ﻣﺸﮩﻮﺭ ﻣﺤﺪﺛﯿﻦ ﺧﻮﺩ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﮐﺮﺗﮯ ﺗﮭﮯ
ﺁﺋﻤﮧ ﺣﺪﯾﺚ ﮐﮯ ﻓﻘﮩﯽ ﻣﺬﺍﮬﺐ
ﺗﻘﻠﯿﺪِ ﺷﺨﺼﯽ …… ﻣﺤﺪﺛﯿﻦ ﺍﻭﺭ ﺳَﻠﻒِ ﺻﺎﻟﺤﯿﻦ ﮐﺎ ﺗﻌﺎﻣﻞ
ﻣﺸﮩﻮﺭ ﻣﺤﺪﺛﯿﻦ ﺧﻮﺩ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﮐﺮﺗﮯ ﺗﮭﮯ
ﺳﻮﺍﻝ
ﮐﯿﺎ ﻣﺤﺪﺛﯿﻦ ﻣﯿﮟ ﺳﮯ ﮐﻮﺋﯽ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﮐﺮﺗﺎ ﺗﮭﺎ
ﺟﻮﺍﺏ
ﺗﻘﻠﯿﺪ ﮐﮯ ﺟﺎﺋﺰ ﺍﻭﺭ ﺩﺭﺳﺖ ﮨﻮﻧﮯ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﯾﮩﯽ ﺑﺎﺕ ﮐﺎﻓﯽ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺳﻠﻒ ﺻﺎﻟﺤﯿﻦ ﮐﺎ ﮨﻤﯿﺸﮧ ﺳﮯ ﺍﺱ ﭘﺮ ﻋﻤﻞ ﺭﮨﺎ ﮨﮯ۔ ﺑﮍﮮ ﺑﮍﮮ ﺍﮨﻞِ ﻋﻠﻢ ٗ ﻣﺤﺪﺛﯿﻦ ﺍﻭﺭ ﻓﻘﮩﺎﺀ ﺑﮭﯽ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﮨﯽ ﭘﺮ ﻋﺎﻣﻞ ﺗﮭﮯ۔ ﺑﻄﻮﺭ ِ ﻧﻤﻮﻧﮧ ﭼﻨﺪ ﺍﮨﻢ ﻧﺎﻡ ﯾﮩﺎﮞ ﺫﮐﺮ ﮐﺌﮯ ﺟﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ : ﻏﯿﺮ ﻣﻘﻠﺪﯾﻦ ﺑﺘﺎﺋﯿﮟ ﮐﮧ ﺍﮔﺮ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﮐﺮﻧﺎ ﺷﺮﮎ ﮬﮯ ﺗﻮ ﺍﻥ ﻣﺸﺮﮐﯿﻦ ﮐﯽ ﺑﺘﺎﺋﯽ ﺍﺣﺎﺩﯾﺚ ﮐﺲ ﺩﻟﯿﻞ ﺳﮯ ﻗﺎﺑﻞ ﻗﺒﻮﻝ ﮨﯿﮟ؟؟؟
ﭼﻨﺪ ﻣﺤﺪﺛﯿﻦ ﮐﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﺑﻄﻮﺭ ﻣﺜﺎﻝ ﺑﺘﺎﯾﺎ ﺟﺎﺗﺎ ﮬﮯ
( ۱ )
ﻟﯿﺚ ﺍﺑﻦ ﺳﻌﺪ ( ﻣﺘﻮﻓﯽ ۱۷۵ ) ﺑﮍﮮ ﻣﺤﺪﺙ ﺍﻭﺭ ﻓﻘﯿﮧ ﺗﮭﮯ۔ ﻭﮦ ﺣﻨﻔﯽ ﺍﻟﻤﺴﻠﮏ ﺗﮭﮯ۔ ﻣﺸﮩﻮﺭ ﻏﯿﺮ ﻣﻘﻠﺪ ﻋﺎﻟﻢ ﻧﻮﺍﺏ ﺻﺪﯾﻖ ﺣﺴﻦ ﺧﺎﻥ ﮐﮯ ﺍﻟﻔﺎﻅ ﻣﯿﮟ
ﻭﮮ ﺣﻨﻔﯽ ﻣﺬﮨﺐ ﺑﻮﺩ ﻭ ﻗﻀﺎﺋﮯ ﻣﺼﺮ ﺩﺍﺷﺖ ‘‘ ( ﺍﺗﺤﺎﻑ ۲۳۷ )
ﺍﻣﺎﻡ ﺑﺨﺎﺭﯼ ﮐﮯ ﺍﺳﺘﺎﺩ ﮨﯿﮟ ، ﺣﻨﻔﯽ ﮨﯿﮟ ( ﻋﻤﺪۃ ﺍﻟﻘﺎﺭﯼ
( ۲ )
ﺍﻣﺎﻡ ﻋﺒﺪﺍﻟﻠﮧ ﺑﻦ ﻣﺒﺎﺭﮎؒ
ﺟﻤﺎﻋﺖِ ﻣﺤﺪﺛﯿﻦ ﮐﮯ ﺳﺮﺧﯿﻞ ﮨﯿﮟ۔ ۱۸۱ﮪ ﻣﯿﮟ ﻭﻓﺎﺕ ﭘﺎﺋﯽ ٗ ﻭﮦ ﺑﮭﯽ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺑﻮﺣﻨﯿﻔﮧؒ ﮐﮯ ﺍﺻﺤﺎﺏ ﻭ ﻣﻘﻠﺪﯾﻦ ﻣﯿﮟ ﮨﯿﮟ ( ﺷﺮﺡ ﻣﺆﻃﺎﻟﻠﺒﺎﺟﯽ ﻣﺎﻟﮑﯽ ۷ / ۳۰۰ ٗ ﻣﻔﺘﺎﺡ ﺍﻟﺴﻌﺎﺩۃ ۲ / ۱۱۲
( ۳ )
ﻭﮐﯿﻊ ﺑﻦ ﺟﺮﺍﺡؒ ( ﻣﺘﻮﻓﯽ ۱۹۷ﮪ )
ﺑﮍﮮ ﺑﻠﻨﺪ ﭘﺎﯾﮧ ﻣﺤﺪﺙ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﺍﻣﺎﻡ ﺷﺎﻓﻌﯽ ؒ ﺟﯿﺴﮯ ﺟﻠﯿﻞ ﺍﻟﻘﺪﺭ ﻣﺤﺪﺙ ﺍﻭﺭ ﻓﻘﯿﮧ ﺍﻥ ﮐﮯ ﺗﻼﻣﺬﮦ ﻣﯿﮟ ﮨﯿﮟ۔ ﯾﮧ ﺑﮭﯽ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺑﻮﺣﻨﯿﻔﮧؒ ﮐﮯ ﻣﻘﻠﺪ ﺗﮭﮯ۔ ﺣﺎﻓﻆ ﺫ ﮨﻨﯽ ﮐﺎ ﺑﯿﺎﻥ ’’ ﮐﺎ ﻥ ﯾﻔﺘﯽ ﺑﻘﻮﻝ ﺍﺑﯽ ﺣﻨﯿﻔۃ ‘ )‘ ﺗﺬﮐﺮۃ ﺍﻟﺤﻔﺎﻅ ۱ / ۲۸۲ ) ﺍﻭﺭ ﺣﺎﻓﻆ ﺍﺑﻦ ﻋﺒﺪﺍﻟﺒﺮ ﻟﮑﮭﺘﮯ ﮨﯿﮟ : ’’ ﮐﺎﻥ ﯾﻔﺘﯽ ﺑﺮﺍﺋﯽ ﺍﺑﯽ ﺣﻨﯿﻔۃ ( ﺟﺎﻣﻊ ﺑﯿﺎﻥ ﺍﻟﻌﻠﻢ ۱ / ۱۴۹ )
( ۴ )
ﯾﺤﯽٰ ﺑﻦ ﺳﻌﯿﺪ ﺍﻟﻘﻄﺎﻥؒ
ﺟﻦ ﮐﯽ ﻭﻓﺎﺕ ۱۹۸ﮪ ﻣﯿﮟ ﮨﻮﺋﯽ۔ ﻓﻦِ ﺭﺟﺎﻝ ﮐﮯ ﭘﮩﻠﮯ ﻧﺎﻗﺪ ﺍﻭﺭ ﺳﯿﺪ ﺍﻟﺤﻔﺎﻅ ﮨﯿﮟ۔ ﯾﮧ ﺑﮭﯽ ﺣﻨﻔﯽ ﮨﯿﮟ۔ ﺣﺎﻓﻆ ﺫﮨﺒﯽ ﺍﻭﺭ ﺣﺎﻓﻆ ﺍﺑﻦ ﺣﺠﺮ ﮐﺎ ﺑﯿﺎﻥ ﮨﮯ ’’ ﯾﻔﺘﯽ ﻗﺒﻮﻝ ﺍﺑﯽ ﺣﻨﯿﻔۃ ‘‘ ( ﺗﺬﮐﺮۃ ﺍﻟﺤﻔﺎﻅ ۱/ ۲۸۲ ۔ ﺗﮩﺬﯾﺐ ﺍﻟﺘﮩﺬﯾﺐ ۲ / ۴۵۰
( ۵ )
ﯾﺤﯽٰ ﺑﻦ ﻣﻌﯿﻦؒ ( ﻣﺘﻮﻓﯽ ۲۳۳ﮪ )
ﺟﺮﺡ ﻭ ﺗﻌﺪﯾﻞ ﮐﮯ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﻭﺭ ﺣﺪﯾﺚ ﻣﯿﮟ ﺍﺳﺘﺎﺫ ﺍﻻﺳﺎﺗﺬﮦ ﮨﯿﮟ۔ ﺍﻥ ﮐﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﺣﺎﻓﻆ ﺫﮨﺒﯽ ؒ ﮐﺎ ﺑﯿﺎﻥ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﻥ ﮐﺎ ﺷﻤﺎﺭ ﻏﺎﻟﯽ ﺣﻨﻔﯿﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﺗﮭﺎ ( ﻣﻘﺪﻣﮧ ﻧﺼﺐ ﺍﻟﺮﺍﯾﮧ ۱ / ۴۲
( ۶ )
ﺍﻣﺎﻡ ﻣﺤﻤﺪ ﺑﻦ ﻋﺒﺪﺍﻟﻠﮧ ﻋﺒﺪﺍﻟﺤﮑﻢ ( ﻣﺘﻮﻓﯽ
۲۰۸ﮪ )
ﺍﻥ ﮐﺎ ﺷﻤﺎﺭ ﺑﮍﮮ ﺣﻔﺎﻅِ ﺣﺪﯾﺚ ﻣﯿﮟ ﮨﮯ۔ ﯾﮧ ﻓﻘﮧ ﻣﺎﻟﮑﯽ ﮐﮯ ﭘﯿﺮﻭ ﺗﮭﮯ ’’ ﺍﺣﺪ ﻓﻘﮭﺎﺀ ﺍﻟﻤﺼﺮ ﻣﻦ ﺍﺻﺤﺎﺏ ﻣَﺎﻟﮏٔ ‘ ‘ ۔ ( ﺗﺬﮐﺮۃ ﺍﻟﺤﻔﺎﻅ ۲ / ۱۱۶
( ۷ )
ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺑﻮﺑﮑﺮ ﺍﺣﻤﺪ ﺑﻦ ﻣﺤﻤﺪ ﺍﻟﻤﺮﻭﺯﯼ ( ﻣﺘﻮﻓﯽ
۲۷۵ )
ﺑﮍﮮ ﺍﺋﻤﮧ ﺣﺪﯾﺚ ﻣﯿﮟ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﺣﻨﺒﻠﯽ ﺍﻟﻤﺬﮨﺐ ﮨﯿﮟ۔ ’’ ﺍﺟﻞ ﺍﺻﺤﺎﺏ ﺍﺣﻤﺪ ﺍﺑﻦ ﺣﻨﺒﻞؒ ‘‘ ( ﺗﺬﮐﺮۃ ﺍﻟﺤﻔﺎﻅ ۲؍۱۸۵
( ۹ )
ﻣﺸﮩﻮﺭ ﻣﺤﺪﺙ ﺍﻣﺎﻡ ﺑﺨﺎﺭﯼؒ ( ﻣﺘﻮﻓﯽ ۲۵۶ﮪ )
ﺍﻧﮑﻮ ﻋﻼﻣﮧ ﺳﺒﮑﯽؒ ﻧﮯ ﻓﻘﮩﺎﺋﮯ ﺷﻮﺍﻓﻊ ﻣﯿﮟ ﺷﻤﺎﺭ ﮐﯿﺎ ﮨﮯ ( ﻃﺒﻘﺎﺕ ﺍﻟﺜﺎﻓﻌﯿﮧ ﺍﻟﮑﺒﺮﯼٰ ۲ / ۱ ﻣﻄﺒﻮﻋﮧ ﻣﺼﺮ ) ﻧﯿﺰ ﻏﯿﺮ ﻣﻘﻠﺪ ﻋﺎﻟﻢ ﻧﻮﺍﺏ ﺻﺪﯾﻖ ﺣﺴﻦ ﺧﺎﮞ ﺻﺎﺣﺐؒ ﮐﻮ ﺑﮭﯽ ﺍﻥ ﮐﮯ ﺷﺎﻓﻌﯽ ﺍﻟﻤﺬﮨﺐ ﮨﻮﻧﮯ ﮐﺎ ﺍﻋﺘﺮﺍﻑ ﮨﮯ۔ ( ﺍﺑﺠﺪﺍﻟﻌﻠﻮﻡ : ۸۱۰ ) ( ﺍﻟﺤﻄۃ ﺹ ۲۸۰ ) ﺍﻣﺎﻡ ﺑﺨﺎﺭﯼ ﻧﮯ ﻓﻘﮧ ﺷﺎﻓﻌﯽ ﺍﭘﻨﮯ ﺍﺳﺘﺎﺫ ﺣﻤﯿﺪﯼ ﺳﮯ ﺳﯿﮑﮭﺎ۔ ﺷﺎﮦ ﻭﻟﯽ ﺍﻟﻠﮧؒ ﻧﮯ ’’ ﺍﻧﺼﺎﻑ ‘‘ ﻣﯿﮟ ﻧﮩﺎﯾﺖ ﺗﻔﺼﯿﻞ ﺳﮯ ﺫﮐﺮﮐﯿﺎ ﮨﮯ۔
( ۱۰ )
ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺑﻮﺩﺍﺋﻮﺩؒ ( ﻣﺘﻮﻓﯽ ۲۷۵ﮪ )
ﺍﻧﮑﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﻧﻮﺍﺏ ﺻﺪﯾﻖ ﺣﺴﻦ ﺧﺎﮞ ﮐﮯ ﺑﻘﻮﻝ ﺍﺧﺘﻼﻑ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻭﮦ ﺷﺎﻓﻌﯽ ﺗﮭﮯ ﯾﺎ ﺣﻨﺒﻠﯽ ( ﺍﻟﺤﻄۃ ﻓﯽ ﺫﮐﺮ ﺻﺤﺎﺡ ﺍﻟﺴﺘﮧ ۲۴۰ ) ( ﺍﻟﺤﻄﮧ ۱۲۵ )
ﺑﺴﺘﺎﻥ ﺍﻟﻤﺤﺪﺛﯿﻦ۔ ﺍﻧﺼﺎﻑ ( ﮔﻮﯾﺎ ﺗﮭﮯ ﺑﮩﺮﺣﺎﻝ ﻣﻘﻠﺪﮨﯽ۔ )
( ۱۱ )
ﺍﻣﺎﻡ ﻣﺤﻤﺪ ﺍﺑﻦ ﺷﻌﯿﺐ ﻧﺴﺎﺋﯽ ( ﻣﺘﻮﻓﯽ ۳۰۳ﮪ )
ﺟﻮ ﺳﻨﻦ ﻧﺴﺎﺋﯽ ﮐﮯ ﻣﺆﻟﻒ ﮨﯿﮟ۔ ﻓﻘﮧ ﺷﺎﻓﻌﯽ ؒ ﮐﮯ ﻣﻘﻠﺪ ﺗﮭﮯ۔ ﺧﻮﺩ ﻧﻮﺍﺏ ﺻﺎﺣﺐ ﮐﻮ ﺍﻋﺘﺮﺍﻑ ﮨﮯ ﮐﮧ ﯾﮧ ﺷﺎﻓﻌﯽ ﺍﻟﻤﺬﮨﺐ ﺗﮭﮯ۔ ’’ ﻭ ﮐﺎ ﻥ ﺷﺎﻓﻌﯽ ﺍﻟﻤﺬﮬﺐ ‘‘ ( ﺍﻟﺤﻄۃ ﻓﯽ ﺫﮐﺮ ﺻﺤﺎﺡ ﺍﻟﺴﺘﮧ۲۵۴ )( ﺍﻟﺤﻄﮧ ﺹ ۱۲۷ ) ﺍﺱ ﭘﺮ ﺍﻥ ﮐﯽ ﺍﭘﻨﯽ ﮐﺘﺎﺏ ’’ ﻣﻨﺴﮏ ‘‘ ﺑﮭﯽ ﺩﻻﻟﺖ ﮐﺮﺗﯽ ﮨﮯ۔
( ۱۲ )
ﻣﺸﮩﻮﺭ ﻣﺤﺪﺙ ﺍﺑﻮﻋﻮﺍﻧﮧ ﺍﺳﻔﺮﺍﺋﻨﯽؒ ( ﻣﺘﻮﻓﯽ
۳۱۶ﮪ )
ﺟﻦ ﮐﯽ ﮐﺘﺎﺏ ﺻﺤﯿﺢ ﺍﺑﻮﻋﻮﺍﻧﮧ ﮨﮯ۔ ﺷﺎﻓﻌﯽ ﺍﻟﻤﺴﻠﮏ ﺗﮭﮯ۔ ﺧﻮﺩ ﺣﺎﻓﻆ ﺫﮨﺒﯽ ﻧﮯ ﺍﺱ ﮐﺎ ﺫﮐﺮ ﮐﯿﺎ ﮨﮯ۔
( ﺗﺬﮐﺮۃ ﺍﻟﺤﻔﺎﻅ ۲ / ۳ )
( ۱۳ )
ﺍﻣﺎﻡ ﻃﺤﺎﻭﯼؒ ( ﻣﺘﻮﻓﯽ ۳۲۱ﮪ )
ﺑﮍﮮ ﭘﺎﯾﮧ ﮐﮯ ﻣﺤﺪﺙ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﻣﺸﮑﻼﺕِ ﺣﺪﯾﺚ ﮐﮯ ﺣﻞ ﻣﯿﮟ ﺍﻥ ﮐﺎ ﺟﻮﺍﺏ ﻧﮩﯿﮟ۔ ﺣﻨﻔﯽ ﺍﻟﻤﺴﻠﮏ ﺗﮭﮯ۔ ( ﺗﺬﮐﺮۃ ﺍﻟﺤﻔﺎﻅ ۳ / ۲۸۸
( ۱۴ )
ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺳﺤﺎﻕ ﺭﺍﮨﻮ ﯾﮧ
ﺍﻥ ﮐﻮ ﺳﺒﮑﯽؒ ﻧﮯ ﺷﻮﺍﻓﻊ ﻣﯿﮟ ﺷﻤﺎﺭ ﮐﯿﺎ ﮨﮯ۔ ( ﻃﺒﻘﺎﺕ ﺍﻟﺜﺎﻓﻌﯿﮧ ۱ / ۲۳۲
( ۱۵ )
ﻣﺤﺪﺙ ﺩﺍﺭ ﻗﻄﻨﯽ ( ﻣﺘﻮﻓﯽ ۳۸۵ﮪ )
ﯾﮧ ﺑﮭﯽ ﺷﻮﺍﻓﻊ ﻣﯿﮟ ﺷﻤﺎﺭ ﮐﺌﮯ ﮔﺌﮯ ﮨﯿﮟ ۔ ( ﺣﻮﺍﻟﮧ ﺳَﺎﺑﻖ : ۲ / ۳۱۰
( ۱۶ )
ﺍﻣﺎﻡ ﻣﺴﻠﻢ
ﺷﺎﻓﻌﯽ ﮨﯿﮟ۔ﺍﻟﯿﺎﻧﻊ ﺍﻟﺠﻨﯽ ﺹ ۴۹ ) ( ﮐﺸﻒ ﺍﻟﻈﻨﻮﻥ ) ۔ ( ﺍﻻﻧﺼﺎﻑ
( ۱۷ )
ﺍﻣﺎﻡ ﺗﺮﻣﺬﯼ
ﺷﺎﻓﻌﯽ ﮨﯿﮟ۔ﻋﺮﻑ ﺍﻟﺸﻨﺪﯼ ) ۔ ﺑﻌﺾ ﻧﮯ ﺣﻨﻔﯽ ﮐﮩﺎ ﮨﮯ ( ﺍﻧﺼﺎﻑ ) ۔ ﺑﮩﺮ ﺣﺎﻝ ﮨﯿﮟ ﻣﻘﻠﺪ ﮨﯽ۔
( ۱۸ )
ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺑﻦ ﻣﺎﺟﮧ
ﺷﺎﻓﻌﯽ ﮨﯿﮟ۔ﻋﺮﻑ ﺍﻟﺸﺬﯼ ) ﺑﻌﺾ ﻧﮯ ﺣﻨﺒﻠﯽ ﮐﮩﺎ ﮨﮯ۔ﺍﻻﻧﺼﺎﻑ ) ﺑﮩﺮ ﺣﺎﻝ ﮨﯿﮟ ﻣﻘﻠﺪ ﮨﯽ۔
( ۱۹ )
ﺩﺍﺭﻣﯽ
…… ﺣﻨﺒﻠﯽ ﮨﯿﮟ …… ﺍﻻﻧﺼﺎﻑ
ﺁﺋﻤﮧ ﺣﺪﯾﺚ ﮐﮯ ﻓﻘﮩﯽ ﻣﺬﺍﮬﺐ
ﺗﻘﻠﯿﺪِ ﺷﺨﺼﯽ …… ﻣﺤﺪﺛﯿﻦ ﺍﻭﺭ ﺳَﻠﻒِ ﺻﺎﻟﺤﯿﻦ ﮐﺎ ﺗﻌﺎﻣﻞ
ﻣﺸﮩﻮﺭ ﻣﺤﺪﺛﯿﻦ ﺧﻮﺩ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﮐﺮﺗﮯ ﺗﮭﮯ
ﺳﻮﺍﻝ
ﮐﯿﺎ ﻣﺤﺪﺛﯿﻦ ﻣﯿﮟ ﺳﮯ ﮐﻮﺋﯽ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﮐﺮﺗﺎ ﺗﮭﺎ
ﺟﻮﺍﺏ
ﺗﻘﻠﯿﺪ ﮐﮯ ﺟﺎﺋﺰ ﺍﻭﺭ ﺩﺭﺳﺖ ﮨﻮﻧﮯ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﯾﮩﯽ ﺑﺎﺕ ﮐﺎﻓﯽ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺳﻠﻒ ﺻﺎﻟﺤﯿﻦ ﮐﺎ ﮨﻤﯿﺸﮧ ﺳﮯ ﺍﺱ ﭘﺮ ﻋﻤﻞ ﺭﮨﺎ ﮨﮯ۔ ﺑﮍﮮ ﺑﮍﮮ ﺍﮨﻞِ ﻋﻠﻢ ٗ ﻣﺤﺪﺛﯿﻦ ﺍﻭﺭ ﻓﻘﮩﺎﺀ ﺑﮭﯽ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﮨﯽ ﭘﺮ ﻋﺎﻣﻞ ﺗﮭﮯ۔ ﺑﻄﻮﺭ ِ ﻧﻤﻮﻧﮧ ﭼﻨﺪ ﺍﮨﻢ ﻧﺎﻡ ﯾﮩﺎﮞ ﺫﮐﺮ ﮐﺌﮯ ﺟﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ : ﻏﯿﺮ ﻣﻘﻠﺪﯾﻦ ﺑﺘﺎﺋﯿﮟ ﮐﮧ ﺍﮔﺮ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﮐﺮﻧﺎ ﺷﺮﮎ ﮬﮯ ﺗﻮ ﺍﻥ ﻣﺸﺮﮐﯿﻦ ﮐﯽ ﺑﺘﺎﺋﯽ ﺍﺣﺎﺩﯾﺚ ﮐﺲ ﺩﻟﯿﻞ ﺳﮯ ﻗﺎﺑﻞ ﻗﺒﻮﻝ ﮨﯿﮟ؟؟؟
ﭼﻨﺪ ﻣﺤﺪﺛﯿﻦ ﮐﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﺑﻄﻮﺭ ﻣﺜﺎﻝ ﺑﺘﺎﯾﺎ ﺟﺎﺗﺎ ﮬﮯ
( ۱ )
ﻟﯿﺚ ﺍﺑﻦ ﺳﻌﺪ ( ﻣﺘﻮﻓﯽ ۱۷۵ ) ﺑﮍﮮ ﻣﺤﺪﺙ ﺍﻭﺭ ﻓﻘﯿﮧ ﺗﮭﮯ۔ ﻭﮦ ﺣﻨﻔﯽ ﺍﻟﻤﺴﻠﮏ ﺗﮭﮯ۔ ﻣﺸﮩﻮﺭ ﻏﯿﺮ ﻣﻘﻠﺪ ﻋﺎﻟﻢ ﻧﻮﺍﺏ ﺻﺪﯾﻖ ﺣﺴﻦ ﺧﺎﻥ ﮐﮯ ﺍﻟﻔﺎﻅ ﻣﯿﮟ
ﻭﮮ ﺣﻨﻔﯽ ﻣﺬﮨﺐ ﺑﻮﺩ ﻭ ﻗﻀﺎﺋﮯ ﻣﺼﺮ ﺩﺍﺷﺖ ‘‘ ( ﺍﺗﺤﺎﻑ ۲۳۷ )
ﺍﻣﺎﻡ ﺑﺨﺎﺭﯼ ﮐﮯ ﺍﺳﺘﺎﺩ ﮨﯿﮟ ، ﺣﻨﻔﯽ ﮨﯿﮟ ( ﻋﻤﺪۃ ﺍﻟﻘﺎﺭﯼ
( ۲ )
ﺍﻣﺎﻡ ﻋﺒﺪﺍﻟﻠﮧ ﺑﻦ ﻣﺒﺎﺭﮎؒ
ﺟﻤﺎﻋﺖِ ﻣﺤﺪﺛﯿﻦ ﮐﮯ ﺳﺮﺧﯿﻞ ﮨﯿﮟ۔ ۱۸۱ﮪ ﻣﯿﮟ ﻭﻓﺎﺕ ﭘﺎﺋﯽ ٗ ﻭﮦ ﺑﮭﯽ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺑﻮﺣﻨﯿﻔﮧؒ ﮐﮯ ﺍﺻﺤﺎﺏ ﻭ ﻣﻘﻠﺪﯾﻦ ﻣﯿﮟ ﮨﯿﮟ ( ﺷﺮﺡ ﻣﺆﻃﺎﻟﻠﺒﺎﺟﯽ ﻣﺎﻟﮑﯽ ۷ / ۳۰۰ ٗ ﻣﻔﺘﺎﺡ ﺍﻟﺴﻌﺎﺩۃ ۲ / ۱۱۲
( ۳ )
ﻭﮐﯿﻊ ﺑﻦ ﺟﺮﺍﺡؒ ( ﻣﺘﻮﻓﯽ ۱۹۷ﮪ )
ﺑﮍﮮ ﺑﻠﻨﺪ ﭘﺎﯾﮧ ﻣﺤﺪﺙ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﺍﻣﺎﻡ ﺷﺎﻓﻌﯽ ؒ ﺟﯿﺴﮯ ﺟﻠﯿﻞ ﺍﻟﻘﺪﺭ ﻣﺤﺪﺙ ﺍﻭﺭ ﻓﻘﯿﮧ ﺍﻥ ﮐﮯ ﺗﻼﻣﺬﮦ ﻣﯿﮟ ﮨﯿﮟ۔ ﯾﮧ ﺑﮭﯽ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺑﻮﺣﻨﯿﻔﮧؒ ﮐﮯ ﻣﻘﻠﺪ ﺗﮭﮯ۔ ﺣﺎﻓﻆ ﺫ ﮨﻨﯽ ﮐﺎ ﺑﯿﺎﻥ ’’ ﮐﺎ ﻥ ﯾﻔﺘﯽ ﺑﻘﻮﻝ ﺍﺑﯽ ﺣﻨﯿﻔۃ ‘ )‘ ﺗﺬﮐﺮۃ ﺍﻟﺤﻔﺎﻅ ۱ / ۲۸۲ ) ﺍﻭﺭ ﺣﺎﻓﻆ ﺍﺑﻦ ﻋﺒﺪﺍﻟﺒﺮ ﻟﮑﮭﺘﮯ ﮨﯿﮟ : ’’ ﮐﺎﻥ ﯾﻔﺘﯽ ﺑﺮﺍﺋﯽ ﺍﺑﯽ ﺣﻨﯿﻔۃ ( ﺟﺎﻣﻊ ﺑﯿﺎﻥ ﺍﻟﻌﻠﻢ ۱ / ۱۴۹ )
( ۴ )
ﯾﺤﯽٰ ﺑﻦ ﺳﻌﯿﺪ ﺍﻟﻘﻄﺎﻥؒ
ﺟﻦ ﮐﯽ ﻭﻓﺎﺕ ۱۹۸ﮪ ﻣﯿﮟ ﮨﻮﺋﯽ۔ ﻓﻦِ ﺭﺟﺎﻝ ﮐﮯ ﭘﮩﻠﮯ ﻧﺎﻗﺪ ﺍﻭﺭ ﺳﯿﺪ ﺍﻟﺤﻔﺎﻅ ﮨﯿﮟ۔ ﯾﮧ ﺑﮭﯽ ﺣﻨﻔﯽ ﮨﯿﮟ۔ ﺣﺎﻓﻆ ﺫﮨﺒﯽ ﺍﻭﺭ ﺣﺎﻓﻆ ﺍﺑﻦ ﺣﺠﺮ ﮐﺎ ﺑﯿﺎﻥ ﮨﮯ ’’ ﯾﻔﺘﯽ ﻗﺒﻮﻝ ﺍﺑﯽ ﺣﻨﯿﻔۃ ‘‘ ( ﺗﺬﮐﺮۃ ﺍﻟﺤﻔﺎﻅ ۱/ ۲۸۲ ۔ ﺗﮩﺬﯾﺐ ﺍﻟﺘﮩﺬﯾﺐ ۲ / ۴۵۰
( ۵ )
ﯾﺤﯽٰ ﺑﻦ ﻣﻌﯿﻦؒ ( ﻣﺘﻮﻓﯽ ۲۳۳ﮪ )
ﺟﺮﺡ ﻭ ﺗﻌﺪﯾﻞ ﮐﮯ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﻭﺭ ﺣﺪﯾﺚ ﻣﯿﮟ ﺍﺳﺘﺎﺫ ﺍﻻﺳﺎﺗﺬﮦ ﮨﯿﮟ۔ ﺍﻥ ﮐﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﺣﺎﻓﻆ ﺫﮨﺒﯽ ؒ ﮐﺎ ﺑﯿﺎﻥ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﻥ ﮐﺎ ﺷﻤﺎﺭ ﻏﺎﻟﯽ ﺣﻨﻔﯿﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﺗﮭﺎ ( ﻣﻘﺪﻣﮧ ﻧﺼﺐ ﺍﻟﺮﺍﯾﮧ ۱ / ۴۲
( ۶ )
ﺍﻣﺎﻡ ﻣﺤﻤﺪ ﺑﻦ ﻋﺒﺪﺍﻟﻠﮧ ﻋﺒﺪﺍﻟﺤﮑﻢ ( ﻣﺘﻮﻓﯽ
۲۰۸ﮪ )
ﺍﻥ ﮐﺎ ﺷﻤﺎﺭ ﺑﮍﮮ ﺣﻔﺎﻅِ ﺣﺪﯾﺚ ﻣﯿﮟ ﮨﮯ۔ ﯾﮧ ﻓﻘﮧ ﻣﺎﻟﮑﯽ ﮐﮯ ﭘﯿﺮﻭ ﺗﮭﮯ ’’ ﺍﺣﺪ ﻓﻘﮭﺎﺀ ﺍﻟﻤﺼﺮ ﻣﻦ ﺍﺻﺤﺎﺏ ﻣَﺎﻟﮏٔ ‘ ‘ ۔ ( ﺗﺬﮐﺮۃ ﺍﻟﺤﻔﺎﻅ ۲ / ۱۱۶
( ۷ )
ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺑﻮﺑﮑﺮ ﺍﺣﻤﺪ ﺑﻦ ﻣﺤﻤﺪ ﺍﻟﻤﺮﻭﺯﯼ ( ﻣﺘﻮﻓﯽ
۲۷۵ )
ﺑﮍﮮ ﺍﺋﻤﮧ ﺣﺪﯾﺚ ﻣﯿﮟ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﺣﻨﺒﻠﯽ ﺍﻟﻤﺬﮨﺐ ﮨﯿﮟ۔ ’’ ﺍﺟﻞ ﺍﺻﺤﺎﺏ ﺍﺣﻤﺪ ﺍﺑﻦ ﺣﻨﺒﻞؒ ‘‘ ( ﺗﺬﮐﺮۃ ﺍﻟﺤﻔﺎﻅ ۲؍۱۸۵
( ۹ )
ﻣﺸﮩﻮﺭ ﻣﺤﺪﺙ ﺍﻣﺎﻡ ﺑﺨﺎﺭﯼؒ ( ﻣﺘﻮﻓﯽ ۲۵۶ﮪ )
ﺍﻧﮑﻮ ﻋﻼﻣﮧ ﺳﺒﮑﯽؒ ﻧﮯ ﻓﻘﮩﺎﺋﮯ ﺷﻮﺍﻓﻊ ﻣﯿﮟ ﺷﻤﺎﺭ ﮐﯿﺎ ﮨﮯ ( ﻃﺒﻘﺎﺕ ﺍﻟﺜﺎﻓﻌﯿﮧ ﺍﻟﮑﺒﺮﯼٰ ۲ / ۱ ﻣﻄﺒﻮﻋﮧ ﻣﺼﺮ ) ﻧﯿﺰ ﻏﯿﺮ ﻣﻘﻠﺪ ﻋﺎﻟﻢ ﻧﻮﺍﺏ ﺻﺪﯾﻖ ﺣﺴﻦ ﺧﺎﮞ ﺻﺎﺣﺐؒ ﮐﻮ ﺑﮭﯽ ﺍﻥ ﮐﮯ ﺷﺎﻓﻌﯽ ﺍﻟﻤﺬﮨﺐ ﮨﻮﻧﮯ ﮐﺎ ﺍﻋﺘﺮﺍﻑ ﮨﮯ۔ ( ﺍﺑﺠﺪﺍﻟﻌﻠﻮﻡ : ۸۱۰ ) ( ﺍﻟﺤﻄۃ ﺹ ۲۸۰ ) ﺍﻣﺎﻡ ﺑﺨﺎﺭﯼ ﻧﮯ ﻓﻘﮧ ﺷﺎﻓﻌﯽ ﺍﭘﻨﮯ ﺍﺳﺘﺎﺫ ﺣﻤﯿﺪﯼ ﺳﮯ ﺳﯿﮑﮭﺎ۔ ﺷﺎﮦ ﻭﻟﯽ ﺍﻟﻠﮧؒ ﻧﮯ ’’ ﺍﻧﺼﺎﻑ ‘‘ ﻣﯿﮟ ﻧﮩﺎﯾﺖ ﺗﻔﺼﯿﻞ ﺳﮯ ﺫﮐﺮﮐﯿﺎ ﮨﮯ۔
( ۱۰ )
ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺑﻮﺩﺍﺋﻮﺩؒ ( ﻣﺘﻮﻓﯽ ۲۷۵ﮪ )
ﺍﻧﮑﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﻧﻮﺍﺏ ﺻﺪﯾﻖ ﺣﺴﻦ ﺧﺎﮞ ﮐﮯ ﺑﻘﻮﻝ ﺍﺧﺘﻼﻑ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻭﮦ ﺷﺎﻓﻌﯽ ﺗﮭﮯ ﯾﺎ ﺣﻨﺒﻠﯽ ( ﺍﻟﺤﻄۃ ﻓﯽ ﺫﮐﺮ ﺻﺤﺎﺡ ﺍﻟﺴﺘﮧ ۲۴۰ ) ( ﺍﻟﺤﻄﮧ ۱۲۵ )
ﺑﺴﺘﺎﻥ ﺍﻟﻤﺤﺪﺛﯿﻦ۔ ﺍﻧﺼﺎﻑ ( ﮔﻮﯾﺎ ﺗﮭﮯ ﺑﮩﺮﺣﺎﻝ ﻣﻘﻠﺪﮨﯽ۔ )
( ۱۱ )
ﺍﻣﺎﻡ ﻣﺤﻤﺪ ﺍﺑﻦ ﺷﻌﯿﺐ ﻧﺴﺎﺋﯽ ( ﻣﺘﻮﻓﯽ ۳۰۳ﮪ )
ﺟﻮ ﺳﻨﻦ ﻧﺴﺎﺋﯽ ﮐﮯ ﻣﺆﻟﻒ ﮨﯿﮟ۔ ﻓﻘﮧ ﺷﺎﻓﻌﯽ ؒ ﮐﮯ ﻣﻘﻠﺪ ﺗﮭﮯ۔ ﺧﻮﺩ ﻧﻮﺍﺏ ﺻﺎﺣﺐ ﮐﻮ ﺍﻋﺘﺮﺍﻑ ﮨﮯ ﮐﮧ ﯾﮧ ﺷﺎﻓﻌﯽ ﺍﻟﻤﺬﮨﺐ ﺗﮭﮯ۔ ’’ ﻭ ﮐﺎ ﻥ ﺷﺎﻓﻌﯽ ﺍﻟﻤﺬﮬﺐ ‘‘ ( ﺍﻟﺤﻄۃ ﻓﯽ ﺫﮐﺮ ﺻﺤﺎﺡ ﺍﻟﺴﺘﮧ۲۵۴ )( ﺍﻟﺤﻄﮧ ﺹ ۱۲۷ ) ﺍﺱ ﭘﺮ ﺍﻥ ﮐﯽ ﺍﭘﻨﯽ ﮐﺘﺎﺏ ’’ ﻣﻨﺴﮏ ‘‘ ﺑﮭﯽ ﺩﻻﻟﺖ ﮐﺮﺗﯽ ﮨﮯ۔
( ۱۲ )
ﻣﺸﮩﻮﺭ ﻣﺤﺪﺙ ﺍﺑﻮﻋﻮﺍﻧﮧ ﺍﺳﻔﺮﺍﺋﻨﯽؒ ( ﻣﺘﻮﻓﯽ
۳۱۶ﮪ )
ﺟﻦ ﮐﯽ ﮐﺘﺎﺏ ﺻﺤﯿﺢ ﺍﺑﻮﻋﻮﺍﻧﮧ ﮨﮯ۔ ﺷﺎﻓﻌﯽ ﺍﻟﻤﺴﻠﮏ ﺗﮭﮯ۔ ﺧﻮﺩ ﺣﺎﻓﻆ ﺫﮨﺒﯽ ﻧﮯ ﺍﺱ ﮐﺎ ﺫﮐﺮ ﮐﯿﺎ ﮨﮯ۔
( ﺗﺬﮐﺮۃ ﺍﻟﺤﻔﺎﻅ ۲ / ۳ )
( ۱۳ )
ﺍﻣﺎﻡ ﻃﺤﺎﻭﯼؒ ( ﻣﺘﻮﻓﯽ ۳۲۱ﮪ )
ﺑﮍﮮ ﭘﺎﯾﮧ ﮐﮯ ﻣﺤﺪﺙ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﻣﺸﮑﻼﺕِ ﺣﺪﯾﺚ ﮐﮯ ﺣﻞ ﻣﯿﮟ ﺍﻥ ﮐﺎ ﺟﻮﺍﺏ ﻧﮩﯿﮟ۔ ﺣﻨﻔﯽ ﺍﻟﻤﺴﻠﮏ ﺗﮭﮯ۔ ( ﺗﺬﮐﺮۃ ﺍﻟﺤﻔﺎﻅ ۳ / ۲۸۸
( ۱۴ )
ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺳﺤﺎﻕ ﺭﺍﮨﻮ ﯾﮧ
ﺍﻥ ﮐﻮ ﺳﺒﮑﯽؒ ﻧﮯ ﺷﻮﺍﻓﻊ ﻣﯿﮟ ﺷﻤﺎﺭ ﮐﯿﺎ ﮨﮯ۔ ( ﻃﺒﻘﺎﺕ ﺍﻟﺜﺎﻓﻌﯿﮧ ۱ / ۲۳۲
( ۱۵ )
ﻣﺤﺪﺙ ﺩﺍﺭ ﻗﻄﻨﯽ ( ﻣﺘﻮﻓﯽ ۳۸۵ﮪ )
ﯾﮧ ﺑﮭﯽ ﺷﻮﺍﻓﻊ ﻣﯿﮟ ﺷﻤﺎﺭ ﮐﺌﮯ ﮔﺌﮯ ﮨﯿﮟ ۔ ( ﺣﻮﺍﻟﮧ ﺳَﺎﺑﻖ : ۲ / ۳۱۰
( ۱۶ )
ﺍﻣﺎﻡ ﻣﺴﻠﻢ
ﺷﺎﻓﻌﯽ ﮨﯿﮟ۔ﺍﻟﯿﺎﻧﻊ ﺍﻟﺠﻨﯽ ﺹ ۴۹ ) ( ﮐﺸﻒ ﺍﻟﻈﻨﻮﻥ ) ۔ ( ﺍﻻﻧﺼﺎﻑ
( ۱۷ )
ﺍﻣﺎﻡ ﺗﺮﻣﺬﯼ
ﺷﺎﻓﻌﯽ ﮨﯿﮟ۔ﻋﺮﻑ ﺍﻟﺸﻨﺪﯼ ) ۔ ﺑﻌﺾ ﻧﮯ ﺣﻨﻔﯽ ﮐﮩﺎ ﮨﮯ ( ﺍﻧﺼﺎﻑ ) ۔ ﺑﮩﺮ ﺣﺎﻝ ﮨﯿﮟ ﻣﻘﻠﺪ ﮨﯽ۔
( ۱۸ )
ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺑﻦ ﻣﺎﺟﮧ
ﺷﺎﻓﻌﯽ ﮨﯿﮟ۔ﻋﺮﻑ ﺍﻟﺸﺬﯼ ) ﺑﻌﺾ ﻧﮯ ﺣﻨﺒﻠﯽ ﮐﮩﺎ ﮨﮯ۔ﺍﻻﻧﺼﺎﻑ ) ﺑﮩﺮ ﺣﺎﻝ ﮨﯿﮟ ﻣﻘﻠﺪ ﮨﯽ۔
( ۱۹ )
ﺩﺍﺭﻣﯽ
…… ﺣﻨﺒﻠﯽ ﮨﯿﮟ …… ﺍﻻﻧﺼﺎﻑ
No comments:
Post a Comment