🔴 *Part 5*
ﺭﻓﻊ ﯾﺪﯾﻦ ﮐﺮﻧﮯ پر غیر مقلدین کے دلائل کے جوابات
🌟 *ازﺍﻓﺎﺩﺍﺕ : ﻣﺘﮑﻠﻢ ﺍﺳﻼﻡ ﻣﻮﻻﻧﺎ ﻣﺤﻤﺪ ﺍﻟﯿﺎﺱ ﮔﮭﻤﻦ حفظہ ﺍﻟﻠﮧ*
▪▪▪▪▪▪▪▪▪🔸
💠 *دلیل:--*
حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ حَنْبَلٍ حَدَّثَنَا أَبُو عَاصِمٍ الضَّحَّاكُ بْنُ مَخْلَدٍ ح وَحَدَّثَنَا مُسَدَّدٌ حَدَّثَنَا يَحْيَى وَهَذَا حَدِيثُ أَحْمَدَ قَالَ أَخْبَرَنَا عَبْدُ الْحَمِيدِ يَعْنِى ابْنَ جَعْفَرٍ أَخْبَرَنِى مُحَمَّدُ بْنُ عَمْرِو بْنِ عَطَاءٍ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا حُمَيْدٍ السَّاعِدِىَّ فِى عَشْرَةٍ مِنْ أَصْحَابِ رَسُولِ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم مِنْهُمْ أَبُو قَتَادَةَ قَالَ أَبُو حُمَيْدٍ أَنَا أَعْلَمُكُمْ بِصَلاَةِ رَسُولِ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم. قَالُوا فَلِمَ فَوَاللَّهِ مَا كُنْتَ بِأَكْثَرِنَا لَهُ تَبَعًا وَلاَ أَقْدَمَنَا لَهُ صُحْبَةً. قَالَ بَلَى. قَالُوا فَاعْرِضْ. قَالَ كَانَ رَسُولُ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم إِذَا قَامَ إِلَى الصَّلاَةِ يَرْفَعُ يَدَيْهِ حَتَّى يُحَاذِىَ بِهِمَا مَنْكِبَيْهِ ثُمَّ يُكَبِّرُ حَتَّى يَقِرَّ كُلُّ عَظْمٍ فِى مَوْضِعِهِ مُعْتَدِلاً ثُمَّ يَقْرَأُ ثُمَّ يُكَبِّرُ فَيَرْفَعُ يَدَيْهِ حَتَّى يُحَاذِىَ بِهِمَا مَنْكِبَيْهِ ثُمَّ يَرْكَعُ وَيَضَعُ رَاحَتَيْهِ عَلَى رُكْبَتَيْهِ ثُمَّ يَعْتَدِلُ فَلاَ يَصُبُّ رَأْسَهُ وَلاَ يُقْنِعُ ثُمَّ يَرْفَعُ رَأْسَهُ فَيَقُولُ « سَمِعَ اللَّهُ لِمَنْ حَمِدَهُ ». ثُمَّ يَرْفَعُ يَدَيْهِ حَتَّى يُحَاذِىَ بِهِمَا مَنْكِبَيْهِ مُعْتَدِلاً ثُمَّ يَقُولُ « اللَّهُ أَكْبَرُ ». ثُمَّ يَهْوِى إِلَى الأَرْضِ فَيُجَافِى يَدَيْهِ عَنْ جَنْبَيْهِ ثُمَّ يَرْفَعُ رَأْسَهُ وَيَثْنِى رِجْلَهُ الْيُسْرَى فَيَقْعُدُ عَلَيْهَا وَيَفْتَحُ أَصَابِعَ رِجْلَيْهِ إِذَا سَجَدَ وَيَسْجُدُ ثُمَّ يَقُولُ « اللَّهُ أَكْبَرُ ». وَيَرْفَعُ رَأْسَهُ وَيَثْنِى رِجْلَهُ الْيُسْرَى فَيَقْعُدُ عَلَيْهَا حَتَّى يَرْجِعَ كُلُّ عَظْمٍ إِلَى مَوْضِعِهِ ثُمَّ يَصْنَعُ فِى الأُخْرَى مِثْلَ ذَلِكَ ثُمَّ إِذَا قَامَ مِنَ الرَّكْعَتَيْنِ كَبَّرَ وَرَفَعَ يَدَيْهِ حَتَّى يُحَاذِىَ بِهِمَا مَنْكِبَيْهِ كَمَا كَبَّرَ عِنْدَ افْتِتَاحِ الصَّلاَةِ ثُمَّ يَصْنَعُ ذَلِكَ فِى بَقِيَّةِ صَلاَتِهِ حَتَّى إِذَا كَانَتِ السَّجْدَةُ الَّتِى فِيهَا التَّسْلِيمُ أَخَّرَ رِجْلَهُ الْيُسْرَى وَقَعَدَ مُتَوَرِّكًا عَلَى شِقِّهِ الأَيْسَرِ. قَالُوا صَدَقْتَ هَكَذَا كَانَ يُصَلِّى صلى الله عليه وسلم
(سنن ابی داؤد ج1ص113 باب افْتِتَاحِ الصَّلاَةِ.)
🌸 *ترجمہ:* ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺑﻮﺣﻤﯿﺪ ﺳﺎﻋﺪﯼ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻨﮧ ﺳﮯ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻭﮦ ﺁﭖ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺁﻟﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﮯ ﺩﺱ ﺻﺤﺎﺑﮧ ﮐﮯ ﺩﺭﻣﯿﺎﻥ ﺑﯿﭩﮭﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﺗﮭﮯ ﺟﻦ ﻣﯿﮟ ﺍﺑﻮﻗﺘﺎﺩﮦ ﺑﮭﯽ ﺗﮭﮯ ﺍﺑﻮﺣﻤﯿﺪ ﻧﮯ ﮐﮩﺎ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﮧ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺁﻟﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﯽ ﻧﻤﺎﺯ ﮐﮯ ﻣﺘﻌﻠﻖ ﻣﯿﮟ ﺗﻢ ﻣﯿﮟ ﺳﮯ ﺳﺐ ﺳﮯ ﺯﯾﺎﺩﮦ ﻭﺍﻗﻔﯿﺖ ﺭﮐﮭﺘﺎ ﮨﻮﮞ ﺻﺤﺎﺑﮧ ﻧﮯ ﮐﮩﺎ ﻭﮦ ﮐﯿﺴﮯ؟ ﺑﺨﺪﺍ ﺗﻢ ﮨﻢ ﺳﮯ ﺯﯾﺎﺩﮦ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﮧ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺁﻟﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﯽ ﭘﯿﺮﻭﯼ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﺮﺗﮯ ﺗﮭﮯ ﺍﻭﺭ ﻧﮧ ﮨﯽ ﺗﻢ ﮨﻢ ﺳﮯ ﭘﮩﻠﮯ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﮧ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺁﻟﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﯽ ﺻﺤﺒﺖ ﻣﯿﮟ ﺁﺋﮯ ﺗﮭﮯ ﺍﺑﻮﺣﻤﯿﺪ ﻧﮯ ﮐﮩﺎ ﮨﺎﮞ ﯾﮧ ﺩﺭﺳﺖ ﮨﮯ ﺻﺤﺎﺑﮧ ﻧﮯ ﮐﮩﺎ ﺍﭼﮭﺎ ﺗﻮ ﭘﮭﺮ ﺑﯿﺎﻥ ﮐﺮﻭ ﺍﺑﻮﺣﻤﯿﺪ ﮐﮩﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﮧ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺁﻟﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﺟﺐ ﻧﻤﺎﺯ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﮐﮭﮍﮮ ﮨﻮﺗﮯ ﺗﮭﮯ ﺗﻮ ﺍﭘﻨﮯ ﺩﻭﻧﻮﮞ ﻣﻮﻧﮉﮬﻮﮞ ﺗﮏ ﺍﭨﮭﺎﺗﮯ ﺍﻭﺭ ﺗﮑﺒﯿﺮ ﮐﮩﺘﮯ ﯾﮩﺎﮞ ﺗﮏ ﮐﮧ ﮨﺮ ﮨﮉﯼ ﺍﻋﺘﺪﺍﻝ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﺍﭘﻨﮯ ﻣﻘﺎﻡ ﭘﺮ ﺁﺟﺎﺗﯽ ﺍﺱ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﻗﺮﺍﺕ ﺷﺮﻭﻉ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﭘﮭﺮ (ﺭﮐﻮﻉ) ﮐﯽ ﺗﮑﺒﯿﺮ ﮐﮩﺘﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﺩﻭﻧﻮﮞ ﮨﺎﺗﮫ ﻣﻮﻧﮉﮬﻮﮞ ﺗﮏ ﺍﭨﮭﺎﺗﮯ ﺍﻭﺭ ﺭﮐﻮﻉ ﮐﺮﺗﮯ ﺍﻭﺭ ﺭﮐﻮﻉ ﻣﯿﮟ ﺩﻭﻧﻮﮞ ﮨﺘﮭﯿﻠﯿﺎﮞ ﮔﮭﭩﻨﻮﮞ ﭘﺮ ﺭﮐﮭﺘﮯ ﺍﻭﺭ ﭘﺸﺖ ﺳﯿﺪﮬﯽ ﺭﮐﮭﺘﮯ ﺳﺮ ﮐﻮ ﻧﮧ ﺯﯾﺎﺩﮦ ﺟﮭﮑﺎﺗﮯ ﺍﻭﺭ ﻧﮧ ﺍﻭﻧﭽﺎ ﺭﮐﮭﺘﮯ۔ ﭘﮭﺮ ﺳﺮ ﺍﭨﮭﺎﺗﮯ ﺍﻭﺭ ۔ﺳَﻤِﻊَ ﺍﻟﻠﮧ ﻟِﻤَﻦ ﺣَﻤِﺪَﮦ ﮐﮩﺘﮯ۔ ﭘﮭﺮ ﺳﯿﺪﮬﮯ ﮐﮭﮍﮮ ﮨﻮ ﮐﺮ ﺩﻭﻧﻮﮞ ﮨﺎﺗﮫ ﻣﻮﻧﮉﮬﻮﮞ ﺗﮏ ﺍﭨﮭﺎﺗﮯ ﺍﻭﺭ ﺗﮑﺒﯿﺮ ﮐﮩﺘﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﺯﻣﯿﻦ ﮐﯽ ﻃﺮﻑ ﺟﮭﮑﺘﮯ (ﺳﺠﺪﮦ ﮐﺮﺗﮯ) ﺍﻭﺭ (ﺳﺠﺪﮦ ﻣﯿﮟ) ﺩﻭﻧﻮﮞ ﮨﺎﺗﮭﻮﮞ ﮐﻮ ﭘﮩﻠﻮﺅﮞ ﺳﮯ ﺟﺪﺍ ﺭﮐﮭﺘﮯ ﭘﮭﺮ (ﺳﺠﺪﮦ ﺳﮯ ) ﺳﺮ ﺍﭨﮭﺎﺗﮯ ﺍﻭﺭ ﺑﺎﺋﯿﮟ ﭘﺎﺅﮞ ﮐﻮ ﺑﭽﮭﺎ ﮐﺮ ﺍﺱ ﭘﺮ ﺑﯿﭩﮭﺘﮯ ﺍﻭﺭ ﺳﺠﺪﮦ ﮐﮯ ﻭﻗﺖ ﭘﺎﺅﮞ ﮐﯽ ﺍﻧﮕﻠﯿﻮﮞ ﮐﻮ ﮐﮭﻼ ﺭﮐﮭﺘﮯ ﭘﮭﺮ (ﺩﻭﺳﺮﺍ) ﺳﺠﺪﮦ ﮐﺮﺗﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﻟﻠﮧ ﺍﮐﺒﺮ ﮐﮩﮧ ﮐﺮ ﭘﮭﺮ ﺳﺠﺪﮦ ﺳﮯ ﺳﺮ ﺍﭨﮭﺎﺗﮯ ﺍﻭﺭ ﺑﺎﺋﯿﮟ ﭘﺎﺅﮞ ﮐﻮ ﺑﭽﮭﺎ ﮐﺮ ﺍﺱ ﭘﺮ ﺍﺗﻨﯽ ﺩﯾﺮ ﺗﮏ ﺑﯿﭩﮭﺘﮯ ﮐﮧ ﮨﺮ ﮨﮉﯼ ﺍﭘﻨﮯ ﻣﻘﺎﻡ ﭘﺮ ﺁﺟﺎﺗﯽ (ﭘﮭﺮ ﮐﮭﮍﮮ ﮨﻮﺗﮯ) ﺍﻭﺭ ﺩﻭﺳﺮﯼ ﺭﮐﻌﺖ ﻣﯿﮟ ﺑﮭﯽ ﺍﯾﺴﺎ ﮨﯽ ﮐﺮﺗﮯ ﭘﮭﺮ ﺟﺐ ﺩﻭ ﺭﮐﻌﺘﻮﮞ ﺳﮯ ﻓﺎﺭﻍ ﮨﻮ ﮐﺮ ﮐﮭﮍﮮ ﮨﻮﺗﮯ ﺗﻮ ﺍﻟﻠﮧ ﺍﮐﺒﺮ ﮐﮩﺘﮯ ﺍﻭﺭ ﻣﻮﻧﮉﮬﻮﮞ ﺗﮏ ﺩﻭﻧﻮﮞ ﮨﺎﺗﮫ ﺍﭨﮭﺎﺗﮯ ﺟﺲ ﻃﺮﺡ ﮐﮧ ﻧﻤﺎﺯ ﮐﮯ ﺷﺮﻭﻉ ﻣﯿﮟ ﮨﺎﺗﮫ ﺍﭨﮭﺎﺋﮯ ﺗﮭﮯ ﺍﻭﺭ ﺗﮑﺒﯿﺮ ﮐﮩﯽ ﺗﮭﯽ ﭘﮭﺮ ﺑﺎﻗﯽ ﻧﻤﺎﺯ ﻣﯿﮟ ﺑﮭﯽ ﺍﯾﺴﺎ ﮨﯽ ﮐﺮﺗﮯ ﯾﮩﺎﮞ ﺗﮏ ﮐﮧ ﺟﺐ ﺁﺧﺮﯼ ﺳﺠﺪﮦ ﺳﮯ ﻓﺎﺭﻍ ﮨﻮﺗﮯ ﯾﻌﻨﯽ ﺟﺲ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﺳﻼﻡ ﮨﻮﺗﺎ ﮨﮯ ﺗﻮ ﺑﺎﯾﺎﮞ ﭘﺎﺅﮞ ﻧﮑﺎﻟﺘﮯ ﺍﻭﺭ ﺑﺎﺋﯿﮟ ﮐﻮﻟﮭﮯ ﭘﺮ ﺑﯿﭩﮭﺘﮯ (ﯾﮧ ﺳﻦ ﮐﺮ) ﺁﭖ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺁﻟﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﮯ ﺻﺤﺎﺑﮧ ﻧﮯ ﮐﮩﺎ ﺗﻢ ﻧﮯ ﺳﭻ ﮐﮩﺎ ﮨﮯ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﮧ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺁﻟﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﺍﺳﯽ ﻃﺮﺡ ﻧﻤﺎﺯ ﭘﮍﮬﺘﮯ ﺗﮭﮯ۔
💠 *جواب نمبر1:*
اس کی سند میں ایک راوی عبد الحمید بن جعفر ہے۔ ائمہ نے اس پر کلام کیا ہے:
🔸امام ابو حاتم الرازی: لايحتج به
( میزان الاعتدال للذہبی ج2 ص539)
🔸امام ابن حبان: ربما أخطأ
(کتاب الثقات لابن حبان ج7ص122)
🔸امام یحیی بن سعید القطان: يضعفه
(الضعفاء والمتروكين لابن الجوزي ج2 ص84)
🔸امام سفیان الثوری: يضعفه
(الضعفاء والمتروكين لابن الجوزي ج2 ص84)
🔸علامہ ابن حجر: رمي بالقدر وربما وهم
(تقریب التہذیب ص 333)
🔸امام نسائی: ليس بالقوي
(الضعفاء والمتروكين للنسائی ص211)
🔸امام یحی بن معین: وكان يرى القدر
(تہذيب الكمال للمزي ج6 ص30 )
🔻یہ تقدیر کا منکر بدعتی راوی ہے۔
🔸اور قدریوں کے متعلق امام مالک بن انس رحمہ اللہ علیہ کا فیصلہ ہے:
لا یصلی خلف القدریۃ ولا یحمل عنہم الحدیث۔
(الکفایہ فی علم الروایہ ص124)
🛡 *ترجمہ:* قدریوں کے پیچھے نماز نہ پڑھی جائے اور نہ ہی اس کی روایت کردہ حدیث لی جائے
🔻پس روایت ضعیف ہے۔
⚡ *جواب نمبر2:*
ابو حمید الساعدی رضی اللہ عنہ کی روایت صحیح البخاری میں موجود ہے
🔸 ﻗَﺎﻝَ ﺍﻟْﺎِﻣَﺎﻡُ ﺍﻟْﺤَﺎﻓِﻆُ ﺍﻟْﻤُﺤَﺪِّﺙُ ﻣُﺤَﻤَّﺪُ ﺑْﻦُ ﺍِﺳْﻤَﺎﻋِﯿْﻞَ ﺍﻟْﺒُﺨَﺎﺭِﯼُّ ﺣَﺪَّﺛَﻨَﺎ ﯾَﺤْﯽٰ ﺑْﻦُ ﺑُﮑَﯿْﺮٍ ﻗَﺎﻝَ ﺣَﺪَّﺛَﻨَﺎ ﺍﻟﻠَّﯿْﺚُ ﻋَﻦْ ﺧَﺎﻟِﺪٍ ﻋَﻦْ ﺳَﻌِﯿْﺪٍ ﻋَﻦْ ﻣُﺤَﻤَّﺪِ ﺑْﻦِ ﻋَﻤْﺮِﻭ ﺑْﻦِ ﺣَﻠْﺤَﻠَۃَ ﻋَﻦْ ﻣُﺤَﻤَّﺪِ ﺑْﻦِ ﻋَﻤْﺮِﻭﺑْﻦِ ﻋَﻄَﺎﺉٍ ﺍَﻧَّﮧٗ ﮐَﺎﻥَ ﺟَﺎﻟِﺴًﺎ ﻣَﻊَ ﻧَﻔَﺮٍ ﻣِّﻦْ ﺍَﺻْﺤَﺎﺏِ ﺍﻟﻨَّﺒِﯽِّ ﺻَﻠَّﯽ ﺍﻟﻠﮧُ ﻋَﻠَﯿْﮧِ ﻭَﺳَﻠَّﻢَ ﻓَﺬَﮐَﺮْﻧَﺎ ﺻَﻠٰﻮۃَ ﺍﻟﻨَّﺒِﯽِّ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﻓَﻘَﺎﻝَ ﺍَﺑُﻮْﺣُﻤَﯿْﺪِ ﺍﻟﺴَّﺎﻋِﺪِﯼُّ ﺍَﻧَﺎ ﮐُﻨْﺖُ ﺍَﺣْﻔَﻈُﮑُﻢْ ﻟِﺼَﻠٰﻮۃِ ﺭَﺳُﻮْﻝِ ﺍﻟﻠّٰﮧِ ﺻَﻠَّﯽ ﺍﻟﻠﮧُ ﻋَﻠَﯿْﮧِ ﻭَﺳَﻠَّﻢَ ﺭَﺍَ ﯾْﺘُﮧٗ ﺍِﺫَﺍ ﮐَﺒَّﺮَ ﺟَﻌَﻞَ ﯾَﺪَﯾْﮧِ ﺣَﺬْﻭَ ﻣَﻨْﮑَﺒَﯿْﮧِ ﻭَﺍِﺫَﺍ ﺭَﮐَﻊَ ﺍَﻣْﮑَﻦَ ﯾَﺪَﯾْﮧِ ﻣِﻦْ ﺭُﮐْﺒَﺘَﯿْﮧِ ﺛُﻢَّ ﮬَﺼَﺮَﻇَﮭْﺮَﮦٗ ﻓَﺎِﺫَﺍ ﺭَﻓَﻊَ ﺭَﺍْﺳَﮧٗ ﺍِﺳْﺘَﻮﯼٰ ﺣَﺘّٰﯽ ﯾَﻌُﻮْﺩَ ﮐُﻞُّ ﻓَﻘَﺎﺭٍ ﻣَّﮑَﺎﻧَﮧٗ ﻭَﺍِﺫَﺍ ﺳَﺠَﺪَ ﻭَﺿَﻊَ ﯾَﺪَﯾْﮧِ ﻏَﯿْﺮَﻣُﻔَﺘَﺮِﺵٍ ﻭَّﻟَﺎ ﻗَﺎﺑِﻀَﮩُﻤَﺎ۔
💐 *ترجمہ:* ﻣﺤﻤﺪ ﺑﻦ ﻋﻤﺮﻭ ﺑﻦ ﻋﻄﺎﺀ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ ، ﺻﺤﺎﺑﮧ ﮐﺮﺍﻡ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻨﮩﻢ ﮐﯽ ﻣﺠﻠﺲ ﻣﯿﮟ ﺑﯿﭩﮭﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﺗﮭﮯ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ ’’: ﮨﻢ ﻧﮯ ﺣﻀﻮﺭ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﯽ ﻧﻤﺎ ﺯﮐﺎﺫﮐﺮ ﮐﯿﺎ (ﮐﮧ ﺣﻀﻮﺭ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﯿﺴﮯ ﻧﻤﺎﺯﭘﮍﮬﺘﮯ ﺗﮭﮯ؟) ﺗﻮﺣﻀﺮﺕ ﺍﺑﻮﺣﻤﯿﺪﺳﺎﻋﺪﯼ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻨﮧ ﻧﮯ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ ’’: ﻣﯿﮟ ﺗﻢ ﺳﮯ ﺣﻀﻮﺭ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﯽ ﻧﻤﺎﺯﭘﮍﮬﻨﮯ ﮐﮯ ﻃﺮﯾﻘﮯ ﮐﻮ ﺯﯾﺎﺩﮦ ﯾﺎﺩ ﺭﮐﮭﻨﮯ ﻭﺍﻻ ﮨﻮﮞ ﭘﮭﺮ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﮧ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﮯ ﻧﻤﺎﺯ ﭘﮍﮬﻨﮯ ﮐﮯ ﻃﺮﯾﻘﮯ ﮐﻮ ﺑﯿﺎﻥ ﮐﯿﺎ ﮐﮧ ﻣﯿﮟ ﻧﮯ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﮧ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﻮ ﺩﯾﮑﮭﺎ ﺟﺐ ﺗﮑﺒﯿﺮ ﺗﺤﺮﯾﻤﮧ ﮐﮩﯽ ﺗﻮ ﺍﭘﻨﮯ ﮨﺎﺗﮭﻮﮞ ﮐﻮ ﮐﻨﺪﮬﻮﮞ ﮐﮯ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺍﭨﮭﺎﯾﺎﺍﻭﺭ ﺟﺐ ﺭﮐﻮﻉ ﮐﯿﺎ ﺗﻮ ﺍﭘﻨﮯ ﮨﺎﺗﮭﻮﮞ ﺳﮯ ﺍﭘﻨﮯ ﮔﮭﭩﻨﻮﮞ ﮐﻮﻣﻀﺒﻮﻃﯽ ﺳﮯ ﭘﮑﮍﺍﭘﮭﺮ ﺍﭘﻨﯽ ﭘﯿﭩﮫ ﮐﻮ ﺟﮭﮑﺎﯾﺎ ﺟﺐ ﺳﺮ ﮐﻮ ﺭﮐﻮﻉ ﺳﮯ ﺍﭨﮭﺎﯾﺎ ﺗﻮﺳﯿﺪﮬﮯ ﮐﮭﮍﮮ ﮨﻮﮔﺌﮯ ﺣﺘﯽ ﮐﮧ ﮨﺮﮨﮉﯼ ﺍﭘﻨﯽ ﺟﮕﮧ ﭘﺮ ﻟﻮﭦ ﺁﺋﯽ ﺍﻭﺭﺟﺐ ﺳﺠﺪﮦ ﮐﯿﺎﺗﻮ ﺍﭘﻨﮯ ﮨﺎﺗﮭﻮﮞ ﮐﻮ ﺍﭘﻨﮯ ﺣﺎﻝ ﭘﺮ ﺭﮐﮭﺎ ﻧﮧ ﭘﮭﯿﻼﯾﺎ ﺍﻭﺭﻧﮧ ﮨﯽ ﻣﻼﯾﺎ ۔
(ﺻﺤﯿﺢ ﺑﺨﺎﺭﯼ؛ ﺝ 1 ﺹ 114 ‘ ﺻﺤﯿﺢ ﺍﺑﻦ ﺧﺰﯾﻤﮧ؛ ﺝ 1 ﺹ 298 )
🔻 لیکن اس میں شروع نماز میں رفع الیدین کا تو ذکر ہے بعد والی رفع الیدین کا ذکر نہیں۔ کیونکہ اس میں عبد الحمید بن جعفر موجود نہیں ہے۔
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹
ﺭﻓﻊ ﯾﺪﯾﻦ ﮐﺮﻧﮯ پر غیر مقلدین کے دلائل کے جوابات
🌟 *ازﺍﻓﺎﺩﺍﺕ : ﻣﺘﮑﻠﻢ ﺍﺳﻼﻡ ﻣﻮﻻﻧﺎ ﻣﺤﻤﺪ ﺍﻟﯿﺎﺱ ﮔﮭﻤﻦ حفظہ ﺍﻟﻠﮧ*
▪▪▪▪▪▪▪▪▪🔸
💠 *دلیل:--*
حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ حَنْبَلٍ حَدَّثَنَا أَبُو عَاصِمٍ الضَّحَّاكُ بْنُ مَخْلَدٍ ح وَحَدَّثَنَا مُسَدَّدٌ حَدَّثَنَا يَحْيَى وَهَذَا حَدِيثُ أَحْمَدَ قَالَ أَخْبَرَنَا عَبْدُ الْحَمِيدِ يَعْنِى ابْنَ جَعْفَرٍ أَخْبَرَنِى مُحَمَّدُ بْنُ عَمْرِو بْنِ عَطَاءٍ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا حُمَيْدٍ السَّاعِدِىَّ فِى عَشْرَةٍ مِنْ أَصْحَابِ رَسُولِ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم مِنْهُمْ أَبُو قَتَادَةَ قَالَ أَبُو حُمَيْدٍ أَنَا أَعْلَمُكُمْ بِصَلاَةِ رَسُولِ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم. قَالُوا فَلِمَ فَوَاللَّهِ مَا كُنْتَ بِأَكْثَرِنَا لَهُ تَبَعًا وَلاَ أَقْدَمَنَا لَهُ صُحْبَةً. قَالَ بَلَى. قَالُوا فَاعْرِضْ. قَالَ كَانَ رَسُولُ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم إِذَا قَامَ إِلَى الصَّلاَةِ يَرْفَعُ يَدَيْهِ حَتَّى يُحَاذِىَ بِهِمَا مَنْكِبَيْهِ ثُمَّ يُكَبِّرُ حَتَّى يَقِرَّ كُلُّ عَظْمٍ فِى مَوْضِعِهِ مُعْتَدِلاً ثُمَّ يَقْرَأُ ثُمَّ يُكَبِّرُ فَيَرْفَعُ يَدَيْهِ حَتَّى يُحَاذِىَ بِهِمَا مَنْكِبَيْهِ ثُمَّ يَرْكَعُ وَيَضَعُ رَاحَتَيْهِ عَلَى رُكْبَتَيْهِ ثُمَّ يَعْتَدِلُ فَلاَ يَصُبُّ رَأْسَهُ وَلاَ يُقْنِعُ ثُمَّ يَرْفَعُ رَأْسَهُ فَيَقُولُ « سَمِعَ اللَّهُ لِمَنْ حَمِدَهُ ». ثُمَّ يَرْفَعُ يَدَيْهِ حَتَّى يُحَاذِىَ بِهِمَا مَنْكِبَيْهِ مُعْتَدِلاً ثُمَّ يَقُولُ « اللَّهُ أَكْبَرُ ». ثُمَّ يَهْوِى إِلَى الأَرْضِ فَيُجَافِى يَدَيْهِ عَنْ جَنْبَيْهِ ثُمَّ يَرْفَعُ رَأْسَهُ وَيَثْنِى رِجْلَهُ الْيُسْرَى فَيَقْعُدُ عَلَيْهَا وَيَفْتَحُ أَصَابِعَ رِجْلَيْهِ إِذَا سَجَدَ وَيَسْجُدُ ثُمَّ يَقُولُ « اللَّهُ أَكْبَرُ ». وَيَرْفَعُ رَأْسَهُ وَيَثْنِى رِجْلَهُ الْيُسْرَى فَيَقْعُدُ عَلَيْهَا حَتَّى يَرْجِعَ كُلُّ عَظْمٍ إِلَى مَوْضِعِهِ ثُمَّ يَصْنَعُ فِى الأُخْرَى مِثْلَ ذَلِكَ ثُمَّ إِذَا قَامَ مِنَ الرَّكْعَتَيْنِ كَبَّرَ وَرَفَعَ يَدَيْهِ حَتَّى يُحَاذِىَ بِهِمَا مَنْكِبَيْهِ كَمَا كَبَّرَ عِنْدَ افْتِتَاحِ الصَّلاَةِ ثُمَّ يَصْنَعُ ذَلِكَ فِى بَقِيَّةِ صَلاَتِهِ حَتَّى إِذَا كَانَتِ السَّجْدَةُ الَّتِى فِيهَا التَّسْلِيمُ أَخَّرَ رِجْلَهُ الْيُسْرَى وَقَعَدَ مُتَوَرِّكًا عَلَى شِقِّهِ الأَيْسَرِ. قَالُوا صَدَقْتَ هَكَذَا كَانَ يُصَلِّى صلى الله عليه وسلم
(سنن ابی داؤد ج1ص113 باب افْتِتَاحِ الصَّلاَةِ.)
🌸 *ترجمہ:* ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺑﻮﺣﻤﯿﺪ ﺳﺎﻋﺪﯼ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻨﮧ ﺳﮯ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻭﮦ ﺁﭖ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺁﻟﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﮯ ﺩﺱ ﺻﺤﺎﺑﮧ ﮐﮯ ﺩﺭﻣﯿﺎﻥ ﺑﯿﭩﮭﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﺗﮭﮯ ﺟﻦ ﻣﯿﮟ ﺍﺑﻮﻗﺘﺎﺩﮦ ﺑﮭﯽ ﺗﮭﮯ ﺍﺑﻮﺣﻤﯿﺪ ﻧﮯ ﮐﮩﺎ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﮧ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺁﻟﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﯽ ﻧﻤﺎﺯ ﮐﮯ ﻣﺘﻌﻠﻖ ﻣﯿﮟ ﺗﻢ ﻣﯿﮟ ﺳﮯ ﺳﺐ ﺳﮯ ﺯﯾﺎﺩﮦ ﻭﺍﻗﻔﯿﺖ ﺭﮐﮭﺘﺎ ﮨﻮﮞ ﺻﺤﺎﺑﮧ ﻧﮯ ﮐﮩﺎ ﻭﮦ ﮐﯿﺴﮯ؟ ﺑﺨﺪﺍ ﺗﻢ ﮨﻢ ﺳﮯ ﺯﯾﺎﺩﮦ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﮧ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺁﻟﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﯽ ﭘﯿﺮﻭﯼ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﺮﺗﮯ ﺗﮭﮯ ﺍﻭﺭ ﻧﮧ ﮨﯽ ﺗﻢ ﮨﻢ ﺳﮯ ﭘﮩﻠﮯ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﮧ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺁﻟﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﯽ ﺻﺤﺒﺖ ﻣﯿﮟ ﺁﺋﮯ ﺗﮭﮯ ﺍﺑﻮﺣﻤﯿﺪ ﻧﮯ ﮐﮩﺎ ﮨﺎﮞ ﯾﮧ ﺩﺭﺳﺖ ﮨﮯ ﺻﺤﺎﺑﮧ ﻧﮯ ﮐﮩﺎ ﺍﭼﮭﺎ ﺗﻮ ﭘﮭﺮ ﺑﯿﺎﻥ ﮐﺮﻭ ﺍﺑﻮﺣﻤﯿﺪ ﮐﮩﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﮧ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺁﻟﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﺟﺐ ﻧﻤﺎﺯ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﮐﮭﮍﮮ ﮨﻮﺗﮯ ﺗﮭﮯ ﺗﻮ ﺍﭘﻨﮯ ﺩﻭﻧﻮﮞ ﻣﻮﻧﮉﮬﻮﮞ ﺗﮏ ﺍﭨﮭﺎﺗﮯ ﺍﻭﺭ ﺗﮑﺒﯿﺮ ﮐﮩﺘﮯ ﯾﮩﺎﮞ ﺗﮏ ﮐﮧ ﮨﺮ ﮨﮉﯼ ﺍﻋﺘﺪﺍﻝ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﺍﭘﻨﮯ ﻣﻘﺎﻡ ﭘﺮ ﺁﺟﺎﺗﯽ ﺍﺱ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﻗﺮﺍﺕ ﺷﺮﻭﻉ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﭘﮭﺮ (ﺭﮐﻮﻉ) ﮐﯽ ﺗﮑﺒﯿﺮ ﮐﮩﺘﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﺩﻭﻧﻮﮞ ﮨﺎﺗﮫ ﻣﻮﻧﮉﮬﻮﮞ ﺗﮏ ﺍﭨﮭﺎﺗﮯ ﺍﻭﺭ ﺭﮐﻮﻉ ﮐﺮﺗﮯ ﺍﻭﺭ ﺭﮐﻮﻉ ﻣﯿﮟ ﺩﻭﻧﻮﮞ ﮨﺘﮭﯿﻠﯿﺎﮞ ﮔﮭﭩﻨﻮﮞ ﭘﺮ ﺭﮐﮭﺘﮯ ﺍﻭﺭ ﭘﺸﺖ ﺳﯿﺪﮬﯽ ﺭﮐﮭﺘﮯ ﺳﺮ ﮐﻮ ﻧﮧ ﺯﯾﺎﺩﮦ ﺟﮭﮑﺎﺗﮯ ﺍﻭﺭ ﻧﮧ ﺍﻭﻧﭽﺎ ﺭﮐﮭﺘﮯ۔ ﭘﮭﺮ ﺳﺮ ﺍﭨﮭﺎﺗﮯ ﺍﻭﺭ ۔ﺳَﻤِﻊَ ﺍﻟﻠﮧ ﻟِﻤَﻦ ﺣَﻤِﺪَﮦ ﮐﮩﺘﮯ۔ ﭘﮭﺮ ﺳﯿﺪﮬﮯ ﮐﮭﮍﮮ ﮨﻮ ﮐﺮ ﺩﻭﻧﻮﮞ ﮨﺎﺗﮫ ﻣﻮﻧﮉﮬﻮﮞ ﺗﮏ ﺍﭨﮭﺎﺗﮯ ﺍﻭﺭ ﺗﮑﺒﯿﺮ ﮐﮩﺘﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﺯﻣﯿﻦ ﮐﯽ ﻃﺮﻑ ﺟﮭﮑﺘﮯ (ﺳﺠﺪﮦ ﮐﺮﺗﮯ) ﺍﻭﺭ (ﺳﺠﺪﮦ ﻣﯿﮟ) ﺩﻭﻧﻮﮞ ﮨﺎﺗﮭﻮﮞ ﮐﻮ ﭘﮩﻠﻮﺅﮞ ﺳﮯ ﺟﺪﺍ ﺭﮐﮭﺘﮯ ﭘﮭﺮ (ﺳﺠﺪﮦ ﺳﮯ ) ﺳﺮ ﺍﭨﮭﺎﺗﮯ ﺍﻭﺭ ﺑﺎﺋﯿﮟ ﭘﺎﺅﮞ ﮐﻮ ﺑﭽﮭﺎ ﮐﺮ ﺍﺱ ﭘﺮ ﺑﯿﭩﮭﺘﮯ ﺍﻭﺭ ﺳﺠﺪﮦ ﮐﮯ ﻭﻗﺖ ﭘﺎﺅﮞ ﮐﯽ ﺍﻧﮕﻠﯿﻮﮞ ﮐﻮ ﮐﮭﻼ ﺭﮐﮭﺘﮯ ﭘﮭﺮ (ﺩﻭﺳﺮﺍ) ﺳﺠﺪﮦ ﮐﺮﺗﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﻟﻠﮧ ﺍﮐﺒﺮ ﮐﮩﮧ ﮐﺮ ﭘﮭﺮ ﺳﺠﺪﮦ ﺳﮯ ﺳﺮ ﺍﭨﮭﺎﺗﮯ ﺍﻭﺭ ﺑﺎﺋﯿﮟ ﭘﺎﺅﮞ ﮐﻮ ﺑﭽﮭﺎ ﮐﺮ ﺍﺱ ﭘﺮ ﺍﺗﻨﯽ ﺩﯾﺮ ﺗﮏ ﺑﯿﭩﮭﺘﮯ ﮐﮧ ﮨﺮ ﮨﮉﯼ ﺍﭘﻨﮯ ﻣﻘﺎﻡ ﭘﺮ ﺁﺟﺎﺗﯽ (ﭘﮭﺮ ﮐﮭﮍﮮ ﮨﻮﺗﮯ) ﺍﻭﺭ ﺩﻭﺳﺮﯼ ﺭﮐﻌﺖ ﻣﯿﮟ ﺑﮭﯽ ﺍﯾﺴﺎ ﮨﯽ ﮐﺮﺗﮯ ﭘﮭﺮ ﺟﺐ ﺩﻭ ﺭﮐﻌﺘﻮﮞ ﺳﮯ ﻓﺎﺭﻍ ﮨﻮ ﮐﺮ ﮐﮭﮍﮮ ﮨﻮﺗﮯ ﺗﻮ ﺍﻟﻠﮧ ﺍﮐﺒﺮ ﮐﮩﺘﮯ ﺍﻭﺭ ﻣﻮﻧﮉﮬﻮﮞ ﺗﮏ ﺩﻭﻧﻮﮞ ﮨﺎﺗﮫ ﺍﭨﮭﺎﺗﮯ ﺟﺲ ﻃﺮﺡ ﮐﮧ ﻧﻤﺎﺯ ﮐﮯ ﺷﺮﻭﻉ ﻣﯿﮟ ﮨﺎﺗﮫ ﺍﭨﮭﺎﺋﮯ ﺗﮭﮯ ﺍﻭﺭ ﺗﮑﺒﯿﺮ ﮐﮩﯽ ﺗﮭﯽ ﭘﮭﺮ ﺑﺎﻗﯽ ﻧﻤﺎﺯ ﻣﯿﮟ ﺑﮭﯽ ﺍﯾﺴﺎ ﮨﯽ ﮐﺮﺗﮯ ﯾﮩﺎﮞ ﺗﮏ ﮐﮧ ﺟﺐ ﺁﺧﺮﯼ ﺳﺠﺪﮦ ﺳﮯ ﻓﺎﺭﻍ ﮨﻮﺗﮯ ﯾﻌﻨﯽ ﺟﺲ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﺳﻼﻡ ﮨﻮﺗﺎ ﮨﮯ ﺗﻮ ﺑﺎﯾﺎﮞ ﭘﺎﺅﮞ ﻧﮑﺎﻟﺘﮯ ﺍﻭﺭ ﺑﺎﺋﯿﮟ ﮐﻮﻟﮭﮯ ﭘﺮ ﺑﯿﭩﮭﺘﮯ (ﯾﮧ ﺳﻦ ﮐﺮ) ﺁﭖ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺁﻟﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﮯ ﺻﺤﺎﺑﮧ ﻧﮯ ﮐﮩﺎ ﺗﻢ ﻧﮯ ﺳﭻ ﮐﮩﺎ ﮨﮯ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﮧ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺁﻟﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﺍﺳﯽ ﻃﺮﺡ ﻧﻤﺎﺯ ﭘﮍﮬﺘﮯ ﺗﮭﮯ۔
💠 *جواب نمبر1:*
اس کی سند میں ایک راوی عبد الحمید بن جعفر ہے۔ ائمہ نے اس پر کلام کیا ہے:
🔸امام ابو حاتم الرازی: لايحتج به
( میزان الاعتدال للذہبی ج2 ص539)
🔸امام ابن حبان: ربما أخطأ
(کتاب الثقات لابن حبان ج7ص122)
🔸امام یحیی بن سعید القطان: يضعفه
(الضعفاء والمتروكين لابن الجوزي ج2 ص84)
🔸امام سفیان الثوری: يضعفه
(الضعفاء والمتروكين لابن الجوزي ج2 ص84)
🔸علامہ ابن حجر: رمي بالقدر وربما وهم
(تقریب التہذیب ص 333)
🔸امام نسائی: ليس بالقوي
(الضعفاء والمتروكين للنسائی ص211)
🔸امام یحی بن معین: وكان يرى القدر
(تہذيب الكمال للمزي ج6 ص30 )
🔻یہ تقدیر کا منکر بدعتی راوی ہے۔
🔸اور قدریوں کے متعلق امام مالک بن انس رحمہ اللہ علیہ کا فیصلہ ہے:
لا یصلی خلف القدریۃ ولا یحمل عنہم الحدیث۔
(الکفایہ فی علم الروایہ ص124)
🛡 *ترجمہ:* قدریوں کے پیچھے نماز نہ پڑھی جائے اور نہ ہی اس کی روایت کردہ حدیث لی جائے
🔻پس روایت ضعیف ہے۔
⚡ *جواب نمبر2:*
ابو حمید الساعدی رضی اللہ عنہ کی روایت صحیح البخاری میں موجود ہے
🔸 ﻗَﺎﻝَ ﺍﻟْﺎِﻣَﺎﻡُ ﺍﻟْﺤَﺎﻓِﻆُ ﺍﻟْﻤُﺤَﺪِّﺙُ ﻣُﺤَﻤَّﺪُ ﺑْﻦُ ﺍِﺳْﻤَﺎﻋِﯿْﻞَ ﺍﻟْﺒُﺨَﺎﺭِﯼُّ ﺣَﺪَّﺛَﻨَﺎ ﯾَﺤْﯽٰ ﺑْﻦُ ﺑُﮑَﯿْﺮٍ ﻗَﺎﻝَ ﺣَﺪَّﺛَﻨَﺎ ﺍﻟﻠَّﯿْﺚُ ﻋَﻦْ ﺧَﺎﻟِﺪٍ ﻋَﻦْ ﺳَﻌِﯿْﺪٍ ﻋَﻦْ ﻣُﺤَﻤَّﺪِ ﺑْﻦِ ﻋَﻤْﺮِﻭ ﺑْﻦِ ﺣَﻠْﺤَﻠَۃَ ﻋَﻦْ ﻣُﺤَﻤَّﺪِ ﺑْﻦِ ﻋَﻤْﺮِﻭﺑْﻦِ ﻋَﻄَﺎﺉٍ ﺍَﻧَّﮧٗ ﮐَﺎﻥَ ﺟَﺎﻟِﺴًﺎ ﻣَﻊَ ﻧَﻔَﺮٍ ﻣِّﻦْ ﺍَﺻْﺤَﺎﺏِ ﺍﻟﻨَّﺒِﯽِّ ﺻَﻠَّﯽ ﺍﻟﻠﮧُ ﻋَﻠَﯿْﮧِ ﻭَﺳَﻠَّﻢَ ﻓَﺬَﮐَﺮْﻧَﺎ ﺻَﻠٰﻮۃَ ﺍﻟﻨَّﺒِﯽِّ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﻓَﻘَﺎﻝَ ﺍَﺑُﻮْﺣُﻤَﯿْﺪِ ﺍﻟﺴَّﺎﻋِﺪِﯼُّ ﺍَﻧَﺎ ﮐُﻨْﺖُ ﺍَﺣْﻔَﻈُﮑُﻢْ ﻟِﺼَﻠٰﻮۃِ ﺭَﺳُﻮْﻝِ ﺍﻟﻠّٰﮧِ ﺻَﻠَّﯽ ﺍﻟﻠﮧُ ﻋَﻠَﯿْﮧِ ﻭَﺳَﻠَّﻢَ ﺭَﺍَ ﯾْﺘُﮧٗ ﺍِﺫَﺍ ﮐَﺒَّﺮَ ﺟَﻌَﻞَ ﯾَﺪَﯾْﮧِ ﺣَﺬْﻭَ ﻣَﻨْﮑَﺒَﯿْﮧِ ﻭَﺍِﺫَﺍ ﺭَﮐَﻊَ ﺍَﻣْﮑَﻦَ ﯾَﺪَﯾْﮧِ ﻣِﻦْ ﺭُﮐْﺒَﺘَﯿْﮧِ ﺛُﻢَّ ﮬَﺼَﺮَﻇَﮭْﺮَﮦٗ ﻓَﺎِﺫَﺍ ﺭَﻓَﻊَ ﺭَﺍْﺳَﮧٗ ﺍِﺳْﺘَﻮﯼٰ ﺣَﺘّٰﯽ ﯾَﻌُﻮْﺩَ ﮐُﻞُّ ﻓَﻘَﺎﺭٍ ﻣَّﮑَﺎﻧَﮧٗ ﻭَﺍِﺫَﺍ ﺳَﺠَﺪَ ﻭَﺿَﻊَ ﯾَﺪَﯾْﮧِ ﻏَﯿْﺮَﻣُﻔَﺘَﺮِﺵٍ ﻭَّﻟَﺎ ﻗَﺎﺑِﻀَﮩُﻤَﺎ۔
💐 *ترجمہ:* ﻣﺤﻤﺪ ﺑﻦ ﻋﻤﺮﻭ ﺑﻦ ﻋﻄﺎﺀ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ ، ﺻﺤﺎﺑﮧ ﮐﺮﺍﻡ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻨﮩﻢ ﮐﯽ ﻣﺠﻠﺲ ﻣﯿﮟ ﺑﯿﭩﮭﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﺗﮭﮯ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ ’’: ﮨﻢ ﻧﮯ ﺣﻀﻮﺭ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﯽ ﻧﻤﺎ ﺯﮐﺎﺫﮐﺮ ﮐﯿﺎ (ﮐﮧ ﺣﻀﻮﺭ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﯿﺴﮯ ﻧﻤﺎﺯﭘﮍﮬﺘﮯ ﺗﮭﮯ؟) ﺗﻮﺣﻀﺮﺕ ﺍﺑﻮﺣﻤﯿﺪﺳﺎﻋﺪﯼ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻨﮧ ﻧﮯ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ ’’: ﻣﯿﮟ ﺗﻢ ﺳﮯ ﺣﻀﻮﺭ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﯽ ﻧﻤﺎﺯﭘﮍﮬﻨﮯ ﮐﮯ ﻃﺮﯾﻘﮯ ﮐﻮ ﺯﯾﺎﺩﮦ ﯾﺎﺩ ﺭﮐﮭﻨﮯ ﻭﺍﻻ ﮨﻮﮞ ﭘﮭﺮ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﮧ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﮯ ﻧﻤﺎﺯ ﭘﮍﮬﻨﮯ ﮐﮯ ﻃﺮﯾﻘﮯ ﮐﻮ ﺑﯿﺎﻥ ﮐﯿﺎ ﮐﮧ ﻣﯿﮟ ﻧﮯ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﮧ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﻮ ﺩﯾﮑﮭﺎ ﺟﺐ ﺗﮑﺒﯿﺮ ﺗﺤﺮﯾﻤﮧ ﮐﮩﯽ ﺗﻮ ﺍﭘﻨﮯ ﮨﺎﺗﮭﻮﮞ ﮐﻮ ﮐﻨﺪﮬﻮﮞ ﮐﮯ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺍﭨﮭﺎﯾﺎﺍﻭﺭ ﺟﺐ ﺭﮐﻮﻉ ﮐﯿﺎ ﺗﻮ ﺍﭘﻨﮯ ﮨﺎﺗﮭﻮﮞ ﺳﮯ ﺍﭘﻨﮯ ﮔﮭﭩﻨﻮﮞ ﮐﻮﻣﻀﺒﻮﻃﯽ ﺳﮯ ﭘﮑﮍﺍﭘﮭﺮ ﺍﭘﻨﯽ ﭘﯿﭩﮫ ﮐﻮ ﺟﮭﮑﺎﯾﺎ ﺟﺐ ﺳﺮ ﮐﻮ ﺭﮐﻮﻉ ﺳﮯ ﺍﭨﮭﺎﯾﺎ ﺗﻮﺳﯿﺪﮬﮯ ﮐﮭﮍﮮ ﮨﻮﮔﺌﮯ ﺣﺘﯽ ﮐﮧ ﮨﺮﮨﮉﯼ ﺍﭘﻨﯽ ﺟﮕﮧ ﭘﺮ ﻟﻮﭦ ﺁﺋﯽ ﺍﻭﺭﺟﺐ ﺳﺠﺪﮦ ﮐﯿﺎﺗﻮ ﺍﭘﻨﮯ ﮨﺎﺗﮭﻮﮞ ﮐﻮ ﺍﭘﻨﮯ ﺣﺎﻝ ﭘﺮ ﺭﮐﮭﺎ ﻧﮧ ﭘﮭﯿﻼﯾﺎ ﺍﻭﺭﻧﮧ ﮨﯽ ﻣﻼﯾﺎ ۔
(ﺻﺤﯿﺢ ﺑﺨﺎﺭﯼ؛ ﺝ 1 ﺹ 114 ‘ ﺻﺤﯿﺢ ﺍﺑﻦ ﺧﺰﯾﻤﮧ؛ ﺝ 1 ﺹ 298 )
🔻 لیکن اس میں شروع نماز میں رفع الیدین کا تو ذکر ہے بعد والی رفع الیدین کا ذکر نہیں۔ کیونکہ اس میں عبد الحمید بن جعفر موجود نہیں ہے۔
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹
No comments:
Post a Comment