ﻋﻠﯽ ﺃﻥ ﺍﻻﺗﺒﺎﻉ ﺇﻧﻤﺎ ﯾﺠﻮﺯ ﻟﻸﺭﺑﻊ ﺍﻟﺦ
ﯾﻌﻨﯽ ﺍﺱ ﭘﺮ ﺍﺟﻤﺎﻉ ﻣﻨﻌﻘﺪ ﮨﻮﭼﮑﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﺗﺒﺎﻉ ﺻﺮﻑ ﺍﺋﻤﮧ ﺍﺭﺑﻌﮧ ﮐﯽ ﮨﯽ ﺟﺎﺋﺰ ﮨﮯ ﺁﮔﮯ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ :
ﻭﮐﺬﺍ ﻻ ﯾﺠﻮﺯ ﺍﻻﺗﺒﺎﻉ ﻟﻤﻦ ﺣﺪﺙ ﻣﺠﺘﮭﺪًﺍ ﻣﺨﺎﻟﻔًﺎ ﻟﮭﻢ
ﯾﻌﻨﯽ ﺍﺳﯽ ﺑﻨﺎ ﭘﺮ ﺟﻮ ﻣﺠﺘﮩﺪ ﻧﯿﺎ ﭘﯿﺪﺍ ﮨﻮ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﮐﺎ ﻣﺬﮨﺐ ﺍﻥ ﺍﺋﻤﮧ ﺍﺭﺑﻌﮧ ﮐﮯ ﺧﻼﻑ ﮨﻮ ﺗﻮ ﺍﺱ ﮐﯽ ﺍﺗﺒﺎﻉ ﺑﮭﯽ ﺟﺎﺋﺰ ﻧﮩﯿﮟ۔
( ﻓﺘﺎﻭﯼٰ ﺭﺣﯿﻤﯿﮧ ۱ / ۷۹ )
🌹 ( ۶ ) ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺑﺮﺍﮨﯿﻢ ﺳﺮﺧﺴﯽ ﻣﺎﻟﮑﯽ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ :
ﺭ ﻭﺃﻣﺎ ﻓﻲ ﻣﺎ ﺑﻌﺪ ﺫﻟﮏ ﻓﻼ ﯾﺠﻮﺯ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﻏﯿﺮ ﺍﻷﺋﻤﺔ ﺍﻷﺭﺑﻌﺔ
ﯾﻌﻨﯽ ﺩﻭﺭِ ﺍﻭﻝ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﺍﺋﻤﮧ ﺍﺭﺑﻌﮧ ﮐﮯ ﺳﻮﺍ ﮐﺴﯽ ﮐﯽ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﺟﺎﺋﺰ ﻧﮩﯿﮟ۔
( ﻓﺘﺎﻭﯼٰ ﺭﺣﯿﻤﯿﮧ : ۱ / ۸۰ ﺑﺤﻮﺍﻟﮧ ﺍﻟﻔﺘﻮﺣﺎﺕ ﺍﻟﻮﮨﺒﯿﮧ : ۱۹۹ )
🌹 ( ۷ ) ﻣﺤﺪﺙ ﺍﺑﻦ ﺣﺠﺮ ﻣﮑﯽ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ :
ﺃﻣﺎ ﻓﻲ ﺯﻣﺎﻧﻨﺎ ﻓﻘﺎﻝ ﺃﺋﻤﺘﻨﺎ ﻻ ﯾﺠﻮﺯ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﻏﯿﺮ ﺍﻷﺋﻤﺔ ﺍﻷﺭﺑﻌﺔ : ﺍﻟﺸﺎﻓﻌﻲ ﻭﻣﺎﻟﮏ ﻭﺃﺑﻲ ﺣﻨﯿﻔﺔ ﻭﺃﺣﻤﺪ ﺭﺿﻮﺍﻥ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮭﻢ ﺃﺟﻤﻌﯿﻦ
ﯾﻌﻨﯽ ﮨﻤﺎﺭﮮ ﺯﻣﺎﻧﮯ ﻣﯿﮟ ﻣﺸﺎﺋﺦ ﮐﺎ ﯾﮩﯽ ﻗﻮﻝ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﺋﻤﮧ ﺍﺭﺑﻌﮧ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﻣﺎﻡ ﺷﺎﻓﻌﯽ، ﻣﺎﻟﮏ، ﺍﺑﻮﺣﻨﯿﻔﺔ ﺍﻭﺭ ﺍﺣﻤﺪ ﮨﯽ ﮐﯽ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﺟﺎﺋﺰ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﻥ ﮐﮯ ﻋﻼﻭﮦ ﮐﺴﯽ ﺍﻭﺭ ﺍﻣﺎﻡ ﮐﯽ ﺟﺎﺋﺰ ﻧﮩﯿﮟ
( ﻓﺘﺎﻭﯼٰ ﺭﺣﯿﻤﯿﮧ : ۱ / ۸۰، ﺑﺤﻮﺍﻟﮧ ﻓﺘﺢ ﺍﻟﻤﺒﯿﻦ ۱۶۶ )
🌹 ( ۸ ) ﺷﺎﺭﺡ ﻣﺴﻠﻢ ﺷﺮﯾﻒ ﻋﻼﻣﮧ ﻧﻮﻭﯼ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ :
ﺃﻣﺎ ﺍﻻﺟﺘﮩﺎﺩ ﺍﻟﻤﻄﻠﻖ ﻓﻘﺎﻟﻮﺍ ﺍﺧﺘﺘﻢ ﺑﺎﻷﺋﻤﺔ ﺍﻷﺭﺑﻌﺔ ﺍﻟﺦ
ﯾﻌﻨﯽ ﺍﺟﺘﮩﺎﺩ ﻣﻄﻠﻖ ﮐﮯ ﻣﺘﻌﻠﻖ ﻋﻠﻤﺎﺀ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ﺍﺋﻤﮧ ﺍﺭﺑﻌﮧ ﭘﺮ ﺧﺘﻢ ﮨﻮﮔﯿﺎ ﺣﺘﯽ ﮐﮧ ﺍﻥ ﺗﻤﺎﻡ ﻣﻘﺘﺪﺭ ﻣﺤﻘﻘﯿﻦ ﻋﻠﻤﺎﺀ ﻧﮯ ﺍﻥ ﭼﺎﺭ ﺍﻣﺎﻣﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﺳﮯ ﺍﯾﮏ ﮨﯽ ﺍﻣﺎﻡ ﮐﯽ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﮐﻮ ﺍﻣﺖ ﭘﺮ ﻭﺍﺟﺐ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﻟﺤﺮﻣﯿﻦ ﻧﮯ ﺍﺱ ﭘﺮ ﺍﺟﻤﺎﻉ ﻧﻘﻞ ﮐﯿﺎ ﮨﮯ۔
( ﻓﺘﺎﻭﯼٰ ﺭﺣﯿﻤﯿﮧ : ۱ / ۸۱ ﺑﺤﻮﺍﻟﮧ ﻧﻮﺭﺍﻟﮩﺪﺍﯾﮧ : ۱ / ۱۰ )
🌹 ( ۹ ) ﺳﯿﺪ ﺍﺣﻤﺪ ﻃﺤﻄﺎﻭﯼ ﻓﺮﻗﮧ ﻧﺎﺟﯿﮧ ﻣﯿﮟ ﺷﺎﻣﻞ ﮨﻮﻧﮯ ﮐﯽ ﺗﺎﮐﯿﺪ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﻓﺮﻗﮧ ﻧﺎﺟﯿﮧ ﮐﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﺑﺘﻼﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ﻭﮦ ﮐﻮﻥ ﻟﻮﮒ ﮨﯿﮟ :
ﻭﮬﺬﮦ ﺍﻟﻄﺎﺋﻔﺔ ﺍﻟﻨﺎﺟﯿﺔ ﻗﺪ ﺍﺟﺘﻤﻌﺖ ﺍﻟﯿﻮﻡ ﻓﻲ ﺍﻟﻤﺬﺍﮬﺐ ﺍﻷﺭﺑﻌﺔ ﮬﻢ ﺍﻟﺤﻨﯿﻔﻮﻥ ﻭﺍﻟﻤﺎﻟﮑﯿﻮﻥ ﻭﺍﻟﺸﺎﻓﻌﯿﻮﻥ ﻭﺍﻟﺤﻨﺒﻠﯿﻮﻥ ﻭﻣﻦ ﮐﺎﻥ ﺧﺎﺭﺟًﺎ ﻣﻦ ﮬﺬﮦ ﺍﻟﺬﺍﮬﺐ ﺍﻷﺭﺑﻌﺔ ﻓﻲ ﺫﻟﮏ ﺍﻟﺰﻣﺎﻥ ﻓﮭﻮ ﻣﻦ ﺃﮬﻞ ﺍﻟﺒﺪﻋﺔ ﻭﺍﻟﻨّﺎﺭ
ﺍﻭﺭ ﯾﮧ ﻧﺠﺎﺕ ﭘﺎﻧﮯ ﻭﺍﻻ ﮔﺮﻭﮦ ﺁﺝ ﻣﺠﺘﻤﻊ ﮨﻮﮔﯿﺎ ﮨﮯ ﭼﺎﺭ ﻣﺬﺍﮨﺐ ﻣﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﻭﮦ ﺣﻨﻔﯽ، ﻣﺎﻟﮑﯽ، ﺷﺎﻓﻌﯽ ﺍﻭﺭ ﺣﻨﺒﻠﯽ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﺟﻮ ﺷﺨﺺ ﺍﺱ ﺯﻣﺎﻧﮧ ﻣﯿﮟ ﺍﻥ ﭼﺎﺭ ﺳﮯ ﺧﺎﺭﺝ ﮨﮯ ﻭﮦ ﺍﮨﻞ ﺑﺪﻋﺖ ﺍﻭﺭ ﺍﮨﻞ ﻧﺎﺭ ﺳﮯ ﮨﮯ۔
( ﻓﺘﺎﻭﯼٰ ﺭﺣﯿﻤﯿﮧ : ۱ / ۸۲ ، ﺑﺤﻮﺍﻟﮧ ﻃﺤﻄﺎﻭﯼ ﻋﻠﯽ ﺍﻟﺪﺭ ﺍﻟﻤﺨﺘﺎﺭ : ۴ / ۱۵۳ )
🌹 ( ۱۰ ) ﺳﻠﻄﺎﻥ ﺍﻟﻤﺸﺎﺋﺦ ﺣﻀﺮﺕ ﺧﻮﺍﺟﮧ ﻧﻈﺎﻡ ﺍﻭﻟﯿﺎﺀ ﺩﮨﻠﻮﯼ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﺘﺎﺏ ﺭﺍﺣﺔ ﺍﻟﻘﻠﻮﺏ، ﻣﯿﮟ ﺗﺤﺮﯾﺮ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ :
ﺣﻀﺮﺕ ﺧﻮﺍﺟﮧ ﺳﯿﺪ ﺍﻟﻌﺎﺑﺪﯾﻦ ﺷﮑﺮ ﮔﻨﺞ ﻧﮯ ﺑﺘﺎﺭﯾﺦ ۱۱ / ﻣﺎﮦ ﺫﯼ ﺍﻟﺤﺠﮧ
۶۵۵ﮪ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ ﮐﮧ ﮨﺮﭼﺎﺭ ﻣﺬﮨﺐ ﺑﺮﺣﻖ ﮨﯿﮟ
( ﻓﺘﺎﻭﯼٰ ﺭﺣﯿﻤﯿﮧ : ۱ / ۸۱ )
ﺍﺳﯽ ﻃﺮﺡ ﺍﻭﺭ ﺑﮩﺖ ﺳﮯ ﻋﻠﻤﺎﺀ ﮨﯿﮟ ﺟﻨﮭﻮﮞ ﻧﮯ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﮐﻮ ﻻﺯﻡ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﯾﺎ ﺍﻭﺭ ﺧﻮﺩ ﻣﻘﻠﺪ ﮨﻮﮐﺮ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﭘﺮ ﺍﺟﻤﺎﻉ ﮐﺎ ﺛﺒﻮﺕ ﺩﯾﺎ،
🌹 ﭼﻨﺎﻧﭽﮧ ﮐﺘﺐ ﺳﺘﮧ ﮐﮯ ﺍﮐﺜﺮ ﻣﺼﻨّﻔﯿﻦ ﮐﺴﯽ ﻧﮧ ﮐﺴﯽ ﺍﻣﺎﻡ ﮐﮯ ﻣﻘﻠﺪ ﺗﮭﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﻥ ﮐﮯ ﺑﮩﺖ ﺳﮯ ﺑﮍﮮ ﻋﻠﻤﺎﺀ ﻣﻘﻠﺪ ﺭﮨﮯ ﮨﯿﮟ ﺟﯿﺴﮯ : ﺣﺎﻓﻆ ﺣﺪﯾﺚ ﻋﻼﻣﮧ ﺍﻥ ﺣﺠﺮ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ، ﺷﺎﮦ ﻋﺒﺪ ﺍﻟﺮﺣﯿﻢ ﺩﮨﻠﻮﯼ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ، ﺷﯿﺦ ﻋﺒﺪﺍﻟﺤﻖ ﻣﺤﺪﺙ ﺩﮨﻠﻮﯼ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ، ﺷﯿﺦ ﻣﺤﻤﺪ ﻃﺎﮨﺮ ﭘﭩﻨﯽ ﮔﺠﺮﺍﺗﯽ ﻭﻏﯿﺮﮨﻢ ۔
( ﻓﺘﺎﻭﯼٰ ﺭﺣﯿﻤﯿﮧ : ۱ / ۷۷ )
ﺍﻥ ﺣﻀﺮﺍﺕ ﮐﺎ ﺍﻭﺭ ﺍﻥ ﮐﮯ ﻋﻼﻭﮦ ﺩﯾﮕﺮ ﻋﻠﻤﺎﺀ ﮐﺎ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﮐﺮﻧﺎ ﺍﺱ ﺑﺎﺑﺖ ﮐﯽ ﺩﻟﯿﻞ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺣﻀﺮﺍﺕ ﺍﺋﻤﮧ ﺍﺭﺑﻌﮧ ﮨﯽ ﮐﯽ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﺿﺮﻭﺭﯼ ﮨﮯ۔ ﺍﻥ ﮐﮯ ﻋﻼﻭﮦ ﺍﻭﺭ ﺑﮩﺖ ﺳﮯ ﺑﺰﺭﮔﻮﮞ ﮐﮯ ﺍﻗﻮﺍﻝ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﮨﯿﮟ، ﺟﻦ ﮐﻮ ﺗﻄﻮﯾﻞ ﮐﮯ ﺧﻮﻑ ﺳﮯ ﺗﺮﮎ ﮐﯿﺎ ﺟﺎﺗﺎ ﮨﮯ۔ ﻭﺍﻟﻌﺎﻗﻞ ﺗﮑﻔﯿﮧ ﺍﻻﺷﺎﺭﺓ۔
No comments:
Post a Comment