Sunday, 2 September 2018

ﺍﻋﺘﺮﺍﺽ ﺭﺣﻤۃ ﻟﻠﻌﺎﻟﻤﯿﻦ ﮨﻮﻧﺎ ﺣﻀﻮﺭ ﷺ ﮐﯽ ﺻﻔﺖ ﺧﺎﺻﮧ ﻧﮩﯿﮟ ۔ﻧﻌﻮﺫﺑﺎﻟﻠﮧ

ﺍﻟﺠﻮﺍﺏ : ﯾﮧ ﺍﮨﻞ ﺑﺪﻋﺖ ﮐﺎ ﻃﺮﯾﻖ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻭﮦ ﺍﮨﻞ ﺍﻟﺴﻨﺖ ﻭﺍﻟﺠﻤﺎﻋﺖ ﮐﻮ ﺑﺪﻧﺎﻡ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﯿﻠﺌﮯ ﭼﮭﻮﭨﮯ ﺍﻟﺰﺍﻣﺎﺕ ﻟﮕﺎﺗﮯ ﺭﮨﺘﮯ ﮨﯿﮟ۔ ﻓﺘﺎﻭﯼٰ ﺭﺷﯿﺪﯾﮧ ﻗﻄﺐ ﺍﻻﺭﺷﺎﺩ ﺣﻀﺮﺕ ﻣﻮﻻﻧﺎ ﺭﺷﯿﺪ ﺍﺣﻤﺪ ﮔﻨﮕﻮﮨﯽ ؒ ﮐﮯ ﻓﺘﺎﻭٰﯼ ﺟﺎﺕ ﮨﯿﮟ ۔ ﯾﮧ ﺑﺎﺕ ﺣﻀﺮﺕ ﮔﻨﮕﻮﮨﯽ ؒ ﭘﺮ ﺻﺮﯾﺢ ﺑﮩﺘﺎﻥ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﻧﮩﻮﮞ ﻧﮯ ﻧﺒﯽ ﻋﻠﯿﮧ ﺍﻟﺼﻠﻮٰۃ ﻭﺍﻟﺴﻼﻡ ﮐﻮ ﺭﺣﻤۃ ﻟﻠﻌﺎﻟﻤﯿﻦ ﻣﺎﻧﻨﮯ ﺳﮯ ﺍﻧﮑﺎﺭ ﮐﯿﺎ ﮨﮯ ۔ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﺍﺱ ﮐﮯ ﺑﺮﻋﮑﺲ ﮨﮯ۔ ﻓﺘﺎﻭﯼ ﺭﺷﯿﺪﯾﮧ ﺟﻠﺪ 2 ﺹ 9 ﭘﺮ ﺳﺎﺋﻞ ﻧﮯ ﭘﻮﭼﮭﺎ ﺗﮭﺎ ﮐﮧ ’’ ﺭﺣﻤۃ ﻟﻠﻌﺎﻟﻤﯿﻦ ﮨﻮﻧﺎ ﺁﭖﷺ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﮨﯽ ﺧﺎﺹ ﮨﮯ ﯾﺎ ﮐﺴﯽ ﺍﻭﺭ ﮐﻮ ﺑﮭﯽ ﮐﮩﮧ ﺳﮑﺘﮯ ﮨﯿﮟ ‘‘ ۔ ﺗﻮ ﺣﻀﺮﺕ ﻧﮯ ﺟﻮﺍﺏ ﺩﯾﺎ ﮐﮧ ’’ ﻟﻔﻆ ﺭﺣﻤۃ ﻟﻠﻌﺎﻟﻤﯿﻦ ﺻﻔﺖ ﺧﺎﺻﮧ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﮧ ﷺ ﮐﯽ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﮯ ﺑﻠﮑﮧ ﺩﯾﮕﺮ ﺍﻭﻟﯿﺎﺀ ﻭﺍﻧﺒﯿﺎﺀ ﻭ ﻋﻠﻤﺎﺀ ﺭﺑﺎﻧﯿﻦ ﺑﮭﯽ ﻣﻮﺟﺐ ﺭﺣﻤﺖ ﻋﺎﻟﻢ ﮨﻮﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﺍﮔﺮﭼﮧ ﺟﻨﺎﺏ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﮧ ﷺ ﺳﺐ ﻣﯿﮟ ﺍﻋﻠﯽٰ ﮨﯿﮟ ﻟﮩٰﺬﺍ ﺍﮔﺮ ﺩﻭﺳﺮﮮ ﭘﺮ ﺍﺱ ﻟﻔﻆ ﮐﻮ ﺑﺘﺎﻭﯾﻞ ﺑﻮﻝ ﺩﯾﻮﮮ ﺗﻮ ﺟﺎﺋﺰ ﮨﮯ ۔ ﯾﻌﻨﯽ ﺩﻭﺳﺮﮮ ﻟﻮﮒ ﺑﮭﯽ ﺭﺣﻤﺖ ﮨﻮﺳﮑﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﮔﻮ ﺳﺐ ﺳﮯ ﺍﻋﻠﯽٰ ﺩﺭﺟﮧ ﻣﯿﮟ ﯾﮧ ﺻﻔﺖ ﺣﺒﯿﺐ ﺭﺏ ﺍﻟﻌﺎﻟﻤﯿﻦ ﷺ ﻣﯿﮟ ﮨﮯ ‘‘ ۔ ﺍﺱ ﺟﻮﺍﺏ ﮐﯽ ﻣﺰﯾﺪ ﺗﺸﺮﯾﺢ ﺳﻤﺠﮭﺌﮯ ۔ ﻗﺮﺁﻥ ﻣﺠﯿﺪ ﻣﯿﮟ ﺍﺭﺷﺎﺩ ﮨﮯ ۔
ﻭﻣﺎ ﺍﺭ ﺳﻠﻨﺎﮎ ﺍﻻ ﺭﺣﻤۃ ﺍﻟﻠﻌﺎﻟﻤﯿﻦ ۔
ﻗﺮﺁﻥ ﻣﺠﯿﺪ ﮐﯽ ﺍﺱ ﺁﯾﺖ ﻣﺒﺎﺭﮐﮧ ﻣﯿﮟ ﺍﻟﻠﮧ ﺟﻞ ﺷﺎﻧﮧ ﻧﮯ ﺁﭖ ﷺ ﮐﻮ ﯾﮧ ﺍﺭﺷﺎﺩ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﮮ ﺣﺒﯿﺐ ! ﺁﭖ ﷺ ﮐﻮ ﮨﻢ ﻧﮯ ﺗﻤﺎﻡ ﺟﮩﺎﮞ ﻭﺍﻟﻮﮞ ﮐﯿﻠﺌﮯ ﺻﺮﻑ ﺭﺣﻤﺖ ﮨﯽ ﺑﻨﺎﮐﺮ ﺑﮭﯿﺠﺎ ﮨﮯ ﯾﮩﺎﮞ ﯾﮧ ﻧﮩﯿﮟ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ ﮐﮧ ﺻﺮﻑ ﺁﭖ ﮨﯽ ﮐﻮ ﺭﺣﻤۃ ﺍﻟﻠﻌﺎﻟﻤﯿﻦ ﺑﻨﺎ ﮐﺮ ﺑﮭﯿﺠﺎ ﮨﮯ ﺍﻥ ﺩﻭﻧﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﮐﯿﺎ ﻓﺮﻕ ﮨﮯ ۔ ﺍﺱ ﮐﻮ ﺳﻤﺠﮭﺌﮯ ۔ ﮐﺴﯽ ﺷﮯ ﮐﻮ ﮐﺴﯽ ﺷﺌﮯ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﺧﺎﺹ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﻮ ﻋﻠﻢ ﻣﻌﺎﻧﯽ ﮐﯽ ﺍﺻﻄﻼﺡ ﻣﯿﮟ ﻗﺼﺮ ﮐﮩﺘﮯ ﮨﯿﮟ ۔ ﭼﻨﺎ ﻧﭽﮧ ﻣﺨﺘﺼﺮ ﺍﻟﻤﻌﺎﻧﯽ ﻣﯿﮟ ﻗﺼﺮ ﮐﯽ ﺗﻌﺮﯾﻒ ﯾﻮﮞ ﮨﮯ ’’ ﺗﺨﺼﯿﺺ ﺷﯽﺀ ﺑﺸﯽﺀ ﺑﻄﺮﯾﻖ ﻣﺨﺼﻮﺹ )‘‘ ﺹ 182 ‏) ۔ ﭘﮭﺮ ﺍﺱ ﻗﺼﺮ ﮐﯽ ﺩﻭ ﻗﺴﻤﯿﮟ ﮨﯿﮟ ۔ ﺍﯾﮏ ﮨﮯ ﻗﺼﺮ ﺻﻔﺖ ﻋﻠﯽ ﺍﻟﻤﻮﺻﻮﻑ ﺍﻭﺭ ﺩﻭﺳﺮﯼ ﻗﺴﻢ ﮨﮯ ﻗﺼﺮ ﻣﻮﺻﻮﻑ ﻋﻠﯽ ﺍﻟﺼﻔۃ۔
ﻗﺼﺮ ﺻﻔﺖ ﻋﻠﯽ ﺍﻟﻤﻮﺻﻮﻑ ﮐﮩﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﺻﻔﺖ ﮐﻮ ﺑﻨﺪ ﮐﺮﻧﺎ ﻣﻮﺻﻮﻑ ﻣﯿﮟ ۔ ’’ ﮬﻮ ﺍﻥ ﻻﯾﺘﺠﺎﻭﺯ ﺗﻠﮏ ﺍﻟﺼﻔۃ ﻋﻦ ﺫﻟﮏ ﺍﻟﻤﻮﺻﻮﻑ ﺍﻟﯽ ﺁﺧﺮ ﻟﮑﻦ ﯾﺠﻮﺯ ﺍﻥ ﯾﮑﻮﻥ ﻟﺬﻟﮏ ﺍﻟﻤﻮﺻﻮﻑ ﺻﻔﺎﺕ ﺍﺧﺮ ‘‘ ﻗﺼﺮ ﺻﻔﺖ ﻋﻠﯽ ﺍﻟﻤﻮﺻﻮﻑ ﺳﮯ ﻣﺮﺍﺩﮨﮯ ﮐﮧ ﻭﮦ ﺻﻔﺖ ﺍﺱ ﻣﻮﺻﻮﻑ ﺳﮯ ﺩﻭﺳﺮﮮ ﻣﻮﺻﻮﻑ ﻣﯿﮟ ﺗﺠﺎﻭﺯﻧﮧ ﮐﺮﮮ ﻟﯿﮑﻦ ﺍﺱ ﻣﻮﺻﻮﻑ ﮐﯿﻠﺌﮯ ﺩﻭﺳﺮﯼ ﺻﻔﺎﺕ ﮨﻮﺳﮑﺘﯽ ﮨﯿﮟ ۔
ﻣﺜﻼً ﻋﺮﺑﯽ ﻣﯿﮟ ﮐﮩﺎ ﺟﺎﺋﮯ ﮐﮧ ﻣﺎﻗﺎﺋﻢ ﺍﻻ ﺯﯾﺪ ‏( ﻧﮩﯿﮟ ﮨﮯ ﮐﮭﮍﺍ ﮨﻮﺍ ﻣﮕﺮ ﺯﯾﺪ ‏) ﯾﻌﻨﯽ ﺻﺮﻑ ﺯﯾﺪ ﮨﯽ ﮐﮭﮍﺍ ﮨﻮﺍ ﮨﮯ ﮐﻮﺋﯽ ﺍﻭﺭ ﻧﮩﯿﮟ ۔ ﯾﮩﺎﮞ ﮐﮭﮍﮮ ﮨﻮﻧﮯ ﮐﯽ ﺻﻔﺖ ﮐﻮ ﺯﯾﺪ ﻣﯿﮟ ﺑﻨﺪ ﮐﯿﺎ ﮔﯿﺎ ﮨﮯ ۔ ﺍﺳﯽ ﻃﺮﺡ ﮐﮩﺎ ﺟﺎﺋﮯ ﮐﮧ ﻻ ﻓﺎﺭﺱ ﺍﻻ ﺑﮑﺮ ‏( ﻧﮩﯿﮟ ﮨﮯ ﮐﻮﺋﯽ ﮔﮭﮍ ﺳﻮﺍﺭ ﻣﮕﺮ ﺑﮑﺮ ‏) ﯾﻌﻨﯽ ﺻﺮﻑ ﺑﮑﺮ ﮨﯽ ﮔﮭﮍ ﺳﻮﺍﺭ ﮨﮯ ﮐﻮﺋﯽ ﺩﻭﺳﺮﺍ ﻧﮩﯿﮟ ‏) ۔
ﺩﻭﺳﺮﯼ ﻗﺴﻢ ﮨﻮﺗﯽ ﮨﮯ ﻗﺼﺮ ﻣﻮﺻﻮﻑ ﻋﻠﯽ ﺍﻟﺼﻔۃ ’’ ﻭﮬﻮ ﺍﻥ ﻻ ﯾﺘﺠﺎﻭﺯ ﺍﻟﻤﻮﺻﻮﻑ ﻣﻦ ﺗﻠﮏ ﺍﻟﺼﻔۃ ﺍﻟﯽ ﺻﻔۃ ﺍﺧﺮﯼ ﻟﮑﻦ ﯾﺠﻮﺯ ﺍﻥ ﺗﮑﻮﻥ ﺗﻠﮏ ﺍﻟﺼﻔۃ ﻟﻤﻮﺻﻒ ﺁﺧﺮ ‘‘ ﻗﺼﺮ ﻣﻮﺻﻮﻑ ﻋﻠﯽ ﺍﻟﺼﻔۃ ﯾﮧ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻣﻮﺻﻮﻑ ﺍﺱ ﺻﻔﺖ ﺳﮯ ﺩﻭﺳﺮﯼ ﺻﻔﺖ ﻣﯿﮟ ﺗﺠﺎﻭﺯ ﻧﮧ ﮐﺮﮮ ﻟﯿﮑﻦ ﻭﮦ ﺻﻔﺖ ﺩﻭﺳﺮﮮ ﻣﻮﺻﻮﻑ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﮨﻮﻧﺎ ﺟﺎﺋﺰ ﮨﻮ ۔ ﻣﺜﻼ ﻣﺎﺯﯾﺪ ﺍﻻﻗﺎﺋﻢ ‏( ﻧﮩﯿﮟ ﮨﮯ ﺯﯾﺪ ﻣﮕﺮ ﮐﮭﮍﺍ ﮨﻮﺍ ﯾﻌﻨﯽ ﺯﯾﺪ ﺻﺮﻑ ﮐﮭﮍﺍ ﮨﯽ ﮨﮯ ﺑﯿﭩﮭﺎ ﮨﻮﺍ ﻧﮩﯿﮟ ۔ ﺍﺳﯽ ﻃﺮﺡ ﻣﺎ ﺑﮑﺮ ﺍﻻ ﻓﺎﺭﺱ ‏( ﻧﮩﯿﮟ ﺑﮑﺮ ﻣﮕﺮ ﮔﮭﮍ ﺳﻮﺍﺭ ﯾﻌﻨﯽ ﺑﮑﺮ ﺻﺮﻑ ﮔﮭﮍ ﺳﻮﺍﺭﮨﯽ ﮨﮯ ۔ ﺁﺳﺎﻥ ﻟﻔﻈﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﺍﮔﺮ ﮐﻮﺋﯽ ﻣﺎﮞ ﮐﮩﮯ ﮐﮧ ﺻﺮﻑ ﻣﯿﺮﺍ ﺑﯿﭩﺎ ﺣﺴﯿﻦ ﮨﮯ ﺗﻮ ﺍﺱ ﮐﻮ ﮐﮩﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﻗﺼﺮ ﺻﻔﺖ ﻋﻠﯽ ﺍﻟﻤﻮﺻﻮﻑ ﺍﻭﺭ ﺍﮔﺮ ﻭﮦ ﮐﮩﮯ ﮐﮧ ﻣﯿﺮﺍ ﺑﯿﭩﺎ ﺻﺮﻑ ﺣﺴﯿﻦ ﮨﯽ ﮨﮯ ﺗﻮ ﺍﺱ ﮐﻮ ﻗﺼﺮ ﻣﻮﺻﻮﻑ ﻋﻠﯽ ﺍﻟﺼﻔﺖ ﮐﮩﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﺍﺱ ﻗﺴﻢ ﻣﯿﮟ ﯾﮧ ﺻﻔﺖ ﺩﻭﺳﺮﻭﮞ ﻣﯿﮟ ﺑﮭﯽ ﮨﻮﺳﮑﺘﯽ ﮨﮯ ۔
ﺍﯾﮏ ﺍﻭﺭ ﻣﺜﺎﻝ ﺩﯾﮑﮭﯿﮟ ﺍﮔﺮ ﮐﮩﺎﺟﺎﺋﮯ ﻣﺎ ﻣﺤﻤﺪ ﷺ ﺍﻻ ﺭﺳﻮﻝ ﺗﻮ ﺻﺤﯿﺢ ﺗﺮﺟﻤﮧ ﯾﮧ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻣﺤﻤﺪ ﷺ ﺻﺮﻑ ﺭﺳﻮﻝ ﮨﯽ ﮨﯿﮟ ۔ ﯾﻌﻨﯽ ﻣﺤﻤﺪ ﷺ ﺭﺳﻮﻝ ﮨﯽ ﮨﯿﮟ ﺧﺪﺍ ﻧﮩﯿﮟ ۔ ‏( ﻗﺼﺮ ﻣﻮﺻﻮﻑ ﻋﻠﯽ ﺍﻟﺼﻔۃ ‏) ﺍﻭﺭ ﮐﮩﺎ ﺟﺎﺋﮯ ﻻ ﺧﺎﺗﻢ ﺍﻻ ﻣﺤﻤﺪ ﷺ ﺗﻮ ﺗﺮﺟﻤﮧ ﮨﻮﮔﺎ ‏( ﻧﮩﯿﮟ ﮨﮯ ﮐﻮﺋﯽ ﺧﺎﺗﻢ ﻣﮕﺮ ﻣﺤﻤﺪ ﷺ ﯾﻌﻨﯽ ﺻﺮﻑ ﺁﭖ ﮨﯽ ﺧﺎﺗﻢ ﮨﯿﮟ ﺁﭖ ﮐﮯ ﻋﻼﻭﮦ ﮐﻮﺋﯽ ﺍﻭﺭ ﺧﺎﺗﻢ ﺍﻟﻨﺒﯿﻦ ﻧﮩﯿﮟ ‏) ۔ ‏( ﻗﺼﺮ ﺻﻔﺖ ﻋﻠﯽ ﺍﻟﻤﻮﺻﻮﻑ ‏) ﺍﺏ ﺩﯾﮑﮭﯿﮟ ﻗﺮﺁﻥ ﻣﺠﯿﺪ ﮐﯽ ﺍﺱ ﺁﯾﺖ ﻣﺒﺎﺭﮐﮧ ﻣﯿﮟ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ ﮔﯿﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﮨﻢ ﻧﮯ ﺁﭖ ﷺ ﮐﻮ ﻧﮩﯿﮟ ﺑﮭﯿﺠﺎ ﻣﮕﺮ ﺭﺣﻤۃ ﻟﻠﻌﺎﻟﻤﯿﻦ ﯾﻌﻨﯽ ﺁﭖ ﷺ ﮐﯽ ﺷﺎﻥ ﺻﺮﻑ ﺭﺣﻤﺖ ﮨﯽ ﺭﺣﻤﺖ ﮨﮯ ﺳﺎﺭﮮ ﺟﮩﺎﮞ ﻭﺍﻟﻮﮞ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ۔ ﯾﮧ ﻧﮩﯿﮟ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ ‏( ﻧﮩﯿﮟ ﮨﮯ ﮐﻮﺋﯽ ﺭﺣﻤۃ ﻟﻠﻌﺎﻟﻤﯿﻦ ﻣﮕﺮ ﺁﭖ ﷺ ‏) ۔ ﯾﻮﮞ ﮐﮩﯿﮯ ﮐﮧ ﺍﺱ ﺁﯾﺖ ﻣﺒﺎﺭﮐﮧ ﻣﯿﮟ ﻗﺼﺮ ﻣﻮﺻﻮﻑ ﻋﻠﯽ ﺍﻟﺼﻔۃ ﮨﮯ ﻧﮧ ﮐﮧ ﻗﺼﺮ ﺻﻔﺖ ﻋﻠﯽ ﺍﻟﻤﻮﺻﻮﻑ ﺍﻭﺭ ﻣﺎﻗﺒﻞ ﻣﯿﮟ ﮔﺰﺭﭼﮑﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ’’ ﻗﺼﺮ ﻣﻮﺻﻮﻑ ﻋﻠﯽ ﺍﻟﺼﻔۃ ‘‘ ﻣﯿﮟ ﻭﮦ ﺻﻔﺖ ﺩﻭﺳﺮﮮ ﻣﻮﺻﻮﻑ ﻣﯿﮟ ﮨﻮﺳﮑﺘﯽ ﮨﮯ ۔
ﯾﮩﯽ ﺑﺎﺕ ﺣﻀﺮﺕ ﮔﻨﮕﻮﮨﯽ ؒ ﻧﮯ ﺑﯿﺎﻥ ﮐﯽ ﮨﮯ ﻣﮕﺮ ﺍﺩﺑﺎً ﮐﮩﺎ ﮐﮧ ﺩﻭﺳﺮﻭﮞ ﮐﻮ ﺑﺮﺍﮦ ﺭﺍﺳﺖ ﺣﻤۃ ﺍﻟﻠﻌﺎﻟﻤﯿﻦ ﻧﮧ ﮐﮩﺎ ﺟﺎﺋﮯ ﺑﻠﮑﮧ ﺗﺎﻭﯾﻼً ﺑﻮﻻ ﺟﺎﺋﮯ ۔ ﭼﻨﺎﻧﭽﮧ ﻣﻔﺘﯽ ﻏﻼﻡ ﺳﺮﻭﺭ ﻗﺎﺩﺭﯼ ﺑﺮﯾﻠﻮﯼ ﺍﺱ ﺁﯾﺖ ﮐﺎ ﺗﺮﺟﻤﮧ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﯿﮟ ‏( ﺍﻭﺭ ﮨﻢ ﻧﮯ ﺗﻤﮩﯿﮟ ﺳﺎﺭﮮ ﺟﮩﺎﻧﻮﮞ ﮐﯿﻠﺌﮯ ﺳﺮﺍﺳﺮ ﻣﮩﺮﺑﺎﻧﯽ ﮨﯽ ﺑﻨﺎ ﮐﺮ ﺑﮭﯿﺠﺎ ‏) ۔
ﭘﯿﺮ ﮐﺮﻡ ﺷﺎﮦ ﻟﮑﮭﺘﮯ ﮨﯿﮟ ‏( ﺍﻭﺭ ﻧﮩﯿﮟ ﺑﮭﯿﺠﺎ ﮨﻢ ﻧﮯ ﺁﭖ ﮐﻮ ﻣﮕﺮ ﺳﺮﺍﭘﺎ ﺭﺣﻤﺖ ﺑﻨﺎ ﮐﺮ ‏) ﺍﺏ ﮨﻢ ﻗﺮﺁﻥ ﻭ ﺣﺪﯾﺚ ﺍﻭﺭ ﺍﮐﺎﺑﺮ ﮐﮯ ﺍﻗﻮﺍﻝ ﭘﯿﺶ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﺟﻦ ﺳﮯ ﺛﺎﺑﺖ ﮨﻮﺗﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺭﺣﻤۃ ﻟﻠﻌﺎﻟﻤﯿﻦ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﺑﻮﻻ ﮔﯿﺎ ﮨﮯ ۔ ﺧﻮﺩ ﺍﻟﻠﮧ ﺟﻞ ﺷﺎﻧﮧ ﻧﮯ ﻗﺮﺁﻥ ﮐﻮ ﺭﺣﻤۃ ﻟﻠﻤﻮﻣﻨﯿﻦ ﮐﮩﺎ ﮨﮯ ﺍﺭﺷﺎﺩ ﺭﺑﺎﻧﯽ ﮨﮯ ’’ ﻭﻧﻨﺰﻝ ﻣﻦ ﺍﻟﻘﺮﺁﻥ ﻣﺎ ﮬﻮ ﺷﻔﺎﺀ ﻭﺭﺣﻤۃ ﻟﻠﻤﻮﻣﻨﯿﻦ ‘‘ ﻣﻮﻣﯿﻦ ﺻﺮﻑ ﺍﺱ ﻋﺎﻟﻢ ﻣﯿﮟ ﮨﯽ ﻧﮩﯿﮟ ﺑﻠﮑﮧ ﻋﺎﻟﻢ ﺟﻨﺎﺕ ﻣﯿﮟ ﺑﮭﯽ ﻣﻮﻣﻦ ﮨﯿﮟ ﺗﻮ ﻗﺮﺁﻥ ﮨﺮ ﻋﺎﻟﻢ ﻣﯿﮟ ﺑﺴﻨﮯ ﻭﺍﻟﮯ ﻣﻮﻣﻨﻮﮞ ﮐﯿﻠﺌﮯ ﺭﺣﻤﺖ ﮨﮯ ﯾﻮﮞ ﮐﮩﯿﮯ ﮐﮧ ﺑﻮﺍﺳﻄﮧ ﻣﺆ ﻣﻨﯿﻦ ﻗﺮﺁﻥ ﺑﮭﯽ ﺭﺣﻤﺖ ﮨﮯ ﮨﺮﮨﺮ ﻋﺎﻟﻢ ﮐﯿﻠﺌﮯ ﯾﻌﻨﯽ ﺭﺣﻤۃ ﻟﻠﻌﺎﻟﻤﯿﻦ ۔ ‏( ﺳﻮﺭۃ ﺑﻨﯽ ﺍﺳﺮﺍﺋﯿﻞ ‏)
ﺑﺨﺎﺭﯼ ﺷﺮﯾﻒ ﻣﯿﮟ ﺍﯾﮏ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﻣﯿﮟ ﻃﺎﻋﻮﻥ ﮐﻮ ﺭﺣﻤۃ ﻟﻠﻤﺆﻣﻨﯿﻦ ﮐﮩﺎ ﮔﯿﺎ ﮨﮯ ۔ ‏( ﺑﺨﺎﺭﯼ ﺟﻠﺪ ۲ ‏)
ﺍﺳﯽ ﻃﺮﺡ ﺷﯿﺦ ﺳﻌﺪﯼ ؒ ﻧﮯ ﺑﻮﺳﺘﺎﻥ ﻣﯿﮟ ﺣﺎﮐﻢ ﻭﻗﺖ ﮐﯽ ﺗﻌﺮﯾﻒ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﻟﮑﮭﺎ ﮨﮯ ۔
ﺗﻮﺋﯽ ﺳﺎﯾﮧ ﻟﻄﻒ ﺣﻖ ﺑﺮ ﺯﻣﯿﻦ
ﭘﯿﻤﺒﺮ ﺻﻔﺖ ﺭﺣﻤۃ ﻟﻠﻌﺎﻟﻤﯿﻦ
‏( ﺑﻮﺳﺘﺎﻥ ﺹ 115 ،ﻓﺎﺭﻭﻗﯽ ﮐﺘﺒﺨﺎﻧﮧ ﻣﻠﺘﺎﻥ ‏)
ﺣﻀﺮﺕ ﻣﺠﺪﺩ ﺍﻟﻒ ﺛﺎﻧﯽ ؒ ﻟﮑﮭﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﺍﻧﺒﯿﺎﺀ ﻋﻠﯿﮭﻢ ﺍﻟﺼﻠﻮﺍﺕ ﺍﻟﺘﺴﻠﯿﻤﺎﺕ ﺭﺣﻤﺖ ﻋﺎﻟﯿﻤﺎ ﻧﻨﺪ ﮐﮧ ﺣﻀﺮﺕ ﺣﻖ ﺳﺒﺤﺎﻧﮧ ﻭ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﺍﯾﺸﺎﻧﺮﺍﺑﺮﺍﺋﮯ ﮨﺪﺍﯾﺖ ﺧﻠﻖ ﻣﺒﻌﻮﺙ ﺳﺎﺧﺘﮧ ﺍﺳﺖ۔ ‏( ﺩﻓﺘﺮ ﺳﻮﻡ ﻣﮑﺘﻮﺏ ۱۷ ‏)
ﺍﻧﺒﯿﺎﺋﮯ ﻋﻠﯿﮭﻢ ﺍﻟﺼﻠﻮﺍﺕ ﻭﺍﻟﺘﺴﻠﯿﻤﺎﺕ ﺭﺣﻤﺖ ﻟﻠﻌﺎﻟﻤﯿﻦ ﮨﻮﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ﺟﻦ ﮐﻮ ﺣﻖ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﻧﮯ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﮐﯽ ﮨﺪﺍﯾﺖ ﮐﯿﻠﺌﮯ ﺑﮭﯿﺠﺎ ﮨﮯ ۔
ﺣﻀﺮﺕ ﺧﻮﺍﺟﮧ ﻓﺮﯾﺪ ﺍﻟﺪﯾﻦ ﻣﺴﻌﻮ ﮔﻨﺞ ﺷﮑﺮ ؒ ﺭﺍﺣﺖ ﺍﻟﻘﻠﻮﺏ ﻣﯿﮟ ﺻﺎﻟﺤﯿﻦ ﮐﯽ ﺻﺤﺒﺖ ﮐﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﺣﺪﯾﺚ ﻣﺒﺎﺭﮐﮧ ﻧﻘﻞ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ ’’ ﺻﺤﺒۃ ﺍﻟﺼﺎﻟﺤﯿﻦ ﻧﻮﺭ ﻭﺭﺣﻤۃ ﻟﻠﻌﺎﻟﻤﯿﻦ ‘‘ ﺩﯾﮑﮭﺌﮯ ﯾﮩﺎﮞ ﭘﺮ ﺻﺎﻟﺤﯿﻦ ﮐﯽ ﺻﺤﺒﺖ ﮐﻮ ﺭﺣﻤۃ ﻟﻠﻌﺎﻟﻤﯿﻦ ﮐﮩﺎ ﮔﯿﺎ ﮨﮯ
ﻣﻮﻻﻧﺎ ﺭﻭﻡ ؒ ﺍﭘﻨﯽ ﻣﺜﻨﻮﯼ ﻣﯿﮟ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ
ﺟﻤﻠﮧ ﺩﺍﻧﯿﺎﻥ ﮨﻤﯿﮟ ﮔﻔﺘﮧ ﮨﻤﯿﮟ
ﮨﺴﺖ ﺩﺍﻧﺎ ﺭﺣﻤۃ ﻟﻠﻌﺎﻟﻤﯿﻦ
‏( ﺗﻤﺎﻡ ﺳﻤﺠﮭﺪﺍﺭﻭﮞ ﻧﮯ ﯾﮩﯽ ﮐﮩﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻋﻘﻞ ﻣﻨﺪ ﺩﻭﻧﻮﮞ ﺟﮩﺎﮞ ﮐﯿﻠﺌﮯ ﺭﺣﻤﺖ ﮨﮯ ‏) ‏( ﻣﺜﻨﻮﯼ ﺩﻓﺘﺮ ﺍﻭﻝ ﺹ 105 ‏)
ﺍﯾﮏ ﺍﻭﺭ ﺟﮕﮧ ﺍﭘﻨﮯ ﺧﻠﯿﻔﮧ ﺣﺴﺎﻡ ﺍﻟﺪﯾﻦ ﮐﯽ ﺗﻌﺮﯾﻒ ﻣﯿﮟ ﺷﻌﺮ ﻟﮑﮭﺘﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﺍﺱ ﮐﻮ ﺳﻮﺭﺝ ﺳﮯ ﺗﺸﺒﯿﮧ ﺩﯾﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﭘﮭﺮ ﻣﺰﯾﺪ ﺁﮔﮯ ﻟﮑﮭﺘﮯ ﮨﯿﮟ
ﻧﺘﺎ ﮐﮧ ﻧﻮﺭﺵ ﮐﺎﻣﻞ ﺁﯾﺪ ﺩ ﺭ ﺯﻣﯿﻦ
ﺗﺎﺟﺮﺍﮞ ﺭﺍ ﺭﺣﻤۃ ﻟﻠﻌﺎﻟﻤﯿﻦ
ﯾﮩﺎﮞ ﺗﮏ ﮐﮧ ﺍﺱ ‏( ﺳﻮﺭﺝ ‏) ﮐﯽ ﻣﮑﻤﻞ ﺭﻭﺷﻨﯽ ﺯﻣﯿﻦ ﭘﺮ ﺁﺗﯽ ﮨﮯ ﺗﺎﺟﺮﻭﮞ ﮐﯿﻠﺌﮯ ﺭﺣﻤۃ ﻟﻠﻌﺎﻟﻤﯿﻦ ﺑﻦ ﮐﺮ ۔
‏( ﻣﺜﻨﻮﯼ ﺩﻓﺘﺮﭼﮩﺎﺭﻡ ﺹ 19 ‏)
ﺣﻀﺮﺕ ﺷﺎﮦ ﺍﺑﻮ ﺍﻟﻤﻌﺎﻟﯽ ﺍﭘﻨﯽ ﮐﺘﺎﺏ ﺗﺤﻔۃ ﺍﻟﻘﺎﺩﺭﯾﮧ ﻣﯿﮟ ﭘﯿﺮﺍﻥِ ﭘﯿﺮ ﮐﯽ ﺗﻌﺮﯾﻒ ﻣﯿﮟ ﯾﮧ ﺷﻌﺮ ﺩﺭﺝ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ ۔
ﺷﺎﮦ ﮔﯿﻼﻧﯽ ﺗﺮﺍ ﺣﻖ ﺩﺭ ﻭﺟﻮﺩ
ﺭﺣﻤۃ ﻟﻠﻌﺎﻟﻤﯿﻦ ﺁﻭﺭﺩﮦ ﺍﺳﺖ
ﺷﺎﮦ ﮔﯿﻼﻧﯽ ﺁﭖ ﮐﻮ ﺣﻖ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﺭﺣﻤۃ ﻟﻠﻌﺎﻟﻤﯿﻦ ﮐﮯ ﻭﺟﻮﺩ ﻣﯿﮟ ﻻﯾﺎ ﮨﮯ ۔ ‏( ﺗﺤﻔﮧ ﻗﺎﺩﺭﯾﮧ ﺹ 49 ﺍﺭﺩﻭ ‏)
ﺍﺳﯽ ﻃﺮﺡ ﻋﻼﻣﮧ ﺍﺑﻦ ﺣﺰﻡ ﻧﮯ ﺍﺣﮑﺎﻡ ﮐﻮ ﺭﺣﻤۃ ﻟﻠﻌﺎﻟﻤﯿﻦ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﯾﺎ ﮨﮯ ‏( ﺍﻻﺣﮑﺎﻡ ﻓﯽ ﺍﺻﻮﻝ ﺍﻟﻘﺮﺁﻥ ﺹ 350 ﺟﺰ 1 ‏)
ﺍﺣﮑﺎﻡ ﻟﻼﻣﺪﯼ ﻣﯿﮟ ﺑﮭﯽ ﺍﺣﮑﺎﻣﺎﺕ ﮐﻮ ﺭﺣﻤۃ ﻟﻠﻌﺎﻟﻤﯿﻦ ﮐﮩﺎ ﮔﯿﺎ ﮨﮯ ۔ ﺍﻥ ﮐﯽ ﺍﺻﻞ ﻋﺒﺎﺭﺕ ﯾﮧ ﮨﮯ : ﻓﺎﻥ ﺍﻻﺣﮑﺎﻡ ﻣﻤﺎ ﺟﺎﺀ ﺑﮭﺎ ﺍﻟﺮﺳﻮﻝ ﻓﮑﺎﻧﺖ ﺭﺣﻤۃ ﻟﻠﻌﺎﻟﻤﯿﻦ ‏( ﺍﻻﺣﮑﺎﻡ ﻟﻼﻣﺪﯼ ﺹ 358 ، ﺟﺰ 3 ، ﺍﻻﺻﻞ ﺍﻟﺨﺎﻣﺲ ﻓﯽ ﺍﻟﻘﯿﺎﺱ ،ﺍﻟﻔﺼﻞ ﺍﻟﺜﺎﻣﻦ ،ﺩﺍﺭﺍﻟﺼﻤﯿﻌﯽ ﺍﻟﺮﯾﺎﺽ ‏)
ﻧﻈﺎﻡ ﺍﻟﺪﯾﻦ ﺍﻭﻟﯿﺎﺀ ﺭﺣﻤۃ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﮐﮯ ﺧﻠﯿﻔﮧ ﺍﻭﺭ ﻣﺮﯾﺪ ﺧﺎﺹ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﻣﯿﺮ ﺣﺴﻦ ﻋﻠﯽ ﺳﻨﺠﺮﯼ ﺭﺣﻤۃ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﮐﺎ ﺍﯾﮏ ﻗﻮﻝ ﭘﯿﺶ ﮐﺮﺭﮨﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ﻭﮦ ﺍﭘﻨﯽ ﮐﺘﺎﺏ ’’ ﻓﻮﺍﺋﺪ ﺍﻟﻔﻮﺍﺩ ‘‘ ﻣﯿﮟ ﺣﻀﺮﺕ ﺭﺣﻤۃ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﮐﮯ ﻣﻠﻔﻮﻇﺎﺕ ﮐﻮ ﺟﻤﻊ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﺗﻮ ﻣﻘﺪﻣﮯ ﻣﯿﮟ ﺍﻥ ﮐﯿﻠﺌﮯ ﺭﺣﻤۃ ﻟﻠﻌﺎﻟﻤﯿﻦ ﮐﺎ ﻟﻔﻆ ﺍﺳﺘﻌﻤﺎﻝ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﯿﮟ :
ﺧﻮﺍﺟﮧ ﺭﺍﺳﺘﯿﻦ ﺍﻟﻤﻘﻠﺐ ﺑﮧ ﺭﺣﻤۃ ﻟﻠﻌﺎﻟﻤﯿﻦ ﻣﻠﮏ ﺍﻟﻔﻘﺮﺍﺀ ﻭﺍﻟﻤﺴﺎﮐﯿﻦ ﺷﯿﺦ ﻧﻈﺎﻡ ﺍﻟﺤﻖ ﻭ ﺍﻟﺸﺮﻉ ۔۔ﺍﻟﺦ
‏( ﮨﺸﺖ ﺑﮩﺸﺖ ﺹ 689 ،ﻓﻮﺍﺋﺪ ﺍﻟﻔﻮﺍﺩ ،ﻣﺠﻠﺲ۱ ‏)
ﮨﻢ ﭘﻮﭼﮭﻨﺎ ﭼﺎﮨﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﺑﺮﯾﻠﻮﯼ ﻣﻔﺘﯿﺎﻥ ﮐﺮﺍﻡ ﺳﮯ ﮐﮧ ﺍ ﻥ ﺟﯿﺴﮯ ﺍﻭﻟﯿﺎﺀ ﺍﻭﺭ ﻣﺤﺒﻮﺑﺎﻥ ﺧﺪﺍ ﮐﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﺍ ﻥ ﮐﺎ ﮐﯿﺎ ﻓﺘﻮﯼ ﮨﮯ ﮐﯿﺎ ﯾﮧ ﺑﮭﯽ ﻣﻌﺎﺫﺍﻟﻠﮧ ﮔﺴﺘﺎﺧﺎﻥ ﺭﺳﻮﻝ ﷺ ﮨﯿﮟ۔۔؟؟ﺟﻮﺍﺏ ﺩﯾﺠﺌﮯ ﺍﺏ ﺧﺎﻣﻮﺷﯽ ﮐﺲ ﺑﺎﺕ ﮐﯽ۔
ﺍﻥ ﺣﻮﺍﻟﮧ ﺟﺎﺕ ﺳﮯ ﯾﮧ ﺑﺎﺕ ﻭﺍﺿﺢ ﮨﻮﮔﺌﯽ ﮐﮧ ﺍﮔﺮ ﺭﺣﻤۃ ﻟﻠﻌﺎﻟﻤﯿﻦ ﺻﺮﻑ ﺁﭖ ﷺ ﮨﯽ ﮐﯽ ﺻﻔﺖ ﮨﻮﺗﯽ ﺗﻮ ﯾﮧ ﺣﻀﺮﺍﺕ ﺩﯾﮕﺮ ﭘﺮ ﺍﺱ ﺻﻔﺖ ﮐﺎ ﺍﻃﻼﻕ ﻧﮧ ﮐﺮﺗﮯ ۔ ﺍﺏ ﺑﺮﯾﻠﻮﯼ ﺣﻀﺮﺍﺕ ﮐﮯ ﺑﺰﺭﮔﻮﮞ ﮐﮯ ﺣﻮﺍﻟﮯ ﺩﯾﮑﮭﺌﮯ ‏( ﺑﺸﮑﺮ ﯾﮧ ﻣﻮﻻﻧﺎ ﺍﺑﻮ ﺍﯾﻮﺏ ﺻﺎﺣﺐ ‏)
۱۔ ﭘﯿﺮ ﺟﻤﺎﻋﺖ ﻋﻠﯽ ﺷﺎﮦ ﺻﺎﺣﺐ ﻧﮯ ﺧﻮﺍﺟﮧ ﯾﻌﻘﻮﺏ ؒ ﺍﻭﺭ ﺧﻮﺍﺟﮧ ﻣﺤﻤﺪ ﺳﺮﮨﻨﺪﯼ ؒ ﮐﮯ ﻣﺘﻌﻠﻖ ﮐﮩﺎ ’’ ﯾﮧ ﻣﻘﺒﻮﻻﻥ ﺑﺎﺭﮔﺎﮦ ﺍﯾﺰﺩﯼ ﺭﺣﻤۃ ﻟﻠﻌﺎﻟﻤﯿﻨﯽ ﮐﯽ ﺷﺎﻥ ﻣﯿﮟ ﺟﻠﻮﮦ ﮔﺮ ﺗﮭﮯ ۔ ‏( ﺳﯿﺮۃ ﺍﻣﯿﺮ ﻣﻠﺖ ﺹ 609 ‏)
۲۔ ﻣﺤﻤﺪ ﯾﺎﺭ ﮔﮍﮬﯽ ﺑﺮﯾﻠﻮﯼ ﺍﭘﻨﮯ ﺩﯾﻮﺍﻥ ﻣﺤﻤﺪ ﻣﯿﮟ ﺍﭘﻨﮯ ﭘﯿﺮ ﮐﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﻟﮑﮭﺘﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ
ﺑﺮﺍﺋﮯ ﭼﺸﻢ ﺑﯿﻨﺎ ﺍﺯ ﻣﺪﯾﻨﮧ ﺑﺮ ﺳﺮ ﻣﻠﺘﺎﻥ
ﺑﮧ ﺷﮑﻞ ﺻﺪ ﺭ ﺩﯾﮟ ﺧﻮﺩ ﺭﺣﻤۃ ﻟﻠﻌﺎﻟﻤﯿﻦ ﺁﻣﺪ
ﺩﯾﮑﮭﻨﮯ ﻭﺍﻟﯽ ﺁﻧﮑﮭﻮﮞ ﮐﯿﻠﺌﮯ ﻣﺪﯾﻨﮧ ﺳﮯ ﺧﻮﺩ ﺭﺣﻤۃ ﻟﻠﻌﺎﻟﻤﯿﻦ ﺻﺪﺭ ﺩﯾﮟ ﮐﯽ ﺷﮑﻞ ﻣﯿﮟ ﻣﻠﺘﺎﻥ ﺁﯾﺎ ﮨﻮﺍ ﮨﮯ ۔
‏( ﺩﯾﻮﺍﻥ ﻣﺤﻤﺪﯼ ﺹ 22 ‏)
۳۔ﯾﮩﯽ ﯾﺎﺭ ﮔﮍﮬﯽ ﻭﺍﻻ ﺍﭘﻨﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﻟﮑﮭﺘﺎ ﮨﮯ :
ﻓﺮﺩﻡ ﺍ ﺯ ﺍﻏﯿﺎﺭ ﻭﯾﺎﺭ ﮨﺮ ﮐﺴﻢ
ﺯﺍﻧﮑﮧ ﮨﺴﺘﻢ ﺭﺣﻤۃ ﻟﻠﻌﺎﻟﻤﯿﻦ
‏( ﺩﯾﻮﺍﻥ ﻣﺤﻤﺪﯼ ،ﺹ 155 ‏)
ﯾﻌﻨﯽ ﻣﯿﮟ ﻏﯿﺮﻭﮞ ﺳﮯ ﻋﻠﯿﺤﺪﮦ ﺑﮭﯽ ﺭﮨﺘﺎ ﮨﻮﮞ ﺍﻭﺭ ﮨﺮ ﺷﺨﺺ ﮐﺎ ﯾﺎﺭ ﺑﮭﯽ ﮨﻮﮞ ﮐﯿﻮﻧﮑﮧ ﻣﯿﮟ ﺧﻮﺩ ﺭﺣﻤۃ ﻟﻠﻌﺎﻟﻤﯿﻦ ﮨﻮﮞ ‏( ﺍﻟﻌﯿﺎﺫ ﺑﺎﻟﻠﮧ ‏)
۴۔ ﻏﻼﻡ ﺟﮩﺎﻧﯿﺎﮞ ﺻﺎﺣﺐ ﮨﻔﺖ ﺍﻗﻄﺎﺏ ﻣﯿﮟ ﺧﻮﺍﺟﮧ ﻧﻈﺎﻡ ﺍﻟﺤﻖ ﻣﺤﻤﺪ ﺑﻦ ﺍﺣﻤﺪ ﺑﺨﺎﺭﯼ ﮐﻮ ﺭﺣﻤۃ ﻟﻠﻌﺎﻟﻤﯿﻦ ﻟﮑﮭﺘﮯ ﮨﯿﮟ ’’ ﺍﻟٰﮩﯽ ﺑﺤﺮﻣۃ ﺷﯿﺦ ﺍﻟﻤﺸﺎﺋﺦ ﺳﻠﻄﺎﻥ ﺍﻟﻌﺎﺷﻘﯿﻦ ﺭﺣﻤۃ ﻟﻠﻌﺎﻟﻤﯿﻦ ﻣﺤﺒﻮﺏ ﺍﻟﮩٰﯽ ﺣﻀﺮﺕ ﺧﻮﺍﺟﮧ ﻧﻈﺎﻡ ﺍﻟﺤﻖ ﻭﺍﻟﺪﯾﻦ ﻣﺤﻤﺪ ﺑﻦ ﺍﺣﻤﺪ ﺑﺨﺎﺭﯼ ‘‘ ‏( ﮨﻔﺖ ﺍﻗﻄﺎﺏ ﺹ 70 ‏)
۵۔ ﺍﺑﻮ ﺍﻟﻌﻼﺋﯽ ﺍﭘﻨﮯ ﭘﯿﺮ ﮐﮯ ﭘﯿﺮ ﮐﯿﻠﺌﮯ ﺭﺣﻤۃ ﻟﻠﻌﺎﻟﻤﯿﻦ ﮐﺎﻟﻔﻆ ﺍﺳﺘﻌﻤﺎﻝ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﯿﮟ ’’ ﺁﭖ ﮐﺎ ﺩﻭﺳﺮﺍ ﮐﺎﻡ ﺭﺣﻤۃ ﻟﻠﻌﺎﻟﻤﯿﻨﯽ ﺍﻣﺖ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﭘﯿﻐﺎﻡ ﻋﺎﻡ ﺑﺬﺭﯾﻌﮧ ﭘﯿﺮﯼ ﻣﺮﯾﺪﯼ ‘‘ ۔ ‏( ﭼﺮﺍﻍ ﺍﺑﻮﺍﻟﻌﻼﺋﯽ ﺹ 131 ‏)
۶۔ ﻣﻔﺘﯽ ﻏﻼﻡ ﺳﺮﻭﺭ ﻗﺎﺩﺭﯼ ﺑﺮﯾﻠﻮﯼ ﺻﺎﺣﺐ ﻧﮯ ﺍﭘﻨﮯ ﺗﺮﺟﻤۃ ﺍﻟﻘﺮﺁﻥ ‏( ﻋﻤﺪۃ ﺍﻟﺒﯿﺎﻥ ‏) ﮐﮯ ﻣﻘﺪﻣﮯ ﻣﯿﮟ ﻋﻼﻣﮧ ﺍﻗﺒﺎﻝ ﮐﺎﯾﮧ ﺷﻌﺮ ﻧﻘﻞ ﮐﯿﺎ ﮨﮯ ﺟﺲ ﺳﮯ ﭘﺘﮧ ﭼﻠﺘﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻣﻔﺘﯽ ﺻﺎﺣﺐ ﺍﺱ ﺷﻌﺮ ﺳﮯ ﻣﺘﻔﻖ ﮨﯿﮟ ۔
ﻧﻮﻉ ﺍﻧﺴﺎﮞ ﺭﺍ ﭘﯿﺎﻡ ﺁﺧﺮﯾﮟ
ﺣﺎﻣﻞ ﺍﻭﺭ ﺭﺣﻤۃ ﻟﻠﻌﺎﻟﻤﯿﻦ
ﺍﻧﺴﺎﻧﻮﮞ ﮐﯿﻠﺌﮯ ﻗﺮﺁﻥ ﺁﺧﺮﯼ ﭘﯿﻐﺎﻡ ﮨﮯ ﺍﺱ ﮐﮯ ﺣﺎﻣﻞ ﺭﺣﻤۃ ﻟﻠﻌﺎﻟﻤﯿﻦ ۔ ‏( ﺹ 1 ﻣﻘﺪﻣﮧ ﻋﻤﺪۃ ﺍﻟﺒﯿﺎﻥ ‏)
۷۔ ﮨﻢ ﺍﭘﻨﯽ ﺍﺱ ﮔﻔﺘﮕﻮ ﮐﮯ ﺍﺧﺘﺘﺎﻡ ﭘﺮ ﺑﺮﯾﻠﻮﯾﻮﮞ ﮐﮯ ﺍﻣﺎﻡ ﺟﻨﺎﺏ ﺍﺣﻤﺪ ﺭﺿﺎ ﺧﺎﻥ ﺻﺎﺣﺐ ﮐﮯ ﻭﺍﻟﺪ ﻣﻮﻟﻮﯼ ﻧﻘﯽ ﻋﻠﯽ ﮐﯽ ﮐﺘﺎﺏ ﺍﻧﻮﺍﺭ ﺟﻤﺎﻝ ﻣﺼﻄﻔﯽ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﻟﮑﻼﻡ ﺍﻻﻭﺿﺢ ﺳﮯ ﺣﻮﺍﻻ ﭘﯿﺶ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﯿﮟ ۔ ﻋﻠﻤﺎﺀ ﺍﭘﻨﮯ ﺷﺎﮔﺮﺩﻭﮞ ﮐﮯ ﺣﻖ ﻣﯿﮟ ﺧﺼﻮﺻﺎً ﻋﻮﺍﻡ ﺯﻣﺎﻧﮧ ﮐﮯ ﺣﻖ ﻣﯿﮟ ﻋﻤﻮﻣﺎً ﺭﺣﻤﺖ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ﺗﻌﻠﯿﻢ ﻭﺗﺪﺭﯾﺲ ، ﻭﻋﻆ ﻭ ﺗﺬﮐﯿﺮ ، ﺍﻣﺮ ﺑﺎﺍﻟﻤﻌﺮﻭﻑ ﻭ ﻧﮩﯽ ﻋﻦ ﺍﻟﻤﻨﮑﺮ ﮨﯿﮟ ﻣﺸﻐﻮﻝ ﺭﮨﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﭘﯿﻐﻤﺒﺮ ﺍﭘﻨﯽ ﻗﻮﻡ ﮐﯿﻠﺌﮯ ﺭﺣﻤﺖ ﮨﯿﮟ ۔
ﯾﮩﯽ ﺑﺎﺕ ﺣﻀﺮﺕ ﮔﻨﮕﻮﮨﯽ ؒ ﻟﮑﮫ ﺭﮨﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ‏( ﺩﯾﮕﺮ ﺍﻭﻟﯿﺎﺀ ﻭ ﺍﻧﺒﯿﺎﺀ ﻭ ﻋﻠﻤﺎﺀ ﺭﺑﺎﻧﯿﯿﻦ ﺑﮭﯽ ﻣﻮﺟﺐ ﺭﺣﻤﺖ ﻋﺎﻟﻢ ﮨﻮﺗﮯ ﮨﯿﮟ ‏) ۔ﺣﻀﺮﺕ ﮔﻨﮕﻮﮨﯽ ؒ ﺍﻭﺭ ﻧﻘﯽ ﻋﻠﯽ ﮐﯽ ﻋﺒﺎﺭﺕ ﻣﯿﮟ ﮐﻢ ﻭ ﺑﯿﺶ ﺍﯾﮏ ﮨﯽ ﺑﺎﺕ ﮐﮩﯽ ﮔﺌﯽ ﮨﮯ ﭘﮭﺮ ﺣﻀﺮﺕ ﮔﻨﮕﻮﮨﯽؒ ﭘﺮ ﻓﺘﻮﯼ ﻟﮕﺎﻧﺎ ﺍﻭﺭ ﮐﺎﻓﺮ ﻟﮑﮭﻨﺎ ﮐﮩﺎﮞ ﮐﺎ ﺍﻧﺼﺎﻑ ﮨﮯ ﺣﻀﺮﺕ ﮔﻨﮕﻮﮨﯽ ؒ ﮐﯽ ﻋﺒﺎﺭﺕ ﻣﯿﮟ ﺑﮭﯽ ﻣﻮﺟﺐ ﺭﺣﻤﺖ ﻋﺎﻟﻢ ﮐﮩﺎ ﮔﯿﺎ ﮨﮯ ﻧﺎﮐﮧ ﻣﻮﺟﺐ ﺭﺣﻤﺖ ﻟﻠﻌﺎﻟﻤﯿﻦ ۔
ﺍﻥ ﺳﺐ ﺣﻮﺍﻟﮧ ﺟﺎﺕ ﺳﮯ ﯾﮧ ﺑﺎﺕ ﺭﻭﺯ ﺭﻭﺷﻦ ﮐﯽ ﻃﺮﺡ ﻋﯿﺎﮞ ﮨﻮﮔﺌﯽ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﮯ ﺣﺒﯿﺐ ﷺ ﺳﺐ ﺳﮯ ﺍﻋﻠﯽ ﺩﺭﺟﮧ ﻣﯿﮟ ﺭﺣﻤۃ ﻟﻠﻌﺎﻟﻤﯿﻦ ﮨﯽ ﺟﯿﺴﺎ ﮐﮧ ﺣﻀﺮﺕ ﮔﻨﮕﻮﮨﯽ ؒ ﻧﮯ ﻟﮑﮭﺎ ﺍﻭﺭ ﺩﯾﮕﺮ ﺍﻧﺒﯿﺎﺀ ﯾﺎ ﺍﻭﻟﯿﺎﺀ ﺍﭘﻨﮯ ﺍﭘﻨﮯ ﺩﺭﺟﮧ ﻣﯿﮟ ﺭﺣﻤﺖ ﮨﯿﮟ ۔ ﺑﺮﯾﻠﻮﯾﻮﮞ ﮐﺎ ﯾﮧ ﺍﻋﺘﺮﺍﺽ ﻓﻘﻂ ﺟﮩﺎﻟﺖ ﻭ ﺿﺪ ﭘﺮ ﻣﺒﻨﯽ ﮨﮯ ۔ ﮨﻢ ﺩﻋﺎ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﺍﻥ ﺣﻀﺮﺍﺕ ﮐﻮ ﺣﻖ ﭘﮩﭽﺎﻧﻨﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﮐﻮ ﻗﺒﻮﻝ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﯽ ﺗﻮﻓﯿﻖ ﺩﯾﮟ ۔ ﻭﻣﺎ ﻋﻠﯿﻨﺎ ﺍﻻ ﺍﻟﺒﻼﻍ ﺍﻟﻤﺒﯿﻦ۔
ﺁﺧﺮ ﻣﯿﮟ ﮨﻢ ﻣﻮﻟﻮﯼ ﺻﺪﯾﻖ ﻧﻘﺸﺒﻨﺪﯼ ﺭﺿﺎﺧﺎﻧﯽ ﺳﮯ ﺍﺳﯽ ﮐﯽ ﺯﺑﺎﻥ ﻣﯿﮟ ﺳﻮﺍﻝ ﮐﺮﯾﮟ ﮔﮯ :
’’ ﮔﻮﯾﺎ ﺷﯿﺦ ﺳﻌﺪﯼ ،ﻣﺠﺪﺩ ﺍﻟﻒ ﺛﺎﻧﯽ ،ﻋﻼﻣﮧ ﺍﻗﺒﺎﻝ ﺍﻭﺭ ﻣﻨﺪﺭﺟﮧ ﺑﺎﻻ ﺑﺮﯾﻠﻮﯼ ﺍﮐﺎﺑﺮ ﻧﮯ ﻣﻌﺎﺫﺍﻟﻠﮧ ﻣﺮﺯﺍ ﺻﺎﺣﺐ ﮐﯿﻠﺌﮯ ﺭﺍﺳﺘﮧ ﮨﻤﻮﺍﺭ ﮐﺮﺩﯾﺎ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﻧﮯ ﺣﻀﻮﺭ ﮐﮯ ﺍﺱ ﻭﺻﻒ ﺧﺎﺹ ﭘﺮ ﮈﺍﮐﮧ ﺯﻧﯽ ﮐﯽ ﮐﻮﺷﺶ ﮐﯽ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﮐﻮ ﯾﮧ ﺟﺴﺎﺕ ﺻﺮﻑ ﺍﻥ ﻋﻠﻤﺎﺀ ﮐﯽ ﻋﺒﺎﺭﺍﺕ ﺳﮯ ﮨﻮﺋﯽ ﺍﻭﺭ ﮐﺴﯽ ﮐﻮ ﺟﺮﻡ ﭘﺮ ﺍﺑﮭﺎﺭﻧﮯ ﺍﻭﺭ ﺑﺮﺍﻧﮕﯿﺨﺘﮧ ﮐﺮﻧﮯ ﻭﺍﻻ ﺑﮭﯽ ﻣﺠﺮﻡ ﮨﻮﺗﺎ ﮨﮯ ﻟﮩﺬﺍ ﺍﮔﺮ ﺷﯿﺦ ﺳﻌﺪﯼ ،ﻣﺠﺪﺩ ﺍﻟﻒ ﺛﺎﻧﯽ ﻭ ﺩﯾﮕﺮ ‏( ﻣﻌﺎﺫﺍﻟﻠﮧ ‏) ﺍﻭﺭ ﻣﺮﺯﺍ ﻏﻼﻡ ﺍﺣﻤﺪ ﻗﺎﺩﯾﺎﻧﯽ ﮐﻮ ﻋﺪﺍﻟﺖ ﮐﮯ ﺍﯾﮏ ﮨﯽ ﮐﭩﮩﺮﮮ ﻣﯿﮟ ﮐﮭﮍﺍ ﮐﺮﮐﮯ ﻣﺠﺮﻡ ﺛﺎﺑﺖ ﮐﯿﺎ ﺟﺎﺋﮯ ﺗﻮ ﮐﯿﺎ ﺭﺿﺎﺧﺎﻧﯿﻮﮞ ﮐﮯ ﺗﻦ ﺑﺪﻥ ﮐﻮ ﺁﮒ ﺗﻮ ﻧﮩﯿﮟ ﻟﮓ ﺟﺎﺋﮯ ﮔﯽ ؟ﺫﺭﺍ ﺳﻨﺒﮭﻞ ﮐﺮ ﺟﻮﺍﺏ ﺩﯾﮟ ﺑﺪﺣﻮﺍﺳﯽ ﻣﯿﮟ ﺍﮐﺜﺮﻏﻠﻄﯿﺎﮞ ﮨﻮﺟﺎﯾﺎ ﮐﺮﺗﯽ ﮨﯿﮟ ‘‘ ۔

No comments:

Post a Comment