Sunday, 19 August 2018

ﯾﮧ ﻭﺳﻮﺳﮧ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺍﻧﺪﺍﺯﺳﮯ ﻋﻮﺍﻡ ﮐﮯ ﺫﻫﻨﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﮈﺍﻻ ﺟﺎﺗﺎ ﻫﮯ ، ﺍﻭﺭ ﺍﺋﻤﮧ ﺍﺳﻼﻡ ﻭﻋﻠﻤﺎﺀ ﺍﻣﺖ ﮐﯽ ﮐﺘﺐ ﻣﯿﮟ ﺟﮩﺎﮞ ﮐﮩﯿﮟ ﺑﻬﯽ ﻟﻔﻆ ” ﺍﻫﻞ ﺣﺪﯾﺚ ” ﺍﻥ ﮐﻮﻧﻈﺮﺁﺗﺎ ﻫﮯ ، ﺗﻮﺍﺱ ﻟﻘﺐ ﮐﻮﺍﭘﻨﮯ ﺍﻭﭘﺮﭼﺴﭙﺎﮞ ﮐﺮﺩﯾﺘﮯ ﻫﯿﮟ ،

ﯾﮧ ﻭﺳﻮﺳﮧ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺍﻧﺪﺍﺯﺳﮯ ﻋﻮﺍﻡ ﮐﮯ ﺫﻫﻨﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﮈﺍﻻ ﺟﺎﺗﺎ
ﻫﮯ ، ﺍﻭﺭ ﺍﺋﻤﮧ ﺍﺳﻼﻡ ﻭﻋﻠﻤﺎﺀ ﺍﻣﺖ ﮐﯽ ﮐﺘﺐ ﻣﯿﮟ ﺟﮩﺎﮞ ﮐﮩﯿﮟ ﺑﻬﯽ ﻟﻔﻆ ” ﺍﻫﻞ ﺣﺪﯾﺚ
” ﺍﻥ ﮐﻮﻧﻈﺮﺁﺗﺎ ﻫﮯ ، ﺗﻮﺍﺱ ﻟﻘﺐ ﮐﻮﺍﭘﻨﮯ ﺍﻭﭘﺮﭼﺴﭙﺎﮞ ﮐﺮﺩﯾﺘﮯ ﻫﯿﮟ ، ﺍﻭﺭﭘﻬﺮﻋﻮﺍﻡ ﺳﮯ ﮐﮩﺘﮯ
ﻫﯿﮟ ﺩﯾﮑﻬﻮ ﻓﻼﮞ ﺍﻣﺎﻡ ﻧﮯ ﻟﮑﻬﺎ ﻫﮯ ﻓﻼﮞ ﮐﺘﺎﺏ ﻣﯿﮟ ﻟﮑﻬﺎ ﻫﮯ ﮐﮧ ” ﺍﻫﻞ ﺣﺪﯾﺚ ” ﺍﻫﻞ
ﺣﻖ ﻫﯿﮟ ، ﺍﻭﺭ ” ﺍﻫﻞ ﺣﺪﯾﺚ ” ﺃﻫﻞ ﺍﻟﺴﻨﺔ ﻭﺍﻟﺠﻤﺎﻋﺔ ﻫﯿﮟ ، ﺍﻭﺭ ” ﺍﻫﻞ ﺣﺪﯾﺚ
” ﻫﯽ ﻓﺮﻗﺔ ﻧﺎﺟﻴﻪ ﻫﮯ ﻭﻏﯿﺮﻩ
ﺍﮐﺜﺮﻋﻮﺍﻡ ﺍﺱ ﻭﺳﻮﺳﮧ ﮐﻮ ﺑﻮﺟﮧ ﺟﮩﺎﻟﺖ ﮐﮯ ﻗﺒﻮﻝ ﮐﺮﻟﯿﺘﮯ ﻫﯿﮟ ، ﺍﻭﺭ ﻓﺮﻗﮧ
ﺟﺪﯾﺪ ﻧﺎﻡ ﻧﮩﺎﺩ ﺍﻫﻞ ﺣﺪﯾﺚ ﻣﯿﮟ ﺷﺎﻣﻞ ﻫﻮﺟﺎﺗﮯ ﻫﯿﮟ ، ﺍﻭﺭﭘﻬﺮﺍﻥ ﮐﻮ ﯾﮩﯽ ﻭﺳﺎﻭﺱ ﺳﻨﺎﺋﮯ ﺍﻭﺭﭘﮍﻫﺎﺋﮯ
ﺟﺎﺗﮯ ﻫﯿﮟ ، ﺧﻮﺏ ﯾﺎﺩ ﺭﮐﻬﯿﮟ ﮐﮧ ﻫﻨﺪﻭﺳﺘﺎﻥ ﻣﯿﮟ ﭘﯿﺪﺍ ﺷﺪﻩ ” ﻓﺮﻗﮧ ﺟﺪﯾﺪ ﻧﺎﻡ ﻧﮩﺎﺩ ﺍﻫﻞ
ﺣﺪﯾﺚ ” ﮐﺎ ﺍﻣﺖ ﻣﺴﻠﻤﮧ ﮐﮯ ﺣﻘﯿﻘﯽ ” ﺃﻫﻞ ﺍﻟﺤﺪﻳﺚ ﻭﺃﺻﺤﺎﺏ ﺍﻟﺤﺪﻳﺚ ” ﺳﮯ ﺫﺭﻩ
ﺑﺮﺍﺑﺮﺗﻌﻠﻖ ﻭﻧﺴﺒﺖ ﺑﻬﯽ ﻧﮩﯿﮟ ﻫﮯ ، ﯾﮧ ﺍﻥ ﮐﺎ ﻣﺤﺾ ﺧﯿﺎﻝ ﻭ ﻭﺳﻮﺳﮧ ﻭﺩﻫﻮﻛﮧ ﻫﮯ ﺍﻭﺭﮐﭽﻬﮧ ﻧﮩﯿﮟ ﻫﮯ
ﭼﮧ ﻧﺴﺒﺖ ﺧﺎﻙ ـــــــــ ﺭﺍﺑﺎﻉ ـــــ ﺍﻟﻢ ﭘﺎﻙ ـــــــــ
ﻋﻮﺍﻡ ﺍﻟﻨﺎﺱ ﮐﻮ ﮐﺘﺐ ﺍﺳﻼﻑ ﺳﮯ ﻟﻔﻆ ” ﺃﻫﻞ ﺍﻟﺤﺪﻳﺚ ” ﺩﮐﻬﺎ
ﮐﺮﻣﻄﻤﺌﻦ ﮐﺮﻟﯿﺎ ﺟﺎﺗﺎ ﻫﮯ ، ﺍﻭﺭﺍﻥ ﮐﻮﺑﮍﮮ ﺯﻭﺭ ﻭﺷﻮﺭ ﺳﮯ ﺑﺎﻭﺭﮐﺮﺍﯾﺎ ﺟﺎﺗﺎ ﻫﮯ ﮐﮧ ﺍﻥ ﺍﺋﻤﮧ ﺍﺳﻼﻡ
ﮐﯽ ﮐﺘﺐ ﻣﯿﮟ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﺍﺱ ﻧﺎﻡ ﻭﻟﻘﺐ ﺳﮯ ﻣﺮﺍﺩ ﺧﺎﺹ ﻫﻤﺎﺭﯼ ﺟﻤﺎﻋﺖ ” ﺍﻫﻞ ﺣﺪﯾﺚ ” ﻫﮯ ،
ﺍﻭﺭﺍﺱ ﺟﻤﺎﻋﺖ ﻣﯿﮟ ﺷﺎﻣﻞ ﻟﻮﮒ ﻣﺮﺍﺩ ﻫﯿﮟ ، ﺍﻥ ﮐﺎ ﯾﮧ ﺩﻋﻮﯼ ﺍﯾﺴﺎ ﻫﯽ ﻫﮯ ﮐﮧ ﺍﮔﺮﮐﺴﯽ ﮐﮯ ﺑﺪﻥ ﻣﯿﮟ
ﺻَﻔﺮَﺍﺀ ﮐﺎ ﻏﻠﺒﮧ ﻫﻮﺟﺎﺋﮯ ، ﺗﻮﺍﺱ ﮐﻮﻫﺮﭼﯿﺰﺍﺳﯽ ﺭﻧﮓ ﻣﯿﮟ ﻧﻈﺮﺁﺗﯽ ﻫﮯ ، ﺟﺐ ﮐﮧ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﺍﺱ ﮐﮯ ﺧﻼﻑ
ﻫﻮﺗﯽ ﻫﮯ
ﺃﻫﻞ ﺍﻟﺤﺪﻳﺚ ﻭﺃﺻﺤﺎﺏ ﺍﻟﺤﺪﻳﺚ ﺳﮯ ﻣﺮﺍﺩ ﮐﻮﻥ ﮨﯿﮟ ؟؟
ﺃﻫﻞ ﺍﻟﺤﺪﻳﺚ ﺍﻭﺭﺃﺻﺤﺎﺏ ﺍﻟﺤﺪﻳﺚ ﺳﮯ ﻣﺮﺍﺩ ﻣُﺤﺪﺛﯿﻦ ﮐﺮﺍﻡ ﮐﺎ ﻃﺒﻘﮧ ﻫﮯ
، ﺍﺱ ﺳﮯ ﻣﺮﺍﺩﻭﻩ ﻟﻮﮒ ﻫﯿﮟ ﺟﻦ ﮐﻮﺍﻟﻠﻪ ﺗﻌﺎﻟﯽ ﻧﮯ ” ﻋﻠﻢ ُﺍﻟﺤﺪﯾﺚ ” ﮐﯽ ﻋﻈﯿﻢ ﺩﻭﻟﺖ
ﺳﮯ ﻣﺎﻻﻣﺎﻝ ﮐﯿﺎ ، ﺍﻭﺭﺟﻦ ﮐﯽ ﺳﺎﺭﯼ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺣﺪﯾﺚ ﭘﮍﻫﻨﮯ ﭘﮍﻫﺎﻧﮯ ﻣﯿﮟ ﮔﺬﺭﯼ ، ﺟﻨﻬﻮﮞ ﻧﮯ ﺍﭘﻨﯽ
ﺳﺎﺭﯼ ﻋﻤﺮ ﺣﺪﯾﺚ ﮐﯽ ﺳﻤﺎﻋﺖ ﻭﻗﺮﺍﺀﺕ ﻭﮐﺘﺎﺑﺖ ﻭﺭﻭﺍﯾﺖ ﻭﺩﺭﺍﯾﺖ ﺣﻔﻆ ﻭﻣﻌﺮﻓﺖ ﻣﯿﮟ ﮔﺬﺍﺭﯼ ، ﺟﻨﻬﻮﮞ
ﻧﮯ ﺣﺪﻳﺚ ﻭﺁﺛﺎﺭ ﮐﻮﺟﻤﻊ ﮐﯿﺎ ، ﺍﻭﺭﺣﺪﯾﺚ ﮐﯽ ﺗﺤﺼﯿﻞ ﮐﮯ ﻟﯿﺌﮯ ﻣﺸﺮﻕ ﻭﻣﻐﺮﺏ ﺑﺤﺮﻭﺑﺮﮐﮯ ﺍﺳﻔﺎﺭ ﺑﻌﯿﺪﻩ
ﮐﻮﺍﺧﺘﯿﺎﺭﮐﯿﺎ ، ﺍﻭﺭﺍﯾﮏ ﺍﯾﮏ ﺣﺪﯾﺚ ﮐﯽ ﺳﻤﺎﻋﺖ ﮐﮯ ﻟﯿﺌﮯ ﮐﮩﺎﮞ ﺳﮯ ﮐﮩﺎﮞ ﭘﮩﻨﭽﮯ ، ﻭﻏﯿﺮﻩ ﺫﺍﻟﮏ
ﮐﺴﯽ ﭼﯿﺰ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﺧﺎﺹ ﺍﻭﺭ ﺃﺧﺺ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﮐﻮ ‏( ﺃﻫﻞ ﺍﻟﺸﻲﺀ ‏) ﮐﮩﺘﮯ ﻫﯿﮟ
، ﺍﺳﯽ ﻟﯿﺌﮯ ﻟﻐﺖ ﻋﺮﺏ ﻣﯿﮟ ‏( ﺃﻫﻞ ﺍﻟﺮﺟﻞ ‏) ﺁﺩﻣﯽ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﺳﺐ ﺳﮯ ﺯﯾﺎﺩﻩ ﺧﺎﺹ ﺍﻭﺭﻗﺮﯾﺐ ﺗﺮﯾﻦ ﻟﻮﮔﻮﮞ
ﮐﻮ ﮐﮩﺎ ﺟﺎﺗﺎ ﻫﮯ ، ﺍﺳﯽ ﻃﺮﺡ ” ﺃﻫﻞ ﺍﻟﺤﺪﻳﺚ ” ﺑﻬﯽ ﺍﻥ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﮐﻮ ﮐﮩﺎ ﺟﺎﺗﺎ ﻫﮯ ﺟﻮ
ﺣﺪﯾﺚ ﺍﻭﺭﻋﻠﻮﻡ ﺣﺪﯾﺚ ﮐﮯﺳﺎﺗﮫ ﻫﺮﺍﻋﺘﺒﺎﺭ ﺳﮯ ﺳﺐ ﺳﮯ ﺯﯾﺎﺩﻩ ﺧﺎﺹ ﺗﻌﻠﻖ ﺭﮐﻬﺘﮯ ﻫﻮﮞ ، ﺟﻮﺣﺪﯾﺚ ﺍﻭﺭﻋﻠﻮﻡ
ﺣﺪﯾﺚ ﻣﯿﮟ ﻫﺮﺍﻋﺘﺒﺎﺭ ﺳﮯ ﮐﺎﻣﻞ ﺩﺭﺟﮧ ﺭﮐﻬﺘﮯ ﻫﻮﮞ
ﺍﻣﺖ ﻣﺴﻠﻤﮧ ﻣﯿﮟ ﺃﻫﻞ ﺍﻟﺤﺪﻳﺚ ﺍﻭﺭﺃﺻﺤﺎﺏ ﺍﻟﺤﺪﻳﺚ ﮐﺴﯽ ﺧﺎﺹ ﻓﺮﻗﮧ ﮐﺎ ﻟﻘﺐ
ﻧﮩﯿﮟ ﺭﻫﺎ
ﺍﻣﺖ ﻣﺴﻠﻤﮧ ﮐﮯ ﻣﺤﺪﺛﯿﻦ ﮐﺮﺍﻡ ﮐﮯ ﺍﺣﻮﺍﻝ ﻭ ﻭﺍﻗﻌﺎﺕ ﻭﺳﯿﺮﺗﻮﮞ ﭘﺮﻣﺴﺘﻘﻞ
ﮐﺘﺐ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﻫﯿﮟ ، ﻟﮩﺬﺍ ﯾﮧ ﻟﻘﺐ ﺍﻣﺖ ﻣﯿﮟ ﮐﺴﯽ ﺧﺎﺹ ﻓﺮﻗﮧ ﮐﮯ ﻟﯿﺌﮯ ﻧﮩﯿﮟ ﺗﻬﺎ ، ﺑﻠﮑﮧ ﺍﻣﺖ ﻣﯿﮟ
ﺍﯾﮏ ﻋﻠﻤﯽ ﻃﺒﻘﮧ ﮐﺎ ﻧﺎﻡ ﻫﮯ ، ﺍﻭﺭ ” ﻋﻠﻢ ُﺍﻟﺤﺪﯾﺚ ” ﮐﮯ ﺣﺎﻣﻞ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﻭﺍﺷﺨﺎﺹ ﮐﻮ ﯾﮧ
ﻋﻈﯿﻢ ﻟﻘﺐ ﻣﻼ ، ﻋﺎﻡ ﻫﮯ ﮐﮧ ﻭﻩ ﺣﻨﻔﯽ ﻫﻮ ﯾﺎ ﺷﺎﻓﻌﯽ ، ﻣﺎﻟﮑﯽ ، ﺣﻨﺒﻠﯽ ﻭﻏﯿﺮﻩ ﻫﻮ ، ﻋﺎﻡ ﻫﮯ ﮐﮧ
ﻋﺮﺏ ﺳﮯ ﻫﻮ ﯾﺎ ﻋﺠﻢ ﺳﮯ ، ﺍﺳﯽ ﻃﺮﺡ ” ﺃﻫﻞُ ﺍﻟﺘﻔﺴﻴﺮ ” ﮐﺎ ﻟﻘﺐ ﮐﺴﯽ ﻣﺘﻌﯿﻦ ﻓﺮﻗﮧ ﮐﮯ
ﻟﯿﺌﮯ ﺧﺎﺹ ﻧﮩﯿﮟ ﻫﮯ ، ﺑﻠﮑﮧ ﻣُﻔﺴﺮﯾﻦ ﮐﺮﺍﻡ ﮐﮯ ﻟﯿﺌﮯ ﻫﮯ ، ﺟﻮﻋﻠﻮﻡ ﺍﻟﻘﺮﺁﻥ ﮐﯽ ﺩﻭﻟﺖ ﺳﮯ ﻣﺎﻻﻣﺎﻝ
ﻫﻮﮞ ، ﺍﯾﺴﺎ ﻧﮩﯿﮟ ﻫﮯ ﮐﮧ ﻫﺮﮐﺲ ﻭﻧﺎﮐﺲ ﺟﺎﻫﻞ ﻭﻣﺠﻬﻮﻝ ﮐﻮ ” ﺃﻫﻞُ ﺍﻟﺘﻔﺴﻴﺮ ” ﮐﮯ ﻧﺎﻡ
ﺳﮯ ﭘﮑﺎﺭﺍ ﺟﺎﺋﮯ ، ﺍﯾﺴﺎ ﻫﯽ ” ﺃﻫﻞُ ﺍﻟﻔﻘﻪ ” ﮐﺎ ﻟﻘﺐ ﻓﻘﻬﺎﺀ ﺍﻣﺖ ﮐﮯ ﻟﯿﺌﮯ ﺧﺎﺹ ﻫﮯ
، ﺍﯾﺴﺎ ﻫﯽ ” ﺃﻫﻞُ ﺍﻟﺘﺎﺭﯾﺦ ” ﻣﻮﺭﺧﯿﻦ ﮐﮯ ﻟﯿﺌﮯ ” ﺃﻫﻞُ ﺍﻟﻠﻐﺔ ” ﺃﻫﻞُ
ﺍﻷﺩﺏ ” ﺃﻫﻞُ ﺍﻟﻜﻼﻡ ” ﻭﻏﯿﺮﻩ ﺍﻟﻘﺎﺑﺎﺕ ﺧﺎﺹ ﻗﺴﻢ ﮐﮯ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﮐﮯ ﺍﺳﺘﻌﻤﺎﻝ ﻫﻮﺋﮯ ،
ﺟﻦ ﮐﻮﺍﺱ ﻋﻠﻢ ﻭﻓﻦ ﻣﯿﮟ ﮐﺎﻣﻞ ﻣﮩﺎﺭﺕ ﻭﺗﺒﺤﺮﺣﺎﺻﻞ ﺗﻬﺎ ، ﺍﻭﺭ ﯾﮧ ﺑﺎﺕ ﺍﻫﻞ ﻋﻠﻢ ﮐﮯ ﻧﺰﺩﯾﮏ ﺍﺗﻨﯽ
ﻭﺍﺿﺢ ﻭ ﺭﻭﺷﻦ ﻫﮯ ، ﮐﮧ ﺍﺱ ﭘﺮ ﻣﺰﯾﺪ ﺩﻻﺋﻞ ﺩﯾﻨﺎ ﺍﯾﮏ ﺑﮯ ﻓﺎﺋﺪﻩ ﻋﻤﻞ ﻫﮯ ، ﺍﻭﺭﭼﮍﺗﮯ ﺳﻮﺭﺝ ﮐﮯ
ﻭﺟﻮﺩ ﭘﺮﺩﻟﯿﻞ ﻃﻠﺐ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﮯ ﻣﺘﺮﺍﺩﻑ ﻫﮯ
ﺷﻴﺦ ﺍﻹﺳﻼﻡ ﺍﺑﻦ ﺗﯿﻤﯿﮧ ﺍﻭﺭ ﺷﻴﺦ ﺍﻹﺳﻼﻡ ﻧﻮَﻭِﻱ ﺭﺣﻤﻬﻤﺎ ﺍﻟﻠﻪ ﮐﮯ
ﻧﺰﺩﯾﮏ ﺃﻫﻞ ﺍﻟﺤﺪﻳﺚ ﮐﯽ ﺗﻌﺮﯾﻒ
ﺷﻴﺦ ﺍﻹﺳﻼﻡ ﺍﺑﻦ ﺗﯿﻤﯿﮧ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﻪ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﻫﯿﮟ ﮐﮧ
ﻫﻤﺎﺭﯼ ﻣﺮﺍﺩ ” ﺃﻫﻞ ﺍﻟﺤﺪﻳﺚ ” ﺳﮯ ﻭﻩ ﻟﻮﮒ ﻧﮩﯿﮟ ﻫﯿﮟ ، ﺟﻮ
ﺣﺪﯾﺚ ﮐﯽ ﺳﻤﺎﻉ ﯾﺎ ﮐﺘﺎﺑﺖ ﯾﺎ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﺳﮯ ﻏﺎﻓﻞ ﻫﯿﮟ ، ﺑﻠﮑﮧ ﻫﻤﺎﺭﯼ ﻣﺮﺍﺩ ” ﺃﻫﻞ ﺍﻟﺤﺪﻳﺚ
” ﺳﮯ ﻭﻩ ﻟﻮﮒ ﻫﯿﮟ ، ﺟﻮ ﻇﺎﻫﺮﯼ ﻭﺑﺎﻃﻨﯽ ﻃﻮﺭ ﭘﺮ ﺣﺪﯾﺚ ﮐﮯ ﺣﻔﻆ ﻭﻣﻌﺮﻓﺖ ﻭﻓﮩﻢ ﻣﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﻇﺎﻫﺮﯼ
ﻭﺑﺎﻃﻨﯽ ﻃﻮﺭﭘﺮ ﺍﺱ ﮐﯽ ﺍﺗﺒﺎﻉ ﻭﭘﯿﺮﻭﯼ ﻣﯿﮟ ﺍﻋﻠﯽ ﺩﺭﺟﮧ ﺭﮐﻬﺘﮯ ﻫﻮﮞ
ﻗﺎﻝ ﺷﻴﺦ ﺍﻹﺳﻼﻡ ﺭﺣﻤﻪ ﺍﻟﻠﻪ : ﻭﻧﺤﻦ ﻻ ﻧﻌﻨﻲ ﺑﺄﻫﻞ ﺍﻟﺤﺪﻳﺚ ﺍﻟﻤﻘﺘﺼﺮﻳﻦ
ﻋﻠﻰ ﺳﻤﺎﻋﻪ ﺃﻭ ﻛﺘﺎﺑﺘﻪ ﺃﻭ ﺭﻭﺍﻳﺘﻪ ﺑﻞ ﻧﻌﻨﻲ ﺑﻬﻢ : ﻛﻞ ﻣﻦ ﻛﺎﻥ ﺃﺣﻖ ﺑﺤﻔﻈﻪ ﻭﻣﻌﺮﻓﺘﻪ ﻭﻓﻬﻤﻪ ﻇﺎﻫﺮﺍً
ﻭﺑﺎﻃﻨﺎً ﻭﺍﺗﺒﺎﻋﻪ ﺑﺎﻃﻨﺎً ﻭﻇﺎﻫﺮﺍً . ‏( ﻣﺠﻤﻮﻉ ﺍﻟﻔﺘﺎﻭﻯ 4/95 ‏) . ﺩﻭﺳﺮﮮ ﻣﻘﺎﻡ ﭘﺮ ﺷﻴﺦ ﺍﻹﺳﻼﻡ
ﺍﺑﻦ ﺗﯿﻤﯿﮧ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﻪ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﻫﯿﮟ ، ﻭﺃﻫﻞ ﺍﻟﺤﺪﻳﺚ ﻫﻢ ﺍﻟﺴﻠﻒ ﻣﻦ ﺍﻟﻘﺮﻭﻥ ﺍﻟﺜﻼﺛﺔ ﻭﻣﻦ ﺳﻠﻚ
ﺳﺒﻴﻠﻬﻢ ﻣﻦ ﺍﻟﺨﻠﻒ . ‏( ﻣﺠﻤﻮﻉ ﺍﻟﻔﺘﺎﻭﻯ 6/355 ‏) . ﺃﻫﻞ ﺍﻟﺤﺪﻳﺚ ﺳﮯ ﻣﺮﺍﺩ ﻗﺮﻭﻥ ﺛﻼﺛﻪ ‏( ﺻﺤﺎﺑﮧ ،
ﺗﺎﺑﻌﯿﻦ ، ﺗﺒﻊ ﺗﺎﺑﻌﯿﻦ ‏) ﮐﮯ ﺳﻠﻒ ﻫﯿﮟ ، ﺍﻭﺭ ﻭﻩ ﺟﻮ ﺑﻌﺪ ﻣﯿﮟ ﺁﻧﮯ ﻭﺍﻟﮯ ﺍﻥ ﮐﮯ ﺭﺍﺳﺘﮯ ﺍﻭﺭ ﻃﺮﯾﻘﮧ
ﭘﺮﭼﻠﯿﮟ .
ﺍﻣﺎﻡ ﻧﻮﻭﯼ ﺭﺣﻤﻪ ﺍﻟﻠﻪ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﻫﯿﮟ ﮐﮧ ” ﺃﻫﻞ ﺍﻟﺤﺪﻳﺚ
” ﮐﺴﯽ ﺍﯾﮏ ﺟﻤﺎﻋﺖ ﻭﮔﺮﻭﭖ ﮐﺎ ﻧﺎﻡ ﻧﮩﯿﮟ ﻫﮯ ، ﺟﻮﺍﺱ ﻧﺎﻡ ﺳﮯ ﭘﮩﭽﺎﻧﯽ ﺟﺎﺋﮯ ﺑﻠﮑﮧ ”
ﺃﻫﻞ ﺍﻟﺤﺪﻳﺚ ” ﺳﺎﺭﯼ ﺩﻧﯿﺎ ﻣﯿﮟ ﻣﺘﻔﺮﻕ ﻫﯿﮟ ، ﺑﻌﺾ ﺍﻥ ﻣﯿﮟ ﺳﮯ ﺑﮩﺎﺩﺭ ﻣﺠﺎﻫﺪ ﻫﯿﮟ ، ﺑﻌﺾ
ﺍﻥ ﻣﯿﮟ ﺳﮯ ﻓﻘﻬﺎﺀ ﻫﯿﮟ ، ﺑﻌﺾ ﺍﻥ ﻣﯿﮟ ﺳﮯ ﻣﺤﺪﺛﯿﻦ ﻫﯿﮟ ، ﺑﻌﺾ ﺍﻥ ﻣﯿﮟ ﺳﮯ ﺯُﻫَّﺎﺩ ‏( ﻋﺎﺑﺪ ﻭﺻﻮﻓﯽ
‏) ﻫﯿﮟ ، ﺑﻌﺾ ﺍﻥ ﻣﯿﮟ ﺳﮯ ﺍﻣﺮﺑﺎﻟﻤﻌﺮﻭﻑ ﺍﻭﺭ ﻧﮩﯽ ﻋﻦ ﺍﻟﻤﻨﮑﺮ ﮐﺮﻧﮯ ﻭﺍﻟﮯ ﻫﯿﮟ ، ﺑﻌﺾ ﺍﻥ ﻣﯿﮟ ﺳﮯ
ﺩﯾﮕﺮ ﺃﻧﻮﺍﻉ ﺧﯿﺮ ‏( ﻭﺻﻼﺡ ‏) ﻭﺍﻟﮯ ﺑﻬﯽ ﻫﯿﮟ ، ﯾﮧ ﺿﺮﻭﺭﯼ ﻧﮩﯿﮟ ﻫﮯ ﮐﮧ ﯾﮧ ” ﺃﻫﻞ ﺍﻟﺤﺪﻳﺚ
” ﺍﯾﮏ ﺟﮕﮧ ﺟﻤﻊ ﻫﻮﮞ ، ﺑﻠﮑﮧ ﺃﻗﻄﺎﺭ ﺍﻷﺭﺽ ﯾﻌﻨﯽ ﺯﻣﯿﻦ ﮐﮯ ﮐﻨﺎﺭﻭﮞ ﻣﯿﮟ ﻣﺘﻔﺮﻕ ﻫﻮﺗﮯ ﻫﯿﮟ .
ﻭﺃﻫﻞ ﺍﻟﺤﺪﻳﺚ ﻟﻴﺴﻮﺍ ﺣﺰﺑﺎً ﻭﺍﺣﺪﺍً ﻳﻌﺮﻑ ﺑﻬﺬﺍ ﺍﻻﺳﻢ ﺑﻞ ﻫﻢ ﻣﺘﻔﺮﻗﻮﻥ
ﻓﻲ ﺃﻗﻄﺎﺭ ﺍﻟﻤﻌﻤﻮﺭﺓ ﻣﻨﻬﻢ ﺷﺠﻌﺎﻥ ﻣﻘﺎﺗﻠﻮﻥ ﻭﻣﻨﻬﻢ ﻓﻘﻬﺎﺀ ﻭﻣﻨﻬﻢ ﻣﺤﺪﺛﻮﻥ ﻭﻣﻨﻬﻢ ﺯﻫﺎﺩ ﻭﺁﻣﺮﻭﻥ
ﺑﺎﻟﻤﻌﺮﻭﻑ ﻭﻧﺎﻫﻮﻥ ﻋﻦ ﺍﻟﻤﻨﻜﺮ ﻭﻣﻨﻬﻢ ﺃﻫﻞ ﺃﻧﻮﺍﻉ ﺃﺧﺮﻯ ﻣﻦ ﺍﻟﺨﻴﺮ ﻭﻻ ﻳﻠﺰﻡ ﺃﻥ ﻳﻜﻮﻧﻮﺍ ﻣﺠﺘﻤﻌﻴﻦ
ﺑﻞ ﻗﺪ ﻳﻜﻮﻧﻮﻥ ﻣﺘﻔﺮﻗﻴﻦ ﻓﻲ ﺃﻗﻄﺎﺭ ﺍﻷﺭﺽ . ‏( ﺷﺮﺡ ﻣﺴﻠﻢ ﻟﻠﻨﻮﻭﻱ 13/67) .
ﺷﻴﺦ ﺍﻹﺳﻼﻡ ﺍﻭﺭ ﺍﻣﺎﻡ ﻧﻮﻭﯼ ﮐﮯ ﻧﺰﺩﯾﮏ ” ﺃﻫﻞ ﺍﻟﺤﺪﻳﺚ
” ﮐﯽ ﺗﻌﺮﯾﻒ ﺁﭖ ﻧﮯ ﻣﻼﺣﻈﮧ ﮐﯽ ، ﺍﺏ ﻓﯿﺼﻠﮧ ﺁﭖ ﮐﺮﯾﮟ ﮐﮧ ﻓﺮﻗﮧ ﺟﺪﯾﺪ ﻧﺎﻡ ﻧﮩﺎﺩ ﺍﻫﻞ ﺣﺪﯾﺚ
ﺑﻬﯽ ﺍﻥ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﺩﺍﺧﻞ ﻫﯿﮟ ؟؟ ﺣﺎﺷﺎ ﻭﮐﻼ
ﺷﻴﺦ ﺍﻹﺳﻼﻡ ﺭﺣﻤﻪ ﺍﻟﻠﻪ ﻧﮯ ﺗﻮ ﻗﺮﻭﻥ ﺛﻼﺛﺔ ‏( ﺻﺤﺎﺑﮧ ، ﺗﺎﺑﻌﯿﻦ ،
ﺗﺒﻊ ﺗﺎﺑﻌﯿﻦ ‏) ﮐﮯ ﺳﻠﻒ ﮐﻮ ” ﺃﻫﻞ ﺍﻟﺤﺪﻳﺚ ” ﻗﺮﺍﺭ ﺩﯾﺎ ، ﺟﺐ ﮐﮧ ﻓﺮﻗﮧ ﺟﺪﯾﺪ ﻧﺎﻡ ﻧﮩﺎﺩ
ﺍﻫﻞ ﺣﺪﯾﺚ ﮐﺎ ﻃﺮﺯ ﻭﻧﻈﺮﯾﮧ ﺻﺤﺎﺑﮧ ﮐﮯ ﺑﺎﺭﮮﺁﭖ ﮐﻮﻣﻌﻠﻮﻡ ﻫﮯ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﻥ ﮐﮯ ﻧﺰﺩﯾﮏ ‏( ﺻﺤﺎﺑﯽ ﮐﺎ ﻗﻮﻝ
ﻭﻓﻌﻞ ﻭﻓﮩﻢ ‏) ﺣُﺠﺖ ﻭﺩﻟﯿﻞ ﻧﮩﯿﮟ ﻫﮯ ، ﺧﻼﺻﮧ ﯾﮧ ﮐﮧ ” ﻓﺮﻗﮧ ﺟﺪﯾﺪ ﻧﺎﻡ ﻧﮩﺎﺩ ﺍﻫﻞ ﺣﺪﯾﺚ
” ﮐﺎ ﺗﻌﻠﻖ ﻭﻧﺴﺒﺖ ﺣﻘﯿﻘﯽ ” ﺃﻫﻞ ﺍﻟﺤﺪﻳﺚ ﻭﺃﺻﺤﺎﺏ ﺍﻟﺤﺪﻳﺚ ” ﯾﻌﻨﯽ ﻣُﺤﺪﺛﯿﻦ ﮐﺮﺍﻡ
ﺳﮯ ﺫﺭﻩ ﺑﺮﺍﺑﺮﺑﻬﯽ ﻧﮩﯿﮟ ﻫﮯ ،ﺍﻭﺭ ﯾﮧ ﺑﻬﯽ ﻭﺍﺿﺢ ﻫﻮﮔﯿﺎ ﮐﮧ ﯾﮧ ﻧﺎﻡ ﻭﻟﻘﺐ ﺍﻣﺖ ﻣﯿﮟ ﺍﯾﮏ ﻋﻠﻤﯽ ﻃﺒﻘﮧ
ﮐﮯ ﻟﯿﺌﮯ ﺧﺎﺹ ﻫﮯ ، ﺟﺲ ﻃﺮﺡ ﻫﺮﺟﺎﻫﻞ ﻣﺠﻬﻮﻝ ﮐﻮ ” ﺃﻫﻞُ ﺍﻟﺘﻔﺴﻴﺮ ” ﺃﻫﻞُ ﺍﻟﻔﻘﻪ
“ ﺃﻫﻞ ﺍﻟﻌﻠﻢ ” ﺃﻫﻞ ﺍﻟﻘﺮﺁﻥ ” ﮐﺎ ﻟﻘﺐ ﻧﮩﯿﮟ ﺩﯾﺎ ﺟﺎﺳﮑﺘﺎ ، ﺍﯾﺴﺎ ﻫﯽ ”
ﺃﻫﻞ ﺍﻟﺤﺪﯾﺚ ” ﮐﺎ ﻟﻘﺐ ﺑﻬﯽ ﻫﺮﮐﺲ ﻭﻧﺎﮐﺲ ﮐﮯ ﻟﯿﺌﮯ ﺍﺳﺘﻌﻤﺎﻝ ﻧﮩﯿﮟ ﻫﻮﺳﮑﺘﺎ ، ﯾﮧ ﺍﻭﺭﺑﺎﺕ
ﻫﮯ ﺍﯾﮏ ﻓﺮﻗﮧ ﺟﺪﯾﺪ ﻧﮯ ﻫﻨﺪﻭﺳﺘﺎﻥ ﻣﯿﮟ ﺍﻧﮕﺮﯾﺰﯼ ﻋﻬﺪ ﻣﯿﮟ ﺍﭘﻨﮯ ﻟﯿﺌﮯ ” ﺍﻫﻞ ﺣﺪﯾﺚ
” ﮐﺎ ﻧﺎﻡ ﺳﺮﮐﺎﺭﯼ ﮐﺎﻏﺬﺍﺕ ﻣﯿﮟ ﺍﻻﭦ ﮐﺮﻭﺍﯾﺎ ، ﺗﻮﺍﺱ ﻭﺟﮧ ﺳﮯ ﯾﮧ ﻓﺮﻗﮧ ﺟﺪﯾﺪ ﺍﺱ ﻧﺎﻡ ﺳﮯ
ﻟﻮﮔﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﻣﺸﮩﻮﺭﻫﻮ ﮔﯿﺎ ، ﻟﯿﮑﻦ ﺍﻫﻞ ﻋﻘﻞ ﻭﺍﺻﺤﺎﺏ ﻋﻠﻢ ﺧﻮﺏ ﺟﺎﻧﺘﮯ ﻫﯿﮟ ﮐﮧ ﺻﺮﻑ ﻧﺎﻡ ﺭﮐﻬﻨﮯ ﺳﮯ
ﺣﻘﺎﺋﻖ ﻧﮩﯿﮟ ﺑﺪﻻ ﮐﺮﺗﮯ
ﻑ ـــــ ﺭﻕ ــــ ﻩ ﺟﺪﯾﺪ ﻧﺎﻡ ﻧﮩﺎﺩ ﺃﻩ ـــ ﻝ ﺡ ـــ ﺩﻳﺚ ﮐﮯ ﺍﻣﺘﯿﺎﺯﯼ ﺻﻔﺎﺕ ﻭﻧﻈﺮﻳﺎﺕ
1 ۰ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﮐﺎ ﻧﮧ ﺻﺮﻑ ﺍﻧﮑﺎﺭ ﺑﻠﮑﮧ ﺍﺱ ﮐﻮ ﺷﺮﮎ
ﻓﯽ ﺍﻟﺮﺳﺎﻟﺖ ﺳﮯ ﺗﻌﺒﯿﺮ ﮐﺮﻧﺎ
2 ۰ ﺑﯿﺲ ﺭﮐﻌﺖ ﺗﺮﺍﻭﯾﺢ ﮐﻮ ﺑﺪﻋﺖ ﮐﮩﻨﺎ
3 ۰ ﺍﯾﮏ ﻣﺠﻠﺲ ﮐﯽ ﺗﯿﻦ ﻃﻼﻕ ﮐﻮ ﺍﯾﮏ ﺷﻤﺎﺭ ﮐﺮﻧﺎ
4 ۰ ﻓﺎﺗﺤﮧ ﺧﻠﻒ ﺍﻻﻣﺎﻡ ﻧﮧ ﭘﮍﻫﻨﮯ ﻭﺍﻟﮯ ﮐﯽ
ﻧﻤﺎﺯ ﮐﻮ ﺑﺎﻃﻞ ﮐﮩﻨﺎ
5 ۰ ﺻﺤﺎﺑﮧ ﮐﺮﺍﻡ ﮐﮯ ﻗﻮﻝ ، ﻓﻌﻞ ، ﻓﮩﻢ ﮐﻮ ﺣﺠﺖ
ﻧﮧ ﺳﻤﺠﻬﻨﺎ
6 ۰ ﺍﺟﻤﺎﻉ ﺍﻣﺖ ﮐﺎ ﺍﻧﮑﺎﺭ ﮐﺮﻧﺎ
7 ۰ ﺧﺼﻮﺻﺎ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺑﻮ ﺣﻨﯿﻔﮧ ﺭﺣﻤﻪ ﺍﻟﻠﻪ ﺍﻭﺭ
ﺍﻥ ﮐﮯ ﻣﺘﺒﻌﯿﻦ ﭘﺮ ﻟﻌﻦ ﻃﻌﻦ ﮐﺮﻧﺎ
8 ۰ ﮐﺮﺍﻣﺎﺕ ﺍﻭﻟﯿﺎﺀ ﮐﺎ ﺍﻧﮑﺎﺭ ﮐﺮﻧﺎ
9 ۰ ﻋﻠﻢ ﻓﻘﮧ ﮐﻮ ﻗﺮﺁﻥ ﻭﺣﺪﯾﺚ ﮐﮯ ﻣﺨﺎﻟﻒ ﮐﮩﻨﺎ
ﺍﻭﺭ ﺑﺮﮮ ﺍﻟﻔﺎﻅ ﺳﮯ ﯾﺎﺩ ﮐﺮﻧﺎ
10 ۰ ﺻﺤﺎﺑﮧ ﮐﺮﺍﻡ ﮐﮯ ﺍﺟﻤﺎﻉ ﮐﻮ ﺣﺠﺖ ﻧﮧ ﺳﻤﺠﻬﻨﺎ
ﻭﻏﯿﺮﻩ ﻭﻏﯿﺮﻩ
ﺟﺐ ﮐﮧ ﺣﻘﯿﻘﯽ ﺃﻫﻞ
ﺍﻟﺤﺪﻳﺚ ﯾﻌﻨﯽ ﻣﺤﺪﺛﯿﻦ ﮐﺮﺍﻡ ﻣﯿﮟ ﺳﮯ ﮐﺴﯽ ﮐﮯ ﺑﻬﯽ ﯾﮧ ﻧﻈﺮﯾﺎﺕ ﻧﮩﯿﮟ ﻫﯿﮟ ، ﻟﻬﺬﺍ ﯾﮧ ﺑﺎﺕ ﺭﻭﺯ ﺭﻭﺷﻦ
ﮐﯽ ﻃﺮﺡ ﻭﺍﺿﺢ ﻫﻮ ﺟﺎﺗﯽ ﻫﮯ ، ﮐﮧ ﻫﻨﺪﻭﺳﺘﺎﻥ ﻣﯿﮟ ﺍﻧﮕﺮﯾﺰﯼ ﺩﻭﺭ ﻣﯿﮟ ﭘﯿﺪﺍ ﺷﺪﻩ ﺍﺱ ﺟﺪﯾﺪ ﻑ ـــــ ﺭﻕ ــــ ﻩ ﺃﻩ ـــ ﻝ ﺡ ـــ ﺩﻳﺚ ﮐﺎ ﺣﻘﯿﻘﯽ ﺃﻫﻞ ﺍﻟﺤﺪﻳﺚ ﯾﻌﻨﯽ ﻣﺤﺪﺛﯿﻦ
ﮐﺮﺍﻡ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﺫﺭﻩ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺑﻬﯽ ﻣﻨﺎﺳﺒﺖ ﻭﺗﻌﻠﻖ ﻧﮩﯿﮟ ﻧﮩﯿﮟ ﻫﮯ

No comments:

Post a Comment