Thursday, 26 November 2020

حنفیوں کی عقیدہ کی کتاب،ﻋﻠﻢ ﻏﯿﺐ ﭘﺮ ﺑﺤﺚ

 حنفیوں کی عقیدہ کی کتاب،ﻋﻠﻢ ﻏﯿﺐ ﭘﺮ ﺑﺤﺚ

1
بالجملة، العلم الغيب أمر تفرد به سبحانه ولا سبيل للعباد إليه إلا بإعلام منه و إلهام بطريق المعجزة أو الكرامة أو إرشاد إلی الإستدلال بالأمارات فيما يمكن فيه ذلك، ولهذا ذكر في الفتاوی أن قول القائل عند رؤية هالة القمر، أي دائرته يكون مطر: مدعيا علم الغيب لا بعلامة كفر. ومن اللطائف ما حكاه بعض أرباب الظرائف أن منجما صلب فقيل له: هل رأيت هذا في نجمك؟ فقال: رأيت رفعة ولکن ما عرفت أنها فوق خشبة.
ثم اعلم أن الأنبياء عليهم الصلاة والسلام لم يعلموا المغيبات من الأشياء إلا ما أعلمهم الله تعالی أحيانا.
وذكر الحنفية تصريحا بالتكفير بإعتقاد ان النبي عليه الصلاة والسلام يعلم الغيب لمعارضة قوله تعالي: «قل لا يعلم من في السماوات والارض الغيب إلا الله» كذا في المسائرة
صفحه 422 جلد 01 شرح الفقه الأكبر - ملا علی القاري الحنفي - دار البشاءر الاسلامية للطباعة والنشر والتوزيع - بيروت

2

وكذا علم المغيبات) أي وكعدم علم بعض المسائل عدم علم المغيبات فلا يعلم النبي منها (الا ما أعلمه الله تعالی به أحيانا وذكر الحنفية) في فروعهم (تصريحا بالتكفير باعتقاد أن النبي يعلم الغيب لمعارضة قوله تعالی «قُلْ لَا يَعْلَمُ مَنْ فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ الْغَيْبَ إِلَّا اللَّهُ» والله اعلم
صفحه 202 جلد 01 المسامرة شرح المسايرة في العقائد المنجية في الآخرة -أبو المعالي المقدسي - كمال الدين ابن الهمام - مطبعة الكبری الاميرية ببولاق - مصر


ﻗﺎﺿﯽ ﺛﻨﺎ ﺀﺍﻟﻠﮧ ﺍﻟﺤﻨﻔﯽ ﺭﺣﻤﺘﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻟﮑﮭﺘﮯ ﮨﯿﮟ :
 ﺍﮮ ﻣﺤﻤﺪ ﺻﻠﯽٰ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﺁﭖ ﻓﺮﻣﺎ ﺩﯾﺠﯿﮯ ﮐﮧ ﻏﯿﺐ ﺑﺠﺰ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﮐﮯ ﻧﮩﯿﮟ ﺟﺎﻧﺘﮯ ﻭﮦ ﺟﻮ ﺁﺳﻤﺎﻧﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﮨﯿﮟ ﯾﻌﻨﯽ ﻓﺮﺷﺘﮯ ﺍﻭﺭ ﺟﻮ ﺯﻣﯿﻦ ﻣﯿﮟ ﮨﯿﮟ ﯾﻌﻨﯽ ﺟﻦ ﺍﻭﺭ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺍﻭﺭ ﺍﻧﮩﯽ ﺍﻧﺴﺎﻧﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﺣﻀﺮﺍﺕ ﺍﻧﺒﯿﺎ ﺀﮐﺮﺍﻡ ﻋﻠﯿﮩﻢ ﺍﻟﺼﻠﻮﺓﻭﺍﻟﺴﻼﻡ ﺑﮭﯽ ﮨﯿﮟ 
 ( ﺗﻔﺴﯿﺮ ﻣﻈﮩﺮﯼ ﺟﻠﺪ 7 ﺻﻔﺤﮧ 126 ‏)

 ﻏﯿﺐ ﭘﺮ ﻣﻄﻠﻊ ﮨﻮﻧﺎ ، ﺍﻧﺒﺎﺀ ﻏﯿﺐ ﺍﻭﺭ ﻏﯿﺐ ﺟﺎﻧﻨﮯ ﮐﺎ ﻓﺮﻕ


 ﻓﺮﯾﻖ ﻣﺨﺎﻟﻒ ﮐﺎ ﮐﮩﻨﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ” ﻣﺨﺎﻟﻔﯿﻦ ﮐﮩﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ﻗﺮﺁﻥ ﭘﺎﮎ ﻣﯿﮟ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﮐﺎ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻏﯿﺐ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﮐﮯ ﺳﻮﺍ ﮐﻮﺋﯽ ﻧﮩﯿﮟ ﺟﺎﻧﺘﺎ ،ﯾﺎ ﻧﺒﯽ ﮐﺮﯾﻢ ﺻﻠﯽٰ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ﻣﯿﮟ ﻏﯿﺐ ﻧﮩﯿﮟ ﺟﺎﻧﺘﺎ ،ﯾﺎ ﻓﻘﮩﺎﺀ ﮐﺮﺍﻡ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﺟﻮ ﻏﯿﺮ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﻏﯿﺐ ﺟﺎﻧﻨﮯ ﮐﺎ ﻋﻘﯿﺪﮦ ﻣﺎﻧﮯ ﻭﮦ ﮐﺎﻓﺮ ﮨﮯ

 ﻓﺮﯾﻖ ﻣﺨﺎﻟﻒ ﮐﺎ ﮐﮩﻨﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﯾﮧ ﺩﻻﺋﻞ ﺗﻮ ﺧﻮﺩ ﻣﺨﺎﻟﻔﯿﻦ ﮐﮯ ﺧﻼﻑ ﮨﯿﮟ ﮐﯿﻮﮞ ﮐﮧ ﺑﻌﺾ ﻏﯿﺐ ﺗﻮ ﻭﮦ ﺑﮭﯽ ﻣﺎﻧﺘﮯ ﮨﯿﮟ ،ﺍﻭﺭ ﺍﺧﺘﻼﻑ ﺗﻮ  ﺟﻤﯿﻊ ﮐﺎﻥ ﻭﻣﺎ ﯾﮑﻮﻥ ‏( ﯾﻌﻨﯽ ﺟﻮ ﮨﻮﭼﮑﺎ ﮨﮯ ﯾﺎ ﺟﻮ ﮐﭽﮫ ﮨﻮﻧﮯ ﻭﺍﻻ ﮨﮯ ‏) “ ﭘﺮ ﮨﮯ ۔ﺗﻮ ﯾﮧ ﺣﻀﺮﺍﺕ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ﭘﮭﺮ ﺍﺱ ﻓﺘﻮﯼ ﮐﯽ ﺯﺩ ﺳﮯ ﺗﻮ ﻣﺨﺎﻟﻔﯿﻦ ﺑﮭﯽ ﻧﮩﯿﮟ ﺑﭻ ﺳﮑﺘﮯ ﮐﯿﻮﮞ ﮐﮧ ﺍﯾﮏ ﺑﺎﺕ ﮐﺎ ﺑﮭﯽ ﻋﻠﻢ ﻣﺎﻧﺎ ﺗﻮ ﺍﻥ ﮐﮯ ﺩﻻﺋﻞ ﮐﮯ ﺧﻼﻑ ﮨﻮﺍ


ﯾﮩﺎﮞ ﮨﻢ ﻓﺮﯾﻖ ﻣﺨﺎﻟﻒ ﮐﯽ ﺍﺱ ﻏﻠﻂ ﻓﮩﻤﯽ ﮐﯽ ﺩﻭ ﺣﺼﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﻭﺿﺎﺣﺖ ﮐﺮﯾﮟ ﮔﮯ ۔
ﯾﮩﺎﮞ ﭘﮩﻠﮯ ﺗﻮ ” ﺑﻌﺾ ﻏﯿﺐ “ ﮐﺎ ﻣﻔﮩﻮﻡ ﺳﻤﺠﮭﯿﮟ ۔ ﺍﻭﺭ ﯾﮧ ﺑﺎﺕ ﺳﻤﺠﮭﯿﮟ ﮐﮧ ” ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﻧﮯ ﺑﻌﺾ ﻏﯿﺐ ﭘﺮ ﻧﺒﯽ ﮐﺮﯾﻢ ﺻﻠﯽٰ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﻮ ﻣﻄﻠﻊ ﮐﯿﺎ “ ﺳﮯ ﮐﯿﺎ ﻣﺮﺍﺩ ﮨﮯ؟



حَدَّثَنَا خَالِدُ بْنُ مَخْلَدٍ، ‏‏‏‏‏‏حَدَّثَنَا سُلَيْمَانُ بْنُ بِلَالٍ، ‏‏‏‏‏‏حَدَّثَنِي عَبْدُ اللَّهِ بْنُ دِينَارٍ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ ابْنِ عُمَرَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمَا، ‏‏‏‏‏‏عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، ‏‏‏‏‏‏قَالَ:‏‏‏‏ ""مَفَاتِيحُ الْغَيْبِ خَمْسٌ لَا يَعْلَمُهَا إِلَّا اللَّهُ:‏‏‏‏ لَا يَعْلَمُ مَا تَغِيضُ الْأَرْحَامُ إِلَّا اللَّهُ، ‏‏‏‏‏‏وَلَا يَعْلَمُ مَا فِي غَدٍ إِلَّا اللَّهُ، ‏‏‏‏‏‏وَلَا يَعْلَمُ مَتَى يَأْتِي الْمَطَرُ أَحَدٌ إِلَّا اللَّهُ، ‏‏‏‏‏‏وَلَا تَدْرِي نَفْسٌ بِأَيِّ أَرْضٍ تَمُوتُ إِلَّا اللَّهُ، ‏‏‏‏‏‏وَلَا يَعْلَمُ مَتَى تَقُومُ السَّاعَةُ إِلَّا اللَّهُ"".

نبی کریم صلی اللہ علیہ وسلم نے فرمایا ”غیب کی پانچ کنجیاں ہیں، جنہیں اللہ کے سوا اور کوئی نہیں جانتا۔ اللہ کے سوا اور کوئی نہیں جانتا کہ رحم مادر میں کیا ہے، اللہ کے سوا اور کوئی نہیں جانتا کہ کل کیا ہو گا، اللہ کے سوا اور کوئی نہیں جانتا کہ بارش کب آئے گی، اللہ کے سوا اور کوئی نہیں جانتا کہ کس جگہ کوئی مرے گا اور اللہ کے سوا کوئی نہیں جانتا کہ قیامت کب قائم ہو گی۔“
صحیح حدیث
 Sahih Bukhari Hadees # 7379

”سبحان اللہ ! قیامت کا علم تو ان پانچ چیزوں میں شامل ہے، جو غیب سے تعلق رکھتی ہیں۔ انہیں سوائے اللہ تعالیٰ کے کوئی نہیں جانتا۔ ( پھر آپ صلی اللہ علیہ وسلم نے یہ ٱیت کریمہ تلاوت فرمائی : ) إِنَّ اللَّـهَ عِندَهُ عِلْمُ السَّاعَةِ وَيُنَزِّلُ الْغَيْثَ وَيَعْلَمُ مَا فِي الْأَرْحَامِ وَمَا تَدْرِي نَفْسٌ مَّاذَا تَكْسِبُ غَدًا وَمَا تَدْرِي نَفْسٌ بِأَيِّ أَرْضٍ تَمُوتُ إِنَّ اللَّـهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ
 بلاشبہ اللہ ہی کے پاس قیامت کا علم ہے، وہی بارش نازل فرماتا ہے اور ارحام میں جو کچھ ہے، وہی اسے جانتا ہے۔ کوئی جان نہیں جانتی کہ وہ کل کو کیا کرے گی اور کسی کو معلوم نہیں کہ کسی زمین میں اسے موت آئے گی۔ بے شک اللہ تعالیٰ ہی خوب علم والا، خبر رکھنے والا ہے “ (مسند الإمام أحمد : 318/1، وسندہٗ حسنٌ)۔ 



ابن حجر کهتے هیں:

"وهذاو ان کان مشعرا بالتساوی فی العلم لکن المراد التساوی فی العلم بان الله تعالی استاثر بعلمھا لقوله بعد خمس لا یعلمھا الا الله."
(فتح الباری ج ۱ ص ۱۲۱.)
"یعنی که قیامت کے معاملے میں سوال کرنے والے اور جواب دینے والے کا علم برابر هے, اس لئے که حدیث میں لفظ "السائل" اور "السؤول" آیا هے تو ان دونوں لفظوں میں جو الف لام شروع میں هے اس میں دو احتمال هیں. اول تو یه که اس الف لام سے مراد حضرت جبرائیل علیه السلام اور آپ صلی الله علیه وسلم مراد هوں, تو اس صورت میں سوال پوحپهنے والے (یعنی حضرت جبرائیل) اور جواب دینے والے دونوں علم میں برابر هوں گے یعنی معنی یه هوں گے که دونوں هی اس کے بارے میں کپھ نهیں جانتے 


حافظ ابن حجر کهتے هیں: اس حدیث کے دو معنی هیں

اول: یه که سائل اور مسئول عنه دونوں نفی علم میں مساوی هیں چنانجه کهتے هیں
"فان المرادایضا: التساوی فی عدم العلم به."
(فتح الباری ج ۱ ص ۱۲۱.)
اس سے مراد یه بهی هے که وه دونوں نفی علم میں برابر هیں



اور قسطلانی کهتے هیں
"والمراد نفی علم وقتها لا علم جبیئھا مقطوع به فهوعلم مشترک وهذا وان اشعربالتساوی فی العلم الا ان المراد التساوی فی العلم بان الله استاثر بعلم وقت مجیئھا لقوله بعد فی خمس لا یعلمن الا الله."
(ارشاد الساری ج ۱ ص ۱۴۰.)
"کهتے هیں اس سے مراد وقت قیامت کے علم کی نفی کرنا هے کیونکه اس کے آنے کا علم قطعی هے لهذا وه مشترک هے اور اگرچه بظاهر اس علم میں مساوات مفهوم هوتی هے لیکن دراصل مراد یه هے که اس بات کے جاننے میں برابری جتلانا هے که الله تعالی نے اس کے خاص وقت کا علم اپنے ساتھ مخصوص کر لیا کیونکه اس کے بعد یه قول موجود هے که قیامت ان پانچ چیزوں میں سے هے جن کا علم الله تعالی کے سوا کسی اور کو نهیں هے."



 اس هی لئے جناب علامه طیبی لکهتے هیں:
"انا متساویان فی انا نعلم ان للساعه مجیئا فی وقت ما من الاوقات وذلک هو العلم المشترک بیننا ولا مزید للمسئول علی هذا العلم یتعین عند المسئول عنه وهو الوقت المتعین الذی یتحقق فیه مجیئ الساعه."
(الکاشف عن حقائق السنن ج ۲ ص ۴۳۳.)
ابن رجب کهتے هیں:
"قیامت کے وقت کے بارے میں تمام مخلوقات کا علم برابر هے اور یه اشاره هے که قیامت کے علم الله نے صرف اپنے پاس هی رکها هے.
(جامع العلوم والحکم ج ۱ ص ۱۳۵.)


حافظ ابن القیم کهتے هیں

همارے زمانه کے بعض مدعیان علم نے جو درحقیقت علم سے متصف نهیں بلکه نرے جعل ساز هیں یه کھلا هوا جهوٹ کها هے که رسول الله صلی علیه وسلم کو وقت قیامت ساعت معلوم تها, جب اسکو کها گیا که حدیث جبرئیل میں تو مذکور هے که مسئول عنه سائل سے زیاده علم نهیں رکھتا تو اس محرف نے اس حدیث کے معنی میں یوں تحریف کی که اس کا معنی یه هے که میں اور تم دونوں قیامت کا علم رکھتے هیں اور یه عظیم ترین جهل اور قبیح ترین تحریف هے اور نبی الله تعالی کی شان کو سب سے زیاده جانتے هیں, وه بھلا ایسے شخص کو جسکو وه دیهاتی اور اعرابی سمجھتے تهے یه کیسے کهه سکتے تهے که میں اور تم قیامت کا علم رکهتے هیں الا یه که یه جاهل دعوی کرے که نبی اس وقب جبرئیل کو جانتے تهے مگر اس کا کیا کریں که رسول الله جو اپنے اس قول میں بالکل سچے هیں که الله کی قسم جبرئیل جب بهی میرے پاس آئے میں کو پهچان لیتا رها مگر میں اب کی بار اس صورت میں اسکو نه پهچان سکا اور ایک روایت میں هے که جبرئیل مجھ پر کبهی مشتبه نه هوئے مگر اس مرتبه اور ایک روایت میں هے که اس اعرابی کو واپس بلا لاو جب صحابه گئے تو وهاں کپھ بهی نه تها. رسول الله صلی الله علیه وسلم کو کپھ عرصه کے بعد اسکا علم هوا تها که یه تو جبرائیل تهے. چنانچه آپ نے سیدنا عمر سے کپھ عرصه بعد فرمایا که اے عمر تم جانتے هو که سائل کون تها اور یه محرف کهتا هے که آپ سوال کے وقت هی جانتے تهے که سوال پوحپهنے والا جبرائیل هے حالانکه آپ نے صحابه کرام کو ایک عرصه کے بعد بتادیا تها که سائل کون تها. پهر ما المسئول ومسئول عنها باعلم من السائل کا عنوان اختیار کرنے میں یه فائده هے که قیامت کے بارے میں هر سائل ومسئول کا یهی حکم هے که اس کا علم بجز الله کے کسی اور کو نهیں."
(المنار المنیف ۸۲, ۸۱.)
اور
اس هی بات کو ملا علی قاری حنفی نے اپنی کتاب میں بغیر کسی چوں چراں ابن القیم کی عبارت کو من وعن نقل هی نهیں کیا بلکه اس پر مهر تصدیق ثبت کی هے.
(الاسرار المرفوعه فی الاخبار الموضوعه ۴۳۱ فصل ۱۵ منهیه ۱۳.)



No comments:

Post a Comment