Wednesday, 28 August 2024

یہاں دلائل جو دیے جائیں گے وہ امام کے پیچھے قراءت یعنی سورہ فاتحہ نہ پڑھنے کے دیے جائیں گے

 Khalil Rehman 



بِسمِ اللّٰہِ۔

(یہاں دلائل جو دیے جائیں گے وہ امام کے پیچھے قراءت یعنی سورہ فاتحہ نہ پڑھنے کے دیے جائیں گے)  چناچہ 

یہ خلیل الرحمٰن صاحب ایک غیر مقلد ہیں۔ انکا دعویٰ ہے کہ سورہ فاتحہ اور قراءت الگ الگ ہیں اور انہونے کہا ہے کہ اس بات کو اللہ کے رسول صلی اللہ علیہ وسلم نے فرمایا ہے کہ سورہ فاتحہ اور قراءت الگ الگ ہیں۔۔۔  میںنے ان کو امام کے پیچھے قراءت نہ کرنے کی بہت دلیلیں دیں لیکِن انہونے انکار کیا کہ ہم بھی قائل ہیں کے امام کے پیچھے قراءت نہیں کرنی چاہیے مگر سورہ فاتحہ پڑھنی چاہیے کیوں کہ سورہ فاتحہ اور قراءت الگ الگ ہیں اور انہونے مطالبہ کیا کے وہ حدیث لاؤ جِس میں سورہ فاتحہ کا لفظ ہو کہ امام کے پیچھے سورہ فاتحہ نہیں پڑھنی چاہیے ۔  سب سے پہلے تو ہمیں یہ دیکھنا ہے سورہ فاتحہ اور قراءت الگ الگ ہیں یا پھر سورہ فاتحہ ہی قراءت اور قراءت ہی کو سورہ فاتحہ کہتے ہیں۔ ہم اپنی بات بلکل نہیں رکھیں گے اس مسلے پر۔

ہم اس کا فیصلہ صحیح حدیث سے کریں گے ۔۔چناچہ 

(1)ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

حَدَّثَنَا أَبُو بَكْرِ بْنُ أَبِي شَيْبَةَ، ‏‏‏‏‏‏حَدَّثَنَا يَزِيدُ بْنُ هَارُونَ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ حُسَيْنٍ الْمُعَلِّمِ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ بُدَيْلِ بْنِ مَيْسَرَةَ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ أَبِي الْجَوْزَاءِ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ عَائِشَةَ، ‏‏‏‏‏‏قَالَتْ:‏‏‏‏ كَانَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَيَفْتَتِحُ الْقِرَاءَةَ بِ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ.

ام المؤمنین عائشہ ؓ کہتی ہیں کہ  رسول اللہ ﷺ الحمد لله رب العالمين سے قراءت شروع کرتے تھے

۔  سنن ابن ماجہ

کتاب: اقامت نماز اور اس کا طریقہ

باب: قرائت شروع کرنا

حدیث نمبر: 812

(2)ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 

حَدَّثَنَا مُسْلِمُ بْنُ إِبْرَاهِيمَ، ‏‏‏‏‏‏حَدَّثَنَا هِشَامٌ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ قَتَادَةَ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ أَنَسٍ، ‏‏‏‏‏‏أَنّ النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، ‏‏‏‏‏‏وَأَبَا بَكْرٍ، ‏‏‏‏‏‏وَعُمَرَ، ‏‏‏‏‏‏وَعُثْمَانَ كَانُوا يَفْتَتِحُونَ الْقِرَاءَةَ بِ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ سورة الفاتحة آية 2.


انس ؓ کہتے ہیں کہ  نبی اکرم ﷺ، ابوبکر ؓ، عمر ؓ اور عثمان ؓ عنہ  الحمد لله رب العالمين  سے قرآت شروع کرتے تھے

۔   

 تخریج دارالدعوہ:  تفرد بہ أبو داود، (تحفة الأشراف: ١٣٨٢)، وقد أخرجہ: صحیح البخاری/الأذان ٨٩ (٧٤٣)، صحیح مسلم/الصلاة ١٣ (٣٩٩)، سنن الترمذی/الصلاة ٦٨ (٢٤٦)، سنن النسائی/الافتتاح ٢٠ (٩٠٣)، سنن ابن ماجہ/إقامة الصلاة ٤ (٨١٣)، موطا امام مالک/الصلاة ٦ (٣٠)، مسند احمد (٣/١٠١، ١١١، ١١٤، ١٨٣، ٢٧٣)، سنن الدارمی/الصلاة ٣٤ (١٢٧٦) (صحیح  )

سنن ابوداؤد782

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

( الْقِرَاءَةَ بِ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ) اس حدیث میں 

بتا رہے ہیں سورہ فاتحہ اور قراءت دونوں ایک ہی ہیں۔


مگر  خلیل الرحمٰن صاحب کہہ رہے ہیں سورہ فاتحہ اور قراءت الگ الگ ہیں  میں صحیح حدیث سے بتا چُکا ہوں فاتحہ ہی قراءت ہے۔ 

میرا مطالبہ ہے کہ ایک حدیث دکھا دیں جس میں سورہ فاتحہ کو اور قراءت کو الگ الگ قرار دیا ہو۔ مگر آپ قیامت تک ایسا نہیں کر سکو گے ۔کیوں کہ صحیح حدیث نے فیصلہ کر دیا ہے کہ فاتحہ ہی قراءت ہے۔ ایک صحابی کا ہی قول نقل کر دیں کہ سورہ فاتحہ الگ چیز ہے اور قراءت الگ چیز ہیں ۔ اُس کو 10000 روپے نقد انعام ۔۔

سو تو جب فاتحہ ہی قراءت ہے تو جتنی لفظِ قراءت سے حدیث نقل کی جائیں گی وہ حجت ہوں گی میرے لیے  چناچہ حدیث میں آتا ہے کہ ۔

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

سنن ابن ماجہ

کتاب: اقامت نماز اور اس کا طریقہ

باب: جب امام قرأت کرے تو خاموش ہو جاؤ

حدیث نمبر: 847

، ‏‏‏‏‏‏عَنْ أَبِي مُوسَى الْأَشْعَرِيِّ، ‏‏‏‏‏‏قَالَ:‏‏‏‏ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ:‏‏‏‏ إِذَا قَرَأَ الْإِمَامُ فَأَنْصِتُوا، ‏‏‏‏‏‏فَإِذَا كَانَ عِنْدَ الْقَعْدَةِ، ‏‏‏‏‏‏فَلْيَكُنْ أَوَّلَ ذِكْرِ أَحَدِكُمُ التَّشَهُّدُ.

ابوموسیٰ اشعری ؓ کہتے ہیں کہ  رسول اللہ ﷺ نے فرمایا:  جب امام جہری قراءت کرے تو تم خاموش رہو، اور جب وہ قعدہ میں ہو تو تم میں سے ہر ایک پہلے التحيات پڑھے  )   

 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 ابن ابی شیبہ

کتاب: نماز کا بیان

باب: جو حضرات امام کے پیچھے قراءت کو مکروہ خیال فرماتے ہیں

حدیث نمبر: 3802

 حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ سُلَیْمَانَ الأَصْبَہَانِیُّ ، عَنْ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بن الأصبہانی ، عَنِ ابْنِ أَبِی لَیْلَی ، عَنْ عَلِیٍّ ، قَالَ : مَنْ قَرَأَ خَلْفَ الإِمَامِ فَقَدْ أَخْطَأَ الْفِطْرَۃَ۔

حضرت علی فرماتے ہیں کہ جس نے امام کے پیچھے قراءت کی اس نے فطرت سے بغاوت کی۔ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ابن ابی شیبہ کتاب: نماز کا بیان

باب: جو حضرات امام کے پیچھے قراءت کو مکروہ خیال فرماتے ہیں حدیث نمبر: 3803

 حَدَّثَنَا وَکِیعٌ ، عَنْ قَتَادَۃَ ، عَنْ دَاوُدَ بْنِ قَیْسٍ ، عَنْ أَبِی بِجَادٍ ، عَنْ سَعْدٍ ، قَالَ : وَدِدْت أَنَّ الَّذِی یَقْرَأُ خَلْفَ الإِمَامِ فِی فِیہِ جَمْرَۃٌ۔


حضرت سعد فرماتے ہیں کہ میں چاہتا ہوں کہ امام کے پیچھے قراءت کرنے والے کے منہ میں انگارا ہو۔ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ابن ابی شیبہ

کتاب: نماز کا بیان

باب: جو حضرات امام کے پیچھے قراءت کو مکروہ خیال فرماتے ہیں

حدیث نمبر: 3804  حَدَّثَنَا ابْنُ عُلَیَّۃَ ، عَنْ عَبَّادِ بْنِ إِسْحَاقَ ، عَنْ یَزِیدَ بْنِ عَبْدِ اللہِ بْنِ قُسَیْطٍ ، عَنْ عَطَائِ بْنِ یَسَارٍ ، عَنْ زَیْدِ بْنِ ثَابِتٍ ، قَالَ : لاَ قِرَائَۃَ خَلْفَ الإِمَامِ۔ حضرت زید بن ثابت فرماتے ہیں کہ امام کے پیچھے قراءت نہیں ہوتی۔ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ابن ابی شیبہ

کتاب: نماز کا بیان

باب: جو حضرات امام کے پیچھے قراءت کو مکروہ خیال فرماتے ہیں

حدیث نمبر: 3810  حَدَّثَنَا ہُشَیْمٌ ، قَالَ : أَخْبَرَنَا إسْمَاعِیلُ بْنُ أَبِی خَالِدٍ ، عَنْ وَبَرَۃَ ، عَنِ الأَسْوَدِ بْنِ یَزِیدَ ، أَنَّہُ قَالَ : وَدِدْت أَنَّ الَّذِی یَقْرَأُ خَلْفَ الإِمَامِ مُلِیئَ فُوہُ تُرَابًا۔ حضرت اسود بن یزید فرماتے ہیں کہ جو شخص امام کے پیچھے قراءت کرے میرا دل چاہتا ہے کہ اس کا منہ مٹی سے بھر جائے۔ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ابن ابی شیبہ

کتاب: نماز کا بیان

باب: جو حضرات امام کے پیچھے قراءت کو مکروہ خیال فرماتے ہیں

حدیث نمبر: 3812 حَدَّثَنَا مُعْتَمِرٌ ، حَدَّثَنَا مَعْمَرٌ ، عَنْ أَبِی ہَارُونَ ، قَالَ : سَأَلْتُ أَبَا سَعِیدٍ ، عَنِ الْقِرَائَۃِ خَلْفَ الإِمَامِ ؟ فَقَالَ: یَکْفِیک ذَاکَ الإِمَامُ۔

 حضرت ابو ہارون کہتے ہیں کہ میں نے ابو سعید سے امام کے پیچھے قراءت کے بارے میں سوال کیا تو انھوں نے فرمایا کہ تمہارے لیے امام کی قراءت کافی ہے ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

سنن کبریٰ للبیہقی

کتاب: نماز کا بیان

باب: عدمِ قراءت خلف الامام کا بیان

حدیث نمبر: 2896

 سیدنا جابر بن عبداللہ ؓ نبی ﷺ سے نقل فرماتے ہیں کہ آپ ﷺ نے نماز پڑھی اور لوگ آپ کے پیچھے قراءت کر رہے تھے تو صحابہ میں سے ایک شخص انھیں نماز میں قراءت سے منع کرنے لگا۔ جب انھوں نے نماز سے سلام پھیرا تو ایک شخص ان کی طرف متوجہ ہوا اور کہنے لگا: کیا تو رسول اللہ ﷺ کے پیچھے مجھے قراءت سے منع کررہا تھا؟ حتیٰ کہ ان میں تکرار ہوگیا۔ انھوں نے نبی ﷺ کے سامنے بات پیش کی تو نبی ﷺ نے فرمایا: " جو آدمی امام کے پیچھے نماز (پڑھ رہا ہو) تو امام کی قراءت اس کی قراءت ہوگی۔

 ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ہم اُپر ثابت کر آئے ہیں کے سورہ فاتحہ ہی قراءت ہے۔

لہٰذا اس حدیث سے پتہ چلا 

جو آدمی امام کے پیچھے نماز (پڑھ رہا ہو) تو امام کی قراءت اس کی قراءت ہوگی۔ 

 ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

سنن کبریٰ للبیہقی 2901

 سیدنا عبداللہ بن عمر ؓ سے روایت ہے کہ جو شخص امام کے پیچھے نماز پڑھے تو امام کی قراءت اسے کافی ہے۔

(ب) ایک دوسری سند سے سیدنا عبداللہ بن عمر ؓ سے روایت ہے کہ من کان لہ امام۔۔۔ جو امام کے ساتھ نماز پڑھ رہا ہو تو اس کو امام کی قراءت ہی کافی ہے۔

 ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

سنن نسائی923

ابوہریرہ ؓ کہتے ہیں کہ  رسول اللہ  ﷺ  نے فرمایا:  امام بنایا ہی اس لیے گیا ہے کہ اس کی اقتداء کی جائے، تو جب وہ اللہ اکبر کہے تو تم بھی اللہ اکبر کہو، اور جب وہ قرآت کرے تو تم خاموش رہو

 ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

موطا امام محمد 117

عبداللہ بن شداد نے جابر بن عبداللہ ؓ کی روایت نقل کی کہ نبی اکرم ﷺ نے فرمایا۔ جس نے امام کے پیچھے نماز ادا کی پس امام کی قراءت اس کی قراءت ہے۔ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

سنن دار قطنی1238

 حضرت جابر ؓ بیان کرتے ہیں: نبی کریم ﷺ نے یہ بات ارشاد فرمائی ہے: جس شخص کا امام ہو (یعنی جو باجماعت نماز ادا کررہا ہو) تو امام کا قرات کرنا اس شخص کا قرات کرنا شمار ہوگا

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

سنن دار قطنی: 1240 حضرت علی ؓ ارشاد فرماتے ہیں جو شخص امام کی اقتداء میں قرات کرے اس نے سنت کی خلاف ورزی کی ہے۔

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

سنن دار قطنی: 1245

. حضرت علی ؓ ارشاد فرماتے ہیں: تمہارے لیے امام کا قرات کرنا کافی ہے۔

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

عن حیطان بن عبد الله الرقاشي قال: صليت مع أبي موسي الأشعري ... أن رسول الله صلي الله عليه وسلم خطبنا، فبين لنا سنتنا و علمنا صلواتنا فقال: إذا صليتم فأقيموا صفوفكم ثم ليؤمكم أحدكم؛ فإذا كبر فكبروا و إذا قرأ فأنصتوا..." صحیح مسلم 

( كتاب الصلوة،باب التشهد في الصلاة،ج :2 ،ص :114 ،ط:دارالطباعة العامرة)

ترجمہ:" حضرت ابو موسیٰ اشعری رضی اللہ عنہ روایت کرتے ہیں کہ رسولِ اکرم صلی اللہ علیہ وسلم نے خطبہ دیا اور ہمیں طریقہ بیان کیا اور ہمیں نماز سکھلائی کہ جب تم نماز ادا کرو تو اپنی صفوں کو درست کرو، پھر تم میں سے کوئی امامت کرائے، پس جب وہ تکبیر کہے تو تم تکبیر کہو اور جب وہ قراءت کرے تو بالکل خاموش رہو ۔۔

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


یہ وہ حدیث تھیں جِس میں قراءت کا لفظ ہے 

اور ہم قراءت کو اور سورہ فاتحہ کو ایک ہی ثابت کر آئیں ہیں صحیح حدیث کی روشنی میں ۔ لیکِن موصوف کو وہ حدیث چاہیے جس میں لفظ سورہ فاتحہ ہو ۔۔چلیے اب اُن حدیثوں کو نقل کرتے ہیں 

۔ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


تفسير بالحديث :  ثنا يُونُسُ بْنُ عَبْدِ الأَعْلَى ، أَنْبَأَ ابْنُ وَهْبٍ ، ثنا أَبُو صَخْرٍ ، عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ كَعْبٍ الْقُرَظِيِّ ، قَالَ : " كَانَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَإِذَا قَرَأَ فِي الصَّلاةِ أَجَابَهُ مَنْ وَرَاءَهُ ، إِنْ قَالَ : بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ، قَالُوا مِثْلَ مَا يَقُولُ ، حَتَّى تَنْقَضِيَ الْفَاتِحَةُ وَالسُّورَةُ ، فَلَبِثَ مَا شَاءَ اللَّهُ أَنْ يَلْبَثَ ، ثُمَّ نَزَلَتْ : وَإِذَا قُرِئَ الْقُرْءَانُ فَاسْتَمِعُوا لَهُ وَأَنْصِتُوا لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ سورة الأعراف آية 204 ، فَقَرَأَ وَأَنْصِتُوا " .[تفسر ابن أبي حاتم (المتوفي ٣٢٧ھ) » سُورَةُ الأَعْرَافِ  » قَوْلُهُ تَعَالَى : وَإِذَا قُرِئَ الْقُرْءَانُ فَاسْتَمِعُ ...، رقم الحديث: 9487 (8727)]؛


ترجمہ : حضرت محمد بن کعب القرظی رح فرماتے ہیں : پہلے آپ (صلی الله علیہ وسلم) نماز پڑھاتے تو پیچھے نماز پڑھنے والے بھی ساتھ ساتھ کلمات دہراتے جاتے، اگر آپ  پڑھتے بِسْمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحْمَٰنِ ٱلرَّحِيمِ ، تو پیچھے والے بھی بِسْمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحْمَٰنِ ٱلرَّحِيمِ پڑھتے، یہاں تک کہ سورہ فاتحہ اور دوسری صورت مکمل ہوجاتی اور یہ سلسلہ جب تک الله نے چاہا چلتا رہا، پھر جب یہ آیتِ کریمہ اور جب قرآن پڑھا جائے تو اس کی طرف کان لگائے رہو اور چپ رہو تاکہ تم پر رحم ہو﴿الاعراف: ۲۰۴﴾ نازل ہوئی، تو آپ (صلی الله علیہ وسلم) قرأت فرماتے اور صحابہ کرام (رضی الله عنھم) خاموش رہتے.؛۔۔(۔   یہاں پر سورہ فاتحہ کا لفظ ہے) 

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ابن ابی شیبہ: 3641

 حَدَّثَنَا ابْنُ عُلَیَّۃَ ، عَنِ الْوَلِیدِ بْن أَبِی ہِشَامٍ ، عَنْ وَہْبِ بْنِ کَیْسَانَ ، قَالَ : قَالَ جَابِرُ بْنُ عَبْدِ اللہِ : مَنْ لَمْ یَقْرَأْ فِی کُلِّ رَکْعَۃٍ بِأُمِّ الْقُرْآنِ فَلَمْ یُصَلِّ ، إِلاَّ خَلْفَ الإِمَام۔ حضرت جابر بن عبداللہ فرماتے ہیں کہ جس شخص نے ہر رکعت میں سورة الفاتحہ نہ پڑھی اس نے گویا نماز ہی نہیں پڑھی۔ البتہ امام کے پیچھے پڑھنا ضروری نہیں ( یہاں بھی سورہ فاتحہ کا لفظ ہے)

( بِأُمِّ الْقُرْآنِ) سے مراد سورہ فاتحہ ہے) 

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

سنن دار قطنی: 1236  

 حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ عُثْمَانَ بْنِ ثَابِتٍ الصَّيْدِلاَنِىُّ وَأَبُو سَهْلِ بْنُ زِيَادٍ قَالاَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ يُونُسَ حَدَّثَنَا عَمْرُو بْنُ عَاصِمٍ حَدَّثَنَا مُعْتَمِرٌ قَالَ سَمِعْتُ أَبِى يُحَدِّثُ عَنِ الأَعْمَشِ عَنْ أَبِى صَالِحٍ عَنْ أَبِى هُرَيْرَةَ قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ -صلى الله عليه وسلم- « إِذَا قَالَ الإِمَامُ (غَيْرِ الْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ) فَأَنْصِتُوا ».

 حضرت ابوہریرہ ؓ بیان کرتے ہیں: نبی کریم ﷺ نے یہ بات ارشاد فرمائی ہے: جب امام غیرالمغضوب علیھم والاالضآلین۔ پڑھے تو تم خاموش رہو۔

( اس میں کتنی وضاحت سے بتایا ہے جب امام سورہ فاتحہ پڑھے تو خاموش رہو۔ کوئی غیر مقلدین بتا سکتا ہے  (غَيْرِ الْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ) سورہ فاتحہ نہیں ہے ? پس ثابت ہوا سورہ فاتحہ بھی پڑی جائے تب بھی خاموش رہو ۔۔۔

ایک اور حدیث 

صحیح مسلم میں ہے کہ 

 حضرت ابو موسی اشعری رضی اللہ عنہ فرماتے ہیں کہ: رسول اللہ ﷺ نے ہمیں خطاب فرمایا اور سنت کے مطابق زندگی بسر کرنے کی تلقین فرمائی اور نماز کا طریقہ بتلایا اور یہ فرمایا کہ : نماز پڑھنے سے پہلے اپنی صفوں کو درست کر لو، پھر تم میں سے ایک تمہارا امام بنے ، جب وہ تکبیر کہے تو تم بھی تکبیر کہوا اور جب وہ قراءت کرے تو تم خاموش رہو، اور جب۔غَيْرِ الْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ)  کہے تو تم آمین کہو ۔ صحیح مسلم جِلد 1 صفحہ 174۔   

سنن کبریٰ للبیہقی: 2891

 عَنْ أَبِی ہُرَیْرَۃَ عَنِ النَّبِیِّ -ﷺ- قَالَ: ((إِنَّمَا جُعِلَ الإِمَامُ لِیُؤْتَمَّ بِہِ فَلاَ تَخْتَلِفُوا عَلَیْہِ ، فَإِذَا کَبَّرَ فَکَبِّرُوا ، وَإِذَا قَرَأَ فَأَنْصِتُوا ، وَإِذَا قَالَ {غَیْرِ الْمَغْضُوبِ عَلَیْہِمْ وَلاَ الضَّالِّینَ} فَقُولُوا آمِینَ ،  

سیدنا ابوہریرہ ؓ سے روایت ہے کہ آپ ﷺ نے فرمایا: امام اس لیے بنایا جاتا ہے کہ اس کی اقتدا کی جائے، تم اس سے اختلاف نہ کرو، پس جب امام تکبیر کہے تو تم تکبیر کہو اور جب وہ قراءت کرے تو چپ رہو اور جب امام کہے: { غَیْرِ الْمَغْضُوبِ عَلَیْہِمْ وَلاَ الضَّالِّینَ } [الفاتحہ: ٧ 


--------------------------------------ـ---------+++

غَیْرِ الْمَغْضُوبِ عَلَیْہِمْ وَلاَ الضَّالِّینَ

یہاں بھی لفظ فاتحہ ہے یعنی جب قراءت ہو تو چُپ رہو 

 ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

طحاوی: 1265

: حَدَّثَنَا بَحْرُ بْنُ نَصْرٍ، قَالَ :  ثَنَا یَحْیَی بْنُ سَلَّامٍ، قَالَ :  ثَنَا مَالِکٌ، عَنْ وَہْبِ بْنِ کَیْسَانَ، عَنْ جَابِرِ بْنِ عَبْدِ اللّٰہِ، عَنِ النَّبِیِّ صَلَّی اللّٰہُ عَلَیْہِ وَسَلَّمَ، أَنَّہٗ قَالَ :  (مَنْ صَلّٰی رَکْعَۃً، فَلَمْ یَقْرَأْ فِیْہَا بِأُمِّ الْقُرْآنِ، فَلَمْ یُصَلِّ إِلَّا وَرَائَ الْاِمَامِ) .

 وہب بن کیسان نے جابر بن عبداللہ سے انھوں نے جناب نبی اکرم ﷺ سے روایت نقل کی ہے کہ جس نے ایک رکعت پڑھی اور اس میں امّ القرآن نہ پڑھی تو گویا اس نے نماز ہی نہیں پڑھی مگر جب کہ وہ امام کے پیچھے ہو (معلوم ہوا کہ امام کے پیچھے نہ قراءت فاتحہ ہے اور نہ اور کوئی سورة)( یہاں بھی سورہ فاتحہ کا لفظ ہے)  

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

سنن دار قطنی: 1226

۔ حضرت جابر بن عبداللہ ؓ بیان کرتے ہیں: نبی کریم ﷺ نے یہ بات ارشاد فرمائی ہے جس نماز میں سورة فاتحہ نہ ہو تو وہ ناقص ہوتی ہے ماسوائے اس نماز کے جو امام کی اقتداء میں ہو۔

یہاں بھی سورہ فاتحہ کا لفظ ہے ))

۔ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

سنن کبریٰ للبیہقی

حدیث نمبر: 2899

 أَخْبَرَنَا أَبُو أَحْمَدَ الْمِہْرَجَانِیُّ أَخْبَرَنَا أَبُو بَکْرِ بْنُ جَعْفَرٍ الْمُزَکِّی حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ إِبْرَاہِیمَ الْعَبْدِیُّ حَدَّثَنَا مَالِکٌ عَنْ أَبِی نُعَیْمٍ: وَہْبِ بْنِ کَیْسَانَ أَنَّہُ سَمِعَ جَابِرَ بْنَ عَبْدِ اللَّہِ یَقُولُ: مَنْ صَلَّی رَکْعَۃً لَمْ یَقْرَأْ فِیہَا بِأُمِّ الْقُرْآنِ فَلَمْ یُصَلِّ إِلاَّ وَرَائَ الإِمَامِ۔ 

 وہب بن کیسان فرماتے ہیں کہ انھوں نے جابر بن عبداللہ ؓ سے سنا کہ جس نے ایک بھی رکعت ایسی پڑھی جس میں سورة فاتحہ نہ پڑھی تو ایسی نماز صرف امام کے پیچھے ہی پڑھ سکتا ہے وگرنہ نہیں۔

( یہاں بھی سورہ فاتحہ کا لفظ ہے) 

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 حضرت عبادہ بن صامت  رضی اللہ عنہ آپ ﷺ سے روایت کرتے ہیں کہ:  آپ صلی اللہ علیہ وسلم نے فرمایا کہ: اس شخص کی نماز جائز نہیں جو سورہ فاتحہ کے ساتھ مزید کچھ اور نہ  پڑھے۔ حضرت سفیان بن عیینہ رحمہ اللہ اللہ فرماتے ہیں کہ : آپ ﷺ کا یہ حکم اس شخص کے لئے ہے جو اکیلا نماز پڑھ رہا ہو۔ابوداود ۱۱۹ج۱، باب من ترك القراءة في صلوته ، رقم الحديث: ۸۲۱ )

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

جامع ترمذی: 313

حَدَّثَنَا حَدَّثَنَا إِسْحَاق بْنُ مُوسَى الْأَنْصَارِيُّ، حَدَّثَنَا مَعْنٌ، حَدَّثَنَا مَالِكٌ، عَنْ أَبِي نُعَيْمٍ وَهْبِ بْنِ كَيْسَانَ، أَنَّهُ سَمِعَ جَابِرَ بْنَ عَبْدِ اللَّهِ، يَقُولُ:‏‏‏‏ مَنْ صَلَّى رَكْعَةً لَمْ يَقْرَأْ فِيهَا بِأُمِّ الْقُرْآنِ فَلَمْ يُصَلِّ إِلَّا أَنْ يَكُونَ وَرَاءَ الْإِمَامِ . قَالَ أَبُو عِيسَى:‏‏‏‏ هَذَا حَدِيثٌ حَسَنٌ صَحِيحٌ.


جس نے کوئی رکعت ایسی پڑھی جس میں سورۃ فاتحہ نہیں پڑھی تو اس نے نماز ہی نہیں پڑھی، سوائے اس کے کہ وہ امام کے پیچھے ہو ۱؎۔ امام ترمذی کہتے ہیں: یہ حدیث حسن صحیح ہے۔

( امام ترمذی رح نے اس حدیث کو حسن قرار دیا ہے)

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

امام ترمذی رح فرماتے ہیں کہ آپ صلی اللہ علیہ وسلم کا فرمان ہے کہ اس کی نماز جائز نہیں جو سورہ فاتحہ کے ساتھ قراءت نہ کرے کے متعلق حضرت اِمام احمد بن حنبل رحمہ اللہ کا ارشاد ہے کہ یہ اُس وقت ہے جب کہ کوئی اکیلا نماز پڑھ رہا ہو ترمذی جلد 1 صفحہ 71 حدیث : 312 

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ہم نے خلیل الرحمٰن صاحب غیر مقلد کی منہ مانگی دلیل دے دی ہے۔

۔۔۔۔۔۔۔۔۔ 


ــــــــــــخلفاء رشیدین امام کے پیچھے قراءت کو منع کرتے ــــــــــــــ


ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

امام عبد الرزاق عبد الرحمن بن زید رحمہ اللہ سے اور وہ اپنے والد سے روایت کرتے ہیں کہ  رسول اللہ ﷺ نے  امام کے پیچھے قراءت کرنے سے منع فرمایا ہے۔ عبد الرحمن بن زید رحمہ اللہ فرماتے ہیں کہ : مجھے بہت سے مشائخ نے خبر دی ہے کہ: حضرت علی رضی اللہ عنہ کا ارشاد ہے کہ : جس نے امام کے پیچھے قراءت کی اس کی نماز نہیں ہوئی۔

، اور موسی بن عقبہ رحمہ اللہ نے مجھے خبر دی کہ: رسول اللہ  صلی اللہ علیہ وسلم  اور حضرت ابوبکر حضرت

عمر، حضرت عثمان رضی اللہ عنہم امام کے پیچھے قراءت کرنے سے منع فرماتے تھے۔

مصنف عبد الرزاق جلد 2 صفحہ 139 حدیث 2810

حضرت قاسم بن محمد رح فرماتے ہیں کہ:

حضرت  عمر  رض کا ارشاد : امام کے پیچھے قراءت نہ کی جائے امام جہر کرے یا نہ کرے سنن کبریٰ للبیہقی  

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


Not 

یہ یاد رکھنا ضروری ہے کہ غیر مقلدین سورہ فاتحہ امام کے پیچھے پڑھنے کو واجب کہتے ہیں اور جو سورہ فاتحہ نہ پڑھے اُس کی نماز کو باطل قرار دیتے ہیں----------

اب ہم سوال کرتے ہیں کہ 

صحیح البخاری میں ہے 

حدیث نمبر: 783

 حضرت ابوبکرہ ؓ  رسول اللہ  ﷺ  کی طرف  (نماز پڑھنے کے لیے)  گئے۔ آپ  ﷺ  اس وقت رکوع میں تھے۔ اس لیے صف تک پہنچنے سے پہلے ہی انہوں نے رکوع کرلیا، پھر اس کا ذکر نبی کریم  ﷺ  سے کیا تو آپ نے فرمایا کہ اللہ تمہارا شوق اور زیادہ کرے لیکن دوبارہ ایسا نہ کرنا۔

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

اب دیکھیں حضرت ابو بکر صدیق رض نے سورہ فاتحہ تو پڑی نہیں 

اور رکوع میں چلے گئے جب کے غیر مقلدین کا موقف ہے جو سورہ فاتحہ نہ پڑھے امام کے پیچھے اُس کی نماز باطل ہے 

تو کیا نعوذ باللہ حضرت ابو بکر رض کی نماز باطل تھی۔

اللہ کے رسول صلی االلہ علیہ السلام نے دوبارہ پڑھنے کو حُکم کیوں نہ دیا کہ جاؤ ابو بکر نماز دوبارہ پڑھو کیوں کے تُم نے سورہ فاتحہ نہیں پڑی بس رکوع کر لیا ۔۔۔۔۔

معلوم ہوا خلفاء راشدین میں سے حضرت ابو بکر رض کا بھی یہی یقین تھا امام کے پیچھے خاموش رہنا سورہ فاتحہ نہیں پڑھنی ہے۔

۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔

No comments:

Post a Comment