Jo Hadees Zaeef Hoti Aur Muqtalif Sanado Hoti Hai Toh Iski Wajeh Se Uska Zof Khatam Hojaata Hai.
Aur Isi Qism Ki Hadees Ahle Fann Ke Istelaa Me “Hasan Lighairi” Kehlaati Hai ,
Chunaanche
“Hasan Lighairihi” Ki Ta’arif Imam Ibn Hajar Rh. Ne Yeh Ki Hai :
وهو الذي يكون حُسْنُه بسببِ الاعتضاد، نحو حديثُ المستُور إِذا تعَدَّدَتْ طُرُقُه
(Nuzhatun Nazr : 77)
Scan Page :
Isse Maloom Huwa Ke Mastoor(Wo Raavi Jiske Halaat Maloom Na Ho) Ki Hades Jo Ke Zaeef Wa Mardood Hoti Hai , Jab Ta’dud E Turq(Kai Sanado) Se Mu-Aiyad (Taa-Id) Hojaaye Toh Hasan Lighairihi Hojaati Hai.
Isi Tarah Ek Aur Jagah Farmaaya :
وإِنْ قامَتْ قرينةٌ ترجِّح جانبَ قبول ما يتوقف فيه فهو الحسن، لا لذاتِهِ
(Nuzhatun Nazr : 68)
Scan Page :
Barhaal Yeh Maloom Huwa Ke Agar Qaarin Paaye Jaaye Toh Zaeef Hadees Bhi Hasan Ke Darje Ko Pahuch Jaati Hai Aur Isi Hadees Ko Hadees E Munzabiruz Zof Kaha Jaata Hai.
Aur Aisi Hadees Maqbool Hoti Hai , Chunaanche “Tadreeb Ur Raavi : Jild 1 : Safa 174” Me Hai Ke
وَلَا بِدْعَ فِي الِاحْتِجَاجِ بِحَدِيثٍ لَهُ طَرِيقَانِ لَوِ انْفَرَدَ كُلٌّ مِنْهُمَا لَمْ يَكُنْ حُجَّةً، كَمَا فِي الْمُرْسَلِ، إِذَا وَرَدَ مِنْ وَجْهٍ آخَرَ مُسْنَدٍ، أَوْ وَافَقَهُ مُرْسَلٌ آخَرُ بِشَرْطِهِ
Scan Page :
Isse Maloom Huwa Ke Zaeef Riwayat Agar 2 Tareeqo Se Waarid Ho Toh Use Aitejaaj Karna Durust Hai Aur Zaahir Hai Ke Aitejaaj Qubool Ki Fara’a(…….) Hai.
Lehaaza Aisi Riwayat Maqbool Hogi.
Chunaanche Imam Ibn Hajar Rh. Farmaate Hai Ke
ومتى تُوبعَ السيءُ الحفظ بمُعْتَبَرٍ1: كأَنْ يكونَ فَوْقَهُ، أو مِثلَهُ، لا دونه،
وكذا المختلِط الذي لم يتميز، والمستور، والإِسنادُ المُرْسَلُ، وكذا المدلَّس إِذا لم يُعْرف المحذوفُ منهُ = صارَ حديثُهم حَسناً، لا لذاتِهِ، بل وصْفُهُ بذلك باعتبارِ المَجْموعِ، مِن المتابِع والمتابَع؛ لأن1 كلَّ واحدٍ منهم احتمالُ أن تكون روايته صواباً، أو غير صوابٍ، على حدٍّ سواءٍ، فإِذا جاءَتْ مِنَ المُعْتَبَرِين روايةٌ موافِقةٌ لأحدِهِم رَجَحَ أحدُ الجانِبينِ من الاحتمالين المذكورين، وَدَلَّ ذلك على أَنَّ الحديثَ محفوظٌ؛ فارْتَقى مِن درَجَةِ التوقف إلى درجة القبول. ومعَ ارْتِقائِهِ إِلى دَرَجَةِ القَبولِ فهُو مُنحَطٌّ عنْ رُتْبَةِ الحَسَنِ لذاتِه
Is Ibaarat Ka Haasil Yeh Hai Ke Suye Haafiza Aur Ikhtelaat Ka Shikaar Jiski Riwayaat Me Yeh Tameez Na Ki Jaaye Ke Ikhtelaat Se Qabl Ki Hai Ya Baad Ki , Uski Mutaabiyaat Ki Jaaye , Isi Tarah Mastoor Ul Haal Aur Mursil Wa Mudallis Raavi Ki Mutaabiyaat Ki Jaaye Yaani Dusre Tareeq Se Wo Riwayat Aajaaye Toh Unki Hadees Hasan Lighairihi Qaraar Paati Hai.
Aur Unki Hadees Par Yeh Hokum Ba-Aitebaar Majmu-A Ke Hoga ; Kyunke Jis Zaeef Ki Mutaabiyat Ki Gayi Wo Aur Jisne Mutaabiyat Ki Wo Dono , Saheeh Hone Ya Ghalat Hone Ke Ahtemaal Me Baraabar Hai.
Jab Dusri Taraf Se Uski Muwaafiqat Hogayi Toh 2 Ahtemaalo Me Se Ek Raajeh Hogaya Aur Maloom Hogaya Ke Hadees Mehfooz Hai , Lehaaza Yeh Darja E Tawaquf Se Darja E Qubool Ki Taraf Taraqqi Kar Jaayegi Lekin Hasan Li-Zaatihi Na Hogi. (Nuzhatun Nazr : Safa 125-126)
Scan Page :
Isse Maloom Huwa Ke Hadees E Munzabiruz Zof Maqbool Hoti Hai Aur Use Aitejaaj Durust Wa Saheeh Hai.
Hadees E Munzabiruz Zof Kis Jagah Motabar Hai ?
Magar Sawaal Yeh Hai Ke Hadees E Munzabiruz Zof Wa Muaai-Yid Bil Qaraain , Har Baab Me Maqbool Wa Motabar Hai Ya Kisi Khaas Baab Me Iska Aitebaar Hoga ?
Iska Jawaab Ibn Qattan Rh. Ke Is Bayaan Se Zaahir Hota Hai Jisko Imam Ibn Hajar Rh. Ne Apni Kitaab “Anukat Alaa Ibn E Salah” Naql Kiya Hai Aur Wo Yeh Hai Ke
أن هذا القسم لا يحتج به كله، بل يعمل به في فضائل الأعمال، ويتوقف عن العمل به في الأحكام إلا إذا كثرت طرقه وعضده اتصال عمل أو موافقة شاهد صحيحأو ظاهر القرآن.
(An-Nukat Li Ibn Salah : Jild 1 : Safa 402)
Scan Page :
Isse Mustafaad Hota Hai Ke
1 – Hadees E Hasan Lighairihi Har Baab Me Alal Itlaaq Motabar Wa Maqbool Nahi Hai.
2 – Balke Fazail E Amaal Me Motabar Hai.
3 – Haa Agar Mazeed Qaraain Ki Wajeh Se Usko Mazeed Taqwiyat Haasil Hojaaye Toh Phir Ahkaam Me Bhi Iska Aitebaar Hai.
4 – Aur Mazeed Qaraain Jo Usko Quwat Pahuchaate Hai , Wo Masalan Yeh Hai.
1 – Kasrat E Turq 2 – Ispar Amal Tawaaris Ke Taur Par Jaari Rehna 3 – Is Mazmoon Wa Ma’ani Ki Dusri Hadees E Saheeh Ka Paaya Jaana 4 – Zaahir Quran Se Muwaafiqat Hona Waghaira.
Algarz Hasan Lighairihi Wa Hadees Munjabir Fazail Ke Baab Me Toh Har Surat Me Motabar Hai Aur Ahkaam Me Is Shart Se Motabar Hai Ke Kasrat E Turq Waghaira Qaraain Se Isko Mazeed Taqwiyat Haasil Hojaaye.
Wallahu Alam
Haa ! Agar Koi Aur Hadees Baab Me Na Ho Toh Imam Ahmed Rh. Wa Imam Abu Hanifa Rh. Ke Nazdeek Ahkaam Me Bhi Uska Aitebaar Hoga.
Hadees E Injibaare Zof Ke Asbaab Wa Qaarin :
Hadees Me Maujood Zof Ka Injebaar Muta’adid Asbaab Wa Qaarin Se Hosakta Hai , Magar Inme Sab Se Ahem Sabab Wa Qareena Ta’dud E Turq Hai Ke Wo Hadees Degar Sanado Aur Tariqo Se Saabit Ho.
Imam Ibn Taimiya Rh. Apne Fatawa Me Farmaate Hai :
وَهَذِهِ الْأَحَادِيثُ عَامَّتُهَا إذَا جُرِّدَ إسْنَادُ الْوَاحِدِ مِنْهَا لَمْ يَخْلُ عَنْ مَقَالٍ قَرِيبٍ أَوْ شَدِيدٍ لَكِنَّ تَعَدُّدَهَا وَكَثْرَةَ طُرُقِهَا يُغَلِّبُ عَلَى الظَّنِّ ثُبُوتَهَا فِي نَفْسِ الْأَمْرِ؛ بَلْ قَدْ يَقْتَضِي الْقَطْعَ بِهَا
Yeh Ahadees Inme Se Aksar Aise Hai Ke Agar Unme Se Kisi Ek Hadees Ki Sanad Alaahida Kardi Jaaye Toh Wo Sanad Kisi Halke Ya Sakht Kalaam Se Khaali Nahi Hogi.Lekin Sanad Ka Ta-Adud Aur Kasrat E Turq Se Nafsul Amr Me (Yaani Haqiqat E Waqiya Ke Aitebaar Se ) Unahadees Ke Saabit Hone Ke Ghumaan E Ghaalib Ka Faida Haasil Hota Hai.
Al Majmu Al Fatawa Li Ibn E Taimiya : Jild 6 : Safa 403)
Scan Page :
Maulana Zafer Ahmed Thanwi Rh. Ne Farmaaya :
Aur Zaeef Hadees Jab Uski Sanade Muta’adad Ho Agar Che Dusri Sanad Ek Hi Ho Toh Wo Zaeef Hadees Dusre Sanado Ke Majmuaye Se Hasan Darje Tak Pahuch Jaati Hai Aur Wo Qaabil E Aitejaaj Hojaati Hai.
(Muqaddama e Elal e Sunan : Safa 49)
Gharz Yeh Ke Ta’adad E Turq Ek Ahem Sabab Hai Jisse Hadees E Zaeef Ka Zof Khatam Hojaata Hai Aur Wo Hadees Hasan ke Darje Ko Pahuchjaati Hai.
Yahi Wajah hai ke Ahnaf ke Nazdeek Bahut se Masail me Zaeef hadees Jab Ta’adud e Turq Yaani Kai Sanado se Marwi ho toh Wo Hasan Lighairihi banjaati hai aur Uske Khilaaf me koi saheeh hadees na hone ki surat me Hasan Lighairihi (Ahnaf ke Nazdeek Us Masle me ) Hujjat hoti hai.
Masalan , Shab e Baraat ke Fazail ka Masla hai , isme 12 sahaba Rdh. Se kaseer ta’adaad me ahadees maujood hai aur yaha bhi ta’adud e turq ki binaa yeh hadees hasan lighairihi ke darje ko pahuch gaayi hai aur in hadees ka zof khatam hogaaya.
Isi wajeh ulama e ahlehadees ne bhi 15vi shabaan ke fazail me in ahadees ko hujjat maana hai.
Jo Ghair muqallideen 15vi shabaan ke fazail ke munkir hai unke upar yeh zimmedaari aati hai ke apne ulama ke faisle ka bhi jawaab de aur in ahadees ke inkaar koi mazboot wajeh bayaan kare.
No comments:
Post a Comment